Ihmettelyketju

  • 6 327 458
  • 38 716
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olihan se jo 90-luvulla kesän suosituimpia festareita Rantarock. Siellähän esiintyi mm. sellaiset hardrockin pioneerit kuin Captain Jack ja Mr. Prersident.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitenhän pitkään vanhat ukot jaksavat vuosittain päivitellä festareiden esiintyjälistoja ja mutista -rock päätteisistä nimistä? Ei ollut kovin hot take edes viisi vuotta sitten.

Maailma muuttuu, musiikki muuttuu ja nuoria ei kiinnosta kuunnella samaa kamaa kuin vanhempansa. Rock oli joskus ihan samassa asemassa ja syrjäytti sitä edeltäneet humpat ja iskelmät. Vanhemman väen suureksi pöyristykseksi toki.

Menneisyyteen jämähtäneille dinosauruksille on sinne Joensuuhunkin perustettu ihan varta vasten Ilovaarirock. Sieltä löytää sekä rockiksi luokiteltavaa musiikkia, että seuraa vanhojen aikojen haikailuun.
Pitkään jaksavat. Minä ajattelin päivitellä ainakin vuoteen 2073.

Nuoriahan ei rokki kiinnosta, sääli sinänsä. Kuka muistaa 50 vuoden päästä Kanye Westin tai Aviciin? Ei kukaan. Uskoisin, että silloin kuitenkin vaikkapa Beatles vielä kiinnostaa, kuten Mozart kiinnostaa joitakin vielä nykyään.

Aikuisilla olisi löysää rahaa käyttää festareihin, mutta ei kehtaa kun musiikki on kuraa. Tarvittaisiin vanhaa kunnon klassista rokkia sporttaava festivaali, jossa aikuinen väestö voisi kuunnella musiikkia joka potkii, mutta sisältää myös melodiaa ja oikeita ihmisiä soittamassa oikeita soittimia.

Juu, onhan meillä tuo Vaari. Sinne menenkin, Ismo ja Puhelimet takaavat hyvän illan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Harmi, että Eastway Livelle kävi miten kävi. Toivat paljon Hamina Bastioniin tätä oikeata rokkia (tm) ZZ Topista Skorppareihin ja Purpleen. Kaikki tuli käytyä katsomassa, kun lähellä olivat. Paikka oli kompakti ja joka paikasta näki hyvin lavalle. Tänä kesänä ei Bastionissa ole mitään isompaa keikkaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rokkihan voi loppupeleissä ihan hyvin, jos tuijottaa jotain muutakin kuin myyntilukuja, mikä ei varsinaisesti edes perustu juurikaan mihinkään.

Huvittaa myös esimerkiksi noin kerran viikossa Soundissa julkaistavat vanhojen dinosauruksien tilitykset, miten rokki ei enää myy. Tänään(kin) varmaan satoja keikkoja pelkästään tässä maassa. Rokkihan juurikin on tiettyä kapinaa ja heikoilla jäillä kävelemistä - eikä maksimaallisia myyntilukuja. Alakulttuuri elää ja voi hyvin.

Vielä yksi huomio: Olisi täysin perseestä, jos naapurin 13-vuotias tyttö kuuntelisi lempibändejäni.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eivätkö festarit nimenomaan ole nuorten juttu, johon lähdetään isolla porukalla ryyppäämään ja ottamaan paljon kuvia tapahtumapaikalta? Aikuiset (oletan että tässä tarkoitettiin vähintään kolmekymppisiä) sitten käyvät yksittäisten artistien/yhtyeiden keikoilla, kun eivät he nuorten sekaan jaksa lähteä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olihan se jo 90-luvulla kesän suosituimpia festareita Rantarock. Siellähän esiintyi mm. sellaiset hardrockin pioneerit kuin Captain Jack ja Mr. Prersident.
Myös 80-luvulla oli Rantarock. Näin silloin mm. Venomin, paikka oli Virrat. Oi niitä aikoja.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Myös 80-luvulla oli Rantarock. Näin silloin mm. Venomin, paikka oli Virrat. Oi niitä aikoja.
Älä saatana? Hieman oli sitten vissiin kovemmat kattaukset silloin. Mutta lähtikö Cronoksen piiska jo tuolloin takaraivolta?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä saatana? Hieman oli sitten vissiin kovemmat kattaukset silloin. Mutta lähtikö Cronoksen piiska jo tuolloin takaraivolta?
Ei. Muistoksi sain nimmarit koko bändiltä. Cronos piirsi omansa tyylikkäästi peilikuvana. Saatana.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Myös 80-luvulla oli Rantarock. Näin silloin mm. Venomin, paikka oli Virrat. Oi niitä aikoja.

Itse olin vuonna -86, ja silloin paikkana oli Alavus. Silloin oli Twisted "fucking" Sister.

Joutui muuten pitkätukka jo juna-asemalla painimaan natiivien kanssa. Eivät tykänneet tatilaisista. Oi niitä aikoja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olin vuonna -86, ja silloin paikkana oli Alavus. Silloin oli Twisted "fucking" Sister.

Joutui muuten pitkätukka jo juna-asemalla painimaan natiivien kanssa. Eivät tykänneet tatilaisista. Oi niitä aikoja.
Olin minä tuollakin. Hyvät festarit nekin, sieltä jäi muistoksi Pecu Cinnarin rumpukapula. Oli astetta paksumpi kuin keskiverto metallirumpalilla. Valitettavasti tuo keppi on nykyisin hukassa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olin minä tuollakin. Hyvät festarit nekin, sieltä jäi muistoksi Pecu Cinnarin rumpukapula. Oli astetta paksumpi kuin keskiverto metallirumpalilla. Valitettavasti tuo keppi on nykyisin hukassa.

Siellä itse näin Tarotin ensi kertaa. Pääsi vähän yllättämään kun vetivät Twistedin jälkeen. Olin jo keskittynyt muihin aktiviteetteihin kun tajusin että perkele. Tuli kiire. Se oli jotenkin erikoinen mesta. Muistan ekana iltana hämärästi häröilleeni jonkun hiekkakuopan reunalla, Mutta hyvät kekkerit oli
kyllä.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onneksi on myös Tuska, Rockfest, Sauna, John Smith,... ja onhan se niin ettei se ole minulta pois että nuoriso kuuntelee suomi-iskelmää ja tietokoneen kovalevyä.
Oli jotenkin hienoa nähdä Helsingissä sunnuntai-aamuna hotelliin aamiaisella Tuska-väkeä bändipaidoissaan. Ei mitään nuorta porukkaa enää.
Nummirock 90-luvulla oli mahtava tapahtuma myös. Veikkaan että teikäläinen ollut siellä jokusen kerran kanssa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onneksi tykkää marginaalista niin ei tartte kirkuvia teinejä katsella keikoilla. Toki ne on muutenkin baareissa ne mun keikat. Ei paljoa haittaa Provinssin/Ruissin/Ilosaaren yms. tarjonnan. Silloin kun soi huono musiikki voi kitata viinaa leirintäalueella.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nummirock 90-luvulla oli mahtava tapahtuma myös. Veikkaan että teikäläinen ollut siellä jokusen kerran kanssa.
Minä myös, vuonna -90, kun menyyssä oli vielä muutakin kuin pelkkää heviä. Status Quo, Faith No More, Doc Holliday, Omar & Howlers, D.A.D, Radiopuhelimet, Mana Mana... Ja klubin puolella joku ihan paska Hanoi-klooni, jotain helsinkiläisiä poseeraajia kaatuilemassa. Laulaja ei osunut nuottiin kertaakaan. Jonkun sinkun ne oli silloin tehneet, kaveri vielä taisi jopa ostaa sen. Joku 69 Eyes se taisi olla nimeltään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olihan se jo 90-luvulla kesän suosituimpia festareita Rantarock. Siellähän esiintyi mm. sellaiset hardrockin pioneerit kuin Captain Jack ja Mr. President.

Olin Rantarockissa kahtena kesänä peräkkäin iloisella ysärillä. Päällimmäisenä esityksenä tosin on oikeastaan jäänyt mieleen, kun kaverin isoäiti asui siellä ja sitä piti käydä tervehtimässä. En tokikaan lähtenyt sisälle asti vaan jäin kerrostalon parkkipaikalle odottelemaan.

Ei mennyt kauaa, kun jollain parvekkeella raivosi jonkun muun isoäiti "oletko sinä sitä rokkariporukkaa, mene pois, tai soitan poliisit."
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
K

Kiekkokatsoja

Tässähän ne:

https://paihdelinkki.fi/fi/tietopankki/tietoiskut/alkoholi/juomisen-riskirajat

Se on aivan totta, että omalla kohdallani ylittyy ja reilusti, mutta miten minusta tuntuu, että eihän tänne kukaan jää muutenkaan.

Ja sekin muuten kai kertoo jostain, että eri maissa on eri lukuja ja määriä.
Luulen että rajat ylittyy monilla, kesällä.
Jos se jää päälle syksylläkin, kun pitäisi töitäkin tehdä.. niin se onkin taakka.
Ensin työ, sitten huvi. Paitsi vihervassarit +sdp ovat päinvastaista mieltä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmetyttää semmoinen jatkuvasti agressiivinen ja riitaisa keskustelutyyli. Kai nyt joskus voi pänniä ja antaa enemmänkin palaa, mutta jos se on jatkuvaa niin pitäisi ehkä huolestua.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Pistin tänään Kalliossa autoa parkkiin ja samalla huomasin, kun kivijalan, anteeksi ranskani, kusisesta thaihieromosta lennähti vähän ympärilleen pälyillen pihalle sellainen erittäin huolitellusti pukeutunut, ehkä noin 45-vuotias, jamppa, joka parilla loikalla hyppäsi isoon Volvoon ja hävisi Hesarin vilskeeseen. Huvikseni katsoin 02:sta rekisterin ja ukko oli erään merkkisuvun perijöitä ja HS:n verokoneen sekä muun yleisen googlailun perusteella painetta tilileillä/sijoituksissaan on varmasti jopa kymmeniä miljoonia, helposti. Kotikin oli Sipoon luksusalueelta, jonne taviksilla ei ole mitään asiaa.

Ihmettelyn aihe oli lähinnä se, että ko. statuksen ukko menee kasuaalisti keskellä päivää tuollaiseen runkkuputkaan, kun pinkalla varmasti muitakin vaihtoehtoja olisi tarjolla. Mutta tunnaillen loppuun; who am I to judge!
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Meillä on ns. suvun mökki, jäi setäni perintönä isälläni. Se on sellainen pikku mökki, sauna ja huone, ei sähköä. Ei sinne mikään tunku ole koskaan. Sisko ei varmaan ole käynyt vuosikymmeniin. Veli käy välillä pesueensa kanssa saunomassa mutta mökki ei ole mikään kovin lapsiystävällinen. Metsän keskellä, mäen alla ja rantakin on aika syvä. Itse käyn miehen kanssa (joskus ilman) useamman kerran kesässä ja usein ollaan yötä. Äiti ja isä käy välillä saunomassa mutta heille mökki ei ole kovin tärkeä... Asiat on tähän mennessä saatu hyvin sovittua, polttopuiden teot, laiturin korjaukset, pienet mökkirempat. Isälleni aina ilmoitan että mennään mökille jos sopii ja yleensä sopii. Pienestä pitäen on siellä käyty että on ollut tuttu, kiva paikka käydä vaikka ei varmaan monien mökkikriteereitä täyttäisi.


Meillä lähes samanlainen, suvun "vuokramökki", jota ensin isoisäni vuokrasi kuolemaansa asti, jonka jälkkeen isäni ja nyt minä. Ei sähköä, juoksevaa vettä eikä ketään naapuria lähellä. Siellä jos jossain on hyvä rauhoittua! Sääli sinänsä, että omistaja ei uskalla myydä mökkiä, kun ilmeisesti ei ihan kaikki luvat ole kunnossa rakennuksella. Vuokra tosin on 400€/vuosi, joten ei tuosta juurikaan köyhdy.
 

redpecka

Jäsen
Pistin tänään Kalliossa autoa parkkiin ja samalla huomasin, kun kivijalan, anteeksi ranskani, kusisesta thaihieromosta lennähti vähän ympärilleen pälyillen pihalle sellainen erittäin huolitellusti pukeutunut, ehkä noin 45-vuotias, jamppa, joka parilla loikalla hyppäsi isoon Volvoon ja hävisi Hesarin vilskeeseen. Huvikseni katsoin 02:sta rekisterin ja ukko oli erään merkkisuvun perijöitä ja HS:n verokoneen sekä muun yleisen googlailun perusteella painetta tilileillä/sijoituksissaan on varmasti jopa kymmeniä miljoonia, helposti. Kotikin oli Sipoon luksusalueelta, jonne taviksilla ei ole mitään asiaa.

Ihmettelyn aihe oli lähinnä se, että ko. statuksen ukko menee kasuaalisti keskellä päivää tuollaiseen runkkuputkaan, kun pinkalla varmasti muitakin vaihtoehtoja olisi tarjolla. Mutta tunnaillen loppuun; who am I to judge!
Niinno, jospa haluaa käydä mestoissa, joissa uskoo ettei ole pelkoa että joku suvun äijä tai vaikka faija tule ovella vastaan? Propsit stalkkauksesta. :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niinno, jospa haluaa käydä mestoissa, joissa uskoo ettei ole pelkoa että joku suvun äijä tai vaikka faija tule ovella vastaan? Propsit stalkkauksesta. :)

Hieno stalkkaus, mutta toinen syy voi olla se, että kaikki eivät aina ole niin rikkaita kuin väittävät olevansa, vaikka jotkut tiedot näyttävät muuta.

Tulee mieleen esimerkiksi useita rahattomia urheilijoita, vaikka tulot ovat olleet vaikka mitä piljoonia. Myös näyttelijät ovat kunnostautuneet samassa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ihmetyttää semmoinen jatkuvasti agressiivinen ja riitaisa keskustelutyyli. Kai nyt joskus voi pänniä ja antaa enemmänkin palaa, mutta jos se on jatkuvaa niin pitäisi ehkä huolestua.
Totta. Joillekin se on orgasmiin verrattavissa oleva juttu päästä sanomaan se viimeinen sana jonkun tuntemattoman kanssa käytävässä keskustelussa. Tähän pyritään keinoja kaihtamatta, ja agressiivinen piikittelevä keskustelutyyli on mitä mainioin tapa saada se.

Oma veikkaus on, että tällaiset tyypit on oikeassa elämässä tossun alla eläviä ihmisiä, jotka netissä koittaa kompensoida sitä. Tai sitten niillä ei vain ole elämää ollenkaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Niinno, jospa haluaa käydä mestoissa, joissa uskoo ettei ole pelkoa että joku suvun äijä tai vaikka faija tule ovella vastaan? Propsit stalkkauksesta. :)

Niin siis, en mä sinne Sipooseen perässä ajellut, ihan netistä löytyi googlaamalla osoite. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös