Ihmettelyketju

  • 6 327 790
  • 38 716

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Katson vain elokuvaa ja tässä on pieni etninen kriisi, kun ei saa sanoa väärää kansalaisuutta. Pätkän käsikirjoittaja ei olisi ottanut tätä mukaan ellei sitä tapahtuisi oikeastikin.

Minua ei kiinnosta vittuakaan, jos joku luulee vaikka ukrainalaiseksi tai muuksi ryssäksi. Miksi se on joillekin niin kova paikka.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ihmetyttää kovasti nuo ihmiset, jotka ostavat festareille 3 päivän lipun ja sitten istuvat koko festarin hirveässä muusissa anniskelupisteen välittömässä läheisyydessä. No hupinsa kullakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla ei ole omaa(yllättävää) eikä ole vanhemmillanikaan. Mummilla kyllä olisi, mutta se on kaukana eikä sinne voi mennä juhlimaan.

Tästä on ollut enemmänkin puhetta viime vuosina kuinka mökit mätänee, kun jälkikasvua ei kiinnosta. Vaan kyllähän se niin on, että liian lyhyt mökkimatka ei ole kivaa, koska sinne meneminen on, mutta ei niitä kuuden tunnin automatkojakaan jaksa ja sitten takaisin.

Omalle tai siis sille äidin mökille on reilu tunnin ajomatka. Saisi olla pidempikin, mutta tuo on juuri hyvä, ei se joku kolme tuntiakaan oikein innosta.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tästä on ollut enemmänkin puhetta viime vuosina kuinka mökit mätänee, kun jälkikasvua ei kiinnosta. Vaan kyllähän se niin on, että liian lyhyt mökkimatka ei ole kivaa, koska sinne meneminen on, mutta ei niitä kuuden tunnin automatkojakaan jaksa ja sitten takaisin.

Omalle tai siis sille äidin mökille on reilu tunnin ajomatka. Saisi olla pidempikin, mutta tuo on juuri hyvä, ei se joku kolme tuntiakaan oikein innosta.
Mä olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin broidini ja mun yhteisomistus on pelannut. Ostettiin mökki (silloin vielä mutsille jäi osa). Sitä nyt on rempattu, keittiö, katto, vessa, sauna, yleiset tilat. Paljunkin ne osti. Viimeisimpänä makkarit ja olkkari. Mulla on ovelta ovelle noin 2h ja sinä on jo kaupassakin käyty.

Ja ei ole vajaalla käytöllä, kun on useampi käyttäjä sekä pysyy kunnossa kun siellä aina joku tekee jotain. Tähän mennessä ei ole tullut riitaa kuka ja milloin. Vanhemmat on jo siinä kunnossa ettei niitä voi kaksisteen sinne päästää. Sitä varten meidät homot on vissiin tehty, että nekin pääsee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vanhemmat on jo siinä kunnossa ettei niitä voi kaksisteen sinne päästää. Sitä varten meidät homot on vissiin tehty, että nekin pääsee.

Tämä ei aivan vielä ole ajankohtaista, vaikka ei kovin kaukanakaan taida olla. Broidin kanssa saadaan taatusti sovittua omistajakuviot (ja ollaan saunassa moneen kertaan sovittukin) vaan yhtälössä on vielä systerikin mikä elää täysin omaa elämäänsä. Minkäänlaista lehdistä luettuja sukuriitoja ei ole, mutta elämät on vain heitelleet eri suuntiin.

Lopullisen päätöksenhän tekee tietenkin mutsi. Ei mikään laki kiellä laittamasta testamenttiin, että veikkoseni tämä ei ole sinun mökki. Sellaista riskiä ei ehkä ole, viimeksi aamulla viestittelin äidin kanssa aivan muista kesämenoista kuin perinnöstä tai kuolemasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ei kiellä, jos on pätevä syy. Mummoni teki joskus tyttärensä perinnöttömäksi, koska tämä tyttärensä (tätini) oli sen verran seinähullu, ettei he tulleet ikinä toimeen.
Toki näinkin, mutta laki nimenomaan näistä määrää, oli pointti.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@pernaveikko joo, nämä on aina juttuja erikseen. Mutsille annoin ”luvan’ lahjoittaa broidin lapsille oman osuutensa. Verotuksellisesti ei paha. Kun oma perintö vielä siinä vaiheessa oli menossa samaan osoitteeseen.

Sitten ilmestyi tämä biologinen. Eihän hän virallisesti ole mitään sukua, mutta... ihmetyttää, hämmästyttää, pientä kulkijaa. Mutsin päätöstä et toki kritisoi, eihän mulla parempaakaan osoitetta ollut. Mitä minä sillä tekisin. En mä tässä ole lusikkaa nurkkaan heittämässä pitkään aikaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Lakiosan ei tarvitse olla mökki. Se voi olla vaikka riihikuivaa käteistä muovikassissa.
Siksi juuri kirjoitinkin "jos". Eli jos ei ole muuta omaisuutta, tai jos mökki on tosi arvokas.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mä olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin broidini ja mun yhteisomistus on pelannut. Ostettiin mökki (silloin vielä mutsille jäi osa).
Meillä on ns. suvun mökki, jäi setäni perintönä isälläni. Se on sellainen pikku mökki, sauna ja huone, ei sähköä. Ei sinne mikään tunku ole koskaan. Sisko ei varmaan ole käynyt vuosikymmeniin. Veli käy välillä pesueensa kanssa saunomassa mutta mökki ei ole mikään kovin lapsiystävällinen. Metsän keskellä, mäen alla ja rantakin on aika syvä. Itse käyn miehen kanssa (joskus ilman) useamman kerran kesässä ja usein ollaan yötä. Äiti ja isä käy välillä saunomassa mutta heille mökki ei ole kovin tärkeä... Asiat on tähän mennessä saatu hyvin sovittua, polttopuiden teot, laiturin korjaukset, pienet mökkirempat. Isälleni aina ilmoitan että mennään mökille jos sopii ja yleensä sopii. Pienestä pitäen on siellä käyty että on ollut tuttu, kiva paikka käydä vaikka ei varmaan monien mökkikriteereitä täyttäisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Yle uutisoi, että 85 tunnin nettivideoiden katselu tuottaa saman verran päästöjä, kuin lento Helsingistä Tukholmaan.
Yle joutui korjaamaan uutista. Peruste oli se että nettivideoiden päästölaskenta on vaikea laskea. Ja todennäköisesti laskelma oli ylisuuri.

Eli hyvät syvävihreät lentojen vastustajat. Voitte huoletta jatkaa viikottaista 85h nettivideokatseluanne. Ei se vastaakkaan sitä Helsinki-Tukholma lentomatkaa päästöiltään. Mutta aikamonta "lentomatkaa" päästöiltään vuodessa, tekevät nämä aktiiviset nettivideoiden katsojat kuitenkin.
Mutta se ei kai sitten haittaakaan mitään, päästöjen puolesta?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kotikaupungissani järjestetään vuosittain Ilosaarirock. Ennen kävin siellä taajaan, tosin edellisestä kerrasta taitaa kohta paukkua se 20 ajast’aikaa. No, kuitenkin. Katsoin jostain piruuttani, keitä siellä tänä vuonna esiintyy. Onko pääesiintyjä joku tiukka bändi vaiko lahjakas laulaja? Eipä ole, vaan joku DJ!?! IlosaariROCKissa? Milloin rokkifestari muuttui limudiskoksi? Fy fan!

Oli vanha Mozzeri oikeassa, kun lauloi että hang the DJ. Sääli ettei ole toteutunut. No, Meksikossa taisivat yhden ampua. Hyvä alku.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kotikaupungissani järjestetään vuosittain Ilosaarirock. Ennen kävin siellä taajaan, tosin edellisestä kerrasta taitaa kohta paukkua se 20 ajast’aikaa. No, kuitenkin. Katsoin jostain piruuttani, keitä siellä tänä vuonna esiintyy. Onko pääesiintyjä joku tiukka bändi vaiko lahjakas laulaja? Eipä ole, vaan joku DJ!?! IlosaariROCKissa? Milloin rokkifestari muuttui limudiskoksi? Fy fan!

Oli vanha Mozzeri oikeassa, kun lauloi että hang the DJ. Sääli ettei ole toteutunut. No, Meksikossa taisivat yhden ampua. Hyvä alku.
Eikös tuo aika yleistä ole nykyään. Ruisrock taitaa olla aika kaukana rokista. Sen takia noilla etuliitteillä kutsuminen on yleistynyt viime vuosina. Ruissi ja provinssi nyt ainakin, varmaan jotain muitakin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mitenhän pitkään vanhat ukot jaksavat vuosittain päivitellä festareiden esiintyjälistoja ja mutista -rock päätteisistä nimistä? Ei ollut kovin hot take edes viisi vuotta sitten.

Maailma muuttuu, musiikki muuttuu ja nuoria ei kiinnosta kuunnella samaa kamaa kuin vanhempansa. Rock oli joskus ihan samassa asemassa ja syrjäytti sitä edeltäneet humpat ja iskelmät. Vanhemman väen suureksi pöyristykseksi toki.

Menneisyyteen jämähtäneille dinosauruksille on sinne Joensuuhunkin perustettu ihan varta vasten Ilovaarirock. Sieltä löytää sekä rockiksi luokiteltavaa musiikkia, että seuraa vanhojen aikojen haikailuun.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menneisyyteen jämähtäneille dinosauruksille on sinne Joensuuhunkin perustettu ihan varta vasten Ilovaarirock. Sieltä löytää sekä rockiksi luokiteltavaa musiikkia, että seuraa vanhojen aikojen haikailuun.
Onneksi on myös Tuska, Rockfest, Sauna, John Smith,... ja onhan se niin ettei se ole minulta pois että nuoriso kuuntelee suomi-iskelmää ja tietokoneen kovalevyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös