Mulle riittää oma. En ole koskaan käynyt festareilla. Enkä mene.Mulle riittää fiilistelyyn kaverin mökki.
Mulle riittää oma. En ole koskaan käynyt festareilla. Enkä mene.Mulle riittää fiilistelyyn kaverin mökki.
Mulla ei ole omaa(yllättävää) eikä ole vanhemmillanikaan. Mummilla kyllä olisi, mutta se on kaukana eikä sinne voi mennä juhlimaan.Mulle riittää oma. En ole koskaan käynyt festareilla. Enkä mene.
Joo pari kolme päivää vaatii että pystyy fiilistelemään.
Roskildessa mä itkin.
Mulla ei ole omaa(yllättävää) eikä ole vanhemmillanikaan. Mummilla kyllä olisi, mutta se on kaukana eikä sinne voi mennä juhlimaan.
Mä olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin broidini ja mun yhteisomistus on pelannut. Ostettiin mökki (silloin vielä mutsille jäi osa). Sitä nyt on rempattu, keittiö, katto, vessa, sauna, yleiset tilat. Paljunkin ne osti. Viimeisimpänä makkarit ja olkkari. Mulla on ovelta ovelle noin 2h ja sinä on jo kaupassakin käyty.Tästä on ollut enemmänkin puhetta viime vuosina kuinka mökit mätänee, kun jälkikasvua ei kiinnosta. Vaan kyllähän se niin on, että liian lyhyt mökkimatka ei ole kivaa, koska sinne meneminen on, mutta ei niitä kuuden tunnin automatkojakaan jaksa ja sitten takaisin.
Omalle tai siis sille äidin mökille on reilu tunnin ajomatka. Saisi olla pidempikin, mutta tuo on juuri hyvä, ei se joku kolme tuntiakaan oikein innosta.
Vanhemmat on jo siinä kunnossa ettei niitä voi kaksisteen sinne päästää. Sitä varten meidät homot on vissiin tehty, että nekin pääsee.
Jos se loukkaa lakiosaa niin eikös kiellä.Ei mikään laki kiellä laittamasta testamenttiin, että veikkoseni tämä ei ole sinun mökki.
Ei kiellä, jos on pätevä syy. Mummoni teki joskus tyttärensä perinnöttömäksi, koska tämä tyttärensä (tätini) oli sen verran seinähullu, ettei he tulleet ikinä toimeen.Jos se loukkaa lakiosaa niin eikös kiellä.
Toki näinkin, mutta laki nimenomaan näistä määrää, oli pointti.Ei kiellä, jos on pätevä syy. Mummoni teki joskus tyttärensä perinnöttömäksi, koska tämä tyttärensä (tätini) oli sen verran seinähullu, ettei he tulleet ikinä toimeen.
Jos se loukkaa lakiosaa niin eikös kiellä.
Siksi juuri kirjoitinkin "jos". Eli jos ei ole muuta omaisuutta, tai jos mökki on tosi arvokas.Lakiosan ei tarvitse olla mökki. Se voi olla vaikka riihikuivaa käteistä muovikassissa.
Meillä on ns. suvun mökki, jäi setäni perintönä isälläni. Se on sellainen pikku mökki, sauna ja huone, ei sähköä. Ei sinne mikään tunku ole koskaan. Sisko ei varmaan ole käynyt vuosikymmeniin. Veli käy välillä pesueensa kanssa saunomassa mutta mökki ei ole mikään kovin lapsiystävällinen. Metsän keskellä, mäen alla ja rantakin on aika syvä. Itse käyn miehen kanssa (joskus ilman) useamman kerran kesässä ja usein ollaan yötä. Äiti ja isä käy välillä saunomassa mutta heille mökki ei ole kovin tärkeä... Asiat on tähän mennessä saatu hyvin sovittua, polttopuiden teot, laiturin korjaukset, pienet mökkirempat. Isälleni aina ilmoitan että mennään mökille jos sopii ja yleensä sopii. Pienestä pitäen on siellä käyty että on ollut tuttu, kiva paikka käydä vaikka ei varmaan monien mökkikriteereitä täyttäisi.Mä olen positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin broidini ja mun yhteisomistus on pelannut. Ostettiin mökki (silloin vielä mutsille jäi osa).
Eikös tuo aika yleistä ole nykyään. Ruisrock taitaa olla aika kaukana rokista. Sen takia noilla etuliitteillä kutsuminen on yleistynyt viime vuosina. Ruissi ja provinssi nyt ainakin, varmaan jotain muitakin.Kotikaupungissani järjestetään vuosittain Ilosaarirock. Ennen kävin siellä taajaan, tosin edellisestä kerrasta taitaa kohta paukkua se 20 ajast’aikaa. No, kuitenkin. Katsoin jostain piruuttani, keitä siellä tänä vuonna esiintyy. Onko pääesiintyjä joku tiukka bändi vaiko lahjakas laulaja? Eipä ole, vaan joku DJ!?! IlosaariROCKissa? Milloin rokkifestari muuttui limudiskoksi? Fy fan!
Oli vanha Mozzeri oikeassa, kun lauloi että hang the DJ. Sääli ettei ole toteutunut. No, Meksikossa taisivat yhden ampua. Hyvä alku.
Tästä olisi kiva saada tarkempaa raporttia? Miten meni, kävikö flaksi? Veitkö itse tyhjät flilndat?Oon kait mä ollut useinkin Suviseuroissa. Mitä sitten häh.
Onneksi on myös Tuska, Rockfest, Sauna, John Smith,... ja onhan se niin ettei se ole minulta pois että nuoriso kuuntelee suomi-iskelmää ja tietokoneen kovalevyä.Menneisyyteen jämähtäneille dinosauruksille on sinne Joensuuhunkin perustettu ihan varta vasten Ilovaarirock. Sieltä löytää sekä rockiksi luokiteltavaa musiikkia, että seuraa vanhojen aikojen haikailuun.
Pitkään jaksavat. Minä ajattelin päivitellä ainakin vuoteen 2073.Mitenhän pitkään vanhat ukot jaksavat vuosittain päivitellä festareiden esiintyjälistoja ja mutista -rock päätteisistä nimistä? Ei ollut kovin hot take edes viisi vuotta sitten.
Maailma muuttuu, musiikki muuttuu ja nuoria ei kiinnosta kuunnella samaa kamaa kuin vanhempansa. Rock oli joskus ihan samassa asemassa ja syrjäytti sitä edeltäneet humpat ja iskelmät. Vanhemman väen suureksi pöyristykseksi toki.
Menneisyyteen jämähtäneille dinosauruksille on sinne Joensuuhunkin perustettu ihan varta vasten Ilovaarirock. Sieltä löytää sekä rockiksi luokiteltavaa musiikkia, että seuraa vanhojen aikojen haikailuun.
Myös 80-luvulla oli Rantarock. Näin silloin mm. Venomin, paikka oli Virrat. Oi niitä aikoja.Olihan se jo 90-luvulla kesän suosituimpia festareita Rantarock. Siellähän esiintyi mm. sellaiset hardrockin pioneerit kuin Captain Jack ja Mr. Prersident.