Ihmettelyketju

  • 6 327 539
  • 38 716

Nick Neim

Jäsen
Suviseuroista puhuttaessa, niin muistini mukaan yksi helvetin iso telttahan siellä on missä olutta myydään, ja julkijuopottelua muuten alueella katsotaan kieroon. Sen lisäksi saarna kaikuu kaiuttimista taukoamatta, oli missäpäin aluetta tahansa. Pidemmän päälle aika raskasta. Eikä siellä pesän päälle pääse, jos oma tytär ei satu olemaan mukana. Myytti kortsujen loppumisesta lähikaupoista tosin ainakin piti paikkansa.

Voipi olla, ettei tule toista kertaa vierailtua. Olihan tuo silti aika hämmentävä kokemus käydä tuota meininkiä katsomassa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jos joku nainen väittää, että en saanut tänään kikkeliä, niin hän ei halunnut sitä.

Ihmettelen tuota lausuntoa. Jos ja kun minä tänään kikkeliä haluaisin niin en sitä saisi jos en vierasta munaa lähtisi hakemaan. Ja sehän on pernaveikon mielestä tosi väärin... pettäminen on perseestä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melko hämmentävää, jos joku ulkopuolinen käy suviksissa. Enhän minäkään käy KHL-peleissä, miksi ihmeessä niin tekisin.

Jos haluaa helppoa, niin sitten kannattaa suunnata abiristeilylle, se GOOM. Isot pojat kertoi.

Ihmettelen tuota lausuntoa. Jos ja kun minä tänään kikkeliä haluaisin niin en sitä saisi jos en vierasta munaa lähtisi hakemaan. Ja sehän on pernaveikon mielestä tosi väärin... pettäminen on perseestä.

Ei kai kukaan vierasta halua, mutta jotain kikkeliä saisi halutessaan. Tavallinen mies ei saa tuosta vain tänään, kun on jo iltapäivä.
 

Nick Neim

Jäsen
Melko hämmentävää, jos joku ulkopuolinen käy suviksissa. Enhän minäkään käy KHL-peleissä, miksi ihmeessä niin tekisin.
Melko hämmentävää, jos joku ulkopuolinen käy Puolan jalkapalloliigan otteluissa. Enhän minäkään käy Allsvenskanin peleissä, miksi ihmeessä niin tekisin.

Sinänsä ottaen huomioon missä mies ainakin paskantärkeiden raporttiensa perusteella suunnistaa, niin tämä on aika ihmeellistä ihmettelyä. Sinähän käyt ulkopuolisena vähän missä sattuu, ja ahkerasti sitä jaksat aina mainostaa. Ottelu on taas mielessä.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmiset, jotka tulevat kassalle ja kaivavat puhelimen esiin. Voiko olla niin tärkeää, ettei voi sitä minuutin mittaista asiointia ensin hoitaa?

Huom, eivät vituta, ihmettelen vain kyseisiä ihmisiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmiset, jotka tulevat kassalle ja kaivavat puhelimen esiin. Voiko olla niin tärkeää, ettei voi sitä minuutin mittaista asiointia ensin hoitaa?

Huom, eivät vituta, ihmettelen vain kyseisiä ihmisiä.
Tämä. Ja vielä suurempana ihmettelyn aiheena, oikeastaan ihan vitutuksenkin, niin kun joku hyppää rattiin puhelin housuntaskussa niin sehän on aivan pakko alkaa sitä vitun kultaista vasikkaa kaivaan sieltä taskusta keskellä liikennettä. Ei jumalauta mene jakeluun. Tai joskus kun oon ollu repsikkana muijan ajaessa, niin jos sen luuri alkaa päriseen esim. käsilaukussa takapenkillä niin alkaa saatanallinen hyperventilointi että "no missä se ny soi, kaiva se ny äkkiä! Vastaa ny sä!." En vittu varmana kaiva enkä saatana ainakaan vastaa. Vituttaa niin perkeleesti puhua omaankiin luuriin niin luuleeko se saatana että rupeen jokskin sen sihteeriks. Ei vittu.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No itse ainakin maksan puhelimella, että se on vähän pakko kaivaa esiin.
Tuo on hyväksyttävää, tietenkin, mutta lähinnä tarkoitin niitä, jotka viestittelevät tai puhuvat puhelimeen. Hieman huonosti muotoiltu minulta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmiset, jotka tulevat kassalle ja kaivavat puhelimen esiin. Voiko olla niin tärkeää, ettei voi sitä minuutin mittaista asiointia ensin hoitaa?

Huom, eivät vituta, ihmettelen vain kyseisiä ihmisiä.

Olen juuri menossa Lidliin. Jonot on serran verran pitkiä, että onneksi on edes luuri.

Voisiko ne kaupat avata kassoja sillä lailla, että asiakkaat pääsisivät sujuvasti. Joka helvetin kerta, kun tuolla asioi, niin puolet kassoista on suljettuina. Kannatti varmaan sitten rakentaa ne.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Yle ja Hesari ovat viime vuosina panostaneet ns. klikkiotsikko 2.0:aan, eli "ingressipituisiin otsikoihin". Ylen saamenkieliset uutiset vetänevät kuitenkin kauden kotimaiset kärkitulokset seuraavilla otsakkeilla. Kolmannen esimerkin ingressissä on viisi sanaa.

Oanehaččat: Deanu oasusgottit gáibidit ođđa ráđđádallamiid Deanu soahpamušas, Hirvonen Upmi universitehta gudnedoavttirin, meahccelappalaš kultuvra nannosamos Gaska-Lappis, Norggas juohke bohccui bilta, jávkadit 6 000 goddesarvá ja Jåma joatká NBR jođiheaddjin

Oanehaččat: Aikasalo Ohcejoga searvegotti girkohearrán, boazodoarjja seamma dánge jagi, Romssa fylkkajuoigin ohccit maiddái Suoma bealde, dán geasi eai soaitte nu olu sarrihat ja Kaamos-ráiddu buvttadanfitnodat ohcaluvvon konkursii

Oanehaččat: Badje-Lappi guolástanlobit vuovdimassii, dovdameahttun goaskima beasis máksojuvvo gávdnanmáksu, Sámi Giellagáldu organisašuvdnamálle ovdána dievasčoahkkimii, Anára gielda vihkkehallá borramušbálvalusaid fállama priváhta bálvalusfállái ja Giellagas-instituhttii ohcet dutkanvehkiid
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Yle ja Hesari ovat viime vuosina panostaneet ns. klikkiotsikko 2.0:aan, eli "ingressipituisiin otsikoihin". Ylen saamenkieliset uutiset vetänevät kuitenkin kauden kotimaiset kärkitulokset seuraavilla otsakkeilla. Kolmannen esimerkin ingressissä on viisi sanaa.

Oanehaččat: Deanu oasusgottit gáibidit ođđa ráđđádallamiid Deanu soahpamušas, Hirvonen Upmi universitehta gudnedoavttirin, meahccelappalaš kultuvra nannosamos Gaska-Lappis, Norggas juohke bohccui bilta, jávkadit 6 000 goddesarvá ja Jåma joatká NBR jođiheaddjin

Oanehaččat: Aikasalo Ohcejoga searvegotti girkohearrán, boazodoarjja seamma dánge jagi, Romssa fylkkajuoigin ohccit maiddái Suoma bealde, dán geasi eai soaitte nu olu sarrihat ja Kaamos-ráiddu buvttadanfitnodat ohcaluvvon konkursii

Oanehaččat: Badje-Lappi guolástanlobit vuovdimassii, dovdameahttun goaskima beasis máksojuvvo gávdnanmáksu, Sámi Giellagáldu organisašuvdnamálle ovdána dievasčoahkkimii, Anára gielda vihkkehallá borramušbálvalusaid fállama priváhta bálvalusfállái ja Giellagas-instituhttii ohcet dutkanvehkiid
Pitäisikö tästä ymmärtää jotain?
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Eteä-Saimaa on yleensä myös kunnostautunut otsikoinnissaan. Tuollakin on tällaisia lyhyitä otsikoita kuten "Michelin-ravintolasta oppinsa hankkinut keittiömestari kokkaa nyt yksityisravintolassa Lauritsalassa — Kimmo Käck tarjoaa metsäyhtiön vieraille lahnan ja kuusen kaltaisia aliarvostettuja raaka-aineita vastaiskuna liian tasapaksulle ruualle"

Ihmettelenkin, milloin otsikosta tuli ingressi?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siis miten jotkut jaksaa joka viikko googlettaa. Olis nytkin monta asiaa mielessä, mutta ei vaan jaksa.
Googletan välillä myös julkisilla paikoilla.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmiset, jotka tulevat kassalle ja kaivavat puhelimen esiin. Voiko olla niin tärkeää, ettei voi sitä minuutin mittaista asiointia ensin hoitaa?

Huom, eivät vituta, ihmettelen vain kyseisiä ihmisiä.
Minä tarkistan puhelimesta kortin pin-koodin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minä olen kirjoittanut PIN-koodin pankkikorttiin mustalla tussilla.
Löytäjä saattaa luulla, että koodi on oikea...

Hemmetti, hyvä idea! Teen saman. Onpahan mahdollisella löytäjällä tai varkaalla 1 yritys vähemmän. Tai 2, koska tottakai koittaa uudestaan ainakin kerran, ellei jopa sen kolmannenkin :)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä olen kirjoittanut PIN-koodin pankkikorttiin mustalla tussilla.
Löytäjä saattaa luulla, että koodi on oikea...

Olen jo sinänsä päässyt traumoista yli, mutta en silti voi koskaan unohtaa. Vanha herrasmies teki ostoksiaan prisman kassalla ja arvokkaasti kaivoi lompakostaan maksukortin. Olin seuraavana jonossa, mutta näkyihän se kilometrin päähän, kun siinä oli postit lappu missä luki jotain Visa 4582, Mastercard 6901.

Pankkihan tai vakuutus noita ei sitten korvaa, jos joku nisti päättää hieman keilata vanhuksen.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuli mainos Savonlinnan oopperajuhlista.
Täytyy olla aikamoiset perverssiot, jos maksaa sitä, että kuulee kuinka akka huutaa ja kiljuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös