Siksi sä olet pentu, mä ja @Evil jo aikuisia. Me ollaan opittu. Joskus ihan vahingossa, sattumalta tahi kantapään kautta.Jaa jaa. Musta tuntuu, että jos mä olisin vaikka 14 vuotta pois en oppisi yhtään elämänviisautta.
Siksi sä olet pentu, mä ja @Evil jo aikuisia. Me ollaan opittu. Joskus ihan vahingossa, sattumalta tahi kantapään kautta.Jaa jaa. Musta tuntuu, että jos mä olisin vaikka 14 vuotta pois en oppisi yhtään elämänviisautta.
Häh? Mulle sanottiin, että 18 on jo aikuinen. Onko mua huijattu?Siksi sä olet pentu, mä ja @Evil jo aikuisia. Me ollaan opittu.
Ka mitäpä olet viime aikoina tehnyt? Jos saapi kysyä.Ei tunnu missään. Mä oon enemmänkin tämmönen tekijä ku ajattelija.
On. Tai lain mukaan joo, mä myös kuvittelin tuolloin että olisin. No, en ollut. Usein tuntuu etten ole vieläkään.Häh? Mulle sanottiin, että 18 on jo aikuinen. Onko mua huijattu?
Töitä lähinnä. Tai riippuu, kuinka lähiaikoina tarkoitat vähän aika sitten vielä nukuin. Joskus veistelin puu-ukonKa mitäpä olet viime aikoina tehnyt? Jos saapi kysyä.
Pimeässä nukkuminen ei todellakaan tuota vaikeuksia, ja ihmettelen jos jollekin tuottaa. Herääminen sen sijaan on hankalampaa. Eli itse en tykkää pimennysverhoista, vaan vaikka kello herättääkin niin haluan että valoisuusaste stemmaisi kellonajan kanssa.Ihmettelen näitä joille liian valoisassa tai liian pimeässä nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Laittakaa silmät kiinni niin ei häiritse enää.
Automatkoilla joskus vaimo vaihtaa huomioni ollessa toisaalla radiokanavaksi Suomipopin. Voi vittu mitä paskaa sieltä tuuttaa joka kerta. Kaiken maailman eveliinoja ja ellinooroja ja sanneja ja vilmamatuloita, kaikki jäämässä elefantin painon alle. Kuka erottaa näitä toisistaan? Kyllä minä erotan äänestä Katri Helenan Lea Lavenista ja Seija Simolan Paula Koivuniemestä, mutta nämä nykyiset kuulostaa kaikki ihan samalta. Tai ehkä se on se sama nellinoora, tekee vain eri nimillä maksimoidakseen voitot.
Ihmettelen niitä, joille yleensäkin nukkuminen tuottaa vaikeuksia. Mulla ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa. Silmät kiinni vaan niin minuutin sisään alkaa kuorsaus, vaikka seisaallaan.
Nukkumattomuus liittyy kokemukseni mukaan (vahva perustelu siis) siihen ettei osata nollata aivoja sänkyyn mennessä. Päässä alkavat pyöriä esimerkiksi työasiat tai muut asiat, jotka olisi pitänyt käsitellä jo aikaisemmin päivällä. Päiväsaikaan jokaisella pitäisi olla aikaa setviä ajatuksiaan joko esimerkiksi juoksulenkillä, kävellen tai vaikka makoillen sohvalla. Jos koko päivänä ei tyhjennä päätään vaan alkaa tehdä sitä sängyssä iltaisin, ei nukkumisesta tule mitään.Juuri näin. Samoin pitkät tai miksei lyhyemmätkin lentomatkat menevät mukavasti nukkuessa. Kerran nukahdin koneeseen ennenkuin kaikki matkustajat olivat ehtineet sisälle ja heräsin kun lentoemo tuli herättämään, että nyt ollaan Japanissa.
Lentopelko on toki sitten ihan toinen ihmettelyn aihe.
En ole kova stressaamaan ja nukun hyvin, mutta kyllähän sellainen oikein perustavaa laatua oleva vitutus vaikuttaa nukahtamiseen. Ymmärrän siis jos joku kärsii unettomuudesta jossain raskaassa elämänvaiheessa tai jos on muuten altistavia tekijöitä. Mutta ihmiset on erilaisia. Jos on esimerkiksi kansakoulunopettaja jonka työuran suurin murhe on varmaankin että mistä saa piirtoheittimeen uuden lampun ettei tartte luopua vuonna 1998 tehdyistä kalvoista, niin nukkuminen luonnistunee, mutta tämäkin tietysti subjektiivista ja ammatinvalintakysymys.Jotkut ovat myös persoonina sellaisia, että stressaavat enemmän.
Touche´.Jos on esimerkiksi kansakoulunopettaja jonka työuran suurin murhe on varmaankin että mistä saa piirtoheittimeen uuden lampun ettei tartte luopua vuonna 1998 tehdyistä kalvoista, niin nukkuminen luonnistunee, mutta tämäkin tietysti subjektiivista ja ammatinvalintakysymys.
Arvioin tuon vuoden sen pistettä vajaan täyden laudaturin perusteella. Osuiko?Touche´.
No ei. 1992. Mutta sama vuosikymmen kuitenkin.Arvioin tuon vuoden sen pistettä vajaan täyden laudaturin perusteella. Osuiko?
Höh, no et sä niitä kalvoja kai silloin abivuonna tehnyt?No ei. 1992. Mutta sama vuosikymmen kuitenkin.
No en. Silloin keskityin niiden puhkomiseen.Höh, no et sä niitä kalvoja kai silloin abivuonna tehnyt?
Ihmisten pukeutumista ihmettelen. Paljon näkyy pitkiä lahkeita ja hihoja, vaikka ulkona on +24 ja pieni kesäisen lämmin tuulenvire. Paksuja huppareita ja takkejakin tulee vastaan. Luulisi, että tulee aika tukala olo.
Ihmisten pukeutumista ihmettelen. Paljon näkyy pitkiä lahkeita ja hihoja, vaikka ulkona on +24 ja pieni kesäisen lämmin tuulenvire. Paksuja huppareita ja takkejakin tulee vastaan. Luulisi, että tulee aika tukala olo.
Tää vaihtelee niin maittain. Edinburghissa oli joskus aurinkoista mutta +8 ja jäätävä tuuli mereltä ja jengi veti shortseissa ja t-paidassa. Vastaavasti Italiassa oli juuri +27 ja itse hikoilin shortseissa. Vastaan tuli sitten setä jolla oli kauluspaita, neule ja pikkutakki. Nuoremmat menivät sitten farkuissa ja mustassa nahkatakissa. Hulluja nuo ulkomaalaiset.
Kerroinkin hieman Suomen talvesta ja vertailtiin siinä mitä celsiukset olisivat fahrenheitissä. Siellä se taitaa tänäkin päivänä vielä istua monttu auki ihmettelemässä.
Nuo tyypit ovat kyllä vedättäneet sinua, ei tuossa kaupungissa kesäisinkään jatkuvasti yli kolmenkympin mittari kipua. Jos siis Losilla tarkoitat sitä Kalifornian enkelten kaupunkia.Kävin tuolla Losissa vuosia sitten. Istuttiin sitten viettämään iltaa ja juteltiin paikallisten kanssa. Jotain siinä turistiin ja kehuin kuinka hieno ja kuuma ilma sinä päivänä oli (+28?). Paikalliset siinä ihmettelivät ja kertoivat kuinka nyt on kylmä ja kaikenlisäksi talvi (ajankohtana marraskuun loppu). Kerroinkin hieman Suomen talvesta ja vertailtiin siinä mitä celsiukset olisivat fahrenheitissä. Siellä se taitaa tänäkin päivänä vielä istua monttu auki ihmettelemässä.
Eikö tuo ole suunnilleen sama celsiuksissa ja fahrenheiteissä? Suomen talvi ja -40 molemmissa asteikoissa.
Nuo tyypit ovat kyllä vedättäneet sinua, ei tuossa kaupungissa kesäisinkään jatkuvasti yli kolmenkympin mittari kipua. Jos siis Losilla tarkoitat sitä Kalifornian enkelten kaupunkia.