Ihmettelyketju

  • 6 344 168
  • 38 746

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miettikää niitä, jotka asuu kerrostalossa jossain korkealla ja krapula vaivaa. Huh. Iltalehteäkin selaillessa välillä meinaa tippua tuolilta kun säikähtää jotain kuvaa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulin tänään kauppareissulta kävellen kotia kohden. Pyörätien päässä, kaukaisuudessa oli lyhyehkö naisihminen, jolla oli kohtalaisen suuri pipo/hattu. Pikkuhiljaa kävelin hänet kiinni ja suunnilleen kohdalla huomasin, että kyseessä ei ollutkaan iso päähine, vaan ostoskassi. Siis ei muovipussi, vaan sellainen kestokäyttöisempi muovinen ostoskassi, jonka alla oli litteäksi rutattu villapipo. Molemmissa käsissä isot, täydet muoviset ostoskassit.
Silloisella hetkellä oli kohtalaisen kova sivutuuli, joten naisen kaula ja yläkroppa mutkittelivat puuskien mukaisesti. Huikean häikäisevä suoritus!

Tuli mieleen ne lapsuusajan Unicef-rahankeruumainokset, joissa tummat naiset kantoivat vesipäiniköitä päänsä päällä. Ohi mennessä vilkaisin ihonvärin, joka oli vaaleanruskea.
Olikohan kyseessä mamu, voimistelija tahi sitten sirkuksessa töissä?
Joka tapauksessa todella ihmeellinen näky.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuli mieleen ne lapsuusajan Unicef-rahankeruumainokset, joissa tummat naiset kantoivat vesipäiniköitä päänsä päällä. Ohi mennessä vilkaisin ihonvärin, joka oli vaaleanruskea.
Olikohan kyseessä mamu, voimistelija tahi sitten sirkuksessa töissä?
Joka tapauksessa todella ihmeellinen näky.

Ei se ole mikään lapsuuden hassu juttu vaan joillekin tavallinen päivittäinen asia:

"Carrying on the head is common in many parts of the developing world, as only a simple length of cloth shaped into a ring or ball is needed to carry loads approaching the person's own weight. The practice is efficient, in a place or at a time when there are no vehicles available for carrying burdens."

Head-carrying - Wikipedia
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...vaan joillekin tavallinen päivittäinen asia:

Aivan oikein, kyseessä ei ollut mainitsemasi hassu juttu, vaan jotain muuta. Olen poukkoillut uteliaana eri lajeissa, mutta tuohan ei sitten niin millään onnistuisi.
Eli tarkoituksena oli lähtettää isot rispektit ko lumituiskussa liikkuneelle daamille.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen poukkoillut uteliaana eri lajeissa, mutta tuohan ei sitten niin millään onnistuisi.
Eli tarkoituksena oli lähtettää isot rispektit ko lumituiskussa liikkuneelle daamille.

Tuo on varmaankin samanlainen taito noille kuin meille uiminen. Tai pyorällä ajo ja luisteleminen. Kaikki nuo opitaan joskus neljävuotiaana viimeistään.

Eli, kun taidot on hallussa, niin eihän se säätä katso.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ai pyorällä ajo ja luisteleminen.
Näemmä tarina jatkuu. Ei siellä aavikon keskellä kenties hirveän paljoa uiskennella. Pyörällä ajosta ja luistelusta puhumattakaan. Pentuna en pelannut jääkiekkoa, vaan jääpalloa, mutta periaatteessa ihan sama asia – ainakin, jos pelataan vain ulkojäällä. Treenien jälkeen käytiin pukusuojassa vain pistämässä kuiva takki päälle ja liikkeelle. Kulkuneuvona sen ikäisenä oli yleensä polkupyörä. Luistimissa pitkät tupet, koska liian väsyneenä ei halunnut tai jaksanut vaihtaa kenkiä jalkaan.

Pyöräillään kentän poikki pyörätielle, mutta… jos pitää väistellä joitain jäällä liikkuneita, niin pitää jarruttaa ja ottaa tukea pinnasta, joka oli jäätä, luistimilla joissa oli terän suojukset. Aina kärsälleen, koska eihän muovisuojus jarruta tai tue yhtään mitään. Pari kolme kertaa, kun on lyönyt päänsä oikeaoppisesti todella kunnolla jäähän, niin oppii paluumatkalle jättämään kypärän päähän?! Pyörällä ajo ja luistelu on yhdessä siis aika mahdottomia. *hymy*

Pysyvät kuhmut kallossa selittävät varmaankin aika paljon kirjoittamistani viesteistä?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sotea ei tullut, brexitiä ei tule, Gardenia ei näy, ykkössentteriä, jonka kansalaisuus voi olla mikä tahansa ei saatu, muuri ei nouse, pääministeri erosi mutta jäi pääministeriksi. Onneksi kalja sentään maistuu ja sitä on tarpeeksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut möllöttää himassa. Elämisen sijasta katsovat netflixistä kun toiset näyttelee elämistä. Mäkin oon nyt tunnin täällä ollut. Hitto kausari taskuun ja kaljalle. Internetti on elämän tekohengitystä, mutta ei se elvy.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotkut möllöttää himassa. Elämisen sijasta katsovat netflixistä kun toiset näyttelee elämistä. Mäkin oon nyt tunnin täällä ollut. Hitto kausari taskuun ja kaljalle. Internetti on elämän tekohengitystä, mutta ei se elvy.

Jotkut taas eivät pysty kohtaamaan elämää ilman viinaa. Brenkkua tai kaljaa, ihan sama, you pick. Päihteet on elämän tekohengitystä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jotkut möllöttää himassa. Elämisen sijasta katsovat netflixistä kun toiset näyttelee elämistä. Mäkin oon nyt tunnin täällä ollut. Hitto kausari taskuun ja kaljalle. Internetti on elämän tekohengitystä, mutta ei se elvy.
Nyt on niinku vähän pakko. Olis tehnyt mieli, mutta flu pitää saada kondikseen ennen ma aamua. Lekuri kun ei ota vastaan jos on flunssa. Sit menee muutama viikko neuron kuvauksiin. Eteenpäin, siis.
 
Ööö mikä kohtaaminen. Miks tyytyisi siihen. Ei tarvii valehdella itselleen.

Sitä vaan haluaa elämältä enemmän.
Elämältä saa eniten, kun aamulla herää paskat housussa ja ei muista mitään edellisen yön tapahtumista. Voi ehkä väsätä taidetta sillä housuissa olevalla paskalla ja sitten vaan tyhjät pullot reppuun ja reppu selkään. Lidl suunnaksi ja reppu täyteen uutta juotavaa. Siitä sitten puistoon muiden spurgujen kanssa puhumaan elämästä, vaikka ei ne oikeestaan aina edes puhu vaan örisee, mutta se on sitä parempaa elämää kuin selvinpäin oleminen.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En muista edes milloin olen käynyt kylillä...näin siis päihtymistarkoituksessa.
Siitä on jo useampi vuosi. Satunnaiset ulkoilma kaljat on tullut nautittua, mutta ei niistä oikeaa känniä saanut. Ihmettelen siis milloin olen viimeksi käynyt jossain kuppilassa...ja miksi. Ei nykyään varmaan pysty hoitamaan asioitaan ja ottaa säännöllisesti viinaa, ainakaan niin että arki tuntuisi mukavalta. Olen tullut kai vanhaksi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En muista edes milloin olen käynyt kylillä...näin siis päihtymistarkoituksessa.
Siitä on jo useampi vuosi. Satunnaiset ulkoilma kaljat on tullut nautittua, mutta ei niistä oikeaa känniä saanut. Ihmettelen siis milloin olen viimeksi käynyt jossain kuppilassa...ja miksi. Ei nykyään varmaan pysty hoitamaan asioitaan ja ottaa säännöllisesti viinaa, ainakaan niin että arki tuntuisi mukavalta. Toki töiden jälkeen maistuu Sauna olut, mutta siinä se oikeastaan on. Olen tullut kai vanhaksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ööö mikä kohtaaminen. Miks tyytyisi siihen. Ei tarvii valehdella itselleen.

Sitä vaan haluaa elämältä enemmän.

Ai mikä kohtaaminen. No okei, laitan itseäni hieman peliin. Elämässä eteen tulevat vaikeudet, ne tilanteet kun joutuu myöntämään oman heikkouden tai riittämättömyyden, on helppo kiertää päihteillä. Mutta kun ne kerran uskaltaa kohdata selvinpäin, niin sen jälkeen....en osaa sanoa, on vaan vahvempi ja uskaltaa nauttia elämästä enemmän.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
En muista edes milloin olen käynyt kylillä...näin siis päihtymistarkoituksessa.
Siitä on jo useampi vuosi. Satunnaiset ulkoilma kaljat on tullut nautittua, mutta ei niistä oikeaa känniä saanut. Ihmettelen siis milloin olen viimeksi käynyt jossain kuppilassa...ja miksi. Ei nykyään varmaan pysty hoitamaan asioitaan ja ottaa säännöllisesti viinaa, ainakaan niin että arki tuntuisi mukavalta. Olen tullut kai vanhaksi.

Minä puolestaan muistan hyvin milloin olen viimeksi käynyt kylillä päihtymistarkoituksessa. Tämä oli 1.4-2.4 vuonna 2017. Eli onhan tuosta kyllä jo kaksi vuotta kohta aikaa. Muistan tämän hyvin kun olin baarissa illalla jolloin Jyp pudotti HPK:n laulukuoroon puolivälierissä.

Kohta olen kyllä ollut jo kaksi vuotta kokonaan juomatta alkoholia. Ja lääkityksen vuoksi en voikaan juoda alkoholia lainkaan.

Kaipaan kyllä välillä paljonkin näitä ryyppyaikoja ja niitä aikoja kun kiertelin baareja ja vietin aikaa kylillä päihtymistarkoituksessa.

Jos en käyttäisi antabusta niin voisin hyvin välilläkin siellä jossain baarissa/yökerhossa olla ryyppäämässä, pitämässä hauskaa ja viettämässä aikaa.

Mutta kivaa tämä kotona möllöttäminenkin on. Netflixiä en katsele kun en sellaiseen omista käyttöoikeuksia mutta urheilua olen katsellut tänään aamukympistä lähtien sekä telkasta että netistä. Ja varmaan katselenkin melkein yhtäkestoisesti, ilman taukoja yöhön saakka. Jos vain jaksan. Mutta kivaa ja rentouttavaa puuhaa tämä kotona möllöttäminenkin on.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pettämisen ja kertakäyttöparisuhteiden ihannointi "koko perheen" prime time -viihde- ja game show -ohjelmissa 2010-luvulla.

Kun ymmärtää, millaisen kivun ja elämänmittaiset arvet tuollainen toiminta voi jättää, ei voi kuin ihmetellä. Niin kovin vieraalta tuntuu toisinaan tämä aika.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pettämisen ja kertakäyttöparisuhteiden ihannointi "koko perheen" prime time -viihde- ja game show -ohjelmissa 2010-luvulla.

Kun ymmärtää, millaisen kivun ja elämänmittaiset arvet tuollainen toiminta voi jättää, ei voi kuin ihmetellä. Niin kovin vieraalta tuntuu toisinaan tämä aika.
Nyt kirjoitit tietäväsi, vaikka tuoreen haastattelun perusteella asia voi olla täysin päinvastoinkin.

Minna, 32, kohautti vuosi sitten pettämällä puolisoaan Temptation Islandilla – näin hänellä menee nyt: ohjelmalla elämään yllättävä vaikutus

Temptation Islandia Minna pitää kaiken kaikkiaan kasvattavana kokemuksena.

– Kun kävi niin rankan kokemuksen läpi, niin on oppinut riskeeraamaan enemmän ja myös yrittämään enemmän, jolloin voi myös saavuttamaan enemmän. myös työelämässä, hän pohtii.

Ei kai tuossa ihannoida pettämistä. Moni pariskuntakin haluaa nimenomaan olla ohjelmassa pettämättä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei kai tuossa ihannoida pettämistä. Moni pariskuntakin haluaa nimenomaan olla ohjelmassa pettämättä.
Ymmärrän pointin. Tarkennan siten, että mielestäni tuossa on kyse pettämisen ja kertakäyttöparisuhteiden vihteellistämisestä. Jotkin käsittämättömät Salatut elämät -fiktiosekoilut ovat sinällään toinen juttu, että niissä ei onneksi olla tekemisissä oikeiden ihmisten tunteiden ja tuntemusten - jopa mielenterveyden - kanssa (pl. mahdolliset erittäin huonot roolimallit kasvuikäisille).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös