Mainos

Ihmettelyketju

• 6 484 603
  • 39 086

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ai pyorällä ajo ja luisteleminen.
Näemmä tarina jatkuu. Ei siellä aavikon keskellä kenties hirveän paljoa uiskennella. Pyörällä ajosta ja luistelusta puhumattakaan. Pentuna en pelannut jääkiekkoa, vaan jääpalloa, mutta periaatteessa ihan sama asia – ainakin, jos pelataan vain ulkojäällä. Treenien jälkeen käytiin pukusuojassa vain pistämässä kuiva takki päälle ja liikkeelle. Kulkuneuvona sen ikäisenä oli yleensä polkupyörä. Luistimissa pitkät tupet, koska liian väsyneenä ei halunnut tai jaksanut vaihtaa kenkiä jalkaan.

Pyöräillään kentän poikki pyörätielle, mutta… jos pitää väistellä joitain jäällä liikkuneita, niin pitää jarruttaa ja ottaa tukea pinnasta, joka oli jäätä, luistimilla joissa oli terän suojukset. Aina kärsälleen, koska eihän muovisuojus jarruta tai tue yhtään mitään. Pari kolme kertaa, kun on lyönyt päänsä oikeaoppisesti todella kunnolla jäähän, niin oppii paluumatkalle jättämään kypärän päähän?! Pyörällä ajo ja luistelu on yhdessä siis aika mahdottomia. *hymy*

Pysyvät kuhmut kallossa selittävät varmaankin aika paljon kirjoittamistani viesteistä?

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Sotea ei tullut, brexitiä ei tule, Gardenia ei näy, ykkössentteriä, jonka kansalaisuus voi olla mikä tahansa ei saatu, muuri ei nouse, pääministeri erosi mutta jäi pääministeriksi. Onneksi kalja sentään maistuu ja sitä on tarpeeksi.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut möllöttää himassa. Elämisen sijasta katsovat netflixistä kun toiset näyttelee elämistä. Mäkin oon nyt tunnin täällä ollut. Hitto kausari taskuun ja kaljalle. Internetti on elämän tekohengitystä, mutta ei se elvy.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotkut möllöttää himassa. Elämisen sijasta katsovat netflixistä kun toiset näyttelee elämistä. Mäkin oon nyt tunnin täällä ollut. Hitto kausari taskuun ja kaljalle. Internetti on elämän tekohengitystä, mutta ei se elvy.

Jotkut taas eivät pysty kohtaamaan elämää ilman viinaa. Brenkkua tai kaljaa, ihan sama, you pick. Päihteet on elämän tekohengitystä.

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt on niinku vähän pakko. Olis tehnyt mieli, mutta flu pitää saada kondikseen ennen ma aamua. Lekuri kun ei ota vastaan jos on flunssa. Sit menee muutama viikko neuron kuvauksiin. Eteenpäin, siis.

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Yksi unohtui!

Ryssän liekanarussa roikkuvien Jokereiden kausi päättyi.
En sanoisi, että unohtui. On vain tiettyjä asioita, joita ei saa moderoidulla keskustelupalstalla sanoa. Joku saattaa provosoitua ja seuraukset ovat kaikkien tiedossa.

Ööö mikä kohtaaminen. Miks tyytyisi siihen. Ei tarvii valehdella itselleen.

Sitä vaan haluaa elämältä enemmän.
Elämältä saa eniten, kun aamulla herää paskat housussa ja ei muista mitään edellisen yön tapahtumista. Voi ehkä väsätä taidetta sillä housuissa olevalla paskalla ja sitten vaan tyhjät pullot reppuun ja reppu selkään. Lidl suunnaksi ja reppu täyteen uutta juotavaa. Siitä sitten puistoon muiden spurgujen kanssa puhumaan elämästä, vaikka ei ne oikeestaan aina edes puhu vaan örisee, mutta se on sitä parempaa elämää kuin selvinpäin oleminen.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En muista edes milloin olen käynyt kylillä...näin siis päihtymistarkoituksessa.
Siitä on jo useampi vuosi. Satunnaiset ulkoilma kaljat on tullut nautittua, mutta ei niistä oikeaa känniä saanut. Ihmettelen siis milloin olen viimeksi käynyt jossain kuppilassa...ja miksi. Ei nykyään varmaan pysty hoitamaan asioitaan ja ottaa säännöllisesti viinaa, ainakaan niin että arki tuntuisi mukavalta. Olen tullut kai vanhaksi.

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siitä on jo useampi vuosi. Satunnaiset ulkoilma kaljat on tullut nautittua, mutta ei niistä oikeaa känniä saanut. Ihmettelen siis milloin olen viimeksi käynyt jossain kuppilassa...ja miksi. Ei nykyään varmaan pysty hoitamaan asioitaan ja ottaa säännöllisesti viinaa, ainakaan niin että arki tuntuisi mukavalta. Toki töiden jälkeen maistuu Sauna olut, mutta siinä se oikeastaan on. Olen tullut kai vanhaksi.

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ööö mikä kohtaaminen. Miks tyytyisi siihen. Ei tarvii valehdella itselleen.

Sitä vaan haluaa elämältä enemmän.

Ai mikä kohtaaminen. No okei, laitan itseäni hieman peliin. Elämässä eteen tulevat vaikeudet, ne tilanteet kun joutuu myöntämään oman heikkouden tai riittämättömyyden, on helppo kiertää päihteillä. Mutta kun ne kerran uskaltaa kohdata selvinpäin, niin sen jälkeen....en osaa sanoa, on vaan vahvempi ja uskaltaa nauttia elämästä enemmän.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Siitä on jo useampi vuosi. Satunnaiset ulkoilma kaljat on tullut nautittua, mutta ei niistä oikeaa känniä saanut. Ihmettelen siis milloin olen viimeksi käynyt jossain kuppilassa...ja miksi. Ei nykyään varmaan pysty hoitamaan asioitaan ja ottaa säännöllisesti viinaa, ainakaan niin että arki tuntuisi mukavalta. Olen tullut kai vanhaksi.

Minä puolestaan muistan hyvin milloin olen viimeksi käynyt kylillä päihtymistarkoituksessa. Tämä oli 1.4-2.4 vuonna 2017. Eli onhan tuosta kyllä jo kaksi vuotta kohta aikaa. Muistan tämän hyvin kun olin baarissa illalla jolloin Jyp pudotti HPK:n laulukuoroon puolivälierissä.

Kohta olen kyllä ollut jo kaksi vuotta kokonaan juomatta alkoholia. Ja lääkityksen vuoksi en voikaan juoda alkoholia lainkaan.

Kaipaan kyllä välillä paljonkin näitä ryyppyaikoja ja niitä aikoja kun kiertelin baareja ja vietin aikaa kylillä päihtymistarkoituksessa.

Jos en käyttäisi antabusta niin voisin hyvin välilläkin siellä jossain baarissa/yökerhossa olla ryyppäämässä, pitämässä hauskaa ja viettämässä aikaa.

Mutta kivaa tämä kotona möllöttäminenkin on. Netflixiä en katsele kun en sellaiseen omista käyttöoikeuksia mutta urheilua olen katsellut tänään aamukympistä lähtien sekä telkasta että netistä. Ja varmaan katselenkin melkein yhtäkestoisesti, ilman taukoja yöhön saakka. Jos vain jaksan. Mutta kivaa ja rentouttavaa puuhaa tämä kotona möllöttäminenkin on.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Pettämisen ja kertakäyttöparisuhteiden ihannointi "koko perheen" prime time -viihde- ja game show -ohjelmissa 2010-luvulla.

Kun ymmärtää, millaisen kivun ja elämänmittaiset arvet tuollainen toiminta voi jättää, ei voi kuin ihmetellä. Niin kovin vieraalta tuntuu toisinaan tämä aika.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pettämisen ja kertakäyttöparisuhteiden ihannointi "koko perheen" prime time -viihde- ja game show -ohjelmissa 2010-luvulla.

Kun ymmärtää, millaisen kivun ja elämänmittaiset arvet tuollainen toiminta voi jättää, ei voi kuin ihmetellä. Niin kovin vieraalta tuntuu toisinaan tämä aika.
Nyt kirjoitit tietäväsi, vaikka tuoreen haastattelun perusteella asia voi olla täysin päinvastoinkin.

Minna, 32, kohautti vuosi sitten pettämällä puolisoaan Temptation Islandilla – näin hänellä menee nyt: ohjelmalla elämään yllättävä vaikutus

Temptation Islandia Minna pitää kaiken kaikkiaan kasvattavana kokemuksena.

– Kun kävi niin rankan kokemuksen läpi, niin on oppinut riskeeraamaan enemmän ja myös yrittämään enemmän, jolloin voi myös saavuttamaan enemmän. myös työelämässä, hän pohtii.

Ei kai tuossa ihannoida pettämistä. Moni pariskuntakin haluaa nimenomaan olla ohjelmassa pettämättä.

Suosikkijoukkue
Ei kai tuossa ihannoida pettämistä. Moni pariskuntakin haluaa nimenomaan olla ohjelmassa pettämättä.
Ymmärrän pointin. Tarkennan siten, että mielestäni tuossa on kyse pettämisen ja kertakäyttöparisuhteiden vihteellistämisestä. Jotkin käsittämättömät Salatut elämät -fiktiosekoilut ovat sinällään toinen juttu, että niissä ei onneksi olla tekemisissä oikeiden ihmisten tunteiden ja tuntemusten - jopa mielenterveyden - kanssa (pl. mahdolliset erittäin huonot roolimallit kasvuikäisille).

Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avasin äsken tietokoneen vain huomatakseni, että normaalisti selaimena käyttämäni Firefox ei suostu aukeamaan tai jos aukeaa, niin aukeaa vain kaatuakseen.

No ei siinä mitään, koneessa ollut Edge tms. selaimeksi. Ikinä en ollut käyttänyt, mutta onnistui se sähköpostin käyttö noinkin. Asialliset asiat hoidettuani päätin vierailla pitkästä aikaa Jatkoajassa. Luin muutaman jutun ja tapojeni mukaan päädyin keskustelupalstalle vapaan puolelle. Lukaisin jokusen ketjun uusimman viestin, kunnes päädyin ketjuun johon mullakin olisi ollut sanottavaa. Ai niin mutta käytössä onkin varaselain, jolla en koskaan ole Jatkoaikaan kirjautunut. No ei kun kirjautumaan, paitsi että en kirjautunut, koska tuo herjasi salasanani olevan väärin. Kokeilin muutaman kerran, mutta ei.

Sitä vaan ihmettelen, että kun olen Jatkoaikaan jäseneksi liittynyt joskus 15 vuotta sitten ja salasana on koko ajan ollut sama, niin mikä sen on muuttanut ja toisaalta miksi näin kännykän selaimessa sama vanha salasana toimii kuten pitääkin.

Ei ole iso ihmettely, mutta ihmettelen silti.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä vaan ihmettelen, että kun olen Jatkoaikaan jäseneksi liittynyt joskus 15 vuotta sitten ja salasana on koko ajan ollut sama, niin mikä sen on muuttanut ja toisaalta miksi näin kännykän selaimessa sama vanha salasana toimii kuten pitääkin.
Vuosi tai pari sitten oli se episodi että jotkut pääsivät näkemään toisten tilit tms ja sen takia kaikkien salasana vaihdettiin.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Konginkankaan liikenneturmasta on jo 15 vuotta. En nyt tarkemmin olisi osannut kysymykseen vastata että milloin tuo tarkalleen ottaen tapahtui, mutta jotain alle kymmentä vuotta olisin todennäköisesti tarjonnut. Tästä kun on aikajanajuttu Ylellä, niin aika tyly tapahtumaketju tuo on ollut kyllä:
https://yle.fi/uutiset/3-10678407

Suosikkijoukkue
Ohjaaja Joonas Berghäll ihmettelee, miten miehet voidaan nyky-Suomessa ohittaa niin yksiselitteisesti huoltajuuskiistoissa: Mies murtui täysin ja sanoi, ettei kukaan ole kysynyt häneltä vointia 12 vuoteen

Otsikko Yle.fi:n etusivulla tänään: 26 sanaa ja välimerkit päälle. En ymmärrä, miten tuollainen seitsemän rivin sanakaaos houkuttelee lukemaan tai edes klikkaamaan.

Aihe on tärkeä, mutta miksei tuotakaan otsaketta saa tiivistettyä ytimekkäästi noin kymmeneen sanaan - tai jätettyä edes kaksoispisteen jälkeistä osuutta ingressiin? Esim. näin: "Ohjaaja Joonas Berghäll: 'Miksi miehet ohitetaan huoltajuuskiistoissa?' "

Mainittakoon, että jutun ingressi on tässäkin tapauksessa jälleen (ilmeisesti Ylen käsittämättömän nykykäytännön mukaisesti) otsikkomittainen, eli "Ihmiset avautuvat elokuvaohjaaja, kulttuurivieras Joonas Berghällille."

Melkein voisin laittaa asiasta palautetta Ylelle, koska koko etusivu alkaa käydä lukukelvottomaksi.

E: Myös oheinen, jo koko lailla käsittämätön otsikko löytyi Yleltä:

Parikymppiset australialaiset siskokset saavat käsiinsä 1950-luvulta peräisin olevan naisten käytös- ja tapaoppaan nimeltään: Diginatiivit huomaavat vallankumouksen tapahtuneen kaikilla elämän osa-alueilla

Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ohjaaja Joonas Berghäll ihmettelee, miten miehet voidaan nyky-Suomessa ohittaa niin yksiselitteisesti huoltajuuskiistoissa: Mies murtui täysin ja sanoi, ettei kukaan ole kysynyt häneltä vointia 12 vuoteen

Otsikko Yle.fi:n etusivulla tänään: 26 sanaa ja välimerkit päälle. En ymmärrä, miten tuollainen seitsemän rivin sanakaaos houkuttelee lukemaan tai edes klikkaamaan.

Tässä on hyvä ihmettelyn aihe. Miksi otsikoista tehdään sellaisia, että ne ainakin meikäläistä lukemisen sijaan houkuttaa välttämään jutun auki klikkaamista, vaikka tuokin aihe olisi sinänsä ihan kiinnostava. Tai sitten jos nuo otsikot lisäävät lukemista, niin ihmettelen sitä minkä tyylisiä ihmisiä tuollaiset otsikot kiinnostavat.

Vai onko vain niin, että suuri osa ihmisistä ei ajattele koko asiaa? Mun mielestä toi on jo visuaalisesti niin kammottava, että sen auki klikkaaminen tuntuisi pahalta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy