Ihmettelyketju

• 6 476 458
  • 39 063

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joku näppärä ulkomainen vaatefirma oli varannut osoitteen, varsinkin toimitus/palautus osio oli vakuuttava. Näitä tapauksia on aina ollut maailma täynnä mutta kaupungin sivuilla...

Miten tärkeää nyt on mikäkin, stadinvappu.com on sentään vielä vapaana. Melkoista sekoilua myös feikkifirman botilta, että tuo on jäänyt ottamatta.

Kovin vähän taitaa jäädä asiakkaita saamatta, jos juuri yksi tietty nettiosoite ei jonnekin vie. Siitähän se on kiinni mitä osoitetta mainostetaan. Ja se voi olla joku hyvä, mutta vappustadissa.fi on näköjään varattu.

Voi ollakin huonot kekkeri, itse en ole menossa.

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yle uutisoi eilen näyttelijöistä, joilla on eniten rooleja suomalaisissa elokuvissa. Jo otsikossa julistetaan "harvan tunnistavan 2010-luvun käytetyintä näyttelijää". Ihmettelen vain, että onko tosiaan joku, joka katsoo suomalaisia elokuvia, mutta ei silti tunnista Matti Onnismaata. Minäkin tiedän vaikka en ole nähnyt yhtään Vares-elokuvaa. Onnismaan nimi mainitaan otsikossa, joten ihan pelkäksi klikkiotsikoksi ei sitä oikein niele.

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aloin ihmettelemään luettuani Iltalehden uutisen, jossa kerrotaan ruotsalaispelaajan joutuneen oikeuteen pahoinpitelystä jääkiekkokentällä. Ensiksi ihmettelin sitä kuinka hidas Ruotsin oikeustoimet ovat, koska tuo kyseinen pahoinpitely tapahtui kaksi vuotta sitten ja nyt vasta alkaa ensimmäinen istunto. Tästä kiinnostuneena pitihän se pahoinpitely sitten etsiä ja se löytyy tästä. Onhan tuo nyt törkeä poikittainen niskaan ja sai Ruotsin liitoltakin 10 ottelun pelikiello, mutta tuota lähdetään ihan oikeuteen asti käsittelemään. Mielestäni sieltä olisi löytynyt aika monta muuta tilanneta, jotka olisi helpommin ymmärtänyt. Esimerkiksi se yksi tilanne, jossa pelaaja taklaa täydellä voimalla polvillaan ollutta pelaajaa, jos joku tämänkin muistaa.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen miksi naisille avataan omia kuntosaleja? Siis sellaisia kuntokeskuksia, minne evätään pääsy täysin miehiltä? Miksi ne eivät voi käydä miesten kanssa samoilla kuntosaleilla?

Ralph

Jäsen
Ihmettelen miksi naisille avataan omia kuntosaleja? Siis sellaisia kuntokeskuksia, minne evätään pääsy täysin miehiltä? Miksi ne eivät voi käydä miesten kanssa samoilla kuntosaleilla?
Tätä se on kun ei eletä tasa-arvoisessa maailmassa. Unelmoin päivästä, jolloin miehetkin saavat käyttää naisten kuntokeskuksia. #TASA_ARVO #IHaveADream

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tätä se on kun ei eletä tasa-arvoisessa maailmassa. Unelmoin päivästä, jolloin miehetkin saavat käyttää naisten kuntokeskuksia. #TASA_ARVO #IHaveADream

Kuka tätä hanketta voisi lähteä vetämään? Tuskin kovin moni normaalin miehisen sielunmaiseman ja persoonan omaava mies katsoisi moista mahdollisuutta kovin pahalla.

Jeffrey

Jäsen

Yleensä noilla naisten saleilla käy sellaiset lihavat ja kömpelöt naiset, joiden itsetunto ei riitä harjoittelemaan samoissa tiloissa miesten kanssa. Lisäksi nuo salit ovat kuntosaleina parhaimmillaankin keskinkertaisia, eivätkä ne houkuttele edes päteviä ryhmäliikuntaohjaajia, vaan asiakkaidensa näköisiä köntyksiä.

Vaikka tässä selkeä tasa-arvo ongelma onkin, niin lopulta tämä kääntyy nähdäkseni myös meidän kuntosaleilla käyvien miesten eduksi. Joitain naisia on toki kiva katsella treenatessa, mutta aina on hyvä muistaa myös ne tosielämän realiteetit.

Jeffrey

Jäsen
Kuka tätä hanketta voisi lähteä vetämään? Tuskin kovin moni normaalin miehisen sielunmaiseman ja persoonan omaava mies katsoisi moista mahdollisuutta kovin pahalla.

Käsittääkseni yksi Helsingin legendaarisimmista punttisaleista ei hyväksy naisia jäsenikseen: Bodybuilding Club Vallila - Kuntosali miehille

Yhdistyksen säännöt on toki luotu silloin kun naisia ei kuntosaleilla näkynyt, tai ei näkynyt juuri muuallakaan koska he joutuivat silloin vielä kantamaan myös oman kortensa kekoon yhteisissä asioissa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen tori.fi ilmoituksia joihin ilmoittaja ei ole laittanut puhelinnumeroa. Siinä on sitten yksi ihan turha välivaihe kun pitää lähettää viesti että "nämä kiinnostaa, miten onnistuisi nouto?" ja odotella että josko sieltä tulisi vastaus tänään huomenna tai koskaan, ja sitten kuitenkin puhelimessa sovitaan tarkemmat askelmerkit.
Vai mikä tässä on idea?

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
Ihmettelen tori.fi ilmoituksia joihin ilmoittaja ei ole laittanut puhelinnumeroa. Siinä on sitten yksi ihan turha välivaihe kun pitää lähettää viesti että "nämä kiinnostaa, miten onnistuisi nouto?" ja odotella että josko sieltä tulisi vastaus tänään huomenna tai koskaan, ja sitten kuitenkin puhelimessa sovitaan tarkemmat askelmerkit.
Vai mikä tässä on idea?
Itsellä ainakin ensinnä se, että on salainen numero ja toiseksi se, ettei joku botti poimi numeroa puhelinmyyjien listoille. Olen luottanut siihen että jos ostajaa todella kiinnostaa, niin jaksaa käydä tuon välivaiheen. Ja sähköpostiin vastaan tuntien sisällä ;)

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko tolla Anssi Kelalla muuta vaatetta kuin mustat farkut ja toi nahkatakki? Ymmärtäähän sen toki että haluaa näyttää rokkiuskottavalta vaikka biisit on poppia, mutta kun mies puskee joka kanavalta samoissa rytkyissä, niin alkaa pistää silmään.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tolla Anssi Kelalla muuta vaatetta kuin mustat farkut ja toi nahkatakki? Ymmärtäähän sen toki että haluaa näyttää rokkiuskottavalta vaikka biisit on poppia, mutta kun mies puskee joka kanavalta samoissa rytkyissä, niin alkaa pistää silmään.

Taisi joskus sanoa että hänelle on yritetty tarjota välillä jotain räikeän harmaatakin mutta haluaa pysytellä mustassa.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taisi joskus sanoa että hänelle on yritetty tarjota välillä jotain räikeän harmaatakin mutta haluaa pysytellä mustassa.

Mark Zuckerberg sanoi joskus, että hänellä on aina sama paita, koska se on vaan helpompaa. Tarkensi vielä, että ei siis sama paita fyysisesti, mutta näitä on 25 kaapissa.

Haluaisin käyttää aina samoja tai samanlaisia vaatteita, mutta sehän ei ole yhteiskunnallisesti hyväksyttävää. Ei voi olla esimerkiksi työyhteisössä aina sama paita päällä, vaikka se olisi kuinka puhdas ja viimeisimmät tax free -deodorantit päällä.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tai sitten Anssi vain ei ehdi nauhoitusten välillä vaihtamaan kledjuja

Tietenkin tämä nykyajan kiire ja tehokkuusajattelu. Siellä riidellään taustajoukoissa kuinka olisi ehtinyt vaihtaa, mutta sitten isopomo sanoo ei ehdi, nyt tehdään näin. Minä päätän.

Ralph

Jäsen
Tosiaan, esitteli matkalaukkuaan Vain elämää -sarjassa. Mustia paitoja, boksereita, sukkia, uimahousut... Ei muuta kuin mustaa.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
..
Kävin siis aamulla kaupassa, jätin autoni lähes tyhjälle parkkipaikalle, ei autoja lähimaillakaan. Kaupasta poistuessani näen, että autoni molemmille puolille on ilmestynyt auto, itse asiassa samassa rivissä oli vierekkäin neljä autoa (oma autoni mukaan lukien). Muu parkkipaikka oli tyhjä.

Kiinnitit huomiota siihen, kun joku auto lähestyi autoasi tavalla mikä on perin ihmeellistä ihmismaailmassa.

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Kiinnitit huomiota siihen, kun joku auto lähestyi autoasi tavalla mikä on perin ihmeellistä ihmismaailmassa.
Nyt meni ohi. Kiinnitin huomiota siihen, kun joku auto lähestyi autoani tavalla? Ja miten tuo tavalla lähestyminen on perin ihmeellistä ihmismaailmassa?

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelen kun sain työkavereilta kritiikkiä siitä, että lyön lähes aina puhelinmyyjille luurin korvaan. Ovat kuulemma nekin "ihmisiä, jotka tekevät vain työtään". Niinhän se tietysti onkin, mutta ei kai mulla ole velvollisuus kuunnella ketään vain siksi, että se tekee vain työtään?

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihmettelen kun sain työkavereilta kritiikkiä siitä, että lyön lähes aina puhelinmyyjille luurin korvaan. Ovat kuulemma nekin "ihmisiä, jotka tekevät vain työtään". Niinhän se tietysti onkin, mutta ei kai mulla ole velvollisuus kuunnella ketään vain siksi, että se tekee vain työtään?
Ei se varmaan velvollisuus ole, mutta kuuluu hyviin käytöstapoihin kohdella puhelinmyyjiäkin ihmisinä. Kyllä minä tervehdin aina kaupan kassoja ja kiitän lähtiessäni, vaikkei kukaan sitä minulta vaadi. Asiakaspalvelutyötä tehneenä sitä osaa arvostaa niitä asiakkaita, jotka ottavat muutkin huomioon ja siksi yritän olla sellainen asiakas aina itsekin.

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Voi kai sitä silti käyttäytyä? Varsinkin kun on mahdollista ihan ilmaiseksi estää moiset puhelut. Mä sanon kohteliaasti mutta heti ja suoraan, että ei kiitos. Jos myyjä sanoo siihen jotain muuta kuin toivottelee päivänjakoa, niin sitten saa luurin korvaan.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt meni ohi. Kiinnitin huomiota siihen, kun joku auto lähestyi autoani tavalla? Ja miten tuo tavalla lähestyminen on perin ihmeellistä ihmismaailmassa?

Tavalla-sana on tapa-sanan adessiivimuoto. Tuon voisi sanoa vaikka niin, että tämä toinen auto lähestyi autoasi kuten ihmiset eivät lähesty toisiaan.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei se varmaan velvollisuus ole, mutta kuuluu hyviin käytöstapoihin kohdella puhelinmyyjiäkin ihmisinä. Kyllä minä tervehdin aina kaupan kassoja ja kiitän lähtiessäni, vaikkei kukaan sitä minulta vaadi. Asiakaspalvelutyötä tehneenä sitä osaa arvostaa niitä asiakkaita, jotka ottavat muutkin huomioon ja siksi yritän olla sellainen asiakas aina itsekin.

Kyllä minäkin kaupan kassaa tervehdin ja kiittelen jne. Mutta puhelinmyyjää en ole käskenyt minun kanssa asioimaan, niin enpä yleensä jaksa mitään höpistä. Toki eri asia, jos soitetaan vaikka työpuhelimeen ja yritetään myydä työpaikalle jotain.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Kyllä minäkin kaupan kassaa tervehdin ja kiittelen jne. Mutta puhelinmyyjää en ole käskenyt minun kanssa asioimaan, niin enpä yleensä jaksa mitään höpistä. Toki eri asia, jos soitetaan vaikka työpuhelimeen ja yritetään myydä työpaikalle jotain.
Entäs feissarit? Käsketkö painumaan helvettiin vai kiristätkö vain vauhtia ja pysyt hiljaa?

Minä pohdin näitä juttuja niin, että kuinka sitä itse haluaisi tulla kohdelluksi jos olisin siinä duunissa. Käyttäydyn sitten sen mukaan.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Entäs feissarit? Käsketkö painumaan helvettiin vai kiristätkö vain vauhtia ja pysyt hiljaa?

Minä pohdin näitä juttuja niin, että kuinka sitä itse haluaisi tulla kohdelluksi jos olisin siinä duunissa. Käyttäydyn sitten sen mukaan.

Yleensä painelen vaan ohi tai sanon, että ei kiinnosta. Itsekin on tullut vapaaehtoisduunissa kaikenmaailman lappusia oltua jakelemassa kaduilla. Kyllä siinä kaikenlaista kommenttia tulee vastaan, mutta ei mua tommonen sivuuttaminen vaivannut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy