Tänään huvikseni olen katsellut taas pitkästä aikaa Suomen huutokauppakeisaria, ja onpa ohjelman meno muuttunut vuosien varrella. Muistan kun ensimmäisellä kaudella Aki ja Heli kehuivat etteivät halua huijata ketään. Joku nainen myi heille jotain arvokasta taulua, ja pyysi siitä muistaakseni satasen pari. Heli ja Aki halusivat maksaa enemmän kuin myyjä olisi tarjonnut, juuri siksi etteivät olisi huijanneet tätä. Viime kauden jätin välistä, ja taas olen tylsyyteeni katsonut muutaman jakson. On meno muuttunut suosion myötä. Aki tarjoaa joka jaksossa tuotteista pari sataa euroa, kun toinen osapuoli pyytäisi tonnia. Aki alkaa riehumaan että eihän tavaroiden myyntihintakaan ole edes tonnia, ja 200e on maksimi mitä voivat tarjota. Lopulta kaupat tehdään sillä 200 eurolla. Sitten kun tuotteita aletaan meklaamaan, niin ne parin sadan romut myydään jollain 1600 eurolla. Tämä toistuu useamman kerran joka jaksossa.
Eipä sillä, itse tekisin Akina varmaan ihan samoin. Tosin en ehkä kehuskelisi olevani poikkeuksellisen rehti kauppamies. Ihmettelyni oikeastaan osuu siihen että miksi porukka haluaa kiikuttaa tuotteitaan tuonne Hirvaskankaan huutokaupoille. Itse myymällä Huutonetissä ja Torissa tienaisi varmasti enemmän. Kai porukka on sitten valmis "maksamaan" että saa itsensä näkyviin televisiossa.
Eipä sillä, itse tekisin Akina varmaan ihan samoin. Tosin en ehkä kehuskelisi olevani poikkeuksellisen rehti kauppamies. Ihmettelyni oikeastaan osuu siihen että miksi porukka haluaa kiikuttaa tuotteitaan tuonne Hirvaskankaan huutokaupoille. Itse myymällä Huutonetissä ja Torissa tienaisi varmasti enemmän. Kai porukka on sitten valmis "maksamaan" että saa itsensä näkyviin televisiossa.