Ihmettelyketju

  • 6 371 563
  • 38 789

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onhan selostajalla merkittävä rooli kun se siinä kumminkin päälimmäisenä papattaa. Eri asia jos olisi paikan päällä katsomassa tms. Mutta kun televisiosta se selostaja tulee korville, niin kyllä sillä on merkitystä, oli itse peli millainen tahansa.

Minusta selostaja voi piristää huonon pelin tunnelmaa, mutta kun peli on sellainen mitä tänään, on ainakin minulle ihan sama, onko selostajana Mertaranta, Saukkonen tai Signmark.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minusta selostaja voi piristää huonon pelin tunnelmaa, mutta kun peli on sellainen mitä tänään, on ainakin minulle ihan sama, onko selostajana Mertaranta, Saukkonen tai Signmark.

Ovatko nämä niitä kuuluisia mielipidekysymyksiä? Jotkut naurettavasti ehdottavat äänettömälle laittamista. Sehän nyt ei tietenkään toimi, koska pelin äänet pitää kuulua. Vaisu selostaja silti vain huonontaa hyvänkin pelin tunnelmaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ovatko nämä niitä kuuluisia mielipidekysymyksiä? Jotkut naurettavasti ehdottavat äänettömälle laittamista. Sehän nyt ei tietenkään toimi, koska pelin äänet pitää kuulua. Vaisu selostaja silti vain huonontaa hyvänkin pelin tunnelmaa.

Tietenkin ovat. Mutta eikös ole aivan luonnollista ihmetellä muiden mielipiteitä. Jos näin ei olisi, ei niitä kai edes kutsuttaisi mielipiteiksi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdeksän ja kymmenen välillä alkaa silmä painumaan väkisin kiinni, joten ihmettelyketjun aiheeksi sopiikin hyvin, miksi joissain maissa syödään vielä yölläkin tukevasti. Varsinkaan kesällä ei ole mitään järkeä sinnitellä väkisin hereillä paljon yli kymmeneen, muuten missaa aikaisen kesäaamun, joka kuitenkin on se vuoden paras aika.
Jotkut on aamuvirkkuja ja jotkut ilta. Toi on jännä juttu. Mulla on vaikea ymmärtää aamuihmisiä. Penskana kyllä piti mennä nukkumaan jo klo 22:22. Videoiden kello näytti ajan. Pikkubroidi tosin sai jo parivuotiaana valvoa puoli kahteentoista. Aikuisena kait ei kehtaiskaan mennä nukkumaan ennen sitä. Monesti kello on 03 ja kroppa ja ajatus on kaikkein virkeimmillään. Joo uniongelmat on tylsä vaiva.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo uniongelmat on tylsä vaiva.

Noihin saa kyllä apua ihan lääkäriltä, enkä nyt tarkoita, että pitäisi joku kokonainen pilleripurkki syödä.

Mutta ihan ensiapuna ehdottaisin parin viikon selvinpäin olemista. Kaikki ilman alkoholia hetken aikaa olleet raportoivat parantuneesta unen laadusta. Kuulun itse tähän porukkaan eli tiedän mistä puhun, vaikka joskus joku krokotiili onkin sängyn alla ollut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noihin saa kyllä apua ihan lääkäriltä, enkä nyt tarkoita, että pitäisi joku kokonainen pilleripurkki syödä.

Mutta ihan ensiapuna ehdottaisin parin viikon selvinpäin olemista. Kaikki ilman alkoholia hetken aikaa olleet raportoivat parantuneesta unen laadusta. Kuulun itse tähän porukkaan eli tiedän mistä puhun, vaikka joskus joku krokotiili onkin sängyn alla ollut.
Joo toi on totta että alkoholi vaikuttaa paljon. Nyt ei vaan huvita olla ilman. Vähän Viru valgeeta tossa jo naukkailin. Ei kait niissä Naton sotalaivoissa tarvii olla niin selvänä. Joo huomenna vasta himmaillaan.

Jotain mömmöjä lekurit on määrännytkin, mutta ei ne kaupungilla anna tarpeeksi tehokkaita. Melatoniinia kanssa popsin ja vasta löysin kaapista jotain luontaistuotejuttuakin. Päiväykset on mennyt, mutta ei kait noi myrkyksi muutu.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllä oli puhetta selostajista. Eilen jouduin kuuntelemaan ensimmäisen erän radiosta autoa ajaessani, toisen erän alkuun mennessä ehdin onneksi jo kotiin television ääreen. Nimittäin Radio Novalla selostanut JP Jalo suoritti surkeimman selostuksen mitä olen ikinä joutunu seuraamaan.

Ikinä ei tiennyt menikö laukus maaliin vai mitä tapahtui, ilmeisesti tottunut telkkariin selostamaan kun ei voinut kertoa mitä kentällä tapahtuu sen tarkemmin kuin että joku LAUKAISEEEE upeasta paikasta todella hyvän laukauksen. Joskus sentään kertoi että laukaus meni päätyyn, tämä tarkoitti ilmeisesti päätyverkkoja, koska tällöin tuli usein pelikatko. Todellä rasittavaa kuunneltavaa, kun selostus jäi tavallaan kesken lähes joka tilanteessa. Vertailun vuoksi Saukkonen kertoi paljon tarkemmin mitä pelissä tapahtuu, vaikka telkkarista sentään näkee itsekkin.

Ihmettelen siis miten olen ollut siinä uskomuksessa että JP Jalo olisi ihan hyvä seloistaja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen siis miten olen ollut siinä uskomuksessa että JP Jalo olisi ihan hyvä seloistaja.

JP tekee nykyään töitä IFK:lle ja ulkosuomalaisena on ollut mahtavaa kuunnella hänen selostuksia.

Ei pidä ottaa herneitä mihinkään, eihän radiosta nyt muutenkaan tajua tuon taivaallista mitä jossain pelissä tapahtuu. Tärkeintä on se läsnäolo ja olet pelissä ja sitten joku tekee maalin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maikkari on sitkeästi sitä mieltä, että Venäjä voitti pronssiottelun 6-2. Muut tiedotusvälineet pysyivät katsomossa / ruudun ääressä ilmeisesti pelin loppuun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka tekee kesälläkin 40 tunnin työviikkoa. Ulkona on hyvä sää, kaljaa tekee mieli ja kaupungissa on joka päivä joku tapahtumakin, mitä et halua missata. Miten ihmisillä riittää virtaa vapaa-ajalle. Itse elämä kait se on se tärkein juttu elämässä eikä mikään rahan ahnehtiminen ja kuoleman odottelu. Miten jengillä on aikaa käydä töissä?
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
JP tekee nykyään töitä IFK:lle ja ulkosuomalaisena on ollut mahtavaa kuunnella hänen selostuksia.

Ei pidä ottaa herneitä mihinkään, eihän radiosta nyt muutenkaan tajua tuon taivaallista mitä jossain pelissä tapahtuu. Tärkeintä on se läsnäolo ja olet pelissä ja sitten joku tekee maalin.

No mutta kun ei selostuksesta selviä tekeekö joku maalin, niin ei pysty olemaan läsnä ja pelissä. Kyllä minä niin mieleni pahoitin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miten jengillä on aikaa käydä töissä?

Suomi on läpiluterilainen yhteiskunta. Elämässä ei ole muuta tarkoitusta kuin tehdä töitä. Ja mieluiten jollekin ulkomaalaiselle firmalle. Mikä kohta tuossa on sinulle uusi asia?

Kerro, niin käydään yhdessä läpi mieltäsi askarruttavat asiat.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitä on tapahtunut vedonlyönti-julkkis Jorma Vuoksenmaalle. Ulkoisen habituksen mukaan kaveri painaa nykyään ehkä sellaset 50kg.

Onkohan sillä terveys ihan kondiksessa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehdessä luki että Sara Sieppi tienaa yhdestä Instagram-kuvasta messukeikan verran. Hitto meitsillä on Alastonsuomessa 20 kuvaa meisselistä eikä penniäkään ole tullut. Ei ees lämmintä kättä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla Alastonsuomessa ihmetyttää kun jotkut kirjoittelee naisille jotain "hyvää iltaa kaunis neiti, miten on päivänne sujunut?" -skeidaa. Siis molemmilla on pitkä rivi nakukuvia ja mitä lie revitystä. Ei kait tossa vaiheessa enää tarvii mitään teennäisiä nöyristelyjä. Hitto soikoon. Tai no ilmankos meitsille ei ole herunut.

Ja mitä ne jotkut naiset valittelee ettei halua jutella meisselille. Ööö millä sivustolla sitä nyt ollaankaan. Mee saatana Irc-galleriaan noilla hiton kasvokuvilla.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Lehdessä luki että Sara Sieppi tienaa yhdestä Instagram-kuvasta messukeikan verran. Hitto meitsillä on Alastonsuomessa 20 kuvaa meisselistä eikä penniäkään ole tullut. Ei ees lämmintä kättä.
Nyt on pakko tähän syöttöön tarttua. Ei edes omaa?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Lehdessä luki että Sara Sieppi tienaa yhdestä Instagram-kuvasta messukeikan verran. Hitto meitsillä on Alastonsuomessa 20 kuvaa meisselistä eikä penniäkään ole tullut. Ei ees lämmintä kättä.

Nyt on pakko tähän syöttöön tarttua. Ei edes omaa?

Ei aiheeseen sentään tartuttu.

Kyllä mua vituttaa että joku hönön olonen jätkä laittaa Sara Sieppiä, toivoisin että pettter olis noissa naistenlehtien ja iltapaskojen kuvissa Saran kanssa käsi Saran perseellä ja silmää kameralle iskien.

Sara Sieppi saapui hyväntekeväisyystilaisuuteen miesystävänsä pettterin kanssa, joka on juuri solminut mainossopimuksen saksalaisen olutmerkin kanssa. "Tässä nussimisen ja Saran peräreiän nuolemisen ohella juon kaljaa", pettter virnistää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on pakko tähän syöttöön tarttua. Ei edes omaa?
No sitä kyllä. Ei ole näkö mennyt vaikka ikäni harrastanut. No kaukonäkö nyt on mennyt. Jossain metrissä alkaa sumenemaan. Saattaa johtua virolaisesta viinastakin. Sukulaiset vetää kipollisen mustikkaa päivässä ja sanovat että sen takia ei pappanakaan tarvitse mitään laseja.
 

A Siente

Jäsen
Molempien korvalehtien taakse on ilmestynyt kipeä kohta. Ne on täysin samanlaiset molemmissa korvissa. Mitään haavaa tai muutakaan ei näy kummassakaan. Korvien takaa n. keskeltä alas asti on todella kosketusarka kohta molemmin puolin. Todella outoa, ovatkohan alienit käynneet käsittelemässä mun korvia.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää suuresti kuinka puoli vuotta vanha iPhone 6 on alkanut syömään parin viime päivän aikana aivan älyttömästi akkua. Normaalissa käytössä on kestänyt koko ajan sen 17-24h ennen kuin pitää ladata, mutta nyt kun pari päivää sitten päivitin apple storen kautta muutamia sovelluksia, niin akku kestää normaalilla käytöllä enää sen 3-4h. Puolessa tunnissa menee yli 10%. Kaikki helvetin sovellukset tullut suljettua jo puhelimesta, sijainnit poistettua ja resetoitua puhelin, mutta kun ei mikään auta. Akku alkanut selkeästi myös kuumenemaan normaalia enemmän. Voiko olla niin paska tuuri että puolen vuoden käytön jälkeen akku olisi jo sökö? Ei ole itselle kyllä tullut vastaavaa vastaan aikaisemmin iPhonien osalta.

Onko täällä ollut vastaavaa tapausta kenellekään?
 

Nick Neim

Jäsen
Voiko olla niin paska tuuri että puolen vuoden käytön jälkeen akku olisi jo sökö? Ei ole itselle kyllä tullut vastaavaa vastaan aikaisemmin iPhonien osalta.

Onko täällä ollut vastaavaa tapausta kenellekään?
Hölmöä sinänsä vastata kun en iPhonea ole eläessäni omistanut, mutta vastaanpa silti. Erään Samsungin kanssa akku meni piloille juurikin puolessa vuodessa, jolloin oireet olivat juurikin kuvailemasi kaltaisia - nopea akun kuluminen, kuumeneminen ja extrana vielä akun selvähkö turpoaminen. Muutos tapahtui ihan hetkessä, joten viallisesta akusta oli kyse. Googlailtuani enemmän selvisi, että kyseisessä mallissa oli akuissa ongelmia tehtaan valmistusvian vuoksi.

Eli voi ihan hyvinkin olla joku susikappale, joka sattui osumaan teikäläiselle.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää suuresti kuinka puoli vuotta vanha iPhone 6 on alkanut syömään parin viime päivän aikana aivan älyttömästi akkua.
En ole hetkeen tutkinut iOS laitteita, mutta olisiko siinä mahdollista nähdä yksityiskohtaisesti mitkä sovellukset vievät patteria? Androidissa sellainen on ollut (aina), joten ehkä omenassakin on? Esim. joku Hesarin softaversio aiheutti omassa Androidissa vastaavan efektin ja se korjaantui softan poistamalla.
 

Bacon

Jäsen
Molempien korvalehtien taakse on ilmestynyt kipeä kohta. Ne on täysin samanlaiset molemmissa korvissa. Mitään haavaa tai muutakaan ei näy kummassakaan. Korvien takaa n. keskeltä alas asti on todella kosketusarka kohta molemmin puolin. Todella outoa, ovatkohan alienit käynneet käsittelemässä mun korvia.
Jos suurta lautasantennia ei ole tullut takapuolestasi ulos, niin voit unohtaa alienit.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole hetkeen tutkinut iOS laitteita, mutta olisiko siinä mahdollista nähdä yksityiskohtaisesti mitkä sovellukset vievät patteria? Androidissa sellainen on ollut (aina), joten ehkä omenassakin on? Esim. joku Hesarin softaversio aiheutti omassa Androidissa vastaavan efektin ja se korjaantui softan poistamalla.

Joo kattelin eilisellä mikä siellä on syönyt akkua viime aikoina ja sehän oli Facebook. Yli 10% enemmän kuin muut ohjelmat. Poistin kyseisen sovelluksen puhelimesta, mutta eipä tuo ole auttanut yhtään mitään. Mulla on kerran aiemminkin tapahtunut tätä samaa tässä iPhonessa ja sitten se yhtäkkiä korjaantui itsestään ja akku alkoi kestämään taas sen normaalit 17-24h. Nyt sama paska kuitenkin jatkuu vaan.

Jotenkin alkanut tuo itse järjestelmäkin tökkimään nyt todella paljon. Ihan hetkessä hidastunut ja ei meinaa aukoa kaikkia ohjelmia jne.

Hölmöä sinänsä vastata kun en iPhonea ole eläessäni omistanut, mutta vastaanpa silti. Erään Samsungin kanssa akku meni piloille juurikin puolessa vuodessa, jolloin oireet olivat juurikin kuvailemasi kaltaisia - nopea akun kuluminen, kuumeneminen ja extrana vielä akun selvähkö turpoaminen. Muutos tapahtui ihan hetkessä, joten viallisesta akusta oli kyse. Googlailtuani enemmän selvisi, että kyseisessä mallissa oli akuissa ongelmia tehtaan valmistusvian vuoksi.

Eli voi ihan hyvinkin olla joku susikappale, joka sattui osumaan teikäläiselle.

Joo itsekkin olen Samsungin vanha käyttäjä ja tiedän mistä puhut, koska omassa laitteessa oli tuolloin tismalleen samat viat. Akku hupeni parissa tunnissa, kuumeni aivan saatanasti ja lopulta turposi niin paljon että takakansi ei mennyt enää kiinni.

Täytyy nyt vielä koittaa jotain jippokonsteja, koska kuten sanottu, niin tämä sama puhelin on kerran kaksi aikaisemminkin tehnyt tätä ja tavallaan korjaantunut itsestään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös