Ihmettelyketju

  • 6 349 304
  • 38 754

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuo nyt on helppo selittää. Miksi yhdet juo kaljaa ja toiset käy Ilmalassa? Cicciolina on hyvin tärkeä. Yhdet tykkää äidistä, toiset tyttärestä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jatkan asian pohtimista ja mietin mahdollista välikysymystä asian tiimoilta Jatkoajan hallitukselle, joka muuten kuihtui kasaan aika pian oikeiden vaalien jälkeen.

Hallitus ei ota kantaa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ihmettelen erään joukkueen palstalla vaikuttavien kannattajien herkkähipiäisyyttä. Vähän kun hassuttelee, niin alkaa ilmoituksia sadella. No, hyvä että on nokittelua.

Ensin lällättelet otteluseurannassa ja saat kaksi lukkokannattajaa provosoitua. Sitten kuittailet, kun KAIKKI muka tarttuivat juttuihisi. Vielä tulet ihmettelyketjuun jatkamaan lässytystäsi.

Ihmettelen, millaisiksi tämän maan nuoret miehet(?) ovat muuttuneet, kun lauantai-iltana istutaan tietokoneen ääressä lällättelemässä. Äläkä nyt vaan osoittaudu itse herkkähipiäiseksi.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sellasta ihmettelen, että jos huoltoaseman vessan ovessa lukee "wc-maksu 1€/asiakkaille Ilmainen". Käyn vessassa, en osta lafkasta mitään enkä maksa wc-maksua, olenko syyllistynyt johonkin rikokseen?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sellasta ihmettelen, että jos huoltoaseman vessan ovessa lukee "wc-maksu 1€/asiakkaille Ilmainen". Käyn vessassa, en osta lafkasta mitään enkä maksa wc-maksua, olenko syyllistynyt johonkin rikokseen?
Nuo on kyllä aika randomeita. Niissä ovissa ei ole niitä kolikkomasiinoja, eikä niiden vessojen läheisyydessä ole edes kassoja mihin tuo tulisi maksaa. Kai se täytyisi lähteä jonottamaan kassalle ja todeta sille kauniille kassaneidille että minua kakattaa, tässä euroni. Pari kertaa olen käynyt jossain Peräseinäjoen Nesteellä, jossa on juuri tuollainen käytäntö, enkä koskaan ole maksanut. Kyllä siinä on kakkahädän jälkeen helvetin hyvä fiilis, kun hiivit takaisin ulos maksamatta. Täydellinen rikos.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Pari kertaa olen käynyt jossain Peräseinäjoen Nesteellä, jossa on juuri tuollainen käytäntö, enkä koskaan ole maksanut. Kyllä siinä on kakkahädän jälkeen helvetin hyvä fiilis, kun hiivit takaisin ulos maksamatta. Täydellinen rikos.
Kauankohan tuo "maksava asiakas" - käytäntö muuten on voimassa? Jos joskus käykin niin että ostan elokuussa pahvikahvin mukaan jostain marttakerho-Nesteeltä niin saanko käydä vielä helmikuussa kusella samassa paikassa maksamatta.

Ja toisinpäin sama juttu. Jos ensin käyn kusella enkä maksa niin käykö sitten joskus niin että kun eksynkin samaan paikkaan kahville niin alkaako ne veloittamaan että "Hei sä kävit tuossa puol vuotta takaperin vääntämässä pythoonin pyttyyn etkä maksanut, annappa pari euroa tänne"...
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
todeta sille kauniille kassaneidille että minua kakattaa, tässä euroni.

Jos kyseisen maksun suorittan enkä saa kuittiaa, niin onko silloin kauppa/huoltoasema syyllistynyt rikokseen?

Samasta tuli mieleen, että vain kerran minulle on kuittia tarjottu, kun olen joutunut käyttämään ravintoloiden maksullista "eteispalvelua". Taidan ensi kerralla vaatimalla vaatia kuittia, etenkin jos kyseisessä narikassa ei ole kassakonetta ja rahat kerätään lippaaseen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmettelen, millaisiksi tämän maan nuoret miehet(?) ovat muuttuneet, kun lauantai-iltana istutaan tietokoneen ääressä lällättelemässä. Äläkä nyt vaan osoittaudu itse herkkähipiäiseksi.

Koitan muotoilla niin, jotten osoittautuisi. Syitä siihen, miksi olen lauantai-iltana missä olen: a) kuka muka lauantaisin menee viihteelle, b) huomenna pitää heti aamupäivästä olla skarppina. Tottahan se on, että oli vähän turhaa lässyttelyä, mutta ihmettelen noin voimakasta reagointia asiaan. Ei siinä, ei tuo tosiaan mitään välkyintä viestintää minulta ollut.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos kyseisen maksun suorittan enkä saa kuittiaa, niin onko silloin kauppa/huoltoasema syyllistynyt rikokseen?

Samasta tuli mieleen, että vain kerran minulle on kuittia tarjottu, kun olen joutunut käyttämään ravintoloiden maksullista "eteispalvelua". Taidan ensi kerralla vaatimalla vaatia kuittia, etenkin jos kyseisessä narikassa ei ole kassakonetta ja rahat kerätään lippaaseen.
Tämä. Nykyään täytyy aina tarjota kuittia aivan sama mitä ostat. Itsekin olen huomannut, että narikassa ei ikinä kuittia tarjota.
On muuten rasittava laki tuo, että aina on pakko kysyä haluaako kuitin. Mitä mä sillä kuitilla teen, jos ostan kahvin? Ai niin, harmaa talous. Täytyy saada "pakolaisille" lisää rahaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samasta tuli mieleen, että vain kerran minulle on kuittia tarjottu, kun olen joutunut käyttämään ravintoloiden maksullista "eteispalvelua". Taidan ensi kerralla vaatimalla vaatia kuittia, etenkin jos kyseisessä narikassa ei ole kassakonetta ja rahat kerätään lippaaseen.

Ainakin Tavastialla on joka kerta viime aikoina kysytty, haluaako kuitin. Kertaakaan en ole halunnut - pitää varmaan joskus kokeilla, mitä tapahtuu jos pyytää sen. Jossain, olikohan Finlandiatalon narikassa, homma oli organisoitu niin, että ne lätkäisivät narikkalapun mukana kouraan jonkun valmiiksi tulostetun lappusen, missä luki narikan hinta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Selvänä olo nuorena ei kannata. Kännissä saa kokemuksia ja muisteltavaa ukkovuosille.

Kai nyt välillä kannattaa? Sitä paitsi viikonloppuisin on kaiken maailman hiihtäjiä, tosi ammattilaisia tapaa helpommin arkisin.
 

Pekkis

Jäsen
Kyllä siinä on kakkahädän jälkeen helvetin hyvä fiilis, kun hiivit takaisin ulos maksamatta. Täydellinen rikos.

Lomareissulla tankkasin kylmäasemalla 60 eurolla. Siinä vieressä oli jonkinlainen sekatavara-ja kahviohässäkkä, vessa oli kahvion puolella ja toki maksullinen. Paskottuani hiivin sieltä sekatavarakaupan puolelta ulos, ja autoa lähestyessäni oli koko ajan sellainen olo, että kohta joku tarttuu olkapäähän. Maantielle kääntyessäni katsoin vielä sinne pihalle, että lähtikö kukaan perään. Kuumottava tilanne, mutta hyvin siitä lopulta selvisin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Samasta tuli mieleen, että vain kerran minulle on kuittia tarjottu, kun olen joutunut käyttämään ravintoloiden maksullista "eteispalvelua". Taidan ensi kerralla vaatimalla vaatia kuittia, etenkin jos kyseisessä narikassa ei ole kassakonetta ja rahat kerätään lippaaseen.
Itse en ole koskaan saanut kuittia. Kerran jopa sitä vittuilun vuoksi kysyin huonon asiakaspalvelutilanteen jälkeen. Portsari alkoi sössöttämään että ei voi nyt kirjoittaa ja saithan sä jo tuosta baarin sisäänpääsymaksusta kuitin. Itselläni on useampi tuttu pokena, ja nämä ovat silloin joskus 18-19 vuotiaina oikeen kehuneet miten saavat aina narikkakassan taskuun verottomana. Silti samat poket ulisevat sitten miten Suomessa ei ole tippauskulttuuria, ja kyllä portsarille tulisi vielä heittää jokunen seteli ihan vain huvikseen. Eihän siinä, jos saisi hyvää palvelua niin voisi maksaa tippiä, mutta kun 95% portsareista ovat sellaisia egoboostailijoita, niin ei kiinnosta antaa yhtään ylimääräistä. Revolutionissa oli joskus leppoisa, noin keski-ikäinen poke, ja tämä oli niitä harvoja mukavia ovimiehiä. Harmi kun ei ole tullut käytyä enää vuoteen-pariin Revossa. Muuten noissa Escapeissa ja Gigglin Marlineissa on melko paskaa tasoa portsareilla ollut. Toki täytyy muistaa että tällänen ruma parikymppinen mies nyt ei ole baarien toiveasiakkaiden kärkeä, joten kai siinä vähän selitystä tuolle käytökselle.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tuo nyt on helppo selittää. Miksi yhdet juo kaljaa ja toiset käy Ilmalassa? Cicciolina on hyvin tärkeä. Yhdet tykkää äidistä, toiset tyttärestä.

Tämä vastaus ei selventänyt yhtään ihmettelemääni asiaa, vaan päinvastoin. Yritätä selvästi harhauttaa mua vetämällä Cicciolinan keskusteluun mukaan, eli jotain hämärää tässä nyt on meneillään.

Hallitus ei ota kantaa.

Se on jo kyllä tullutkin hyvin selväksi, ettei nykyinen Jatkoajan hallitus ota kantaa yhtään mihinkään. Tai korkeintaan puolustavat omia suosikkijoukkueitaan ja vähättelevät opposition suosikkijoukkueita.

Ei tuo @attendo ole uusi ilmiö täällä. Kaksi HPK-fania harrasti aikoinaan samaa.

Nyt tämä ilmiö on sitten levinnyt HIFK fanien keskuuteen. Eikä siinä sinällään mitään, mitä pienet edellä sitä isot perässä
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Ai väärin rinkirunkattu vai? No eihän tietysti kahden vahvuudessa vielä mitään rinkiä muodosta, mutta tuplauksen saa aikaan kuitenkin. Ihmeellistä rasismia ja henkilöjahtia moinen kyttääminen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selvänä olo nuorena ei kannata. Kännissä saa kokemuksia ja muisteltavaa ukkovuosille.

Näinpä. Olkoon miten tahansa junttia tai muuta, mutta kyllä ne kännisekoilut esimerkiksi 90-luvun jääkiekon MM-kilpailuista vieraissa maissa ovat hienoja muistoja. Muistaa sen minkä muistaa ja varmaan jotain muutakin tapahtui.

Välillä esimerkiksi saunan lauteilla tulee syystä tai toisesta puheeksi ja sitten pitää toppuutella ja lopettaa muistelointi. Koska pitää elää nykyaikaa.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Yle:n uutisia lukiessa joutuu jo ihmettelemään, että eikö maailmassa tapahdu mitään? Alkaa maistua jo todella räikeältä pakkosyötöltä tuo uutisoinnin sävy ja aiheet.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yle:n uutisia lukiessa joutuu jo ihmettelemään, että eikö maailmassa tapahdu mitään? Alkaa maistua jo todella räikeältä pakkosyötöltä tuo uutisoinnin sävy ja aiheet.

Tapahtuu kyllä esimerkiksi urheilupuolella ja laitoin pitkähkön ja asiallisen palautteen miten vitussa te ette uutisoi yhtään mitään muuta kuin omaa paskaanne. En nyt tietenkään noilla sanoilla, mutta asiana tuo. Enpä ole saamassa vastausta ja mikään ei muutu kuitenkaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tämä vastaus ei selventänyt yhtään ihmettelemääni asiaa, vaan päinvastoin. Yritätä selvästi harhauttaa mua vetämällä Cicciolinan keskusteluun mukaan, eli jotain hämärää tässä nyt on meneillään.

Sanon nyt kuin Karalahden Jere mutatis mutandis: voin vetää munasilteen, ellette usko, ettei mulla oo tatuointia.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Sanon nyt kuin Karalahden Jere mutatis mutandis: voin vetää munasilteen, ellette usko, ettei mulla oo tatuointia.

Ensin harhautit Cicciolinalla ja nyt puhut yht'äkkiä latinaa. Olet selvästi kovissa liemissä keitetty, joten totuutta lienee mahdotonta selvittää. Laitetaan samaan kansioon Bodomin ja Jukka S. Lahden kanssa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihmeen paljon on lisääntynyt omissa kaverien kavereissa että Facebookissa piilotetaan/sensuroidaan oma sukunimi. Siis jos nimi on Matti Virtanen, niin se on käyty muuttamassa joko Matti Juhaniksi, Matti Masaksi tai Mat Tiksi. Ihmettelen että miksi tuota harrastavat. Alamaailman kaverithan tuota on tehneet jo vuosia, mutta nyt laajentunut "kunnon kansalaistenkin" pariin. Tai mistä minä tiedän kuinka puhtaat jauhot niillä on pussissa. Mutta ihmettelen silti tätä kasvavaa trendiä. Viitisen vuotta sitten kaikki tuntuivat jakavan kaiken mahdollisen nettiin omalla nimellä, työ- ja opiskelupaikoista aina sukulaissuhteisiin, ja kaikki puolituttujen kaverien kaverit kaverilistalla. Nyt taas kukaan ei facebookiin enää päivitä mitään (paitsi korkeintaan jotain poliittista agendaa, kuten mamut) ja kaverilistojakin on karsittu, niin nyt vasta alkavat sitten peitellä nimiään. Mutta munaa fb-tilin poistoon ilmeisesti ei kuitenkaan sitten ole.

Muuan Pasila-hahmoa lainatakseni, hyvin jännää. Muut huomanneet samaa?
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmeen paljon on lisääntynyt omissa kaverien kavereissa että Facebookissa piilotetaan/sensuroidaan oma sukunimi. Siis jos nimi on Matti Virtanen, niin se on käyty muuttamassa joko Matti Juhaniksi, Matti Masaksi tai Mat Tiksi. Ihmettelen että miksi tuota harrastavat. Alamaailman kaverithan tuota on tehneet jo vuosia, mutta nyt laajentunut "kunnon kansalaistenkin" pariin.?
Minulta löytyy useampi tuollainen kaverilistalta. Noilla on perusteena se, että tekevät töitä esim. lastensuojelussa, sosiaalitoimessa, päihdekuntoutuksessa tms. duuneissa, eivätkä halua että asiakkaat löytävät profiilia noin vaan. Jotkut toki varmaan tuota tekee ihan hassutellakseenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös