Ihmettelyketju

  • 6 348 734
  • 38 754

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmettelen miksi on heti rasistikusipää, jos on maahanmuuttovastainen?
Koska olet silloin umpimielinen, erilaisuutta pelkäävä, todennäköisesti kouluja käymätön henkilö, on huolissaan siitä, että juuri sinun työpaikka viedään ja tyttäreai synnyttää maitokahvin värisen lapsen.
Mutta menee sinulla hyvinkin, ainakin jos et ole demari tai kepulainen, vaan perussuomalainen, sillä Taloustutkimuksen mukaan tyypillinen perussuomalaisten äänestäjä on: "Tutkimustulosten mukaan perussuomalaiset ei missään tapauksessa ole syrjäytyneiden reppanoiden tai pienituloisten puolue. Perussuomalaisten ääniosuus on korkeimmillaan 50 000 – 70 000 euroa vuodessa tienaavien joukossa. Puolueen kannattajien suosikkiauto on Mercedes Benz." Ja Keskisuomalaisen mukaan: "Tutkimuksen mukaan perussuomalaisten kannattajat ovat työssäkäyviä 35-65 -vuotiaita miehiä, jotka ansaitsevat keskimäärin enemmän kuin keskustan ja sosiaalidemokraattien kannattajat."

Mersu on ihan hyvä kulkupeli, kunhan ei ole manne-.

Lähde: Totuuspuntari: Ovatko perussuomalaisten kannattajat huono-osaisia ja syrjäytyneitä? - Suomenkuvalehti.fi
 

oxymoron

Jäsen
Ihmettelen miten jotkut kuvittelevat heidät voitavan ottaa tosissaan, jos toiminta on tasoa kädet korville ja suoraa epämääräistä huutoa peittämään toisen osapuolen argumentti.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Mä ihmettelen tuota pakolais-aihetta. Tuntuu että kukaan ei jaa enää mitään muuta facebookissa kuin mamut sitä ja rasistit tätä. Oma feedini täyttyy niin tavisten kuin julkkistenkin vuodatuksista liittyen aiheeseen, vaikka en ole edes heidän kaverinsa, seuraajansa, tykkääjänsä jne. Silti uutisvirrassani on Anssi Kelalta mokutus-puheita ja Skandaalilta rasistisia päivityksiä.

Vituttaa. Facebookista on tullut parin viimeisen vuoden aikana poliittisen agendan taistelukenttä, sen sijaan että sinne jaettaisiin omia fiiliksiä kuten takavuosina. Noh, mikäs siinä jos ei ole näin perjantai-iltana muuta mielessä, vaikka kelitkin ovat loistavat.

Edit: Jaa, jälleen hyppäsi uusi Anssi Kelan päivitys feediini. Edelleen samasta aiheesta. Ei näköjään yksi päivitys sitten riittänyt. Luulin jo että olin estänyt myös Anssin, mutten näköjään ollut sitä tehnyt. Eipä hypi silmille enää.
 
Viimeksi muokattu:

oxymoron

Jäsen
Mä ihmettelen tuota pakolais-aihetta. Tuntuu että kukaan ei jaa enää mitään muuta facebookissa kuin mamut sitä ja rasistit tätä. Oma feedini täyttyy niin tavisten kuin julkkistenkin vuodatuksista liittyen aiheeseen, vaikka en ole edes heidän kaverinsa, seuraajansa, tykkääjänsä jne. Silti uutisvirrassani on Anssi Kelalta mokutus-puheita ja Skandaalilta rasistisia päivityksiä.

Vituttaa. Facebookista on tullut parin viimeisen vuoden aikana poliittisen agendan taistelukenttä, sen sijaan että sinne jaettaisiin omia fiiliksiä kuten takavuosina. Noh, mikäs siinä jos ei ole näin perjantai-iltana muuta mielessä, vaikka kelitkin ovat loistavat.
Narsististahan se olisi jakaa ja kertoa omista tekemisistään....pyh
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä ihmettelen tuota pakolais-aihetta. Tuntuu että kukaan ei jaa enää mitään muuta facebookissa kuin mamut sitä ja rasistit tätä. Oma feedini täyttyy niin tavisten kuin julkkistenkin vuodatuksista liittyen aiheeseen, vaikka en ole edes heidän kaverinsa, seuraajansa, tykkääjänsä jne. Silti uutisvirrassani on Anssi Kelalta mokutus-puheita ja Skandaalilta rasistisia päivityksiä.

Vituttaa. Facebookista on tullut parin viimeisen vuoden aikana poliittisen agendan taistelukenttä, sen sijaan että sinne jaettaisiin omia fiiliksiä kuten takavuosina. Noh, mikäs siinä jos ei ole näin perjantai-iltana muuta mielessä, vaikka kelitkin ovat loistavat.

Edit: Jaa, nyt hyppäsi taas jälleen uusi Anssi Kelan päivitys feediini. Edelleen samasta aiheesta. Luulin jo että olin estänyt myös Anssin, mutten näköjään ollut sitä tehnyt. Eipä hypi silmille enää.

Ehkä sinun kannattaisi käydä facekavereita hieman läpi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ehkä sinun kannattaisi käydä facekavereita hieman läpi.
Käyty on, ja tästäkin olen tänne kirjoittanut. Viimeisen vuoden aikana olen siivonnut varmaan puolet kaverilistasta pois. Enää on noin 150 kaveria, ja niistäkin olen piilottanut päivitykset varmaan kahdeltakymmeneltä. Ongelma on enemmänkin siinä toiminnossa että facebook näyttää uutisvirrassani kaveri/tykkäyslistani ulkopuolisia päivityksiä, joista kaverini ovat tykänneet. Oon mä niitä ärsyttäviä sivustoja ja käyttäjiäkin estellyt sitä mukaa kun feediini ovat eksyneet.

Saisipa jo tänä lukuvuonna koulun päätökseen, niin pääsis poistamaan noi fb-tunnukset.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Mutta menee sinulla hyvinkin, ainakin jos et ole demari tai kepulainen, vaan perussuomalainen, sillä Taloustutkimuksen mukaan tyypillinen perussuomalaisten äänestäjä on: "Tutkimustulosten mukaan perussuomalaiset ei missään tapauksessa ole syrjäytyneiden reppanoiden tai pienituloisten puolue. Perussuomalaisten ääniosuus on korkeimmillaan 50 000 – 70 000 euroa vuodessa tienaavien joukossa. Puolueen kannattajien suosikkiauto on Mercedes Benz." Ja Keskisuomalaisen mukaan: "Tutkimuksen mukaan perussuomalaisten kannattajat ovat työssäkäyviä 35-65 -vuotiaita miehiä, jotka ansaitsevat keskimäärin enemmän kuin keskustan ja sosiaalidemokraattien kannattajat."

Mersu on ihan hyvä kulkupeli, kunhan ei ole manne-.

Lähde: Totuuspuntari: Ovatko perussuomalaisten kannattajat huono-osaisia ja syrjäytyneitä? - Suomenkuvalehti.fi

En mä ole puhunut mitään Perussuomalaisten äänestäjistä. En minä sano, että he ovat rasisteja, varmaan sellasiakin on. Oletko sä sitten sitä mieltä, et Perussuomalaisten äänestäjät ovat rasisteja?

Tilastioja varten kysyn: olitko kännissä kun kirjoitit lainaamani viestin?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
En mä ole puhunut mitään Perussuomalaisten äänestäjistä. En minä sano, että he ovat rasisteja, varmaan sellasiakin on. Oletko sä sitten sitä mieltä, et Perussuomalaisten äänestäjät ovat rasisteja?

Tilastioja varten kysyn: olitko kännissä kun kirjoitit lainaamani viestin?
Minä kyllä näin, että sinulla oli viestissäsi sivumerkityksiä. Ei auta, vaikka sen kiellät! Tuokaa syyllinen saliin! Eivät ole rasisteja perussuomalaisten äänestäjät. Osa heistä on, mutta he ovat vähemmistössä.

Olin ihan selvinpäin, kun kirjoitin viestini.

PS. Tänään menen katsomaan jääkiekko-ottelun, jossa kohtaavat oululaiset ja itävaltalaiset.

T. Lätkäjätkä (selvinpäin)

PPS. Ihmettelen sitä, etten ole vielä kuollut kurkkusyöpään tai että minulla ei sitä tautia tietääkseni olekaan.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
PS. Tänään menen katsomaan jääkiekko-ottelun, jossa kohtaavat oululaiset ja itävaltalaiset.

T. Lätkäjätkä (selvinpäin)

Et voi olla, kirjoitat 99% viesteistäsi pelkkää kusi-paska-spämmiä kierrätyskeskukseen. Häpeä saasta!!
 

TheKeijo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasainen sarja
Näin kaupan kassalla suklaapatukoita. Mars, Snickers, Raider (junnut ei tiiä). Sitten siinä oli laatikollinen SuSuja. Kääreessä luki: SuSu Original ja vieressä Uutuus! Ihmettelen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Näin kaupan kassalla suklaapatukoita. Mars, Snickers, Raider (junnut ei tiiä). Sitten siinä oli laatikollinen SuSuja. Kääreessä luki: SuSu Original ja vieressä Uutuus! Ihmettelen.
Jos SuSujen hinta on 88 senttiä, on kyseessä kaksinkertaisen rangaistava rasistinen viharikos.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko SuSu ollut jossain vaiheessa poissa?

Minä ihmettelen, kun tänään oli juttua kassasta, joka oli kavaltanut kymmeniä tuhansia vetelemällä samoja pullonpalautuskuitteja loputtomasti kassan läpi. Ihanko oikeasti se kuvitteli, ettei tuollaisesta jää kiinni?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aika dramaattinen juttu. Minulle on täysin uusi asia, että nainen voi kieltää isyystestin tekemisen, ainakin tuossa tapauksessa kun eivät olleet naimisissa.

Tosi inhottava juttu, kun ajattelee että mies oli kuitenkin mukana synnytysvalmennuksessa, neuvolassa jne, mutta sitten nainen muutti mielensä...

linkkiä IL:n juttuun ex-liigakiekkoilija Mikael Jämsäsen oikeustaistelusta saada nähdä lastaan:Ex-liigakiekkoilijan raskas isyyskiista päättyi suruun -"Olen aivan rikki"
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mä hommaisin tavalla tai toisella lapselta vaikka yhden hiuksen ja tekisin DNA-testin. Pakkohan asia olisi varmistaa, vaikka todennäköisesti siitä tulisikin jälkiseuraamuksia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän tuossa ole epäselvää kuka on isä, ei kai sitä edes äiti ole varsinaisesti kieltänyt. Hehän on asuneet yhdessä ja tämä kaveri on ollut mukana synnytysvalmennuksessa ja synnytyksessä. Äiti vaan oli virallisesti naimisissa toisen miehen kanssa ja tuli toisiin ajatuksiin jolloin käytti keskiaikaista lakia itsekkäästi hyväkseen. Taitaa vaan osua vielä omaan nilkkaan kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi ja saa selville äitinsä olevan täysi itsekäs kusipää, joka on riistänyt lapselta oikeuden isään.
 

bart

Jäsen
Koska rasismi on liudentunut rotuvihaa kuvaavasta termistä muukalaisvihaa kuvaavaksi sanaksi, ja "maahanmuuttovastainen" on käytännössä muukalaisvihainen.
Eihän tämä nyt pidä ollenkaan paikkansa. Yleistykset ovat aina vaarallisia. Itsekin vastustan hallitsematonta maahanmuuttoa, mutta työperäisen maahanmuuton hyväksyn nikottelematta. Jos tulet tänne töihin, niin syrjäytymisen vaara ja sitä kautta ongelmat tulevaisuudessa ovat luultavasti paljon pienemmät kuin toimetta kotona makoilevalla maahanmuuttajalla. Enkä minä näitä "sodan" jaloista tulevia erityisemmin vihaa; vielä ainakaan. Eihän se heidän vika ole, että Suomen valtio ja osa sen asukkaista kuten pääministerimme oikein viestittävät, että tänne vain ja lisää pakolaisvirtaa; kyllä teistä huolta pidetään vaikka omien kansalaistenkin hyvinvoinnin kustannuksella. Mutta tämähän on tyystin toisen ketjun asiaa.
 

motamoro

Jäsen
Aika dramaattinen juttu. Minulle on täysin uusi asia, että nainen voi kieltää isyystestin tekemisen, ainakin tuossa tapauksessa kun eivät olleet naimisissa.

Tosi inhottava juttu, kun ajattelee että mies oli kuitenkin mukana synnytysvalmennuksessa, neuvolassa jne, mutta sitten nainen muutti mielensä...

linkkiä IL:n juttuun ex-liigakiekkoilija Mikael Jämsäsen oikeustaistelusta saada nähdä lastaan:Ex-liigakiekkoilijan raskas isyyskiista päättyi suruun -"Olen aivan rikki"

Paljonko isyystestin tekeminen maksaa? Mietin vain, että miksi ei automaattisesti voitaisiin heti ottaa isyystestiä aviomieheltä yms. kumppanilta. Sitten jos se on negatiivinen niin halutessaan äiti voisi patistaa kandidaatteja testeihin tai potentiaaliset isät ilmoittautua itse. Tietysti jos kustannukset vuosittaisesta syntyvyyden määrästä = testien määrästä on liian kovat niin ehdotusta on huono toteuttaa kun rahaa nyt ei niin hirveästä tähän ole.

Muistaakseni jostain olen lukenut, että n 4% lapsista ei ole niiden isien biologisia lapsia keiden luullaan, se on aika paljon ja ikävää lapsen kuin isänkin kannalta. Saa toki korjata jos olen väärässä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Mietin vain, että miksi ei automaattisesti voitaisiin heti ottaa isyystestiä aviomieheltä yms. kumppanilta. Sitten jos se on negatiivinen niin halutessaan äiti voisi patistaa kandidaatteja testeihin tai potentiaaliset isät ilmoittautua itse. Tietysti jos kustannukset vuosittaisesta syntyvyyden määrästä = testien määrästä on liian kovat niin ehdotusta on huono toteuttaa kun rahaa nyt ei niin hirveästä tähän ole.

Muistaakseni jostain olen lukenut, että n 4% lapsista ei ole niiden isien biologisia lapsia keiden luullaan, se on aika paljon ja ikävää lapsen kuin isänkin kannalta. Saa toki korjata jos olen väärässä.

Siksi juuri kuten itsekin toteat, että aika moni isä ei sitten oikeasti olekaan isä. Jos näitä alettaisiin "käräytämään" ihan valtion toimesta, niin kuka siitä hyötyisi kun suurin osa biologisista isistäkään ei hirveästi halua ilmoittautua varatun naisen lapsen isäksi.

Täysin eri asia on tämä Jämsenin case, missä häneltä viedään oikeus olla isä perustuen lakiin mikä on jostain keskiajalta ilmeisesti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Missä nämä mm. Facebookissa Docventures-ohjelmallapaikalla esitettävien dokumenttien hehkuttajat ovat silloin, kun televisiosta tulee Ulkolinjan tai Dokumenttiprojektin ohjelmaa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Missä nämä mm. Facebookissa Docventures-ohjelmallapaikalla esitettävien dokumenttien hehkuttajat ovat silloin, kun televisiosta tulee Ulkolinjan tai Dokumenttiprojektin ohjelmaa.
Juuri näin. Niin "vihaan" näitä kahta juontajaa ja heidän päräyttäviä kommenttejaan. Madventures oli jopa hyvä ohjelma, mutta kyllä tämä Docventures noita elokuvaosuuksia lukuunottamatta on tosi "päräyttävää". Ärsyttää aivan saatanasti varsinkin tämä tyhjäpää Tunna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös