Ihmettelyketju

  • 6 358 789
  • 38 767

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kiinnostaako muka jotakuta Suomessa American Idols niin paljon että sitä kannattaa näyttää Subilla vai onko oikeudet saatu pilkkahintaan?
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kiinnostaako muka jotakuta Suomessa American Idols niin paljon että sitä kannattaa näyttää Subilla vai onko oikeudet saatu pilkkahintaan?
Miksei kiinnostaisi? Vai eikö ulkomaiset sarjat tai ulkomainen musiikki voi kiinnostaa? En oo Idolia katsonut kuin hyvin harvoin, mutta onhan se nyt hyvin tehty ohjelma ja siinä on hyviä laulajia, varsinkin jos vertaa Suomen-sisareensa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Aina tiennyt, että noi tv:n voittolinjat, voittostudiot ja muut skeidat on täyttä kusetusta. No ihan kokeilumielessä tein pari puhelua aamulla, kun automerkkiä kysyttiin ja oli idea mikä se voisi olla. Samalla halusin selvittää miten toi ns. karsintavaihe menee puhelimessa. No seurasin siinä ohjelmaa samalla loppuun asti ja täytyy sanoa, että kun vastaus tärähti ruutuun ja kukaan ei voittanut 1000 euron palkintopottia, totesin hiljaa mielessäni, että kyllä - kusetusta ja varsin onnistunutta sellaista. Ihan hyvät fyrkat teki tuotantotiimi ja voisin kuvitella, että ei ollut ensimmäinen kerta.

Vaikka tota ohjelmaa olisi jatkettu jouluun asti niin kukaan ei olisi tätä automerkkiä osannut vastata oikein, varsinkin kun vihjeet olivat, että sisältää kaksi a-kirjainta, toinen toisena kirjaimena ja toinen viimeisenä, sekä taululla kymmenkunta väärää vastausta. Muita vääriä vastauksiahan ei voinut tietää kuin seuraamalla ohjelmaa koko yön ja siellä tulikin nyt aamulla samoja vastauksia paljon ja tästähän ohjelman kassakone tykkää.

Niin ja se oikea vastaus?

Mastretta. Lisätietoa Wikipediassa.

Esim. Suomenkielisessä Wikipediassa on aika kattava luettelo automerkeistä ja Mastrettaa ei tuolta löydy.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh

Parempiahan nuo skabat on kuin nämä "Mikä vuodenaika? Alkaa K:lla ja päättyy Ä-kirjaimeen" "Autetaan vähän. Silloin on lämmintä" jne. Toki rajansa kaikella. Epäilen, että tuota ei olisi arvannut edes autoharrastaja. Tekisi joskus mieli testata itsekin millainen se karsintavaihe oikeasti on.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Laura Prepon ja Liv Tyler. Ovat niin kovin rumia ja ärsyttäviä, eivätkä osaa näytellä. Preponilla menee aina huutamiseksi ja sönköttämiseksi ja Tyler on vaan vitun tylsän ja ilmeettömän näköinen. Ihmetyttää, miten näistä on onnistuttu leipomaan tähtiä Hollywoodiin.
 

Nick Neim

Jäsen
Laura Prepon ja Liv Tyler. Ovat niin kovin rumia ja ärsyttäviä, eivätkä osaa näytellä. Preponilla menee aina huutamiseksi ja sönköttämiseksi ja Tyler on vaan vitun tylsän ja ilmeettömän näköinen. Ihmetyttää, miten näistä on onnistuttu leipomaan tähtiä Hollywoodiin.

Liv Tylerista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta Preponista täsmälleen samaa mieltä. Kyseessä ei ole mun makuuni mitenkään erityisen ärsyttävä, rasittava tai mikään äärimmäisen vituttava näyttelijä, mutta kyseessä on yksinkertaisesti käsittämättömän surkea näyttelijä. Samaa olen aina ihmetellyt, että miten se niitä rooleja muka saa. Piparia jakamalla?
 

Baldrick

Jäsen
Tuolla Pohjois-Korea-ketjussa on nyt ollut puheita eri maiden "kannustimista" äänestämiseen, kuten Australian n. 30€ sakko, jos jättää äänestämättä. Aloin tässä pienessä päässäni ihmettelemään, että eikös kuitenkin esimerkiksi alhainen äänestysprosentti ole loppujen lopuksi melko tärkeä indikaattori, joka osoittaa jossain olevan ongelmia. Tuolla tavallahan ei anneta äänestysprosentin tippua, vaikka jollekin reformille saattaisi olla tarvetta ja sen voisi osoittaa sillä, että äänestysaktiivisuus olisi vaikka alle 50%. Ainakin itse näen, että tulevaisuudessa esim. suomalainen monipuolueinen parlamentaarinen demokratia ei tule olemaan tarpeeksi ketterä päätöksien teossa, jotta Suomi voisi pysyä kehityksessä kärryillä mukana ja alhainen äänestysprosentti voisi tässä skenaariossa olla yksi merkki siitä, että ihmiset näkevät hyödyttämänä äänestämisen, koska hallinto on kyvytön vastaamaan kansan tarpeisiin, jotka ovat aina vain nopeammin muuttuvia.

Eikös se ole äänensä antamista, jos jättää äänestämättä, varsinkin jos sen tekee erityisen moni?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös se ole äänensä antamista, jos jättää äänestämättä, varsinkin jos sen tekee erityisen moni?

On se enemmän äänestämistä, jos käy sen tyhjän palauttamassa. Se osoittaa sitä, että kukaan ehdokas ei ole kovin hyvä, mutta asiaa on kuitenkin selvittänyt. Jos taas ei käy ollenkaan äänestämässä, niin eihän sitä syytä tiedä miksi näin. Voi johtua vaikka krapulasta tai muusta laiskuudesta.
 

Baldrick

Jäsen
On se enemmän äänestämistä, jos käy sen tyhjän palauttamassa. Se osoittaa sitä, että kukaan ehdokas ei ole kovin hyvä, mutta asiaa on kuitenkin selvittänyt. Jos taas ei käy ollenkaan äänestämässä, niin eihän sitä syytä tiedä miksi näin. Voi johtua vaikka krapulasta tai muusta laiskuudesta.

Eikö nuo samaan kastiin tilastoinnissa niputeta jokatapauksessa, joten miksi pitäisi erikseen vaivautua paikalle? Ja kyllähän se kertoo jotain, jos huomattavan suuri määrä ei viitsi vaivautua paikalle, oli syy mikä tahansa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eikö nuo samaan kastiin tilastoinnissa niputeta jokatapauksessa, joten miksi pitäisi erikseen vaivautua paikalle? Ja kyllähän se kertoo jotain, jos huomattavan suuri määrä ei viitsi vaivautua paikalle, oli syy mikä tahansa.

No ei niputeta. Äänestämättä kokonaan jättäneet ovat niitä nukkuvia, tyhjät, Aku Ankat yms. ovat sitten hylättyjä ääniä. Ne kuitenkin lasketaan mukaan äänestäneisiin äänestysprosenttia laskettaessa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Taytyypa ihmetella, etta AC/DC on hamppalinnassa soittelemassa, mutta iltapaskat on suht hiljaa asiasta. Oliko iltasanomissa mitaan muuta mainintaa, etta Keskisen Vesa on siella pyorimassa? Taitaa tama olla sita paakaupunki keskeista mediaa. Kun joku nevahood tulee helsinkiin, niin monta paivaa meuhkataan asiasta: "xxxx kavi kakkalla suomessa - katso kuva", "xxxx sanoi hello suomi twitterissa, wautsi wauuuuu!!!", "xxxx kavi keikan jalkeen shoppailemassa, osti muumimukin!"
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Taytyypa ihmetella, etta AC/DC on hamppalinnassa soittelemassa, mutta iltapaskat on suht hiljaa asiasta. Oliko iltasanomissa mitaan muuta mainintaa, etta Keskisen Vesa on siella pyorimassa?
Ai. Mulla oli koko eilisen sekä sosiaalinen, että ihan normaalikin media täynnä aaseedeeseetä. Ehdin jo ihmetellä, notta johan on hulinat siihen nähden, että kyseessä on yksittäinen keikka artistilta, jonka edellisestä Suomen visiitistä ei edes ole kovin kauaa.

Ei hätää. Kyllä se Hämeenlinnakin hetken taas maailmankartalla oli.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyllä mä jaksan aina ihmetellä niitä jotka jakavat someen jotain asiakirjoja itsestään ja etenkin niitä jotka tekevät sitä julkisella profiililla. Ylilautaa lueskellessa tuli löydettyä jonkun naisvarusmiehen fb-profiili, ja sieltä löytyi joku naisten vapaaehtoiseen asepalvelukseen hakulappu. Neitokainen on jakanut kuvan täytetystä lapusta facebookiin ja se näkyy minulle vaikkei meillä yhtään yhteistä kaveria jne mitään yhteyksiä ole. Siitä kuvasta minä pystyn näkemään neidin kaikki nimet, osoitteen, puhelinnumeron, työhistorian, kouluhistorian ja sotun (kuva niin että sotun viimeinen merkki jäi ulos, mutta eikös senkin pysty itse laskemaan?). Eihän siinä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laura Prepon ja Liv Tyler. Ovat niin kovin rumia ja ärsyttäviä, eivätkä osaa näytellä. Preponilla menee aina huutamiseksi ja sönköttämiseksi ja Tyler on vaan vitun tylsän ja ilmeettömän näköinen. Ihmetyttää, miten näistä on onnistuttu leipomaan tähtiä Hollywoodiin.

Höpsistä pussiin. Näyttelemisen tasosta nyt voi olla montaa mieltä, mutta varsinkin Laura on ihana. Eritoten Donnana 70's Showssa. Siksipä hän onkin mun Virallisen Listan sijalla 2, heti Kari Byronin vanavedessä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Laura Prepon näyttää siltä kuin joku olisi vetänyt koukut kiinni rotan poskipäihin, venyttänyt äärimmilleen ja vanuttanut sitten puoliväkisin. Käyttää myös talkkia meikkinä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vähän täytyy ihmetellä joidenkin naisten lisääntymisintoa. Eräskin tuttavapiiriin kuuluva minua hieman vanhempi nainen on ilmeisesti saamassa neljättä lastaan. Töitä tai mitään ei ole eikä koulutusta peruskoulun jälkeen. Huh Huh mitä touhua.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Maksaako mies? Niitäkin vanhoillisia (köh lestoja) löytyy, jotka uskoo tai tietää, että mies tuo leivän kotiin ja akka saa hautua kotona.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä monesko mies sillä on menossa. Muakin koitti joskus vikitellä. Taisin jopa sortua kerran kaksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Noista ahkerista lastentekijöistä tulee mieleen kaverini perhe. En nyt muista montako lasta siinä perheessä on, onkohan kaverillani kuusi omaa sisarusta. Eli periaatteessa kaksi aikuista + 7 lasta. Tähän päälle vielä yksi perheen alaikäisistä ja kotona-asuvista tyttäristä on jo yhden lapsen vääntänyt. Ja vielä kerta kiellon päälle, toinenkin tyttäristä odottaa tällä hetkellä lasta. Eli siellä kotona asuu parhaimmillaan 11 ruokittavaa päätä. Jottei vielä entisestään olisi liian helppoa, niin perheestä löytyy valehtelematta varmaan 20 ruokittavaa eläintä. Ei varmaan riitäkään. Pari-kolme koiraa, muutama kissa, muutama kani, muutama jotain hamsteria, hevosia, lampaita, kanoja jne jne. Voipi olla lähempänä kolmeakymmentä elävää lemmikkiä. Ja tietenkin perheessä aina vähän nuristaan kun raha on vähissä eikä riitä kaikkeen tarpeelliseen jne. Ihmettelen vain miksi niitä lapsia täytyy tehdä ja lemmikkejä hankkia niin helevetisti. Joskus on tullut vitsailtua että tuossa perheessä panostetaan määrään eikä laatuun.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Noista ahkerista lastentekijöistä tulee mieleen kaverini perhe. En nyt muista montako lasta siinä perheessä on, onkohan kaverillani kuusi omaa sisarusta. Eli periaatteessa kaksi aikuista + 7 lasta. Tähän päälle vielä yksi perheen alaikäisistä ja kotona-asuvista tyttäristä on jo yhden lapsen vääntänyt. Ja vielä kerta kiellon päälle, toinenkin tyttäristä odottaa tällä hetkellä lasta. Eli siellä kotona asuu parhaimmillaan 11 ruokittavaa päätä. Jottei vielä entisestään olisi liian helppoa, niin perheestä löytyy valehtelematta varmaan 20 ruokittavaa eläintä. Ei varmaan riitäkään. Pari-kolme koiraa, muutama kissa, muutama kani, muutama jotain hamsteria, hevosia, lampaita, kanoja jne jne. Voipi olla lähempänä kolmeakymmentä elävää lemmikkiä. Ja tietenkin perheessä aina vähän nuristaan kun raha on vähissä eikä riitä kaikkeen tarpeelliseen jne. Ihmettelen vain miksi niitä lapsia täytyy tehdä ja lemmikkejä hankkia niin helevetisti. Joskus on tullut vitsailtua että tuossa perheessä panostetaan määrään eikä laatuun.
Joku kaverini vitsailikin tällä laatu ei määrä jutulla minulle joskus kun minulla oli kaksi veljeä ja hänellä vain yksi. Sitten oltiin yllättyneitä kun lennettiin astetta kovempaa sen lumikasan päältä alas kohti sitä kivikkoa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ne isojen perheiden lapset ainakin oppii arvostaan toisiaan ja ehkä muitakin. On meinaan sekin ääripää olemassa, että kun on perheen ainoa lapsi, niin se kehittää helpommin jonkinlaisen narsistisen persoonallisuus- tai luonnehäiriön, tai on on muuten vain dorka, koska vain hän saa huomiota ja kaikki periaatteessa pyörii hänen ympärillään. Yksi tällainen sai sisaruksen joskus vanhemmalla iällä, ja poru oli valmis. Siinä tyypissä ei ollut muutenkaan kaikki kotona, kun se itki punkassaan vielä rippikoulussa sitä, että joutuu olemaan erossa vanhemmistaan.

Toki eri asia sitten näiden lestojen sun muiden 40-lukua elävien kanssa, joiden ei oikeasti tarvitsisi panna jokaista vastaantulevaa enää, kun syntyvät lapset eivät delaa enää niin herkästi, suku jatkuu vaarattomammin sekä työvoimaa saa vähemmälläkin. Voisivat jopa jo suunnitella mihin olosuhteisiin ketäkin synnyttelee. No mikä minä olen sanomaan mikä mammantissi ketäkin panee. Lestoille panemisen lopputulos ehkä voi olla jopa ylläri, kun kuulemma makuukammarissa öisin tapahtuvat, mystiset, kommellukset ovat sellaisia, ettei niiden seurauksista kukaan ole tohtinut varoitella. Hys, sitä kutsutaan se... sek... se kun on housuissa sellainen "jatke", no näytä nyt mulle mitä sulla on hameen alla nii mä näytän sulle. Sieltä tulee pissaa. Se.. shhhh... shhhh.. seks... SEKSI.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä monesko mies sillä on menossa. Muakin koitti joskus vikitellä. Taisin jopa sortua kerran kaksi.

Ei kai neljä lasta vielä nykyaikanakaan aivan mahdoton ongelma ole. Kaverilla on nyt kolme, kun pamahti kaksoset. Tuota lapsilukua tuskin haluttiin, mutta sama kai se on.

Ongelmallista asia on, kun on neljä lasta ja kolme isää mikä ei nykypäivänä juurikaan taida olla kummoinen ihme.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon jo pitkään ihmetellyt miksi jengi katselee jotain leffatrailereita. Niistähän näkee etukäteen millaisia kohtauksia on tulossa ja aika paljon leffan juonestakin. Sen takia vähintään kolmasosa siitä elokuvanautinnosta menee pilalle. Joo kyllä mä ymmärrän että haluaa nähdä onko leffa katsomisen arvoinen vai ei, mutta kyllä kait sen nyt muutenkin tietää. Jos on joku Sormusten herra niin se on paska, mutta jos Terminaattori niin varmaankin hyvä. Tai no tästä uusimmasta nyt en ole varma kun se saattaa olla puoliksi Sormusten herraa. Viime aikoina mä oon kyllä yrittänyt katsella myös noita scifi-/fantasiajuttujakin että niistä jotain oppisin. Vasta viikko sitten katsoin sellaisen kuin Hercules, vaikka pahaa teki. Ja joskus viime syksynä katsoin Avatarin. Muijalta piti koko ajan kysellä juonesta kun ei mulle jää mieleen jos ei kiinnosta. Leffa-arvioistakaan mä en viitsi lukea kuin pari ekaa lausetta kun monet hölmöt paljastavat niissä liikaa. Odottamattomat jutut on aika iso osa elokuvanautintoa. Mä en halua joutua odottelemaan että milloin tulee se ja se kohta siitä trailerista.

Tässä kuussa muuten vanhenee pari leffalippua. Pitää vissiin käydä katsomassa joku pätkä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmeellistä että tää mun tabletti vielä toimii. Muutamankin kerran on tipahtanut lattialle ja varmaan joka kolmas yö nukun tän päällä. Kohta kaks vuotta vanha ja edelleen kuin uusi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös