Ihmettelyketju

  • 6 398 122
  • 38 811

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
"Kalkkifredi"-nimimerkki kertoo kaiken. Kuinka tyhmä voi ihminen olla? Tiedän, että kyseinen nimimerkki ei ole ainoa typerissä kommenteissaan. Niin monta kertaa "kehä kolmosen" sisällä asuvat ihmiset laukovat huikeita kommentteja muista suomalaisista. "Poro", "Lehmä", "Juntti", "Maalainen" yms. Ja vedotaan aina siihen, että se on vain huumoria.

Niin monta vuotta olen itse asunut Helsingissä ja Espoossa, Matinkylä ja Pohjois-Haaga on täysin tuttuja. Ja tiedätkö mitä?
 
Viimeksi muokattu:
Jatkoajan draft-keskustelua lukiessani ihmettelen, kuinka paljon tältä foorumilta löytyy sellaisia ihmisiä, jotka katselevat satoja pelejä pohjoisamerikkalaista juniorilätkää vuodessa. Esim. live-seurannasta löytyy jokaisesta ykköskierroksen varauksesta asiantuntevat kommentit tyyliin "ihan hyvä haku tässä vaiheessa" tai "voi helvetti mikä aivopieru varata tollanen jätkä näin aikasin". Monet myös tekevät omia rankingejaan pelaajista. Eihän tuollaisia rankingeja voi tehdä, jos ei ole nähnyt kultakin pelaajalta reilusti pelejä. Mulla ei riittäisi mielenkiinto katsella satoja junnupelejä vuodessa, kun NHL, NBA, NFL ja Valioliiga kiinnostavat niin paljon enemmän.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Mulla ei riittäisi mielenkiinto katsella satoja junnupelejä vuodessa, kun NHL, NBA, NFL ja Valioliiga kiinnostavat niin paljon enemmän.
Ja vielä enemmän ihmetyttää se että mistä tuohon kaikkeen revitään aika.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tänään paikallisen urheilukentän parkkipaikalla oli täytyy myöntää todella hieno Porsche, mutta parkkeerattuna nurmikolle. Parkkialueella oli reilusti tilaa ja ihan varmasti olisi tällekin autolle tilaa riittänyt. En voi ymmärtää että miksi pitää ostaa auto mitä ei uskalla jättää parkkiruutuun.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tänään paikallisen urheilukentän parkkipaikalla oli täytyy myöntää todella hieno Porsche, mutta parkkeerattuna nurmikolle. Parkkialueella oli reilusti tilaa ja ihan varmasti olisi tällekin autolle tilaa riittänyt. En voi ymmärtää että miksi pitää ostaa auto mitä ei uskalla jättää parkkiruutuun.

Mielenkiintoinen sattuma muuten. Ollaan sivulla 911...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Rooman keskustassa on alue nimeltään Area Sacra, jolta 1920-luvulla kaivettiin esiin neljä vanhaa roomalaisrakennusta jotka helppouden vuoksi listattiin aakkosin A, B, C ja D.

Ihmetyttää perkeleesti, ettei kyseinen alue - joka siis muutaman minuutin päässä Capitoliumilta - herätä enempää kiinnostusta, vaan saa olla varsin rauhassa turistilaumoilta.

Ihmettelyni tähän liittyen pohjaa kohtaan, jonka luin kattavasta Rooma-oppaastani, joka siis samalla nosti oman mielenkiintoni tappiinsa: temppelien B ja C takana on suuren tuffilohkareista rakennetun tasanteen jäänteet. Niiden on todettu kuuluneen Pompeiuksen kuuriaan, suorakulmion muotoiseen rakennukseen, jossa senaatti kokoontui. Julius Caesar murhattiin tässä rakennuksessa 15. maaliskuuta 44 eaa.

Jos on oikeasti kiinnostunut Roomasta, niin eihän tuo voi jättää kylmäksi. Myönnän sortuneeni turistimaiseen innostukseen kuvia räpsiessäni. Paikka ei myöskään ollut minulle tuttu aiemmilta Rooma-visiiteiltä.

Toinen juttu mikä ihmetytti, niin miksi Tarpeian kallioille ei ole muita turisteja kuin minä aina tsekkaamassa, josko kohtaa pääsisi pian pällistelemään. Koko paikka on täysin rehevöitynyt ja porttien takana, minä ja yksinäinen japanilaisturisti olimme ainoat paikalle eksyneet. Kolme kertaa tuolla käynyt, aina hiljaista ja portit kiinni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Ihmetyttää perkeleesti, ettei kyseinen alue - joka siis muutaman minuutin päässä Capitoliumilta - herätä enempää kiinnostusta, vaan saa olla varsin rauhassa turistilaumoilta....
Mikä itseäni eniten ihmetytti, oli se että tämä paikka oli pyhitetty kulkukissojen suojapaikaksi. Paljon siellä olikin kissoja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mikä itseäni eniten ihmetytti, oli se että tämä paikka oli pyhitetty kulkukissojen suojapaikaksi. Paljon siellä olikin kissoja.

Okei tuota en tiennytkään. Ei siellä kyllä mitään kissoja näkynyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei tuota en tiennytkään. Ei siellä kyllä mitään kissoja näkynyt.
Olisiko sitten jotain muuttunut, kun molemmilla Rooman visiiteilläni, viimeksi 2010, alueella näkyi kymmeniä kissoja.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olisiko sitten jotain muuttunut, kun molemmilla Rooman visiiteilläni, viimeksi 2010, alueella näkyi kymmeniä kissoja.

Voisiko olla sitten kuumuus... Sinä päivänä kun menin tuonne, niin lähes 35 astetta, siis varjon puolella... Voi siis olla, että kissat olivat vetäytyneet johonkin varjoihin. Mitään en kissoista tiedä, niin pelkkää arvailua siltä osin, mutta kyllä tu lämpö aika pahalta jo tuntui minustakin.

En kuitenkaan haluaisin eksyä liikaa sivuraiteelle siitä asiasta, että vau : näin Caesarin murhapaikan. Tai siis osan siitä rakennuksesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisiko sitten jotain muuttunut, kun molemmilla Rooman visiiteilläni, viimeksi 2010, alueella näkyi kymmeniä kissoja.

Veikkaisinpa, että kissoista on päätetty hankkiutua eroon. Vaikeatahan semmoisen operaation toteuttaminen ei olisi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kuitenkaan haluaisin eksyä liikaa sivuraiteelle siitä asiasta, että vau : näin Caesarin murhapaikan. Tai siis osan siitä rakennuksesta.
Kertoo aika paljon Roomasta että tällainenkin historiallinen paikka on sulkuihin kirjoitettu sivulause, kun kaupunki on täynnä kaikkea mahdollista historiallista rakennusta ja raunioita.

Veikkaisinpa, että kissoista on päätetty hankkiutua eroon. Vaikeatahan semmoisen operaation toteuttaminen ei olisi.
Wikipediasta katsoin "As of 18th of June 2015, the cat sanctuary is still active and has actually improved its services since 2008." Ehkä ne kissat kuitenkin nykyisin pidetään pois kuseksimasta Ceasarin murhapaikalta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Heh, kuulin tossa yhdeltä putkimieheltä, että jotkut saavat wc-pönttönsä/putkistonsa tukkoon, kun vetänyt pöntöstä alas topsy-puikkoja... niitä sitten availevat tietysti. Kuka hemmetti on niin urpo, että vetää vessasta alas noita puikkoja!!! Tämän ketjun kamaa jos mikä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Toinen juttu mikä ihmetytti, niin miksi Tarpeian kallioille ei ole muita turisteja kuin minä aina tsekkaamassa, josko kohtaa pääsisi pian pällistelemään. Koko paikka on täysin rehevöitynyt ja porttien takana, minä ja yksinäinen japanilaisturisti olimme ainoat paikalle eksyneet. Kolme kertaa tuolla käynyt, aina hiljaista ja portit kiinni.
Samat kulmat on näköjään kierretty. Tuota puistojen rappiotilaa kyselin eräältä paikalliselta (kaupungin???) duunarilta, joka sanoi rahojen olevan finito. Yllättävän kielitaitoinen neiti, mikä sekin aiheutti muutoksen milikuvaan. Matka Colosseuilta Vatikaanin kautta Pantheonille ja tästä Treviltä Rappusille on oltava tiptop. Tältä radalta vain kilometrin poikkeaminen tuo ikäviä yllätyksiä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ihmettelin aamulla, miksen ole tiennyt että Chris Prongerin äiti Eila on kotoisin Suomen Porista. Eivät vissiin hirveästi ole uutisoineet ennen, somea tulee seurattua kuitenkin päivittäin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ihmettelin aamulla, miksen ole tiennyt että Chris Prongerin äiti Eila on kotoisin Suomen Porista. Eivät vissiin hirveästi ole uutisoineet ennen, somea tulee seurattua kuitenkin päivittäin.

Eli MTV:n mittapuulla Suomella on jääkiekkoilija, joka on voittanut Stanley Cupin sekä MM- että olympiakultaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä olen ihmetellyt jo kauan, miten helvetissä Juha Vainiosta ja hänen elämästään ei ole tehty kunnollista elokuvaa. Muutamia vuosia sitten tällaisesta projektista vielä huhuttiin, mutta nyt en ole kuullut pihaustakaan.

Mielestäni on ihan käsittämätöntä että kakkoskategorian raulibaddingeista on tehty leffa, mutta Junnusta ei. Tämä ei väheksyntänä näille muille kansan tuntojen tulkeille, vaan meinaan vain sitä, että onhan Junnu näistä lyriikoista vivahteikkain, monipuolisin ja ehkä myös koskettavin. Itse näen juuri Vainion Helismaan perillisenä, vaikka akselille voidaan sivurooleihin sekoitella Vexi Salmea ja kumppaneita.

Repestä (ja Rautavaarasta) on leffa tehty, eli Koivusalon Kulkuri ja Joutsen. Koivusaloa monesti dissataan, mutta mielestäni tuo oli ihan hyvä pätkä.

Voi kun tekisivät nyt leffan myös Junnusta, en oikein ymmärrä sitäkään, että pitäisin tätä aika salettia kassamenestyksenä ja varmasti valtiostakin saisi mojovat tuet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös