Ihmettelyketju

  • 6 349 830
  • 38 754

A Siente

Jäsen
itse otan yleensä puhelimen mukaan ja tuijotan tyhmänä näyttöä samalla pitäen munista kiinni toisella kädellä. Paskat pönttöön, puhelin lattialle, pyyhkimään ja pois vessasta. Joskus saatan keretä saamaan teksti-tv:n auki ja luettua muutaman otsikon. Käsiäni en pese, koska minun persehän on maailman puhtain. Enkä mä käteeni pyyhi.. heh heh.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Etkö seuraa aikaasi? Nykyään otetaan padi tai puhelin mukaan vessaan ja katsotaan facebook että olisiko uusia päivityksiä tullut, pidempään jos menee niin onhan netissä saitteja. Painettu sana on niin ysikytlukua.. Tämän touhun hygieniasta voidaan tosin olla montaa mieltä, mutta yllättävän usea näin toimii.

Itse selaan Jatkoaikaa. Tottahan joskus tulee yhä painettua sanaa tavattua istunnolla, mutta kyllä se aika usein menee Kiinan poikain kokoamilla räplätessä.
Modernit vempeleet ovat saapuneet myös tähän jurttaan. Sekä pädi että puhelin ovat toimittaneet eriöseuran virkaa.

Mutta entäpä jos kotona on jo valmiina olemassa kirjallisuutta? Minullakin on jonkin verran, nelinumeroinen määrä niteitä nyt ainakin. Minusta on aivan paikallaan, että tätä reserviä hyödynnetään arkisessa elämässä. En käytä pyyhkimiseen kirjojani, lisättäköön nyt tämäkin tarkennus varmuuden vuoksi.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Tämän jälkeen mietin vain, että kuinka kauan istuit jöpälöimässä?
Noin viitisen minuuttia. Ei se vessaruuhka sinänsä mikään ihme ole, kun koppeja on viisi ja vielä lounasaika päällä. Pitäähän sitä tyä miähen tilaa tehdä. Mitä muuhun keskustelun sisältöön tulee, niin kyllähän puhelin aika usein on mukana, mutta nykyään toimitus ei hirveän kauaa kestä. Toista se oli muksuna, kun piti vähintään Aku Ankka lukea kannesta kanteen.
 
Nykyään on maailman meininki mennyt jopa niin moderniksi, että ihan eduskuntaa myöten täysistunnoilla räplätään puhelinta viihtymistarkoituksissa. Tavan kansalaisen yksityisimmiltä täysistunnoilta ei suoria tv-lähetyksiä yleensä näytetä, jos nyt ei satu olemaan BB-talon asukas. Mutta kun tätä yksityisyyden verhoa on taas raotettu, täytyy minunkin liittyä edellisten kirjoittajien kanssa samaan leiriin siinä suhteessa, että puhelinta tai tablettia tulee näpelöityä näinä luonnon sanelemina arkipäivän hetkinä.

Nykytekniikka mahdollistaa erilaisten lukuelämysten lisäksi jopa elokuvien ja tv-sarjojen katselemisen etenkin isompaa toimitusta suorittaessa. Asuntomme toinen WC-tila on sikäli hankalassa paikassa, että WLAN-yhteys meinaa laskea välttävälle tai jopa huonolle tasolle, mikä aiheuttaa etenkin suoratoistossa ikävää puskurointia. Lisäksi minua on käytännössä kielletty käyttämästä asuntomme pienempää vessaa, mikä sijaitsee lähempänä reititintä. Siinä vaiheessa kun nousen sohvalta merkittävästi rykäisten, onkin rutiininomaiseksi tavakseni muodostunut näpäyttää tabletista Wi-fi pois päältä ja siirtyä 3g-verkkoon, jonka kuuluvuusalue ulottuu paremmin myös asuntomme itäreunaan. Kun vaimo on poissa, käytän usein varkain tuota kiellettyä huonetta, jolloin tämä pieni lisäsäätö jää tyystin pois.

Viihtyvyys on kyllä teknisillä välineillä taattu jopa siinä määrin, että yleensä oven taakse ehtii kertyä jonoa ja siitä seuraa kiirettä sekä kireää ilmapiiriä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Miten siinä kävikään niin, että TomiP ja Action Bronson esiintyvät trollitehdas -ketjussa "edukseen". Erku osaa jo väistää nämä, eikä TOJ onnekseen pääse nolaamaan itseään.

Ihmettelen sitä, että yllätyin ylemmästä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Miten siinä kävikään niin, että TomiP ja Action Bronson esiintyvät trollitehdas -ketjussa "edukseen". Erku osaa jo väistää nämä, eikä TOJ onnekseen pääse nolaamaan itseään.

Ihmettelen sitä, että yllätyin ylemmästä.

Minä ole kysellyt vain kevyesti heitettyjen väitteiden perään. Minua on jo useasti syytetty täällä venäjämieliseksi trolliksi. Ilman mitään perusteita. En ole Putinin hallintoa puolustellut missään vaiheessa mitenkään. Ukraina-ketjuun en ole kirjoittanut kommenttiakaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Minä ole kysellyt vain kevyesti heitettyjen väitteiden perään. Minua on jo useasti syytetty täällä venäjämieliseksi trolliksi. Ilman mitään perusteita. En ole Putinin hallintoa puolustellut missään vaiheessa mitenkään. Ukraina-ketjuun en ole kirjoittanut kommenttiakaan.
Kaivele ensin kättä pidempää dopingsyytösten osalta edes... tai mitä niitä vanhempiakin väistelyjä oli. Kuka niitä laskee, sillä sinä niitä et ainakaan laske.

Nyt ihmetyttää oma viitsiminen ignorelistalta poimimani viestin kohdalta. Miksi piti?
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Kaivele ensin kättä pidempää dopingsyytösten osalta edes... tai mitä niitä vanhempiakin väistelyjä oli. Kuka niitä laskee, sillä sinä niitä et ainakaan laske.

Nyt ihmetyttää oma viitsiminen ignorelistalta poimimani viestin kohdalta. Miksi piti?

Minun dopingsyytökset NHL:n kohdalta eivät ole perusteettomia. Kaikki mitä sanoin NHL:n dopingtestaamisesta oli faktaa. Kukin voi vetää sitten omat johtopäätöksensä ovatko pelaajat NHL:ssä niin tyhmiä, etteivät käyttäisi dopingia, kun siihen annetaan vapaa mahdollisuus.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minä ainakaan hämmästy jos pitkänlinjan palstalaista ihmetyttää se, että ennen niin tasokkaassa jääkiekkoon keskittyneellä sivustolla riekkuu nykyään flamettajia joille ei jääkiekko ole palstalla se tärkein asia.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
En minä ainakaan hämmästy jos pitkänlinjan palstalaista ihmetyttää se, että ennen niin tasokkaassa jääkiekkoon keskittyneellä sivustolla riekkuu nykyään flamettajia joille ei jääkiekko ole palstalla se tärkein asia.

Iso osa kirjoittajista taitaa kirjoittaa suurimman osan kommenteista muille kuin jääkiekkoaiheille. Ne kerrat, kun olen kirjoittanut jääkiekossa minun on toivottu poistuvan, koska ei tykätty, kun paljasti ikäviä totuuksia NHL:n toimista.

Otteluseurantaketjuista päätellen ei jääkiekkokeskustelukaan täällä tasokasta ole. Hirveätä mölinää se on. Ainoa tasokas keskustelu tällä palstalla käydään "muun urheilun" puolella.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Iso osa kirjoittajista taitaa kirjoittaa suurimman osan kommenteista muille kuin jääkiekkoaiheille. Ne kerrat, kun olen kirjoittanut jääkiekossa minun on toivottu poistuvan, koska ei tykätty, kun paljasti ikäviä totuuksia NHL:n toimista.

Tuo NHL-doping -arvuuttelu on ihan totaalista nollapuhetta, höpisi siitä sitten kuka hyvänsä. Rasittava ja keskustelun tappava puheenaihe, joka kiertää kehää. Kerro sitten, kun on oikeasti jotain ikävää paljastettavaa.

Ylläpidolta saat lisätietoja tuosta, että mistä aiheista kirjoitetaan ja mitä luetaan eniten.

E: Ainakin kotimaiseen jääkiekkokeskusteluun on kirjoitettu n.1,5 miljoonaa viestiä, kun taas Vapaaseen keskusteluun ja Muuhun urheiluun yhteensä n. miljoona viestiä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mun on tätä muuten pitänyt käydä ihmettelemässä, joten ihmettelen vaikka nyt sitten. Nykyään tuntuu olevan leimakirves pirun herkässä. Nykyään kaikki menestyjät ovat "narsisteja" ja kaikki matikkanerot "autisteja" jne.. Se kai on sitä nykyaikaa sitten.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Mun on tätä muuten pitänyt käydä ihmettelemässä, joten ihmettelen vaikka nyt sitten. Nykyään tuntuu olevan leimakirves pirun herkässä. Nykyään kaikki menestyjät ovat "narsisteja" ja kaikki matikkanerot "autisteja" jne.. Se kai on sitä nykyaikaa sitten.
Niin, nykyään kaikki on tosiaan hiukan jotain, mutta ei kaikki menestyjät ole narsisteja ja näitäkin on eri tyyppisiä. Toki narsistisilla piirteillä + hyvällä älyllä on mahdollisuudet päästä pitkälle, mutta silloin ei voida puhua kauhean narsistisesta ihmisestä. Esimerkiksi taas kova kunnianhimo, kova vaatimustaso itseltä ja muilta + puuttuminen pieniinkin epäkohtiin työpaikoilla on kunnianhimoa, ei narsismia, vaikka voi siltä vaikuttaa "kateellisille" tai niille jotka haluavat päästä helpommalla. Leimataan siis ihmettelysi mukaan narsistiksi.
Sitten on näitä rikkaiden perheiden narsisteiksi kasvatettuja, jotka ovat mukamas menestyviä ja voivat sitä jossain määrissä ollakin, kun tie tasattu valmiiksi. Itseltäkin yhdessä haastattelussa vei nenän edestä hyvän työpaikan rikkaan perheen kokeneempi jannu suhteilla, mutta sitten hänen tehtyä n. 3kk hommaansa oli selvää, ettei niin itserakas ja kusipäinen ihminen pysty oppimaan sitä työtä tai oppimaan viheistään, joten sain paikan. Eli tuossa tapauksessa se piirre kääntyi täysin vastaan.

Monesti löytyy myös narsisteja, jotka ovat täysin persaukisia tai eivät käy töissä kun ei löydy sopivaa työtä näin kovalle hemmolle (kouluna elämäm kova koulu). Lapsia hankitaan, että saadaan rahaa ja akkakin pyörii nurkissa, että on seksiä ja joku siivoaa. Päihteet kuuluu myös kuvaan. Tällöinkään narsimista ei ole hyötyä. Myös monet päihteiden suurkuluttajat omaavat narsistisia piirteitä, eivätkä nää itsessään ongelmaa koskaan, edes rikoksia tehdessä. En sitten tiedä altistaako päihteet narsismille?

Serkkuni lapsi on matikkanero ja autisti, en tiedä kuinka tarkka diagnoosi. Äiti on punavihertyyppi (hyvinkin narsistisilla piirteillä) ja on halunnut tälle lapselle diagnoosia koko lapsen iän, vaikka lähisukulaiset ovat sanoneet, että vikaa ei ole. Nyt kun kaveri on yläasteella, niin hänestä on AD/HD:n jälkeen tullut autisti. Eiköhän siinä jotain "vikaa" ilmaannu, kun koko ikä pidetään jonain vitun erityislapsena ja äiti taistelee hänelle asioita.
Nopeasti ajateltuna voisi sanoa, että punavihertyypit kun eivät käy töissä, niin hyvä keino tienata lisää rahaa minkkitarhojen availuun on hommata lapselle diagnoosi ja saada vammaistukea. En usko, että on sattumaa, että kaikenmaailman AD/HD tai ADD diagnoosit ovat nousseet, kun näistä saa rahallista etua.
Lapsen kautta näiden etujen hommaaminen on mielestäni aika narsistista. Huonona puolena ne lapset ja aikuiset joilla on ongelmia oikeasti, joutuvat kärsimään, kun resursseja menee "turhaan" ja maine kärsii.

Jaahas, keulipa mopo ympäri komeasti. Ettei mene täysin offtopiciksi, niin ihmettelen miksi ihmisten pitää olla niin pirun itsekkäitä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tänään päivällä varmaankin palstaa lueskellessani katsoin ikkunasta ulos ohi menevää naista jolla oli talutushihnassa kaksi koiraa. Tarkemmin kun katsoin niin toinen oli helvetti sika, eikä koira. Kenellä nykyään on sikoja lemmikkeinä? Onhan noita jossain nähnyt TV:stä mutta omin silmin nähtyäni pisti ihmettelemään, itse en pystyisi pokerinaamalla kulkemaan sika talutushihnassa pitkin kylää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ruohonleikkuri taisi mennä paskaksi. Taisi vähän kuumentua, kun ei enää lähtenyt käyntiin. No, ajattelin kuitenkin tankata, kun tuollainen bensakanisteri löytyi varastosta. Hetken jäähdyttelyn jälkeen kun koitin käynnistellä, niin ei millään lähtenyt käymään, van röhisi hetken ja sammui. Ei tainnut olla 100% bensaa. Öljyt on kunnossa ja mitään muuta mä en noista laitteista tajua.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ruohonleikkuri taisi mennä paskaksi. Taisi vähän kuumentua, kun ei enää lähtenyt käyntiin. No, ajattelin kuitenkin tankata, kun tuollainen bensakanisteri löytyi varastosta. Hetken jäähdyttelyn jälkeen kun koitin käynnistellä, niin ei millään lähtenyt käymään, van röhisi hetken ja sammui. Ei tainnut olla 100% bensaa. Öljyt on kunnossa ja mitään muuta mä en noista laitteista tajua.
Ihmettelen, että onko siinä koneessa ilmansuodatinta. Se kannattaa puhdistaa, jos on. En tiedä onko kaikissa, minulla on Honda merkkinen joka röhisi viime keväänä just tuolla lailla. Ja ilmanputsarin puhdistus auttoi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmettelen, että onko siinä koneessa ilmansuodatinta. Se kannattaa puhdistaa, jos on. En tiedä onko kaikissa, minulla on Honda merkkinen joka röhisi viime keväänä just tuolla lailla. Ja ilmanputsarin puhdistus auttoi.

Nyt meni käyntiin, mutta savutti niin pirusti ja sammuili, että parempi antaa pari tuntia jäähtyä. Toi on joku kuppanen Electroluxi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruohonlekkurit ei tahdo toimia viimekesäisillä bensoilla. Nyky bensat kun ei kestä säilyttämistä. Koita ekaksi sitä että tyhjennät tankin ja putsaat tulpan ja ilmanputsarin ja sit uudet bensat tankkiin.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ruohonlekkurit ei tahdo toimia viimekesäisillä bensoilla. Nyky bensat kun ei kestä säilyttämistä. Koita ekaksi sitä että tyhjennät tankin ja putsaat tulpan ja ilmanputsarin ja sit uudet bensat tankkiin.

Yli kymmenen vuotta vanha ruoska, joka ei ole oikein ikinä ollut hyvä. Vaihtoon menee. Ilmanputsarin pesu ei auttanut.
 
Ruohonlekkurit ei tahdo toimia viimekesäisillä bensoilla. Nyky bensat kun ei kestä säilyttämistä. Koita ekaksi sitä että tyhjennät tankin ja putsaat tulpan ja ilmanputsarin ja sit uudet bensat tankkiin.
Rautakaupoista saatavilla olevassa pienkonebensiinissä on säilymisen lisäaine. Sitä saa myös erikseen ampulleissa jos sekoittaa 4-tahtibensan tai 2-tahtibensan itse.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Luin Iltasanomien jutun jossa kerrottiin että 70-vuotiaalta alzheimerintautia sairastavalta mummolta oli katkaistu sähköt kun ei ollut muistanut maksaa sähkölaskua. Perseestä toki tuo on, mutta mikä minua rupesi jutussa ihmetyttämään on se, että Tampereen Sähköllä on noin 120000 asiakasta ja vuosittain sähköt joudutaan katkaisemaan 1500-2000 asiakkaalta. Ainakin omasta mielestäni tuo on aivan helvetin suuri joukko ihmisiä jotka eivät hoida laskujaan. Luulisi että vuokra ja sähkölasku olisi ihan ensinmäisenä maksettavien listalla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Luin Iltasanomien jutun jossa kerrottiin että 70-vuotiaalta alzheimerintautia sairastavalta mummolta oli katkaistu sähköt kun ei ollut muistanut maksaa sähkölaskua. Perseestä toki tuo on, mutta mikä minua rupesi jutussa ihmetyttämään on se, että Tampereen Sähköllä on noin 120000 asiakasta ja vuosittain sähköt joudutaan katkaisemaan 1500-2000 asiakkaalta. Ainakin omasta mielestäni tuo on aivan helvetin suuri joukko ihmisiä jotka eivät hoida laskujaan. Luulisi että vuokra ja sähkölasku olisi ihan ensinmäisenä maksettavien listalla.
Minä ihmettelen että tällaisella muistisairaalla ihmisellä ole henkilöä joka hoitaa maksut ym muut, tai julistettu oikeustoimikelvottomaksi ja määrätty asianhoitaja tai edes tehty perusmaksuista suoraveloitussopimusta.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo selviytyjät -sarja. Kuinka helvetissä se voi vielä pyöriä täällä kanavilla ja sama juontaja Jeff?? minkä ikänen tuo kaveri jo on. Katsoin silloin aikoinaan, kun oli Colby ja kumppanit. Kait sitten tälle löytyy aina uudet katsojat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös