Ihmettelyketju

  • 6 349 079
  • 38 754

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos Vikersundin lentomäen K-piste on 200 metriä, Hill Size 225 metriä ja maailmanennätyskin samasta mäestä jo reilusti yli 250 metriä, niin Harri Ollin tämänpäiväinen 85 metriä on aika kova saavutus.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelyketjun aihetta on, että kuinka mäkihyppääjä Peter Prevcin sukunimi tulisi lausua, sillä tuosta kuulee mediassa monenlaisia versioita. Onko kyseessä hoopomainen "Preuts" vai mervikalliomainen "Prevts" vai jokerina kuultu "Proivts"?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmettelyketjun aihetta on, että kuinka mäkihyppääjä Peter Prevcin sukunimi tulisi lausua, sillä tuosta kuulee mediassa monenlaisia versioita. Onko kyseessä hoopomainen "Preuts" vai mervikalliomainen "Prevts" vai jokerina kuultu "Proivts"?

Itse en mitään tiedä, mutta voisihan se kai olla myös "Preus", "Prevs", saksalaisemmin "Prois" tai "Proits".
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Lausumisista ihmetyttää jokaisessa buffalon pelissä selostajan höpinä jossa hän jatkuvasti vähän väliä hokee nimeä "Pia Zadora, Pia Zadora" Pia Zadora" kun kiekko menee tietylle pelaajalle. On se sitten monitoiminen muija kun ehtii näyttelemisen lisäksi vielä pelata miesten jääkiekkoa ja oikein NHL:ssä! Ota Hayley mallia! : X
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ihmettelyketjun aihetta on, että kuinka mäkihyppääjä Peter Prevcin sukunimi tulisi lausua, sillä tuosta kuulee mediassa monenlaisia versioita. Onko kyseessä hoopomainen "Preuts" vai mervikalliomainen "Prevts" vai jokerina kuultu "Proivts"?

Se äännetään Preuts, lähde Pronunciations for prevc

Linkki vie sivulle, jossa on painike, jota klikkaamalla kuulee Prevcin oikean ääntämistavan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lyhennetty paikallisesta perinneherkusta preveleistä?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tässä kun bändin musiikkiin taas parin vuoden tauon jälkeen palasin, niin täytyy jälleen kerran ihmetellä, että kuinka The Crashista ei aikanaan tullut Suomelle kunnollista vientituotetta. Erittäin tarttuvaa ja melodista kitarapoppia uniikilla (joitakin varmaan ärsyttävällä) lauluäänellä, tämän olisi pitänyt myydä jo pelkästään Briteissä helposti miljoonia. Miten tuo sössittiin niin, ettei kukaan saarilla ole suurin piirtein kuullutkaan koko bändistä? Sen sijaan lähdettiin räveltämään johonkin Saksaan, jonka kollektiivinen musiikkimaku on musiikille samaa kuin Matti Hana maalinteolle. Ei ihme ettei onnistunut.

Kymmenen vuotta myöhemmin joku Sunrise Avenue tienaa miljoonia. Bändi, joka onnistunut tekemään varmaan viisi levyä ilman yhtäkään oivaltavaa melodiaa ja jonka laulajalla on karismaa kuin katkenneella koivunoksalla. Ja missä ne miljoonat tienataan? No Saksassa, yllättäen. Eikä tässä nyt ole edes kyse mistään rokkipoliisileikistä, koska Crash on hirveän kaukana mistään vaikeasta ja hienosta musiikista. Mutta hemmetin tarttuvaa poppia se on verrattuna vaikka tuoho Sunrise Avenueen.

Samalla tavalla markkinointi ja myynti mokattiin myös Rubikin kohdalla, vaikken siitä henkilökohtaisesti yhtä innoissani olekaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Mitä tuohon @Hejonyn ihmettelyyn tulee, niin HIMin kirjassa tuota asiaa sivuttiin, ja siinä sanottiin että britteihin on turha yrittää, jos ei hypeä ole muualla Euroopassa (lue Saksassa). Muutenkin käsittääkseni varsin hitaasti lämpeävä maa, jossa isosti läpilyöminen on lähes yhtä vaikeaa mitä Jenkeissä.

Sinällään kyllä yhdyn ihmettelyysi. Mulla kesti pitkän aikaa tottua Brunilan ääneen, mutta nyt bändi toimii hyvin. Potentiaalia bändillä oli mielestäni isosti, nyt jäi kudit piippuun.
 

motamoro

Jäsen
Ihmettelen pizzayrittäjän toimintaa. Kävin tuossa viime viikolla töistä lounaspizzalla ja kun sain pizzani niin "ahmed", lähti viemään kahta pizzaa autolla jonnekin jättäen minut yksin pizzeriaan (ainoa asiakas, 0 työntekijää) ja löi ovet kiinni. Palasi siinä 10 minuutin jälkeen paikalle ja kysyi oliko käynyt asiakkaita.

Ei vissiin kassassa paljoa rahaa kun noin vain jätetään sinne asiakas yksinään, ei siellä kameroitakaan näkynyt. Samaten mietin, että tuona 10 minuutin aikana jos olisi muutamakin asiakas käynyt kyselemässä "saako täältä ruokaa" niin olisiko tappiolle jäänyt kun oli viemässä muutamaa pizzaa, mutta osa jäi palvelematta?

Tänään ilmeisesti oli tehnyt saman tempun kun paikka oli pimeänä puolilta päivin (pitäisi aueta klo 10), menin sitten grillille. Kun palasin syömästä ja ajoin ohi niin pizza-auto oli pihassa ja valot päällä.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Ihmettelen pizzayrittäjän toimintaa. Kävin tuossa viime viikolla töistä lounaspizzalla ja kun sain pizzani niin "ahmed", lähti viemään kahta pizzaa autolla jonnekin jättäen minut yksin pizzeriaan (ainoa asiakas, 0 työntekijää) ja löi ovet kiinni. Palasi siinä 10 minuutin jälkeen paikalle ja kysyi oliko käynyt asiakkaita.
.
Itselle kävi jonkun aikaa sitten sama juttu. Myyjä vain ilmoitti että kuski ei ole tullut töihin ja hänen pitää lähteä viemään pizzoja. Pyysi sitte vielä laittamaan ovet lukkoon kun lähden jos hän ei ole vielä saapunut. Tuli kyllä jo 10min päästä takaisin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kärsin pienestä iPhone-kuumeesta, mutta pihinä miehenä en viitsi maksaa "täyttä" hintaa kyseisistä luureista, siksi tänään selailin Toria lävitse. Yllätyin miten paljon siellä näkee uusia tai vähintään uutuudenkarheita älypuhelimia. En ole Applen tuotteiden hinta-asiantuntija, mutta suurin osa kaupittelijoista vaikutti olevan "liian hyvää ollakseen totta". Varmaan joka toisessa ilmoituksessa pelkkä etunimi/nimimerkki myyjällä, puhelinnumeroa ei ole tai jos on niin se on prepaid. Lisäksi yllättävän suuri prosentti ilmoitti suoraan että laite on aivan uusi, vain kerran otettu paketista pois. Minulla alkaisi vähän hälytyskellot soimaan tuossa. Miksi ihmeessä niin paljon tuolla näkee satojen eurojen upouusia iPhoneja kaupa, satasta paria uutta halvemmalla? Kuka noita ostelee ja laittaa heti halvemmalla Toriin myyntiin? Tuskin nyt kaikki kyseiset kapulat ole tulleet tyylillä "sain takuusta uuden eikä tälle käyttöä koska jo uusi puhelin". Vaikka monet tarinoivat myyntipuheita kymmenien rivien verran, niin yksikään ei maininnut mm. alkuperäisen kuitin löytymistä. Lisäksi yksi myyjä sanoi että ainoa keino tehdä kaupat on postilla lähettäminen, "koska niin kallis tuote".

En tiedä olenko sitten vain vanhanaikainen ja turhan pelokas, mutta en minä varmaan uskaltaisi älypuhelinta ostaa käytettynä tuntemattomalta. Minun nenääni haisee liian palaneen käryltä. Itse olen "tarjoushaukka" ja seuraan paljon Toreja ja Nettiautoja löytöjen toivossa ja samoin itse myyn näiden palveluiden kautta omia tavaroitani. Myydessäni itse esiinnyn aina omalla nimelläni ja lisäksi puhelinnumeroni on sellainen, että kun sen syöttää johonkin Eniroon niin sieltä tulee oma nimeni ja osoitteeni. Monesti olen keskustellut tästä aiheesta ihmisten kanssa, ja sanon suoraan että jätän kaupat tekemättä mikäli myyjällä ei ole oma nimi esillä/puhnrona prepaid. Monet tätä ihmettelvät ja sanovat että itse myyvät tavaraa juuri tuolla kombinaatiolla, "koska jos sieltä sitten soittaa ostaja ja haluaa palauttaa tuotteen". Mielestäni tuollasta pelkoa ei pitäisi olla mikäli myy rehellisesti ehjää tavaraa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kärsin pienestä iPhone-kuumeesta, mutta pihinä miehenä en viitsi maksaa "täyttä" hintaa kyseisistä luureista, siksi tänään selailin Toria lävitse. Yllätyin miten paljon siellä näkee uusia tai vähintään uutuudenkarheita älypuhelimia. En ole Applen tuotteiden hinta-asiantuntija, mutta suurin osa kaupittelijoista vaikutti olevan "liian hyvää ollakseen totta". Varmaan joka toisessa ilmoituksessa pelkkä etunimi/nimimerkki myyjällä, puhelinnumeroa ei ole tai jos on niin se on prepaid. Lisäksi yllättävän suuri prosentti ilmoitti suoraan että laite on aivan uusi, vain kerran otettu paketista pois. Minulla alkaisi vähän hälytyskellot soimaan tuossa. Miksi ihmeessä niin paljon tuolla näkee satojen eurojen upouusia iPhoneja kaupa, satasta paria uutta halvemmalla? Kuka noita ostelee ja laittaa heti halvemmalla Toriin myyntiin? Tuskin nyt kaikki kyseiset kapulat ole tulleet tyylillä "sain takuusta uuden eikä tälle käyttöä koska jo uusi puhelin". Vaikka monet tarinoivat myyntipuheita kymmenien rivien verran, niin yksikään ei maininnut mm. alkuperäisen kuitin löytymistä. Lisäksi yksi myyjä sanoi että ainoa keino tehdä kaupat on postilla lähettäminen, "koska niin kallis tuote".
Ainakin syksyllä, kun oli kovasti juttua näistä nuorisojengeistä, jotka ryöstelevät toisia nuoria, oli Torissa myynnissä aika suuri määrä käytettyjä iPhoneja ja Samsungeja. Myyjä oli aina ilmoittanut pelkän etunimensä (yleensä Abdi tai vastaava). Rupesi epäilyttämään puhelimien alkuperä. Hintakin oli tosi alhainen ottaen huomioon, että ainakin kuvien perusteella luurit olivat ehjiä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En tiedä olenko sitten vain vanhanaikainen ja turhan pelokas, mutta en minä varmaan uskaltaisi älypuhelinta ostaa käytettynä tuntemattomalta. Minun nenääni haisee liian palaneen käryltä. Itse olen "tarjoushaukka" ja seuraan paljon Toreja ja Nettiautoja löytöjen toivossa ja samoin itse myyn näiden palveluiden kautta omia tavaroitani. Myydessäni itse esiinnyn aina omalla nimelläni ja lisäksi puhelinnumeroni on sellainen, että kun sen syöttää johonkin Eniroon niin sieltä tulee oma nimeni ja osoitteeni. Monesti olen keskustellut tästä aiheesta ihmisten kanssa, ja sanon suoraan että jätän kaupat tekemättä mikäli myyjällä ei ole oma nimi esillä/puhnrona prepaid. Monet tätä ihmettelvät ja sanovat että itse myyvät tavaraa juuri tuolla kombinaatiolla, "koska jos sieltä sitten soittaa ostaja ja haluaa palauttaa tuotteen". Mielestäni tuollasta pelkoa ei pitäisi olla mikäli myy rehellisesti ehjää tavaraa.
Itse ostelen kalliita mekaanisia rannekelloja ja ihan sama tapa. Et ole paranoidi vaan valveutunut. Netti- ja etäostamisen tärkein sääntö "osta myyjä" eli juurikin tarkista referenssit, nimi, osoite, facebook sivut, linked in ym ym.
Jos tuntuu että jokin ei täsmää niin jätä kaupat tekemättä. "Jos se haisee paskalle, näyttää paskalle, tuntuu paskalle.. se on paskaa".
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen FIAn toimintaa. Iltasanomien jutun mukaan "FIA:n päättävä elin järjestää sääntöjen ratifioinnista poikkeuksellisesti faksiäänestyksen siksi, että elimen seuraava kokous on vasta 20. maaliskuuta." Ihmettelyn aihe on siis se, että miksi niin hyväksi tavaksi todettu faxin käyttö on poikkeukselllista. Ei ihme, että formuloissa säännöistä on jatkuva poru.

Ja tässä kommentissa ei kai tönitä ketään tarkoituksella.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ihmettelen FIAn toimintaa. Iltasanomien jutun mukaan "FIA:n päättävä elin järjestää sääntöjen ratifioinnista poikkeuksellisesti faksiäänestyksen siksi, että elimen seuraava kokous on vasta 20. maaliskuuta." Ihmettelyn aihe on siis se, että miksi niin hyväksi tavaksi todettu faxin käyttö on poikkeukselllista. Ei ihme, että formuloissa säännöistä on jatkuva poru.

Ja tässä kommentissa ei kai tönitä ketään tarkoituksella.

Voisiko johtua tietoturva-asioista?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nähdä Ässät-kannattajan arvioivan Juha Metsolan Liigan parhaaksi maalivahdiksi ja kuolla.
 

Ralph

Jäsen
Nähdä Ässät-kannattajan arvioivan Juha Metsolan Liigan parhaaksi maalivahdiksi ja kuolla.
Itse en ihmetellyt, mutta nauroin Facebook-kommentille vaihteeksi. Mutta en laita nauru-ketjuun, koska liittyy jotenkin tähän. Jossain yleisen sivuston Facebook-profiilin kommenteissa väännettiin Juha Metsolasta ja varmasta sulamisesta, en muista missä. Siellä joku Tappara-fani kertoi tuon sulamispuheiden olevan "kateellisten panettelua" ja sai useamman tykkäyksen kommenttiin.

Eli jos oikein ymmärsin, tämä jannu väitti Metsolan sulamisesta huutelevien Ässä-fanien olevan kateellisia Metsolasta tai jotain, tuona keväänä 2013. Nyt voisi joku Ässä-fani kertoa totuuden, olitteko te kateellisia siitä ettei Metsola ollut Ässien ja Antti Raanta Tapparan maalilla?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Eli jos oikein ymmärsin, tämä jannu väitti Metsolan sulamisesta huutelevien Ässä-fanien olevan kateellisia Metsolasta tai jotain, tuona keväänä 2013. Nyt voisi joku Ässä-fani kertoa totuuden, olitteko te kateellisia siitä ettei Metsola ollut Ässien ja Antti Raanta Tapparan maalilla?

Juha Metsola on mielestäni hieno maalivahti, mutta Ässät ei välttämättä olisi kyllä voittanut mestaruutta, mikäli Juha olisi ollut Padan maalissa keväällä 2013 finaaleissa. Eihän se mitään paskapuhetta ole, että Raanta oli tuolloin jumalmoodissa.

Mielestäni Metsolan sulaminen finaaleissa ja nimenomaan Porissa pelatuissa matseissa ei tosiaankaan ole mikään myytti tai klisee. Tämä selviää helposti maalikimaraa tutkailemalla (ja sitä ollaan tässä huushollissa tehty paljon). Joidenkin mielestä Metsola suli vain vikassa pelissä, mutta helppoja maaleja löytyy muistakin Porin finaaleista. Porin toisessa ja koko finaalisarjan neljännessä matsissa maalinteon taisi aloittaa Michael Ryan, ranne etukulmaan kainalosta sisään.

Viidennessä finaalissa Tampereella Metsola lahjoitti Elon tekemän tasoituksen. Viimeisen finaalin totaalisulamista tuskin kannattaa sen enempää kerrata, mutta kerrataan nyt kuitenkin: maaleja miinuskulmasta ja siniviivalörpyllä.

Metsolan voi silti sanoa pelanneen hyvät finaalit, mutta Raanta vei kaksinkamppailussa selvän voiton. Metsola muuten pelasi upeat finaalit viime keväänä Kärppiä vastaan, tuolloin sulamista ei tapahtunut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihme juttu, miten vaikeaa se nokka on käydä niistämässä parinkymmenen metrin päässä vessassa, eikä ryystää räkäänsä edestakaisin yleisessä ruokatilassa. Naapuripöydän pukumies hotellin aamiaisella sai melkein raivostumaan, mutta onneksi tuli sen verran myöhempään, ettei tarvinnut koko aamiaista sitä lutraamista kuunnella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää kun noissa kebab-paikoissa niin moni syö sitä tavallista kebabbia. Mun mielestä kanakebab maistuu paljon paremmalta. Lisäksi se näyttääkin lähes täyslihalta (tai siis -kanalta), toisin kuin se paskanruskea lauantaimakkara. Kanan voisi myös kuvitella olevan ehkä vähän terveellisempääkin. Ja se currykastike on parempaa kuin se mauton punainen, mitä noissa halvemmissa paikoissa saa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kyllä kumma kun Koff on lähes pilannut sen oluen. Siis Suomen vahvin brändi mitä kaljoihin tulee. Jostain Olvista tulee ensimmäisenä mieleen Iisalmi ja juntit, Karjalasta karjalalippisjengi ja juntit, Lapin Kullasta ne nunnuka nunnuka lailai -tyypit ja juntit, ja Karhusta taas Porin työttömät hitsarit ja juntit. Ja Olli Lindholm.

Siis vuodesta 1819 ja nyt se on sellaista kuraa. Olisivat tehneet edes jonkinlaisen lite-version, vähän kuten se joku onkin.
 

Ralph

Jäsen
Ihmetyttää kun noissa kebab-paikoissa niin moni syö sitä tavallista kebabbia. Mun mielestä kanakebab maistuu paljon paremmalta.
Makuasioita. En tiedä, mikä on tavallinen kebab ja mikä epätavallinen, mutta itse en tilaisi ikinä kanakebabia. Mutta en ihmettele, että joku niitä tilaa, koska makuasioita nämä kaikki ruokajutut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Makuasioita. En tiedä, mikä on tavallinen kebab ja mikä epätavallinen, mutta itse en tilaisi ikinä kanakebabia. Mutta en ihmettele, että joku niitä tilaa, koska makuasioita nämä kaikki ruokajutut.
Joo tavallisella tarkoitin sitä ruskeaa, mitä Suomessa eniten ostetaan. Mun mielestä siinä ei hirveästi liha maistu ja sen rakennekin on mun suussani hieman sellaista kuvottavaa, 25 cm suikale huonosti maustettua mössöä, vaikka noi jotkut halvatkin paikat mainostavat käyttävänsä Chef Wotkinsia. Kana taas on vähän kuin olisi kanaa (koipea) suikaloinut ja sen makukin on lähes sellaista. En kyllä tiedä mitä lie kalkkunaa se on, mutta on se kyllä selvästi lähempänä niitä kebabbeja mitä esimerkiksi Saksassa saa, mitä moni kehuu. Ja se kastike on toinen juttu.

Noiden hintakin on sama, ainakin niissä parissa Itiksen paikassa missä mä usein käyn.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös