Ihmettelyketju

  • 6 354 630
  • 38 764

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä olen joskus kirjoittanut tänne aivan hurjalla tahdilla, mutta uuden nimimerkki Klose16:n hurja vauhti puolustaa mielipiteitään homoketjussa ja monissa muissakin ketjuissa on lyönyt ällikällä.

Siis ei vain se viestien kappalemäärä, vaan ihan tuokin, että käy useaa keskustelua yht'aikaisesti ja ei kuitenkaan mitään onelinereita, vaan toooosi pitkiäkin viestejä.

Ei millään pahalla, hyvä vaan jos asiaa on.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä olen joskus kirjoittanut tänne aivan hurjalla tahdilla, mutta uuden nimimerkki Klose16:n hurja vauhti puolustaa mielipiteitään homoketjussa ja monissa muissakin ketjuissa on lyönyt ällikällä.

Siis ei vain se viestien kappalemäärä, vaan ihan tuokin, että käy useaa keskustelua yht'aikaisesti ja ei kuitenkaan mitään onelinereita, vaan toooosi pitkiäkin viestejä.

Ei millään pahalla, hyvä vaan jos asiaa on.

Olen ihmetellyt ihan samaa asiaa nämä muutamat päivät. Joko tämä Klose16 on tehty "noutamaan" muutamia palstalaisia ja ko.nimimerkillä kirjoittaa useampi henkilö tai sitten on kyseessä melkoinen luonnonlahjakkuus kirjoittamaan. Pitkän uran puolesta en löisi vetoa mutta saa nähdä kuinka moni menee mukana.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä olen joskus kirjoittanut tänne aivan hurjalla tahdilla, mutta uuden nimimerkki Klose16:n hurja vauhti puolustaa mielipiteitään homoketjussa ja monissa muissakin ketjuissa on lyönyt ällikällä.
Kieltämättä kaverilla on ollut melkoisen paljon asiaa. Viestitahti on suunnilleen samaa luokkaa mitä nimimerkin ilmeinen esikuva painoi parhaina päivinään palloa reppuun. Ei toki sillä ettenkö itsekin ajoittain spämmisi kaikenlaista paskaa tänne, mutta kyllähn Klose16 on tykittänyt sellaisella tahdilla että morjens.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kieltämättä kaverilla on ollut melkoisen paljon asiaa. Viestitahti on suunnilleen samaa luokkaa mitä nimimerkin ilmeinen esikuva painoi parhaina päivinään palloa reppuun. Ei toki sillä ettenkö itsekin ajoittain spämmisi kaikenlaista paskaa tänne, mutta kyllähn Klose16 on tykittänyt sellaisella tahdilla että morjens.

Niin siis tosiaan viestimäärä ei ole se, mikä ihmetyttää, vaan viestien pituus ja sitten se, että vaikka viestien asiasisällöstä voi olla montaa mieltä, niin onhan tuolla perusteluita vaikka kuinka. Melkein tuntuu kuin useampi henkilö kirjoittaisi, kun ehtii niin hyvällä prosentilla vastata kaikille epäileville Tuomaille.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Näitä esimerkkejä on paljonkin, mut ihmetyttää, et Luulajassa on täl hetkel 4,5k katsojaa, kun taas Espoossa oli 3k. Kotijoukkueilla samansuuntainen sarjasijoitus, torstai-illan höntsä jne. Espoossa väkeä yli 200k enemmän, noin yleensä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen joskus kirjoittanut tänne aivan hurjalla tahdilla, mutta uuden nimimerkki Klose16:n hurja vauhti puolustaa mielipiteitään homoketjussa ja monissa muissakin ketjuissa on lyönyt ällikällä.

Siis ei vain se viestien kappalemäärä, vaan ihan tuokin, että käy useaa keskustelua yht'aikaisesti ja ei kuitenkaan mitään onelinereita, vaan toooosi pitkiäkin viestejä.

Ei millään pahalla, hyvä vaan jos asiaa on.
Piti itsekkin käydä vilkasemassa minkälainen kaveri on kyseessä kun hänestä jo parissa ketjussa kirjoitellaan. Täytyy myöntää, että on kyllä melkoinen sisääntulo palstalle, huh huh. Olisi todella mukavaa jos kaveria vielä kaiken lisäksi kiinnostaisi jääkiekko edes muutaman prosentin siitä mitä kirkko ja homoilu. Saataisiin kiekkopuolelle sitä uutta verta ja virtaa mitä täällä monet ovat kaivennet.
 

Fordél

Jäsen
Täällä Karigasniemellä on jo pitkään ihmetelty, että miksi miehet unohtavat niin paljon naisia useammin sepaluksensa auki?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Täällä Karigasniemellä on jo pitkään ihmetelty, että miksi miehet unohtavat niin paljon naisia useammin sepaluksensa auki?

Hieno paikka on Karigasniemi.

Sitä tässä ihmettelen, kuinka sitä onkaan tyhmenyt tässä vuoden mittaan. Aikaisempi takuuvarma top5-sijoitus Jatkiksen visoissa on vaihtunut romahdukseen 15:n ulkopuolelle. Kerrassaan huolestuttava kehitys.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Ihmettelen ihmisiä jotka haluavat lähimaksuominaisuuden pankkikorttiinsa. Toivottavasti korttinne varastetaan ja tilinne tyhjennetään kerta olette liian laiskoja näppäilemään tunnuslukunne, Toiseksi näin kaupan kassana ihmetyttää asiakkaat (pääasiassa mummot) jotka käyvät kaupoissa joka ikinen päivä ja kysyvät joka kerta kumpi näistä nyt oli se debit.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Lähimaksamisen tapahtumakohtaisella maksurajalla saa vetää melkoista rullaa että ehtii kortin tyhjentämään jos siellä vähänkään rahaa löytyy
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Lähimaksamisen tapahtumakohtaisella maksurajalla saa vetää melkoista rullaa että ehtii kortin tyhjentämään jos siellä vähänkään rahaa löytyy
Jos lähimaksua käyttää lyhyen ajan sisällä monta kertaa, kysyy se sitten pin-koodia. Tai näin olen ainakin käsittänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Jostain syystä sunnuntaisin aina letkaa ja joutuu päivittelemään mihin hittoon ihmiset on menossa.
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Nykypäivänä ihmettelen kuinka kukaan pitäisi koko omaisuuttansa korttitilillä kun rahan siirtäminen tilien välillä on tehty varsin helpoksi. Jos joku meitsin seitsemän euroa haluaa varastaa niin siinäpä vie.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.

Joo, rokotekortti on, mutta viimeisin vuodelta 2002. Intistä en kyllä muista semmoista mukaan saaneeni, siellähän noita on viimeksi saanut. Tarviis tiedon noista alkavaa koulua varten. Kannattaneeko soittaa suoraan varuskuntasairaalaan, missä rokotukset sai? Menisi melkein vtutusketjuun, että kovasti keljuttaa soitella ylipäätään mihinkään virastoihin. Dislike.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.

Joo, rokotekortti on, mutta viimeisin vuodelta 2002. Intistä en kyllä muista semmoista mukaan saaneeni, siellähän noita on viimeksi saanut. Tarviis tiedon noista alkavaa koulua varten. Kannattaneeko soittaa suoraan varuskuntasairaalaan, missä rokotukset sai? Menisi melkein vtutusketjuun, että kovasti keljuttaa soitella ylipäätään mihinkään virastoihin. Dislike.
Et saa varuskuntasairaalasta (luulen näin), mutta sotilaspiiristä saat katsottavaksi oman kantakortin liitteineen. Siellä on mm kaikki annetut rokotukset. Nimimerkillä saman ruljanssin läpikäynyt. Asunut lapsuudessa 5 tai 6 eri paikkakunnalla ja neuvolakorttien ym soittelu ja tilaaminen faxilla oli saakelinmoinen rumba...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.

Joo, rokotekortti on, mutta viimeisin vuodelta 2002. Intistä en kyllä muista semmoista mukaan saaneeni, siellähän noita on viimeksi saanut. Tarviis tiedon noista alkavaa koulua varten. Kannattaneeko soittaa suoraan varuskuntasairaalaan, missä rokotukset sai? Menisi melkein vtutusketjuun, että kovasti keljuttaa soitella ylipäätään mihinkään virastoihin. Dislike.

Kysyin muutama vuosi sitten rokotustietojani koulumme terveydenhoitajalta ja kyllä hän löysi ne koneeltaan. Kysy nyt ensin paikkakuntasi terveyskeskuksen terveydenhoitajalta.
 

Balrog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Erilliset saarekkeet
TV7 on kyllä loistava huumorikanava. Parit kerrat on tullut juututtua kuuntelemaan jotain setää, joka kertoo faktana täysin hatusta temmattuja juttuja ja perustelut on, että näin se vaan on! Jeah!

Pekka Sartolan vakavailmeisen opettajan olemus yhdistettynä karttakepin avulla kerrottuun esitelmään Iranin ydinaseohjelmasta oli kieltämättä tahattoman koomista katseltavaa, Leo Mellerin hurmoshenkiset saarnat olivat myös aikamoista tykitystä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Pekka Sartolan vakavailmeisen opettajan olemus yhdistettynä karttakepin avulla kerrottuun esitelmään Iranin ydinaseohjelmasta oli kieltämättä tahattoman koomista katseltavaa, Leo Mellerin hurmoshenkiset saarnat olivat myös aikamoista tykitystä.
Ihmettelen kyllä asianosaisia, mutta tunnen ihmisiä, jotka seuraavat TV7:n ohjelmia säännöllisesti. Tunnen jopa sellaisen perhekunnan, jolla ei ole koskaan ollut televisiota, sanoma- ja muita lehtiä ei ole tilattu Ristin Voittoa ja paria vastaavaa lukuunottamatta, ja TV7 - eivät muut kanavat - toistuvat ahkerasti tietokoneen ruudulta. Tässä on perheen patriarkka varsin päämäärätietoisesti pyrkinyt luomaan kodistaan tiedonvälityksellisen umpion, jossa ei-hurmoskristilliset vaikutteet eivät pääse hapattamaan asukkaita. Aika kiihkomeininkiä tällainen on uskontoihin hurahtaneidenkin keskuudessa, mutta ei pidä unohtaa, että melkoisen pimeää porukkaa hiihtelee ympärillämme.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miten nykyaikaisessa tietokoneiden pyörittämässä yhteiskunnassa ei voi olla tietoa omista rokotteista jollain interweb -sivulla? Taitaa olla vain suomessa mahdollista. Turhauttavaa soitella noita terveyskeskuksia.
Kyllä mun rokotukset ainakin on työterveyden palveluportaalissa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kyllä mun rokotukset ainakin on työterveyden palveluportaalissa.

Mikäli työterveytesi on yksityisellä puolella ja olet rokotuksesi käynyt ottamassa kunnallisella puolella (kuten lähes kaikki käyvät), on sinun tavalla tai toisella pitänyt antaa työterveydellesi lupa tiedonsiirtoon kunnalliselta puolelta työterveydelle, jotta kaikki rokotustiedot säilyvät ajantasalla, poikkeus on tietenkin se, että olet itse ilmoittanut heille rokotuksesi ja nyttemmin työterveytesi hoitaa kaikki rokotuksesi, jolloin tiedot pysyvät ajantasalla. Minä en ole sallinut tiedonsiirtoa kunnalliselta yksityiselle toimijalle, joten työterveyshuollolla ei ole mitään tietoa yhdestäkään rokotuksestani - tai ei pitäisi olla tällaisia tietoja, kuten heillä ei ole mitään muutakaan tietoa siitä millaista hoitoa olen tk:ssa tai sairaaloissa saanut.

Tulevaisuudessa tilanne tullee muuttumaan jos/kun saadaan valtakunnallinen verkko käyttöön, jolloin kaikki tiedot ovat kaikkien käytössä (ainakin teoriassa). Nythän esim. ilman erillistä lupaa Lahteen muutettuani täkäläinen tk ei saa potilastietojani entiseltä asuinpaikkakunnaltani eli L:rannasta.

vlad.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikäli työterveytesi on yksityisellä puolella ja olet rokotuksesi käynyt ottamassa kunnallisella puolella (kuten lähes kaikki käyvät), on sinun tavalla tai toisella pitänyt antaa työterveydellesi lupa tiedonsiirtoon kunnalliselta puolelta työterveydelle, jotta kaikki rokotustiedot säilyvät ajantasalla, poikkeus on tietenkin se, että olet itse ilmoittanut heille rokotuksesi ja nyttemmin työterveytesi hoitaa kaikki rokotuksesi, jolloin tiedot pysyvät ajantasalla. Minä en ole sallinut tiedonsiirtoa kunnalliselta yksityiselle toimijalle, joten työterveyshuollolla ei ole mitään tietoa yhdestäkään rokotuksestani - tai ei pitäisi olla tällaisia tietoja, kuten heillä ei ole mitään muutakaan tietoa siitä millaista hoitoa olen tk:ssa tai sairaaloissa saanut.
En ole katsonut tarpeelliseksi käydä kunnallisella puolella. Asioin pelkästään Diacorilla. Suurin osa työterveyden kautta, mutta esim. rokotukset olen käynyt tuikkauttamassa omaan piikkiin (heh).

Edit. Ilmaisin siis hiukan huolimattomasti tuon palveluportaaliasian. Rokotukset eivät siis liity työterveyteen, mutta samassa palveluportaalissa mulla on kaikki muutkin hoitotiedot verikokeineen jne.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS, Lauri Tukonen
Avaudun:

Tatuoinnit, homoliitot, uskonnot/epäuskonnot ja mitä näitä nyt on. Asioita joista ainakin iltapäivälehtien keskusteluosioissa syntyy aina sota. Kaikki noista on asioita, joilla ei oikeastaan ole vaikutusta omaan elämään vaikka naapuri noista jotain harrastaisikin.


Mikä mielenvika saa ihmisen niin suunniltaan, että näistä asioista tarvitsee sivutolkulla vittuilla ja itkeä tuntemattomille satojen ja taas satojen kommenttien voimin? Miksi ihmiset eivät osaa elää omaa elämäänsä? Trollit ovat sitten taas asia erikseen, mutta ei nuo kaikki voi vaan trollata... eihän?


Lopetan avautumisen.

E:Myönnän näiden olevan osittain erittäin viihdyttäviä keskusteluja huumoriarvoltaan, mutta silti ihmittelen samalla. Sama pätee yleisesti iltapäivälehtiin; tiettyyn pisteeseen asti ihan viihdyttäviä, kunnes kyynisyys iskee ja kaikki alkaa vituttaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Avaudun:

Tatuoinnit, homoliitot, uskonnot/epäuskonnot ja mitä näitä nyt on. Asioita joista ainakin iltapäivälehtien keskusteluosioissa syntyy aina sota. Kaikki noista on asioita, joilla ei oikeastaan ole vaikutusta omaan elämään vaikka naapuri noista jotain harrastaisikin.


Mikä mielenvika saa ihmisen niin suunniltaan, että näistä asioista tarvitsee sivutolkulla vittuilla ja itkeä tuntemattomille satojen ja taas satojen kommenttien voimin? Miksi ihmiset eivät osaa elää omaa elämäänsä? Trollit ovat sitten taas asia erikseen, mutta ei nuo kaikki voi vaan trollata... eihän?


Lopetan avautumisen..

Avaudun:

Ihmettelen sitä, että joku jaksaa satojen ja satojen viestien voimin vääntää kättä jostain kiekkojoukkueesta, vaikka käytännössä sillä ei ole elämään mitään merkitystä, voittaako joukkue vai häviääkö se. Se on elämälle lopulta aivan merkityksetöntä jos Red Wingsit voittaa - heidän voittonsa myötä oma elämäni ei muutu miksikään, heidän tappionsa myötä elämäni ei muutu loppujen lopuksi miksikään. Elämä jatkuu vaikka siellä kaukallossa sitä kumikiekkoa ei survottaisikaan maaliin.

Ihmettelen sitä, että ihmiset jaksavat kirjoitella satoja viestejä jostain kiekko-ottelusta tai kaudesta tai joukkueesta. Ei sillä ole loppujen lopuksi elämän kannalta mitään merkitystä! Vai onko...

Vai onko sittenkin niillä homoliitoilla merkitystä, tai uskonnolla, tai epäuskolla, tai millä tahansa. Se, että kieko on minusta merkityksetön ei ehkäpä ole syy lopettaa keskustelua, toisaalta se, että homoliitot voivat tuntua jostakusta merkityksettömiltä - omaa elämää koskettamattomalta asialta - ei välttämättä ole sitä jonkun muun mielestä. Ehkäpä sittenkin jatkamme keskustelua näistä oman elämämme kannalta triviaaleista asioista, tai sitten emme.

vlad.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tatuoinnit, homoliitot, uskonnot/epäuskonnot ja mitä näitä nyt on. Asioita joista ainakin iltapäivälehtien keskusteluosioissa syntyy aina sota. Kaikki noista on asioita, joilla ei oikeastaan ole vaikutusta omaan elämään vaikka naapuri noista jotain harrastaisikin. viihdyttäviä, kunnes kyynisyys iskee ja kaikki alkaa vituttaa.

Oma kokemukseni on osoittanut, että ainoastaan tatuoinneista voi syntyä riita. Tatuoinnin ottaneet sanovat, ettei muiden mielipiteillä ole väliä, mutta heti jos joku vähänkin kritisoi, että kyseessä maailman turhuuden näyte, joku hermostuu ja alkaa puolustella ilmiötä aivan kuten Vanha Len Hesburgeria, kun joku ei pidä siitä. Jos se kerran on oma juttu, eikä muiden mielipiteillä ole väliä, niin mistä moinen suuttuminen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös