Ihmettelyketju

  • 6 358 951
  • 38 767
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Yli puolet luokkatovereistani oli tuolla mielenosoituksessa tänään ja ihan koulun luvalla. -- Ihmettelen tätä siksi, että ainakin vielä kaksi päivää sitten kuulin näiden samaisten henkilöiden puhuvan "vitun homoista" ja nauravan homoille. Ja nyt nämä samat homoille ilkkuvat/nauravat olivat tuolla Kansalaistorilla osoittamassa mieltä ja puolustamassa homojen oikeuksia. En voi käsittää...
--
Ja koulussa oli tänään kaksi (2/21) oppilasta luokaltani.

No totta helvetissä ollaan pois koulusta, jos siihen oikein luvan saa. Mikä tuossa nyt muka on niin ihmeellistä?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
No totta helvetissä ollaan pois koulusta, jos siihen oikein luvan saa. Mikä tuossa nyt muka on niin ihmeellistä?
Se on ihmeellistä, kun nämä "mielenosoittajat" hehkuttavat tätä juttua heiluttamalla sateenkaarilippua ja spammaamalla Whatsapissa jne. Tuskin kovin moni olisi tuolla ollut, jos tätä asiaa ei olisi rummutettu joka paikassa ja aiheena olisi ollut vaikka lapsilisien leikkaus. Tai en nyt tiedä mitä selitän tässä, en syytä Tahdon-kampanjaa tai ketään muutakaan mistään. No joo, jaa.

Tulee mieleen se Karpolla on asiaa -jakso, jossa viherpiipertäjät keräsivät kansalaisadressin. Linkki kyseiseen pätkään: Karpolla on asiaa - Viherpiipertäjät.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itse ihmettelen tätä kuinka porukka eroaa kirkosta eduskunnan päätöksen takia..Itsehän en siis ole uskovainen, mutta olen hyötynyt elämässäni kirkosta ja sen palveluista sen verran että arvostan sitä. Hyötynyminen on näkynyt sillä tavoin, että lapsena sain käydä seurakunnan kerhossa, jossa luettiin about yksi rukous päivässä ja muuten leikittiin, askarreltiin ja luotiin tärkeitä ystävyysuhteita ja aikuisiällä olen ollut aktiivinen seurakunnan tilojen vuokraaja erilaisiin yritystapahtumiin jne.. Itse koen kirkon arvokkaana instituutiona vaikka en Jumalaan tai Jeesukseen uskokkaan, mielestäni kirkko tarjoaa enemmän palveluita kirkollisveroa vastaan kuin valtio veroa vastaan.

Samalla ihmettelen tätä uusimman lain hirveää vastustusta vanhemman sukupolven osalta. Toisaalta ymmärrän heitäkin, onhan asia opetettu vanhemmalle sukupolvelle lapsesta pitäen toisin kuin nykyinen äänestystulos. Vähän sama kuin isoisälleni opetettiin kansakoulussa oppia neekereistä. Opetteja kertoi ja käski tekemään muistiinpanot siitä kuinka neekerit ovat tyhmiä ja rumia jne. Vaikka myöhemmin onkin todistettu muuta, niin eipä pappani hirveästi neekereistä lämmennyt. Vaikeahan se on vanhalla iällä muuttaa käsitystä siitä, mitä on lapsesta asti toitotettu olevan toisin.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä voi kuin jälleen ihmetellä tätä miten ylläolevassakin on. Minkä helvetin takia porukka eroaa kirkosta sen takia mitä Päivi Räsänen sanoo tai tekee, tai mitä eduskunta säätää? Kuinka pihalla täällä (kansa) ollaan. Ottamatta nyt kantaa siihen onko siihen järkeä kuuluakkaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jengi puhuu että joka puolella puhuttaisi tuosta homolaista. Missä siitä muka puhutaan häh? Eilen pyörin kaupungilla pari tuntia enkä mitään erikoista nähnyt, paitsi yhden sellaisen tyypin. Illalla katsoin telkkarista jonkun vanhan leffan ja nolla mainintaa. Kavereiden kanssa ei olla homoista puhuttu varmaan viiteen vuoteen. Aamulla selasin nopeasti iltapäivälehtien nettisivut ja olisko siellä yksi otsikko ollut, mutta en avannut kun ei kiinnosta. Facebookissakaan ei lue sanaakaan, tosin ei mulla pahemmin ole kavereina mitään vauvapalstajengiä.
 

Nick Neim

Jäsen
Kaveri ehdotti eilen kaljalle lähtemistä, ja kun ei parempaakaan tekemistä ollut niin mikäs siinä, kai sitä parit voisi käydä naukkailemassa. Ehdottautui siis itse kuskiksi ja limulinjalle, joten mikäs sen parempaa.

Meitä lähti kaiken kaikkiaan neljä kyytiin, eli auto oli täynnä. Jostain kumman syystä kuski, joka siis itse pyysi kaljalle ja kyytiin, päätti alkaa maksattamaan mulla kaiken, vaikka mentiin tasan sinne minne kuski halusi mennä. Parit cokikset ilman muuta voin kuskille tarjota, ei siinä mitään kun kyydin kerta saa eikä tarvitse takseilla tai junilla suhailla mihinkään. Olen yhden keskeneräisen vedonlyönnin - joka näyttää jo toivottomalta mun kannalta - kohta sille 100e pystyssä, ja sanoinkin tarjoavani parit limut, mutta mitään 20 euroa en ala yksin sellaisesta kyydistä maksamaan, minkä kyseinen kaveri on kaiken lisäksi itse ehdottanut. Ilmeisesti vittuuntui siitä, kun sanoin tosta tulevasta summasta lähteneen kympin verran jo pois, koska mä en sille mitään vitun pokeri-iltaa tarjoa pelkästään sen takia, että satuin sen omasta pyynnöstä hyppäämään sen kyytiin.

Piti vielä varmistaa tosiaan, niin keneltäkään muulta ei ollut pyytänyt euroakaan. Vitun mulkku. Taidankin alkaa laskuttamaan sitä sähköstä ja vedestä ensi kerralla kun pyydän käymään. Summanahan tuo on täysin naurettava, eikä tuollainen nyt mitään kaverisuhteita ole pilaamassa, mutta toi toimintaperiaate aiheuttaa kyllä ihmetystä ja vitutusta. Muussa tapauksessa olisin todennäköisesti vietellyt kotona koko illan, eli mitään tarvetta kyydille mihinkään mulla ei ollut.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
En nyt ota ylläolevaan tarinaan kantaa, mutta totean vain että onhan tuo porukan kuskina oleminen suht perseestä. Itse olen myös oman porukkani vakio kuski, koska muut eivät suostu lähtemään. Osalla on oma auto, osa saisi kyllä käyttöönsä vanhempien auton. Silti se olen käytännössä aina minä joka kuskaan ja kustannuksiin ei osallistuta ollenkaan. Näin on ollut koko ajokortti-ikä eli kohta 4v, ja olen oikeastaan aika fine asian kanssa jo. Tänään viimeksi pari kaveria kyseli lähdettäisiinkö johonkin, sanoin että voidaan kyllä mutta olen juonut, joten minä en ainakaan aja. Nyt sitten istun kotona kirjoittamassa jatkoaikaan koska kukaan muu ei jaksanut/halunnut lähteä kuskaamaan :D.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt pistätte molemmat ylläolevat kädet housuihinne ja kokeilette löytyykö niitä kiveksiä (omiin, ei auta jos pistätte toistenne). Ei tarvitse suhteita rikkoa, mutta asiallisesti ja jämäkästi pitää voida sanoa. Tuon takia en itse aikanani suostunut illan kuskiksi, enkä ketään pyytänyt. Jos joku oli samoille suunnille menossa niin sitten maksoin kyydistä käytännössä saman kuin taksista. Jääpä hyvä mieli molemmille.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei tarvitse suhteita rikkoa, mutta asiallisesti ja jämäkästi pitää voida sanoa.
No mitähän tuossa nyt sitten pitäisi sanoa kaverille jotta tilanne ratkeaisi? Kyseisiltä kavereilta ei rahaa saa vaikka pyytäisi, he jäävät mieluummin kotiin kuin maksavat. Kyseiset kaverit nyt ovat keskivertoa nuukempia ihmisiä.

Joskus 18v iässä harrastin kyllä tuota pallien kasvattelua, oikeastaan olosuhteiden pakosta, silloin ei ollut töitä tai rahaa, mutta oma auto ja liuta kavereita jotka vinkuivat jatkuvasti kyytiä. Silloin sanoin kyllä aivan suoraan, että tämä autoilu maksaa ja jos roikutte kyydissä niin veloitan teiltäkin. Tuloksena oli että parin kaverin kanssa meni välit poikki (tai kaveeraaminen loppui, miten nyt miellätte tämän) ja sitten sain pihin mulkun maineen kaveriporukassa.

Tuolloin lukioaikoina oli oikeasti laajat kaveriporukat, oli lähemmäs parikymmentä kaveria keiden kanssa tuli aktiivisemmin pyörittyä. Nyt pari-kolme vuotta myöhemmin tulee pidettyä yhteyttä lähinnä noin viiteen-kuuteen kaveriin, jotka ovat ne ns parhaat kaverit. En jaksa alkaa enää vähentämään jo nyt harventunutta kaverikööriä vain muutaman kympin takia, etenkään kun ei nyt rahasta varsinaisesti pulaa olekaan vaikka opiskelija olenkin. Ehkä olen sitten munaton neiti, mutta mieluummin vähän köyhempänä kavereiden kanssa kuin rikkaana yksin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tuolloin lukioaikoina oli oikeasti laajat kaveriporukat, oli lähemmäs parikymmentä kaveria keiden kanssa tuli aktiivisemmin pyörittyä. Nyt pari-kolme vuotta myöhemmin tulee pidettyä yhteyttä lähinnä noin viiteen-kuuteen kaveriin, jotka ovat ne ns parhaat kaverit. En jaksa alkaa enää vähentämään jo nyt harventunutta kaverikööriä vain muutaman kympin takia, etenkään kun ei nyt rahasta varsinaisesti pulaa olekaan vaikka opiskelija olenkin. Ehkä olen sitten munaton neiti, mutta mieluummin vähän köyhempänä kavereiden kanssa kuin rikkaana yksin.
Ei tuohon ilmiöön tarvita mitään rahariitoja tai "huonoja maineita" kaveriporukassa. Ymmärsin jutuistasi, että olet jo parinkympin rajapyykin ikävuosissasi ylittänyt ja lähestyt nyt neljännesvuosisataa. Tuo on sellainen vaihe elämässä, jossa kokemuksieni mukaan alkaa se lähipiirin harventuminen kun jengi hajaantuu opiskelemaan kuka minnekin, hommataan ehkä se vakituinen tyttöystävä ja muutetaan sen kanssa asumaan. Muutama hätäinen hommailee jo lapsiakin. Siihen vielä duunit päälle, että saa kämppää ylläpidettyä. Kutsun tätä ilmiötä näin miehisestä näkökulmasta katsoen ukkoutumiseksi ja sillä on sellainen vaikutus, että kaveripiiristä putoaa useampi naama auttamatta pois. Se ei välttämättä ole huono asia, sillä kavereissa laatu korvaa usein määrän.

Väittäisin että aika harva kolmeakymppiä lähestyvä ukonköriläs pyörittää mitään usean kymmenen henkilön kaveripiiriä, vaan sieltä joukosta valikoituu elämän edetessä ne muutamat parhaimmat (tai huonoimmat), joiden kanssa pitää sitten suhteellisen tiiviisti yhteyttä jatkossakin. Nuo ringistä poisjääneet ovat sitten näitä "hyvän päivän tuttuja". Toki jos joku näkee asiat toisin, niin sanoisin tässä kohtaa jortikkamaistesti, että tuu ny itte selvittämään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ei tuohon ilmiöön tarvita mitään rahariitoja tai "huonoja maineita" kaveriporukassa.

Joo, olen siis piakkoin 22v täyttävä. Kyllähän tuo on melko itsestäänselvyys että siinä vaiheessa kun lakit painettiin päähän tai viimeistään kuukautta myöhemmin kun lähdettiin siilitukissa ympäri Suomen mahdollisesti palvelemaan isänmaata, niin ymmärtää että tässä vaiheessa kaveriporukka ei tule enää kuin pienenemään.

Viestissäni ei ollut tarkoitus yhdistää tuota pihiä mulkkua tuohon kaveriporukan pienenemiseen, se nyt olisi varmasti pienentynyt vaikka olisin ollut kuinka mukava tahansa. Viestin tarkoituksena oli vain kertoa Taskulampulle että niitä munia on joskus tullut puristeltua ja miten vaikeaa sitä on tasapainotella vässykän ja mulkun välillä kaatumatta kumpaankaan. Kuitenkin ainahan joku noissa kavereiden kanssa olemisessa jää rahallisesti tappiolle. Minä ainakin mieluummin vähän joustan kun katkon kaverisuhteet muutamien kymppien takia. Tämä nyt on ilmeisesti sitten kovinkin neitiä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
TV7:lla täti tiesi kertoa faktana, että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö lisääntyy Suomessa, jos (kun) homoseksuaalit pääsevät avioon.

Miksi saarnaajilla muuten on aina ärsyttävä puheen poljento? Jutut kuulostavat jo rytmiltäänkin siltä, että puhuja toistaa vuosien aivopesun pohjalta ulkoa oppimaansa mantraa. Puhe vain tulvii ulos suusta.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
TV7:lla täti tiesi kertoa faktana, että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö lisääntyy Suomessa, jos (kun) homoseksuaalit pääsevät avioon.

Miksi saarnaajilla muuten on aina ärsyttävä puheen poljento? Jutut kuulostavat jo rytmiltäänkin siltä, että puhuja toistaa vuosien aivopesun pohjalta ulkoa oppimaansa mantraa. Puhe vain tulvii ulos suusta.

Sama oli Räsäsen lausunto, että suurin osa suomalaisista pitää edelleen avioliittoa vain miehen ja naisen välisenä asiana. Olisiko näyttää jotain faktaa tästä, eikä vain vanhoillisen ihmisen mutuilua? Politiikkakin on omassa mielessä faktapeliä ja mutuilu syö lopulta uskottavuuden. Se on eri asia mihin faktoihin uskoo, mutta jos minä heittäisin eduskunnan portailla vaikka että:" ateismi tekee ihmisestä onnellisemman" niin mitähän kansalaiset meinais?

TV7 on kyllä loistava huumorikanava. Parit kerrat on tullut juututtua kuuntelemaan jotain setää, joka kertoo faktana täysin hatusta temmattuja juttuja ja perustelut on, että näin se vaan on! Jeah!
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
TV7 on kyllä loistava huumorikanava. Parit kerrat on tullut juututtua kuuntelemaan jotain setää, joka kertoo faktana täysin hatusta temmattuja juttuja ja perustelut on, että näin se vaan on! Jeah!
Ai hemmetti nämä saavat kiksejä Jeesus-jutuistaan. Joku lappilaisukko innostui huutamaan ilosaarnaansa, ja studion nainen kuunteli silmät kiinni unenomainen ilme kasvoillaan, kun mursuviiksi vieressä siteerasi Raamattua.

No, kuten Mikko Kuoppala on todennut:

jostain on jokainen
riippuvainen
samanlainen
siinä suhteessa
aine ku aine
paineet purkautuu
jos ne on padottu
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sama oli Räsäsen lausunto, että suurin osa suomalaisista pitää edelleen avioliittoa vain miehen ja naisen välisenä asiana. Olisiko näyttää jotain faktaa tästä, eikä vain vanhoillisen ihmisen mutuilua? Politiikkakin on omassa mielessä faktapeliä ja mutuilu syö lopulta uskottavuuden.
Itsekin höristelin korviani, kun tuon kommentin kuulin ja uudemmalla kuuntelukerralla totesin sanan olleen muodossa suuri, mikä valitettavasti pitää paikkansa.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Itsekin höristelin korviani, kun tuon kommentin kuulin ja uudemmalla kuuntelukerralla totesin sanan olleen muodossa suuri, mikä valitettavasti pitää paikkansa.

Ahaa, sitten kuulin minäkin väärin. Tuossa muodossaan tietysti sana "suuri" voi olla mitä vain nollan ja viiden miljoonan väliltä :) olisi kyllä kieltämättä kiva nähdä mikä on valtaosan mielipide tähän asiaan. Aloitehan ei itsessään koko totutta kerro, saati parinsadan kansanedustajan mielipide, jolla voi olla montakin tarkoitusperää. Lähenevät vaalit jne.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Räsänen tietää, ettei suurin osa suomalaisista ole samaa mieltä, vaikka saa sen tarkoituksellisesti siltä kuulostamaankin. Monet asian vastustajat ovat vedonneet siihen, että tässä maassa on tärkeämpiäkin asioita hoidettavana, mutta en olisi yhtään ihmeissäni, vaikka rakas sisäministeri uhraisikin henkilökohtaisesti tärkeänä pitämäänsä avioliittolakiin enemmän voimavaroja kuin sisäministerille tärkeämpiin tehtäviin. Kaikesta uskontojutuista huolimatta Räsänen on tältä osin tyypillinen poliitikko.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliskohan suurin osa suomalaisista homojen puolella, jos oikeasti äänestettäisiin? Telkkarissa nyt ollaan tietenkin puolesta kun ei kehdata olla vastaan ja nuorisokin Facebookissa kun se nyt on niin trendikästä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Noni, nyt kun saa homot sanoa maistraatissa tahdon, niin joko mentäis sinne Natoon? Vai pitääkö tässä vielä kannabis laillistaa ensin? Ja kieltää turkistarhaus?
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Noni, nyt kun saa homot sanoa maistraatissa tahdon, niin joko mentäis sinne Natoon? Vai pitääkö tässä vielä kannabis laillistaa ensin? Ja kieltää turkistarhaus?
Eduskunnan vastaukset: "Se on vaihtoehto, mutta lienee seuraavan hallituskauden asioita." "EI." "WANHA."
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mitähän tuossa nyt sitten pitäisi sanoa kaverille jotta tilanne ratkeaisi?

Niin... mitäköhän pitäisi sanoa? Puhallella muniin vai oikeasti avautua tilanteesta? Eihän se noin voi mennä että aina yksi kuskaa. Voi olla että ymmärsin viestisi sisällön väärin. Itse kyllä olen pari kertaa avautunut vähän vastaavanlaisista. Ei se ystävyys voi pohjautua siihen että yksi on aina kuski.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
No, kuten Mikko Kuoppala on todennut:

jostain on jokainen
riippuvainen
samanlainen
siinä suhteessa
aine ku aine
paineet purkautuu
jos ne on padottu

Ihmettelen sitä, millä sattumalla satuin kuuntelemaan ja lukemaan nuo sanat täsmälleen samaan aikaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin ihminen tarvitsee luksusta? Joo muijan kanssa ollaan tässä hotellia varaamassa eikä oikein päästä yhteisymmärrykseen.

Ei mua varten tarvitse viimeisen päälle viikkailla tai prässäillä vuodevaatteita. Ei tarvitse hullun lailla kiillotella sängynnuppia. Ei tarvitse sisustella turkooseihin verhoihin tai asetella kymmentä koristetyynyä sänkyyn. Mähän tässä oon. Ihan meitsi vaan. En ole mikään ylimielinen tai mukatärkeä mulkku. Onhan se tietenkin kivaa että kaikki on hyvin, mutta ei nyt sentään överiksi tarvitse vetää, kuten joillakin on esimerkiksi syöminen mennyt. Tylsä ympäristö vitivalkoisine pöytäliinoineen. Epämiellyttävät vaatteet päälle jne. Haarukkakin otetaan syömisen kannalta paljon hankalampaan käteen ja muutenkaan ei voi syödä miten haluaa kun on joku vitun protokolla keksitty. Ja vielä kun miettii mitä se ruoka monesti on ja kaiken huippuna sen koristelu, ihan vaan "että miellyttää silmää" sen sekunnin ajan kun haarukka matkaa siihen lautaselle ja heittää ne ristissä olevat horsmat helvettiin. Mua oikein naurattaa sellainen. Jotkut on vaan niin syvällä siinä systeemissä ettei tajua.

Ykskin kaveri masentui ja käytännössä oli monta vuotta työkyvyttömänä kun sen vanhemmat vaati että silläkin pitää kaiken olla jotain vitun luksusta. Mikään normaali tai sille sopivin eli paras ei kelvannut. "Meidän poika ei julkisilla kulje" jne. Ja oli siinä myös ne hirveät paineet jonkun työurankin suhteen kun niille vain rahan kerääminen merkitsi ja asema muihin ihmisiin nähden. Mä en kehtaisi pitää edes mitään kalliin näköistä kelloa ranteessa, vaikka se olisikin vaan joku vitosen lelu.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ykskin kaveri masentui ja käytännössä oli monta vuotta työkyvyttömänä kun sen vanhemmat vaati että silläkin pitää kaiken olla jotain vitun luksusta. Mikään normaali tai sille sopivin eli paras ei kelvannut. "Meidän poika ei julkisilla kulje" jne. Ja oli siinä myös ne hirveät paineet jonkun työurankin suhteen kun niille vain rahan kerääminen merkitsi ja asema muihin ihmisiin nähden. Mä en kehtaisi pitää edes mitään kalliin näköistä kelloa ranteessa, vaikka se olisikin vaan joku vitosen lelu.
Mä oon miettiny samoja asioita. Ostin tuossa melkein kymmenen vuotta vanhan premium-luokan auton. Luulin, että saan siitä enemmänkin tyydytystä, mutta lähinnä hirveä ostokrapula siitä tuli. Huomasin vaan, että kavereille se tuntui olevan isompi juttu ja ehkä osa oli jopa kateellisia. Ihmettelen kyllä suuresti syytä.

Hienoissa ravintoloissa tulee lähinnä kiusallinen olo kun pitäisi olla viimeisen päälle siististi. Ruokakin on kallista ja sitä on vähän. Onneksi voin useimmiten valita missä käyn syömässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös