Ihmettelyketju

  • 6 356 765
  • 38 767

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkarissa oli ton yhden jääkiekkoilijan fitnessmuija. Mä oon aina miettinyt että mitähän ne jonkun bimboblondin kanssa seurustelevat miettivät kun moni kuitenkin pitää niiden muijaa ihan hölmönä.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Telkkarissa oli ton yhden jääkiekkoilijan fitnessmuija. Mä oon aina miettinyt että mitähän ne jonkun bimboblondin kanssa seurustelevat miettivät kun moni kuitenkin pitää niiden muijaa ihan hölmönä.
Eikös tuo nyt ole kohtuullisen luonnollinen pariutuminen?

Aika harva jääkiekkoilijakaan on ihan niitä penalin terävimpiä kyniä. Tässä kohdassa tulisi tietysti mieleen se, että samanhenkiset ihmiset löytävät toisensa. Oliko sulla sitten taka-ajatuksena se, että vastakohdat täydentäisivät toisiaan? Jotenkin mun on helpompi vain mieltää jääkiekkoilijan rinnalle joku bimbomissi tai fitnessblondi kuin joku yliopiston tutkija tai asianajaja tai lääkäri tms.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Miksi? Ihan oikeasti, miksi? Jos ihminen haluaa käyttää huumeita ja niistä huumeista ei ole sivullisille varsinaisesti mitään haittaa (kuten käsittääkseni tästä ko. aineesta) niin eikös se ole vain parempi että he kuolevat mahdollisimman nopeasti ja kehittäjille pitäisi päinvastoin antaa mitali?

Jos saman suuntaisilla ajatuksilla vastaan, niin huumeen tulisi tappaa päivässä eikä muutamassa kuukaudessa/vuodessa. Sitten ei olisi sivullisille haittaa.
Ei ne rahat huumeisiinkaan taikaseinästä tule, tai alussa ehkä. Joltain niitä varastetaan ja ryöstetään, yleensä sivullisilta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei se ole kehittäjän vika ja itseasiassa tuohan on mitä huonoin bisnes, kun asiakkaat kuolevat nopeaan tahtiin.

Itseasiassa krokodililla ei juurikaan tehdä bisnestä, koska narkkarit tekevät ainetta kotioloissa vaikkapa keittolevyllä (tai spriikeittimellä). Krokodilin tarveaineet ovat hyvin yksinkertaisia ja ostettavissa apteekeista (Venäjällä panacod on reseptivapaa lääke) ja tavarataloista tms. paikoista. Seuraavaksi lyhyt yhteenveto tarveaineista:

Krokodil on kotitekoisen desomorfiinin nimitys Venäjällä ja se valmistetaan yleisimmin seuraavista tarveaineista kodeiinista, jodista, tarvittava punainen fosfori saadaan tulitikkurasioiden raapaisupinnoista, ja liuottimena voidaan käyttää bensiiniä, tinneriä tai suolahappoa.

Yksinkertaista, halpaa (80-160 annoksen tarveaineet maksavat noin 500 ruplaa - hinta nyt kenties jokin verran noussut), korkealla riippuvuuspotentiaalilla varustettu tappava (kotitekoinen) huume.

vlad.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos saman suuntaisilla ajatuksilla vastaan, niin huumeen tulisi tappaa päivässä eikä muutamassa kuukaudessa/vuodessa. Sitten ei olisi sivullisille haittaa.
Ei ne rahat huumeisiinkaan taikaseinästä tule, tai alussa ehkä. Joltain niitä varastetaan ja ryöstetään, yleensä sivullisilta.

Toki yhteiskunnan kannalta olisi parempi, jos jokainen kovien huumeiden käyttäjä kuolisi mahdollisimman nopeasti. En tiedä, onko olemassa jotain nopeampaa kuin tuo krokodile, jos on niin toivon kaikkien kovien huumeiden käyttäjien siirtyvän siihen välittömästi.

Itseasiassa krokodililla ei juurikaan tehdä bisnestä, koska narkkarit tekevät ainetta kotioloissa vaikkapa keittolevyllä (tai spriikeittimellä). Krokodilin tarveaineet ovat hyvin yksinkertaisia ja ostettavissa apteekeista (Venäjällä panacod on reseptivapaa lääke) ja tavarataloista tms. paikoista.

No sitä suuremmalla syyllä, kaiketi jokainen joka tuota ainetta omaan käyttöön tekee, tietää mitä se tarkoittaa? Miksi pitäisi olla pahoillaan yhdenkään sellaisen ihmisen puolesta, joka ihan itse tekee tuota ainetta omaan käyttöön ja kuolee siihen todella nopeasti tahi menettää jonkun osan ruumiistaan? Kun siis itse sen aineen vielä kerta "keittävätkin".
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No sitä suuremmalla syyllä, kaiketi jokainen joka tuota ainetta omaan käyttöön tekee, tietää mitä se tarkoittaa? Miksi pitäisi olla pahoillaan yhdenkään sellaisen ihmisen puolesta, joka ihan itse tekee tuota ainetta omaan käyttöön ja kuolee siihen todella nopeasti tahi menettää jonkun osan ruumiistaan? Kun siis itse sen aineen vielä kerta "keittävätkin".

Omasta puolestani voin todeta, että en vuodata kyyneleitä krokodiliin menehtyneiden narkkareiden tähden - asuivatpa he missä tahansa ja olivatpa taustansa millaiset tahansa. En vuodata edes krokotiilin kyyneleitä...

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jotenkin mun on helpompi vain mieltää jääkiekkoilijan rinnalle joku bimbomissi tai fitnessblondi kuin joku yliopiston tutkija tai asianajaja tai lääkäri tms.
Ei minun tee ollenkaan tiukkaa kuvitella esimerkiksi Jere Karalahden tai Marko Jantusen rinnalle asianajajaa, On varmaan monta kertaa ollutkin.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Ihmettelen, miten jotkut voivat pitää lukiota rankkana. Toki ainevalinnat vaikuttavat, mutta itse en ainakaan ole toistaiseksi kokenut lukiota mitenkään rankaksi.

Ihme valitusta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmettelen, miten jotkut voivat pitää lukiota rankkana. Toki ainevalinnat vaikuttavat, mutta itse en ainakaan ole toistaiseksi kokenut lukiota mitenkään rankaksi.

Ihme valitusta.

Eihän se olekaan. Ihan yhtä rankkaa kuin peruskoulu, paitsi että pykälän heikommat numerot samalla työmäärällä vituttavat. Rankkaa ei ole mikään muu kuin seitsemältä herääminen ja nollamotivaatiolla kouluun raahautuminen, sekä poispääsyn odottelu. No, en valittaisi, jos olisi vaan jotain leppoisia reaaleja ja äikkää, mutta kun pitäisi motimatiikkaa ja fysiikkaa vääntää. Seuraavassa viestissä: pullamössö, nykynuoriso ja vanhat hyvät ajat, sekä intti. Ja työ mies.

Tietysti jos ykkösellä olet, niin eihän sillä ole vielä mitään tekemistä lukio-opiskelun kanssa. Siinä vaiheessa ei kannata suotta panostaa lainkaan, menee seuraavat vuodet helpommin.
 
Ihmettelen, miten jotkut voivat pitää lukiota rankkana. Toki ainevalinnat vaikuttavat, mutta itse en ainakaan ole toistaiseksi kokenut lukiota mitenkään rankaksi.

Ihme valitusta.

Riippuu niin ihmistyypistä. Miten soveltuu lukiotyyppiseen opiskeluun ja ajatteluun. Amis on lasten leikkikoulu verrattuna lukioon, ainakin jos on käytännön ihminen, sosiaalinen etc. Molemmat kuitenkin toisen asteen tutkintoja. Mä jätin aikoinaan lukion kesken, koska ei kiinnostanut pätkääkään opiskella asioita, mitkä eivät kiinnosta edes vähää alusta. Amiksessa sitten taas joku kemiakin on todella kiinnostavaa, koska sitä opiskellaan ammatin näkökulmasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo molemmissa kouluissa on puolensa ja monelle ammattikoulu on paljon parempi vaihtoehto. Me muutettiin maalle vähän ennen kun tuo valinta piti tehdä ja siellä tuntui ammattikoulu olevan suuremmassa suosiossa. Puhuttiin että lukiosta voisi jäädä tyhjän päälle, lukiossa joutuu opiskelemaan turhia aineita jne. Enemmistö vanhemmistakin tuntui suosittelevan ammattikoulua. Ja sitäkin mainostettiin että ammattikoulun jälkeen pääsee helpommin lukemaan vaikkapa insinööriksi, jos opintoja haluaisi sitten jatkaa. Monelle tietenkin taas lukio on parempi vaihtoehto, mutta missään muualla en ole nähnyt sellaista amiksien haukkumista kuin täällä Jatkoajassa.

Ja mistä ihmeestä se pätemisen tarve oikein kumpuaa? Jos joku kertoo syövänsä lauantaimakkaraa, tulee joku kertomaan että se taas vetää balkania, mutta kolmannelle kirjoittajallepa ei kelpaakaan kuin kinkkuviipaleet jne. Sitten täällä ei monikaan enää viitsi kertoa jotain, ellei just se juttu ole paras mahdollinen.

Peruskoulussa, jossa kaikenlaiset tyypit olivat vielä samassa ryhmässä, enimmäkseen vaan ne ns. nörtit yrittivät päteä.
 

sinikettu

Jäsen
Kyllähän lukio aikamoista paskaa on. 75 aivan vitun tylsää ja puuduttavaa kurssia, joissa on kaiken lisäksi läsnäolopakko. Kurssit ovat loppuviimein sen verran helppoja, että suurimman osan pääsee sillä läpi, että muutamaa päivää ennen koetta pikaopiskelee kirjan läpi. Onneksi siinä lukiossa, missä itse valmistuin oli sen verran leppoisa meno, että kursseja oli mahdollista tenttiä suht kevyillä syillä. Kaikista typerintä koko hommassa on kuitenkin se, että siellä pakolla tuputetaan vielä sellaisia turhakkeita kuin uskonto, kuvaamataito, musiikki ja liikunta(ei sinänsä turhake, mutta kouluaineena on). Ainoa syy, miksi jonkun kannattaa lukioon mennä, on yliopistoon pyrkiminen. Muutoin tuohon laitokseen meno on pelkkää masokismia.

Mitä lukion vaikeustasoon tulee, niin amis << lukio <<<<< yliopisto. Jos on vähänkään lahjakkuutta kouluhommissa, niin todennäköisesti vasta yliopistossa tulee vastaan tilanne, jossa opiskeluun pitää oikeasti panostaa.

Ihmettelen hieman, että mihinkä se unirytmi on taas mennyt. Kello on puol kolme ja helvetin virkku olo.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Eihän se olekaan. Ihan yhtä rankkaa kuin peruskoulu, paitsi että pykälän heikommat numerot samalla työmäärällä vituttavat. Rankkaa ei ole mikään muu kuin seitsemältä herääminen ja nollamotivaatiolla kouluun raahautuminen, sekä poispääsyn odottelu. No, en valittaisi, jos olisi vaan jotain leppoisia reaaleja ja äikkää, mutta kun pitäisi motimatiikkaa ja fysiikkaa vääntää. Seuraavassa viestissä: pullamössö, nykynuoriso ja vanhat hyvät ajat, sekä intti. Ja työ mies.

Tietysti jos ykkösellä olet, niin eihän sillä ole vielä mitään tekemistä lukio-opiskelun kanssa. Siinä vaiheessa ei kannata suotta panostaa lainkaan, menee seuraavat vuodet helpommin.

Hi hii, työ mies herää vartin yli kuusi silloin kun ei ole lomautettuna. Ja minulla luxustason työmatka: 7 minuuttia, maaseudun hyvä puoli. Työhön motivaatio löytyy helposti , panokseni kansantalouteen. Vanhoina hyvinä oli aikoina Neuvostoliitto, jota vihasin ja jonka nykyään haluaisin takaisin.
Matematiikan ja fysiikan harrastaminen on arvostettavaa, nykynuoriso ei vain tunnu useinkaan niitä valitsevan. Samoin maanpuolustus ilmeisesti vie yksilön elämästä jumalattoman siivun, romuttaa tulevaisuuden. Pullamössö, eihän sitä ole kukaan syönyt sitten viiskytluvun.

Olisi kivaa olla lukion ekalla. Toivottavasti olen valinnut pitkän matikan, fyssaa, kemiaa, historiaa ja biologiaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ihmettelen, kuinka itseäni sivistyneempänä pitämäni kääpiö tällä tavalla sekoittaa Uuden Englannin Isänmaalliset ja Vihreän Lahden Pakkaajat.
Kas, tuli oikein pitkäpartainen freudilainen. Aiheellinen huomio, en ollut lainkaan sivistynyt. Jenkkifutiksen termein, olisiko tämä rähmäys ja ainakin 20 jaardia lisää edettävää.
 

bart

Jäsen
Mitä lukion vaikeustasoon tulee, niin amis << lukio <<<<< yliopisto. Jos on vähänkään lahjakkuutta kouluhommissa, niin todennäköisesti vasta yliopistossa tulee vastaan tilanne, jossa opiskeluun pitää oikeasti panostaa.

Amiksesta ei ole kokemuksia, joten siihen en ota kantaa. Mutta tuohon lukio vs. yliopisto. Taitaa olla hieman kiinni myös siitä, mitä yliopistossa opiskelee. Omalla kohdalla teknillisellä puolella en kyllä suurta eroa lukioon nähden huomannut, jos ollenkaan. Tosin ehkä se vain tuntui siltä, kun teknisen puolen oppiaineet ovat aina kiinnostaneet enemmän ja lukiossa oli suhteessa enemmän tympeitä aineita (kielet, uskonto, varauksin historia, maantiede, biologia, ...). Ainahan sitä sellaista opiskelee mieluummin, mikä kiinnostaa. Voisin kuvitella, että esim. oikeustieteellinen vaatii jo aika paljon enemmän työntekoa.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sain tänään kuulla, että yrityksen täytyy pitää 3 vuoden ajalta "hiekoituspäiväkirjaa" tai vakuutusyhtiö ei ole korvausvelvollinen, jos asiakas liukastuu talvella. Onkohan tämä sama käytäntö jokaisessa vakuutusyhtiössä? Ei olisi ihme tässä byrokratian luvatussa maassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sain tänään kuulla, että yrityksen täytyy pitää 3 vuoden ajalta "hiekoituspäiväkirjaa" tai vakuutusyhtiö ei ole korvausvelvollinen, jos asiakas liukastuu talvella. Onkohan tämä sama käytäntö jokaisessa vakuutusyhtiössä? Ei olisi ihme tässä byrokratian luvatussa maassa.

Tuohan on vakuutusyhtiöiden yritys välttää korvaukset. Kuulin, että jossain yhtiössä nouhouksen unohtaminen voi johtaa siihen, ettei kotivakuutus korvaa vesivahinkoa.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
MIten on mahdollista kirjoittaa 65000 viestiä keskustelupalstalle kahden vuoden aikana? Eikö mitään muuta ajankulua ole? No kyse on hfboardsista, jatkoajasssa tuollainen tahti ei liene mahdollista ilman penalttia.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
MOT
MOT MOT
MOT MOT MOT

mitä tarkoittaa m.o.t? Tässä tullut parin päivän aikana useasti vastaan täällä JA:ssa. Tarkoittaa mulle tällä hetkellä "minä oon tyhmä".

Googlen avulla olisit itsekin asian selvittänyt helposti ja saanut vastauksen mieltäsi kovin askarruttaneeseen kysymykseen, mutta autetaan miestä (?) mäessä:

"M.O.T. on lyhenne sanoista ”mikä oli todistettava” tai ”mikä on todistettu” (lat. Q.E.D., lyhenne sanoista quod erat demonstrandum).
M.O.T. on alun perin matematiikassa käytetty termi, ja kirjoitettuna matemaattisen todistuksen loppuun se tarkoittaa, että kyseinen todistus on suoritettu. Vaihtoehtoinen esitystapa on piirtää todistuksen loppuun neliö □.

Nykyään termiä käytetään muidenkin todistusten tai väittämien yhteydessä, kun halutaan vakuuttaa tai väittää, että asia tuli lopullisesti todistetuksi oikeaksi.

Alun perin termiä käyttivät varhaiset kreikkalaiset matemaatikot, kuten Eukleides ja Arkhimedes. Latinankielinen termi on käännös kreikankielisestä ilmaisusta ὅπερ ἔδει δεῖξαι (hóper édei deĩxai).

Vuodesta 1996 Yleisradion TV1-kanavalla esitetyn MOT-ohjelman nimi on lyhenne sanoista ”mikä oli tutkittava”
." (wikipediasta lainattua).

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei voi kuin ihmetellä tämän eduskunnan äänestyksen aiheuttamaa käsittämätöntä mediahuomiota sekä kansalaisissa nostattamaa mielenkiintoa ja älämölöä. Luulisi että tällainen asia kiinnostaisi edes vähää alusta vain kahta ryhmää, eli joitain kiihkoilijoita joiden mielestä homostelu vie helvettiin ja pelkäävät että jumala tappaa kaikki tulella jos laki puppeliavioliitoista menee läpi tai sitten lepakoita sekä kovasti prinsessahäistä pippelit pystyssä uneksivia hinttareita, Normaalia ihmistä nyt ei luulisi kiinnostavan paskan vertaa suuntaan tai toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Koskahan Saksaan saadaan Suomen kaltainen sukupuolineutraali perustuslaki, das Verfassung, nykyisen die Verfassungin tilalle?
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
mitä tarkoittaa m.o.t? Tässä tullut parin päivän aikana useasti vastaan täällä JA:ssa. Tarkoittaa mulle tällä hetkellä "minä oon tyhmä".

Et ainakaan googlea osaa käyttää, mikä ihmetyttää minua. IMO hyvin helposti saatavilla oleva tieto. ;-)

Ärsyttäviä nämä MOTit ja IMOt, kun kerran asian voisi suomeksikin ilmaista.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Yli puolet luokkatovereistani oli tuolla mielenosoituksessa tänään ja ihan koulun luvalla. Nyt kaikki sosiaalisen median kanavat ovat täynnä homojen ylistystä ja ylitsepursuavaa suvaitsevaisuuden, tasa-arvon ja ihmisoikeuksien hehkutusta. Ihmettelen tätä siksi, että ainakin vielä kaksi päivää sitten kuulin näiden samaisten henkilöiden puhuvan "vitun homoista" ja nauravan homoille. Ja nyt nämä samat homoille ilkkuvat/nauravat olivat tuolla Kansalaistorilla osoittamassa mieltä ja puolustamassa homojen oikeuksia. En voi käsittää...

Edit. Ja sitten on näitä: HIFK/Jokerit = homoja. Ruotsalaiset = homoja. HIFK = ruotsalaiset = homoja. Toiset huutelevat näitä vähemmän tosissaan, toiset enemmän.

Ja koulussa oli tänään kaksi (2/21) oppilasta luokaltani.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen, että miksi media ja suomalaiset palvovat näitä kuninkaallisia monarkioita? Ei tarvitse kuin Madden, Victorian tai jonkun länsi-götanmaan herttuan räkäistä oikein äkäinen klimppi maahan Suomen puolella maahan astuessa, niin jo ollaan suklaarasiat ja kukkapuskat kädessä ottamassa vastaan satamassa näitä sankareitamme hyperventilaation ollessa lähempänä ihmisten fyysisessä voinnissa kuin koskaan aiemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös