Ihmettelyketju

  • 6 350 167
  • 38 754

motamoro

Jäsen
Sanoisin, että helppo elämä, alkoholi, huumeet ja huonoon seuraan joutuminen koituvat monen kohtaloksi. Ja tietynlainen vauhtisokeus. Tähän liittyen olen kerran jutellut erään ihmisen kanssa, joka kertoi puolisonsa kanssa voittaneensa lotossa joskus 1990-luvulla, useamman miljoona markkaa. Tuhlasivat koko voiton raveihin ja makeaan elämään, eikä kuulemma mennyt edes kauaa...

Varmasti nämäkin ovat suuria syitä, mutta ajattelen itse, että nämä miljonääreiksei tulleet muusikot, näyttelijät ja urheilijat, miksei jopa satunnaiset lottovoittajatkin eivät ole lopulta kovin älykkäitä tai fiksuja ja siksi sössivät raha-asiansa massiivisesta pääomasta huolimatta. Sen sijaan ns. työllä ja erinäisillä sijoituksilla rikkaiksi tulleet osaavat pitää rahoistaan huolen kun ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Voin toki olla väärässäkin, mutta tällaisen mielikuvan olen saanut.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Varmasti nämäkin ovat suuria syitä, mutta ajattelen itse, että nämä miljonääreiksei tulleet muusikot, näyttelijät ja urheilijat, miksei jopa satunnaiset lottovoittajatkin eivät ole lopulta kovin älykkäitä tai fiksuja ja siksi sössivät raha-asiansa massiivisesta pääomasta huolimatta. Sen sijaan ns. työllä ja erinäisillä sijoituksilla rikkaiksi tulleet osaavat pitää rahoistaan huolen kun ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Voin toki olla väärässäkin, mutta tällaisen mielikuvan olen saanut.

Minä olen varsin samoilla linjoilla, mutta näistä jutuista kannattaa olla kieli keskellä suuta, että mitä ääneen julkisesti sanoo. Taisi olla Piia-Noora Kauppi, joka aikanaan tämän sortin retoriikkaa käytti ja paskamyrsky oli melkoinen.
 

Nick Neim

Jäsen
Mun nukkumisen rytmi, tai siis pikemminkin sen rytmittömyys kyllä ihmetyttää. Alkuviikosta kolme yövuoroa, joista kahdessa ei meinannut sitten millään pysyä hereillä. Toissa yönä olisin saanut nukkua niin aikaisin ja niin paljon kuin olisi voinut - sain unta vasta 5.30 ja nukuin pitkälle yli puolenpäivän. Viime yönä nukahdin sitten jo puolenyön jälkeen, ja heräsin kello 7 pirteänä. Ilmeisesti olen taas "normaalirytmissä".

Yleensä yövuorojen jälkeen saan porrastetusti rytmiä paremmaksi, mutta nyt rysähti käytännössä kertalaakista. Ihmettelen.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mun nukkumisen rytmi, tai siis pikemminkin sen rytmittömyys kyllä ihmetyttää.


Kohtalotoveri. Olen normaali konttorirotta, eli työaika on aamusta iltapäivään, mutta unirytmi on ihan mitä sattuu. Uni alkaa yleensä joskus 22-01 välillä, ja loppuu 04-07 välillä. Tämä arkena. Viikonloppuisin uni alkaa arkiaikataulun mukaan, mutta loppuu 04-09. Silti en ole päivisin väsynyt. Taitaa aivot olla jo siinä kunnossa, että niille on ihan sama, minkä verran ja miten säännöllistä unta saavat.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tapasin tänään erään HIFK:iä kanattavan kaverin. Onnittelin hyvästä hankinnasta ja hänen mukaansa Nikolai Goldobin tuli Suomeen kehittymään huippuseuraan. On kuulema paljon parempi pelaaja kuin Kasperi Kapanen joka palasi maakuntiin maitojunalla Pittsburghin leiriltä. Oikeasti suu loksahti auki tästä kommentista (kun ei ollu läppä) ja sai taas ihmetellä miten näitä asioita katsellaan välillä hyvin voimmakaiden värilasien takaa. Kuitenkin kumpikin poika on varattu viime kesällä ja heillä on eroa viisi varausvuoroa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kyllä tässä taas huomaa mikä on sivistyneen kauungin ja barbaarikylän ero. Helsingissä ollaan käsittääkseni suunnilleen roviolle työntämässä puolet kaupungin nuorisosta, kun muutama sankari on käynyt sohimassa viattomia. Järkyttävää vihaa kansanryhmää vastaan ja keskiaikaista lynkkausmentaliteettia. Tampereella sen sijaan koettiin lähinnä myötähäpeää eläinrääkkäjiä kohtaan. Jos olisin hesalainen, mä häpeäisin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kyllä tässä taas huomaa mikä on sivistyneen kauungin ja barbaarikylän ero. Helsingissä ollaan käsittääkseni suunnilleen roviolle työntämässä puolet kaupungin nuorisosta, kun muutama sankari on käynyt sohimassa viattomia. Järkyttävää vihaa kansanryhmää vastaan ja keskiaikaista lynkkausmentaliteettia. Tampereella sen sijaan koettiin lähinnä myötähäpeää eläinrääkkäjiä kohtaan. Jos olisin hesalainen, mä häpeäisin.

Eipä kai Helsingissä sentään puolta nuorisoa olla lynkkaamassa, sen sijaan mamutaustaiset katujengiläiset saisikin lynkata ennen kuin heistä kasvaa isoja eli tuleviin uskonsotiin lähteviä jihadisteja tai lähiöitä terrorisoivia partasuita kuten Ruotsin Rinkebyssä ja vastaavissa lähiöissä. Tämän päivän valkoisia kantasuomalaisia puukottava keskenkasvuinen on todennäköisesti huomispäivän täyskasvuinen terroristi joka puree entistä lujemmin häntä ruokkivaa kättä.

Toki saa tasa-arvon nimissä lynkata myös ns. "kantasuomalaiset" osalliset eli mustalaiset sekä white trash -paskasakin jäsenet, joista puolestaan kasvaa todennäköisesti isona joko jotain liivijengien ammattirikollisia tai sitten anarkistirettelöitsijöitä ja talonvaltaajia.

En minä ainakaan kokisi myötähäpeää, jos joku kävisi vähän rääkkäämässä näitä eläimiä. Tai ali-ihmisiähän nämä, eläin-nimitystä ei viitsi käyttää etteivät esimerkiksi siat tai koirat loukkaannu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Eipä kai Helsingissä sentään puolta nuorisoa olla lynkkaamassa, sen sijaan mamutaustaiset katujengiläiset saisikin lynkata ennen kuin heistä kasvaa isoja eli tuleviin uskonsotiin lähteviä jihadisteja tai lähiöitä terrorisoivia partasuita kuten Ruotsin Rinkebyssä ja vastaavissa lähiöissä. Tämän päivän valkoisia kantasuomalaisia puukottava keskenkasvuinen on todennäköisesti huomispäivän täyskasvuinen terroristi joka puree entistä lujemmin häntä ruokkivaa kättä.

Toki saa tasa-arvon nimissä lynkata myös ns. "kantasuomalaiset" osalliset eli mustalaiset sekä white trash -paskasakin jäsenet, joista puolestaan kasvaa todennäköisesti isona joko jotain liivijengien ammattirikollisia tai sitten anarkistirettelöitsijöitä ja talonvaltaajia.

En minä ainakaan kokisi myötähäpeää, jos joku kävisi vähän rääkkäämässä näitä eläimiä. Tai ali-ihmisiähän nämä, eläin-nimitystä ei viitsi käyttää etteivät esimerkiksi siat tai koirat loukkaannu.

Niin siis viittasin siihen, että käsittääkseni netissä leviää listoja näiden jengiläisten nimistä, mutta hurmoshengessä on läiskitty syyttömiäkin mukaan. Stadin juntit osoittaa taas pienuuttaan alentumalla samalle tasolle, paitsi näiden hakkaajien kanssa, niin myös natsien ja muiden kansanmurhaajien kanssa. En nyt ala ketään tässä leimaamaan, mutta vähän tuossa haiskahtaa oikeutuksen hakeminen rasisimiin. Helsinki vaikuttaa olevan ympäristönä ilmeisen muukalaisvihamielinen, sillä esimerkiksi Tampereella ei moista toimintaa ole kuunaan esiintynyt (Hervanta on oma kaupunkinsa).

Totta kai syylliset pitää saada maksamaan teoistaan, mutta ei tähän nyt kaivata mitään vainoja tahi joukkoteloituksia. Siellä Turun päässäkin voidaan nyt pitää se giljotiini ullakolla pölyttymässä. Ja mikäli et anarkisteja kaipaa, niin suosittelen turvautumaan oikeuslaitokseen huutoäänestysten sijaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen säännöllisen epäsäännöllisesti kuunnellut Entisten nuorten sävellahjaa yli 16 vuoden ajan ja viime vuosina minua on alkanut ihmetyttämään, kuinka paljon kyseiseen ohjelmaan soittavista tai sinne levytoiveita lähettävistä on ollut samoilla keikoilla tai samoissa kuppiloissa. Luulisi, että sinä aikana, kun tuotakin ohjelmaa on radiossa soitettu, lähes kaikki tärkeimmät keikkamuistot ynnä muut olisi jo kuultu, mutta aina niitä vaan jaksaa tulla sisään ovista ja ikkunoista. Onkohan niin, että osa noistakin ohjelmaan osallistuvista on jo unohtanut osallistuneensa aiemmin kyseiseen ohjelmaan?

Ja miksi helvetissä kyseisen ohjelman kautta lähetetään terveisiä kaikille tutuille? Eikö niillä ihmisillä ole kännyköitä tai puhelimia?
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Äkkirikastuminen voi olla aika hankala juttu käsitellä, jos kokemusta rahan käsittelemisestä ei entuudestaan ole.

Tuossa joku vuosi takaperin tuli katseltua dokkaria aiheen tiimoilta. Siinä joku big4-jengiin (en nyt muista sarjaa, NHL se ei kuitenkaan ollut) kertoili omista kokemuksistaan. Oli kuulema köyhemmistä oloista tulleelle kaverille vaikea käsittää noita rahoja niiden rajallisuutta. Rahaa tuli tuhlattua jo ennen kuin se oli ansaittu (=ostettu velaksi) ja suuri eroa aiempaan sai rahan vaikuttamaan rajattomalta. Kun ennen oli mietitty perusasioitakin, nyt riitti rahaa ihan mihin vaan. Kun sitten se katujen rahaton kasvatti olikin miljonääri, niin rahaa paloi sekä omiin että kaverien turhuuksiin jättimäisiä summia. Kun uran jälkeen rahahanat katkesivat, niin nopeasti ne viimeisetkin miljoonat katosivat ja jäljelle jäi kokaiinista tukkoinen nokka, miljoonatulojen perusteella myönnetyt suuret velat ja loppujen lopuksi vähän realisoitavaa.

Noin muuten urheilun maailmasta tulee mieleen myös huijarit. Pippen taisi menettää hirveän määrän huijauksen uhrina, Juha Kankkunen joutui taideväärennösten uhriksi, Tommi Mäkinen taisi olla Wincapitassa ja mitä näitä nyt on. Urheilijat ovat loppujen lopuksi siinä mielessä helppoja kohteita, että liian monella ei ole kunnollista koulutusta tai kokemusta rahankäytöstä, fyrkkaa on vaikka sioille syötettäväksi asti ja niin edespäin. Urheilijat, lottovoittajat ja vastaavat ovat varmasti hyvinkin kiinnostavia kohteita ammattimaisille (sijoitus)huijareille suurten voittomahdollisuuksien ja "asiakkaan" alhaisen arviointikyvyn takia.

Vauhtisokeus ja täysin olematon käsitys rahan hallinnasta ovat paha yhdistelmä varsinkin nuorelle kaverille. Nopeasti rahaa palaa järkyttäviä summia ja noiden ihmisten tietämättömyydellä voidaan tehdä jopa rahaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Ja miksi helvetissä kyseisen ohjelman kautta lähetetään terveisiä kaikille tutuille? Eikö niillä ihmisillä ole kännyköitä tai puhelimia?
Samaa tullut ihmeteltyä muissakin yleisradion ohjelmissa missä esitetään toiveita ja lähetetään terveisiä. En jaksa uskoa että "Paljon onnea Nicolle yhdeksäntoistavuotispäivän johdosta, toivoovat mumma ja paappa Kuortaneelta" -tervehdyksen kohde on lauantaina aamukahdeksalta Radio Suomea kuuntelemassa. Toisaalta ihan hauskaa huumoria tuollaiset ohjelmat kun miettii minkälaisia "Vuenkirolan muistoja" on takana yhteisreissuilta "Ramin" kanssa, kenelle toivotaan vielä 57v juhlien kunniaksi Frederikkiä (linkki youtubeen melko... persumaiseen musiikkiteokseen).
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Ihmettelen rikkaita, jotka jäävät Suomeen asumaan. Nytkin pelinkehittäjämiljonääri oli päättänyt tuoda Ferrarin Suomeen. Kyllä mä ainakin muuttaisin johonkin Etelä-Eurooppaan, Kaukoitään tai Karibialle ajelemaan sillä Ferrarilla. Kuka hullu nyt tänne räntäsateeseen jää, jos mikään ei varsinaisesti sido tai pakota?
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin illalla noutamassa uuden Lumian. Paketin mukana tuli kirkkaanväriset korvakuulokkeet. Nappikuulokkeissa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin se, että ne eivät mahdu korviin. Kauppasin niitä muille perheenjäsenille, mutta samalla tuloksella. Jos istuu hievahtamatta paikallaan, niin kaikki on ok, mutta jos pikkaisenkaan hievahtaa, niin napit plopsahtavat ulos korvista.
Aika mallikasta tuotekehittelyä!

Tuosta tulee mieleen se eräs antiikkinen vitsi:
K: Mikä ei mahdu perseeseen, eikä pärise?
V: Venäläisvalmisteinen perseessä pärisijä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nappikuulokkeissa ei ole oikeastaan muuta vikaa kuin se, että ne eivät mahdu korviin.
Tuollaisiahan ne ovat järjestään kaikki. Nappikuulokkeista ns. in-ear mallit ovat asiallisia, toki yksilöllisiä eroja on niissäkin. Tuollaiset "tavalliset" ovat sitten järjestään tarkoitukseensa sopimattomia ja sellaiset ainakin mun Lumian mukana joskus tuli. Sivumennen sanon, että mulla on tällä hetkellä käytössä Skullcandyn INK'D 2.0-kuulokkeet. Jos vähänkin enemmän aikoo kuulokkeitaan käyttää, kannattaa niihin ehdottomasti panostaa. Tai no panostaa ja panostaa, nuo taisivat parikymppiä maksaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joku päässyt vladin ihon alle, nyt on sitten tämäkin kummeksuttava asia tullut todistettua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuolla Peliluola osiossa on kahdella ensimmäisellä sivulla mm. seuraavat ketjut: NHL 15, NHL 15 (Hockey Ultimate Team), NHL 15-vitutusketju, PS3 NHL 15 GM-Connected FinSuperLiiga (..mitä vit...?), NHL 15-onnellisuusketju sekä NHL 15 GM connected.

Ilmeisesti kyseinen NHL 15 on aivan pirun kova peli. En ole koskaan em. peliä pelannut enkä edes omista konsolia, mutta tarvitseeko noi kaikki (en todellakaan tiedä mitä sisältävät) oikeasti omat ketjut...?

Lisäksi ihmettelen että mistä johtuu että Tampereen Lielahdessa näyttäisi olevan hylättyjä ja riisuttuja (pöllittyjä?) moposkoottereita vähän joka puolella? Onnikkapysäkkien takana, parkkipaikoilla jne. Vai sattuuko liatsun teinien mopot vaan hajoamaan tavallista useammin jolloin vittuunnutaan ja jätetään paska siihen. Kyllä isi ostaa uuden.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Joku päässyt vladin ihon alle, nyt on sitten tämäkin kummeksuttava asia tullut todistettua.

Harvinaista, mutta totta. En kyllä sinänsä ihmettele tätä tapausta: jossain on jokaisella se raja, jonka jälkeen maltillisin ja asiallisinkin keskustelija alkaa nähdä punaista kun vängätään vastaan viitsimättä yhtään lukea, mitä aiemmin on kirjoitettu.

Sinänsä en pidä kovastikaan siitä taktiikasta, että yritetään provosoida tiettyjä kirjoittajia rasittavalla vänkäämisellä ja sitten jos syystä tai toisesta saadaan haluttu purkaus aikaiseksi niin jonkun sormi onkin sitten jo raportointinapilla. Tällä metodilla saatiin myös scholl palstalta ulos. Sääntörikkomukset mitkä sääntörikkomukset jne, mutta näissä tapauksissa pitäisi miettiä myös sitä, rikkooko vastaväittäjä provosointi- ja trollauspykäliä.

Aina voi tietysti sanoa, että "ei kenenkään pitäisi hermostua tai reagoida saamiinsa viesteihin", mutta kukapa ihminen ei koskaan, missään olosuhteissa hermostuisi tai reagoisi? Joinain päivinä se rasittava vänkäys vain saattaa olla se korsi, joka sillä kertaa katkaisee kamelin selän, varsinkin jos selkä on ennestään kipeä ja mieliala normaalia ärtyneempi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitämitä. Mä en lue palstaa, missä tätä poikkeuksellista toimintaa pääsee lukemaan. Elikä missä ketjussa se vladi kimpaantui, niin pääsen tsekkaan. Noni, kertokaa jo!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noni, kertokaa jo!
En tietenkään voi olla varma, mutta ketjusta nimeltä Epäpuhtaat ja kyseenalaiset taklaukset Pohjois-Amerikan sarjoissa löytyi tällainen vastaus nimimerkki farolle:

Yksi kysymys sinulle?

Luetoko sinä vitun idiootti mitä kirjoitan?

"Tappamista en nyt tietty kannata...".

vlad.

Hetken tuota keskustelua luettuani ihmettelen suuresti, että nimimerkki faro on saanut tuollaisen tulkinnan aikaiseksi, mutta en arvostele hänen henkisiä ominaisuuksiaan jottei hänelle tai kenellekään muulle synny syytä tämän viestin raportointiin.

Linkki ketjuun
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös