Pitää toki muistaa median ainainen klikkihuoraus skandaalinhakuisine uutisineen
Kukakohan tässä sitä klikkihuorausta oikein toteutti?
Pitää toki muistaa median ainainen klikkihuoraus skandaalinhakuisine uutisineen
Kukakohan tässä sitä klikkihuorausta oikein toteutti?
Minä en edes ymmärrä ihmisiä ylipäätään jotka laskevat jotain kaloreita, hiilareita ynnä muita hevonvitun humpuukireita. Olen aina syönyt juuri sen verran kun mieli tekee ja juuri sitä mitä milloinkin mieli tekee, enkä ole läski saati kärsi mistään sairaudesta. Voisin mutulta sanoa että tuttavapiiristäni kaiken eniten sairastelevat juuri nämä light-uskovaiset ja kalorien laskijat. Kai sen nyt terve järkikin sanoo että ei ole terveellistä vetää tapolan mustaa ja punaista maitoa kuukautta putkeen, mutta kuka edes haluaisi? Nää on taas näitä nykymaailman typeryyksiä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/VeikkausliigaEiköhän tuossa ole yksi syy. Sama se on jalkapallon puolella, HJK voittaa kuitenkin joka vuosi. Seuralle itselleen ja kannattajille tuo on varmasti mannaa, mutta se että Sotkamo ja Vimpeli ovat pesiksessä aina finaalissa ja HJK voittaa jalkapallossa joka tapauksessa, niin kyllä se minultakin veisi vähän fiilistä, jos en noiden seurojen kannattaja olisi, enkä kyllä olekaan.
Mietein tätä kuitenkin siltäkin kannalta, että jos Kärpät ottaisi nyt neljä mestaruutta putkeen, niin en mä niitä finaaleja jaksaisi edes katsella, jos Ässät ei siellä olisi. Ennalta-arvattavuus on urheilussa ainakin minulle sellainen kunnon tunnelman tappaja, varsinkin kun se liittyy mestaruuden voittamiseen. Jos se ajautuu siihen, että se on eksklusiivisesti kahden seuran heiniä voittaa joka vuosi, niin ei siihen hommaan jaksa enää syttyä sillä tavalla.
Ihmettelyä aiheuttaa se, että miten kukaan, joka selviytyy tarvittavien paperien täyttämisestä, niiden ojentamisesta asiaa käsittelevälle virkailijalle ja tämän melko yksinkertaisiin kysymyksiin, kuten 'Mihin tarkoitukseen aiot tätä asetta käyttää?' vastaamisesta, voisi reputtaa tuon testin. Testissä esitetään väittämiä, joiden kanssa ollaan samaa tai eri mieltä. Karrikoidusti lähemmäs sata väittämää kysyy, että ajattelitko tappaa itsesi, toiset sata, että ajattelitko tappaa jonkun muun joko pikaistuksissasi tai vakaasti harkiten. Lopuissa kysellään, että oletko seinähullu, ammattirikollinen, narkkari tai juoppo, tuletko toimeen perheesi kanssa ja valehtelitko näihin kysymyksiin vastatessasi niin että korvat heiluu vai niin, että korvien heiluminen näkyy kilometrin päähän.
Eihän tossa mitään hauskaa olekaan. Ainoa oikea kiipeilytapa on freesolo: https://www.youtube.com/watch?v=SR1jwwagtaQ&hd=1, https://www.youtube.com/watch?v=Phl82D57P58&hd=1. Ton on oltava mahtavinta mitä maailmassa voi tehdä.Olen viimeisen parin päivän aikana katsonut kaksi dokkaria vuorikiipeilystä Himalajalla.
Eihän tossa mitään hauskaa olekaan. Ainoa oikea kiipeilytapa on freesolo: https://www.youtube.com/watch?v=SR1jwwagtaQ&hd=1, https://www.youtube.com/watch?v=Phl82D57P58&hd=1. Ton on oltava mahtavinta mitä maailmassa voi tehdä.
Monia muitakin ihmettelyn aiheita leffoista löysin, tietysti isoimpana asiana se, että kyllä ihmismieli ja ihmiskeho voivat olla kummallisia, yhtä aikaa niin voimakkaita ja intohimoisia, toisaalta hauraita ja heikkoja.
Tätä olen joskus itsekkin ihmetellyt, kun olen vastaavia dokkareita katsellut. Häkellyttävimpänä tulee varmaan mieleen yhden norjalaispariskunnan tapaus, jossa mies katosi K2:lla. Nainen sitten vuodatti jälkikäteen, että oli kyllä jo hyväksynyt itselleen sen, että harrastuksensa parissa on mahdollisuus kuolla, mutta hän ei ollut kertaakaan tullut ajatelleeksi sitä, että hän palaisikin yksin vuorelta...
Ihmiskunnan suurin petos on "can´t happen here" oli kyse sitten vuorikiipeilystä tai talon rakentamisesta mannerlaattojen saumakohtaan jossa on jatkuvaa seismistä toimintaa. En silti tarkoita että vuorikiipeilijät yms ovat tyhmiä, kaukana siitä, mutta vaikka riskit tiedostetaan hyvinkin, ei se minulle tapahdu. Toisaalta ilman tätä ominaisuutta eläisimme ehkä vielä rautakaudella.
Tätä olen minäkin ihmetellyt.Joskus täytyy ihmetellä miten niin moni urheilija onnistuu sössimään raha asiansa ensin ansaittuaan huikeita summia rahaa.
...
Eli ihmetyttää, miten sellainen koko omaisuuden kuseminen on mahdollista. Väitän, että jos joskus onnistuisin miljoonia ja taas miljoonia keräämään, kyllä sitä varmaan huolen pitäisi, että aina tuosta jotain olisi jäljellä ettei ihan viimeistä rytkyä myöten tule velkojat kotoa perimään. Toisaalta monien näiden vararikkoon ajautuneiden elämässä on muitakin tapahtumia, jotka osoittavat että ihan viimeisen päälle harkintakykyä ei elämän jokaisella osa-alueella aina käytetä ja toteuteta.
Varojen mukaan eläminen on taito sekin. Kuten taiteilija Leskinen muotoili, "köyhät ne vaan räpeltää rahalla".Eli ihmetyttää, miten sellainen koko omaisuuden kuseminen on mahdollista. Väitän, että jos joskus onnistuisin miljoonia ja taas miljoonia keräämään, kyllä sitä varmaan huolen pitäisi, että aina tuosta jotain olisi jäljellä ettei ihan viimeistä rytkyä myöten tule velkojat kotoa perimään. Toisaalta monien näiden vararikkoon ajautuneiden elämässä on muitakin tapahtumia, jotka osoittavat että ihan viimeisen päälle harkintakykyä ei elämän jokaisella osa-alueella aina käytetä ja toteuteta.
Sanoisin, että helppo elämä, alkoholi, huumeet ja huonoon seuraan joutuminen koituvat monen kohtaloksi. Ja tietynlainen vauhtisokeus. Tähän liittyen olen kerran jutellut erään ihmisen kanssa, joka kertoi puolisonsa kanssa voittaneensa lotossa joskus 1990-luvulla, useamman miljoona markkaa. Tuhlasivat koko voiton raveihin ja makeaan elämään, eikä kuulemma mennyt edes kauaa...
Varmasti nämäkin ovat suuria syitä, mutta ajattelen itse, että nämä miljonääreiksei tulleet muusikot, näyttelijät ja urheilijat, miksei jopa satunnaiset lottovoittajatkin eivät ole lopulta kovin älykkäitä tai fiksuja ja siksi sössivät raha-asiansa massiivisesta pääomasta huolimatta. Sen sijaan ns. työllä ja erinäisillä sijoituksilla rikkaiksi tulleet osaavat pitää rahoistaan huolen kun ovat keskimääräistä älykkäämpiä.
Voin toki olla väärässäkin, mutta tällaisen mielikuvan olen saanut.
Mun nukkumisen rytmi, tai siis pikemminkin sen rytmittömyys kyllä ihmetyttää.