Ihmettelyketju

  • 6 357 453
  • 38 767
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En viitsi tuolla adressiketjussa enää jankata, mutta on se nyt vähän helvetin käsittämätöntä, että joku pelaaja lytätään kuvottavaksi. Sen jälkeen perustellaan jollain yksittäisellä, ei itse haetulla, huutosyötöllä ja lopulta Raipe vaan on parempi. Eikä näitä pelaajia oikeastaan edes ole ikinä seurannut. Ei juma-lau-ta (facepalm-hymiö)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jep, sovitut tapaamis- / palaveriajat on täysin suomalainen ilmiö, eikä tätä tunneta missään muualla Euroopassa saatika Euroopan ulkopuolella.

Tietenkin tunnetaan, mutta mahdollisiin siirtymisiin tai perumisiin suhtaudutaan huomattavasti rauhallisemmin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä on taas täysin määrittelykysymys. Miten asiat ei ole hoidettu jämptisti, jos ne on sovitusti hoidettu sen iltapäivän aikana?

Mihin seuraavaan tapaamiseen suomalaisilla on niin kiire, kun on ensin saanut hoidettua tämän klo 14.30 jutun alta pois. Kuinka monta tapaamista yhteen iltapäivään pitää saada mahdutettua? Ihanko todella mitään ei voi tehdä mañana.

Voinko minä ilmaantua paikalle klo. 14:30 ja lähteä litomaan 14:45 kun kukaan ei ole paikalla ottamassa minua vastaan tms? Ei - minä en lähde jonnekin satojen kilometrien päähän julkisin liikennevälineinen odottelemaan epämääräistä tapaamisaikaa. Jos en voi luottaa siihen, että asiat hoituu ajallaan ja ettei minun aikaa tuhlata turhaan odotteluun, on parempi, että tapaamista ei sitten järjestetäkään. En minä lähde kenenkään "pelleilykaveriksi" odottelemaan epämääräistä aikaa jossain vitun toimistolla, että joku nyt vaan suvaitsee ilmaantua paikalle tapaamiseen etc.

Kun on kyse työ- tai koulutusasioista niin tuolloin elämääni ei kuulu mikään mañana-asenne, silloin asiat hoidetaan jämptisti ja toista ihmistä kunnioittaen ja minulle on opetettu lapsesta pitäen se, että toisen ihmisen kunnioittaminen ilmenee myös siten, että noudatetaan aikatauluja ja tehdään asiat kuten on sovittu. Tietenkin tapaamisia on mahdollista perua ja hyvästä syystä onkin parempi perua sellainen ajallaan kuin jättää perumatta tai odottaa, että toinen ilmaantuu paikalle ja sitten todeta hänelle sihteerin suulla, että eipä se herra xx nyt olekaan paikalla vaan hän on vähän niinkuin mañana!

Jep, sovitut tapaamis- / palaveriajat on täysin suomalainen ilmiö, eikä tätä tunneta missään muualla Euroopassa saatika Euroopan ulkopuolella.

Jaa, no veljeni nyt on kuitenkin työskennellyt ulkomilla useammassakin EU-maassa ja ainakin heillä on ollut hyvin kiinteät aikataulut ja jopa useita tapaamisia päivässä, joten "mitään kunhan nyt vähän sinnepäin" -asennetta ei todellakaan voi olla. Tilanne on tietty eri jossain välimerellisessä ympäristössä, jossa leväperäisyys on päivän sana monenkin valtion kohdalla - no sen kyllä sitten näkeekin yhdessä jos toisessa asiassa.

***

Ja kyllä suhtaudun hiukan tiukkapipoisesti aikataulujen kunnioittamiseen koska saamani opin mukaan niiden kunnioittaminen on samalla osoitus siitä, että kunnioittaa toista henkilöä. Toisaalta niistä lipsuminen ilman pätevää syytä on minulle ollut aina - kauhistus.

Ja vihon viimeisintä on todellakin se, että juoksutetaan toista henkilöä satoja kilometrejä tapaamiseen eikä sitten olla valmistauduttu tapaamiseen laisinkaan, näinkin voi käydä - tai on itse asiassa käynyt minulle eräässä työhaastattelussa.

vlad.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen maailman menoa. Tilasin englannista yhden käytetyn yli 300-sivuisen kirjan, 60 pennyllä. Postikuluja tuli alle viisi puntaa. Huuto.netissä on viimeaikoina pyörinyt muutama samanmoinen, niissä postikuluja on samanverran ja itse tuotteen hinta 20-kertainen. Onko järkeä sen paremmin tuossa enkkuhinnassa kuin Suomenkaan, en tiedä. Pikkurahoistahan tässä on kyse, mutta ihan mielenkiinnosta kokeilin tällä kertaa näin, saa nähdä saapuuko tuo kallisarvoinen teos ikinä minulle asti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi ei saapuisi?

Olen Amazonilta pari kertaa ostanut $0.01 kirjoja ja maksanut postikulut.
No alkoi epäilyttää kun luin alibris.co.uk nimisen välityssivuston arvosteluja, olivat aika kehnot ja moni valitti että jäi kirja saamatta ja rahat saamatta takaisin. Käytin kuitenkin toista sivustoa (abebooks), ja itse antikvariaatilla oli todella hyvät arvostelut, eli eiköhän se sieltä tule.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
No alkoi epäilyttää kun luin alibris.co.uk nimisen välityssivuston arvosteluja, olivat aika kehnot ja moni valitti että jäi kirja saamatta ja rahat saamatta takaisin. Käytin kuitenkin toista sivustoa (abebooks), ja itse antikvariaatilla oli todella hyvät arvostelut, eli eiköhän se sieltä tule.

Tulee se ainakin Suomeen asti. Kotiovelle saapuminen on toinen juttu. Royal mail on erittäni luotettava ja nopea toimittaja, Itella sitten taas... Yleensä kaikki mitä ostan Briteistä tulee tänne 1-2 päivässä, sitten kotimaassa lähetys seilaa helposti sen viisi päivää.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Tulee se ainakin Suomeen asti. Kotiovelle saapuminen on toinen juttu. Royal mail on erittäni luotettava ja nopea toimittaja, Itella sitten taas... Yleensä kaikki mitä ostan Briteistä tulee tänne 1-2 päivässä, sitten kotimaassa lähetys seilaa helposti sen viisi päivää.

Mielenkiintoista. Itse asustelen Briteissa ja voisin sanoa taysin painvastaisesti. Suomesta tulevat paketit saapuvat Brittilaan lahetyksesta seuraavana paivana ja sitten saakin etsia kissojen ja koirien kanssa, minne Royal Mail on sen roudannut seuraavan muutaman paivan aikana. Henkilokohtaisesti aika sekavat fiilikset koko Royal Mailista nykyaan, toisaalta silloin kun homma pelaa (valitettavasti vahenemassa maarin nykyaan) niin mitaan valitettavaa ei ole, mutta kun homma kusee niin se kanssa kusee sitten huolella.

Tarkoituksena ei ole beniciolle aiheuttaa mitaan epailyksia, todennakoisestihan tuo perille tulee. Ja itse olen ainakin huomannut etta mita tulee postitukseen ja kommentteihin mita ihmiset kirjoittavat, niin useammin ne negatiiviset palautteet annetaan kuin muistetaan kiitella hyvasta palvelusta.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Suomesta tulevat paketit saapuvat Brittilaan lahetyksesta seuraavana paivana ja sitten saakin etsia kissojen ja koirien kanssa, minne Royal Mail on sen roudannut seuraavan muutaman paivan aikana.

Eiköhän maahan tuleville paketeille vain ole omat, pidemmät proseduurinsa jotka niiden tarvitsee käydä läpi. Oli sitten mikä tahansa maa kyseessä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eiköhän maahan tuleville paketeille vain ole omat, pidemmät proseduurinsa jotka niiden tarvitsee käydä läpi. Oli sitten mikä tahansa maa kyseessä.

Suurin osa EU-alueelta tulevista lähetyksistä ei kuitenkaan joudu Suomessa ns. tullipostiin, mutta toki niiden käsittelyyn ulkomaanpostissa (esim. Helsinki-Vantaalla ja Lokessa) menee yleensä se yksi ylimääräinen päivä saapumispäivän lisäksi, joissain tapauksissa jopa kaksi - riippuen osaltaan siitä mihin aikaan lähetys saapuu Suomeen ja mitä reittiä myöten.

Siinä tapauksessa jos lähetys joutuu ns. tullipostiin, voi käsittelyaikaa varata helposti vielä yhden tai kaksi päivää lisää. Minulle ei kyllä ole kertaakaan käynyt EU:n alueelta tulevien lähetysten kanssa siten, että olisivat joutuneet tullipostiin. Sen sijaan EU:n ulkopuolelta tulevien lähetysten kohdalla näin on käynyt ja osassa tapauksista Tullista on lähestytty minua kirjeitse ja pyydetty selontekoa tulevasta lähetyksestä ja tämäkin sitten hidastaa lähetyksen toimittamista tullipostista eteenpäin. Selonteon on usein voinut antaa sähköpostitse ts. konkreettista visiittiä tulliin ei ole tarvinnut tehdä.

vlad.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Nelosen ohjelmistosta tänään lauantaina poiminta:

16:55-18:55 - Neljän Tähden Talkoot, neljä jaksoa, uusintoja
18:55-19:00 - HS Uutiset ja sää
19:00-20:00 - Hauskat Kotivideot, lienevät uusintojen uusintoja

Joku voisi sanoa, että voisihan tossa jotain muutakin näyttää, esimerkiksi vaikka Liigan historiallista 7. finaaliottelua. Tuskin olisi ollut Nelosen "kausibudjetista" yhtään pois ja eiköhän ottelun mainosmyynti ilmaiskanavalla olisi voittanut kirkkaasti tuon takia pois jääneet yksittäiset Ruutu.fi myynnit. Tuo Ruutu.fi joka on läpi kauden toiminut, no ei niin hyvin.

Pelisilmää joko on tai sitä ei ole. Nelosella ei tässä kohtaa ollut, sääli kanavan imagon kannalta ja myös Liigan kannalta. Tämä loistava jännitysnäytelmä olisi ollut molemmille huikeaa ilmaista mainosta ja positiivista sellaista.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Ihmettelen maailman menoa. Tilasin englannista yhden käytetyn yli 300-sivuisen kirjan, 60 pennyllä. Postikuluja tuli alle viisi puntaa. Huuto.netissä on viimeaikoina pyörinyt muutama samanmoinen, niissä postikuluja on samanverran ja itse tuotteen hinta 20-kertainen. Onko järkeä sen paremmin tuossa enkkuhinnassa kuin Suomenkaan, en tiedä. Pikkurahoistahan tässä on kyse, mutta ihan mielenkiinnosta kokeilin tällä kertaa näin, saa nähdä saapuuko tuo kallisarvoinen teos ikinä minulle asti.

Tämä on kyllä tietynlaista ihmetystä herättänyt omallakin kohdalla. Siis se että Suomessa kirjat ovat aivan järkyttävän jumalattoman helvetin kalliita! Jotkut perus dekkarinpaskat maksavat toistakymppiä, kun esim. Briteissä niitä saa about kolme viidellä punnalla. Myös käytettyjä kirjoja saa pennillä/kilo, kun Suomessa jossain divareissa rotansyömistä Ludlumeista pitää maksaa euroja.

Varmaan volyymit on vaan niin paljon isompia, että hinnat pysyvät alhaalla. En kuitenkaan vapaaehtoisesti osta enää yhtäkään kirjaa Suomesta, niin naurettavilta nuo hinnat nyt tuntuvat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä on kyllä tietynlaista ihmetystä herättänyt omallakin kohdalla. Siis se että Suomessa kirjat ovat aivan järkyttävän jumalattoman helvetin kalliita! Jotkut perus dekkarinpaskat maksavat toistakymppiä, kun esim. Briteissä niitä saa about kolme viidellä punnalla. Myös käytettyjä kirjoja saa pennillä/kilo, kun Suomessa jossain divareissa rotansyömistä Ludlumeista pitää maksaa euroja.

Varmaan volyymit on vaan niin paljon isompia, että hinnat pysyvät alhaalla. En kuitenkaan vapaaehtoisesti osta enää yhtäkään kirjaa Suomesta, niin naurettavilta nuo hinnat nyt tuntuvat.
Juuri tilasin Suomalaisen nettikaupasta kolme scifi-pokkaria (alkukielisiä), keskihinta alle 6,40. Kävin piruuttani vielä katsomassa tuossa viereisen kauppakeskuksen myymälässä, minkälainen valikoima sieltä löytyy. No eihän sieltä löydy kuin jotain bulkkihuttua kympin keskihintaan. Eikä scifi-hyllystä ollut tietoakaan. Muutenkin valikoimat olivat todella suppeat. Itiksessä varmaan on hyllyissäkin jotain, mutta vaikuttaa siltä, että Suomalainen on keskittymässä kirjamyynnissä yhä enemmän verkkokauppaan. Noilla hinnoilla ja valikoimilla en kyllä ole mitenkään sitä ajatusta vastaan. Varsinkin, kun Akateemisen hinnat ovat lähes tuplat ja yhtä noista kolmesta ei löydy edes tilausvalikoimasta. Kaiken lisäksi Suomalaisen hakusysteemi on nopeampi ja käyttöliittymältään selvästi parempi.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Ihmettelen yrittäjien logiikkaa Tampereen Lielahdessa. Tällä viikolla avattiin uusi kauppakeskus, josta löytyy Daddy's Diner -niminen ravintola. Tietääkseni amerikkalaistyylinen ketju kyseessä, eli kai tuolta jotain hampurilaisia saa pääosin.

Onneksi Lielahdesta löytyy jo valmiiksi American Diner, McDonald's ja kaksi Hesburgeria, niin ei ainakaan tarvitse miettiä mistä sen hampurilaisen hakee. Nämä kaikki ravintolat ovat siis kahden kilometrin säteellä toisistaan. Kai nuo puljut sitten menestyykin jossain määrin, mutta ihmettelen silti, mistä nuo kaikki ravintolat saavat asiakkaansa, kun Lielahti on vielä suhteellisen kaukana keskustasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi Lielahdesta löytyy jo valmiiksi American Diner, McDonald's ja kaksi Hesburgeria, niin ei ainakaan tarvitse miettiä mistä sen hampurilaisen hakee.

Dinereitten kohderyhmä on aivan eri ja hampurilaiset ja ranskanperunat aivan eri makuisia kuin mäkki- tai hesemoskassa.

Jos hampurilaista on pakko saada, niin sitä joskus miettii minne sitä menee syömään. Joskus kelpaa mikä tahansa mikä nostaa verensokeria ja joskus saattaa haluta istua alas ja syödä oikeaa ruokaa.

Ei sillä, että onhan tuolla aika erikoiselta kuulostava kilpailutilanne.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Suurin osa EU-alueelta tulevista lähetyksistä ei kuitenkaan joudu Suomessa ns. tullipostiin, mutta toki niiden käsittelyyn ulkomaanpostissa (esim. Helsinki-Vantaalla ja Lokessa) menee yleensä se yksi ylimääräinen päivä saapumispäivän lisäksi, joissain tapauksissa jopa kaksi - riippuen osaltaan siitä mihin aikaan lähetys saapuu Suomeen ja mitä reittiä myöten.

Kiitos selvennyksestä, jotain tällaista vähän veikkasinkin. Sen verran järjestelmällisesti aina joka maassa tuntuu se pari ylimääräistä päivää menevän. Itse en ole oikein EU:n sisäpuolelta mitään tilannut vaan yleensä paketit tulee jostain muualta. Noiden pakettien kanssa ei viitsi yleensä edes miettiä, että kuinka kauan menee. Tulee sitten kun tulee.
 

dorka

Jäsen
Ihmettelen, että eikö nuo oululaiset osaa juhlia lainkaan? Ainakin kuvien ja videoiden perusteella näytti olevan aika himmeä meininki, niin kaupungilla kuin hallilla.

Ihmettelen myös, että miksi krapulapaska haisee aivan jäätävän pahalle?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ihmettelen, että eikö nuo oululaiset osaa juhlia lainkaan? Ainakin kuvien ja videoiden perusteella näytti olevan aika himmeä meininki, niin kaupungilla kuin hallilla.

Siellä on Ilveksen fanit juhlineet Kaukosäätimen johdolla kärppäläistenkin puolesta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Siellä on Ilveksen fanit juhlineet Kaukosäätimen johdolla kärppäläistenkin puolesta.

Jep tänään juhlittiin Tampereen Ilveksen viidettä peräkkäistä futsalin SM-Kultaa keskustorilla. On se kulta vaan aina kulta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Onhan tuo nyt oikeasti aika säälittävää, lopeta nyt hyvä mies.

Häh? Minähän olin jo itse ihan unohtanut koko "Tappara-homman" ja jättänyt sen sikseen. Se oli palstalainen Virveliä kainaloon joka lähti virvelillä kainaloani kutittelemaan tässä ketjussa, ja sitä kyllä saa mitä tilaa.

Ketjun aiheeseen, niin yllättävän koville tuntuu kyseistä käyttäjää ottavan mielipiteeni paikallisvihollisestani Tapparasta. Laittoi minut eilen kuulemma ignoreen, mutta silti vittuilee itse. Ihmettelen.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jokaiselle opetetaan, että ihmishenki on arvokkainta maailmassa, eikä sen arvoa voida mitata edes rahassa. Ja väkivalta on rankaistavaa, koulussa ketään ei saa kiusata yms. Samaan aikaan kuitenkin valtioiden välisiä konflikteja ratkaistaan siten, että valtioita edustavat ihmiset, joilla ei ole mitään tekemistä kyseisten konfliktien kanssa, lähetetään rintamalle tappamaan toisia ihmisiä sillä riskillä että oma henki lähtee.

Sana joka tulee mieleen: Kaksinaismoralismi
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pikkurahoistahan tässä on kyse, mutta ihan mielenkiinnosta kokeilin tällä kertaa näin, saa nähdä saapuuko tuo kallisarvoinen teos ikinä minulle asti.

Väliraporttia kirjatilauksesta: kirja on lähtenyt postin matkaan sumujen saarella, eli ainakin opus on olemassa. Tilasin piruuttani samaan aikaan tuon kirjan kanssa suomalaisesta verkkokaupasta (kulkukoira.com) tuotteen, pikkuisen oli mielessä että pääsen tänne sitten ilkkumaan kun tuo kirja saapuu ennen tuotetta. Vielä mitä, tein molempien tilauksen perjantaina n klo 12, ja tänään maanantaina klo 10 oli tuote saapunut asiamiespostiini. Käytännössä tuli siis alle yhdessä arkipäivässä. Olen varsin tyytyväinen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ihmetyttää, miten moni palstalainen ei tiedä edes oikeaa vuosisataa, jolloin Maamme-laulu on esitetty ensi kerran.

Tämä siis tuolta Vegen tietovisa-ketjusta poimittuna.
 
Ihmetyttää, miten moni palstalainen ei tiedä edes oikeaa vuosisataa, jolloin Maamme-laulu on esitetty ensi kerran.

Mitäs ihmeellistä tuossa on, biisi kuitenkin heräsi henkiin vasta ruuneperin sävellettyä sen 1947. Itsekin olisin kuvitellut vastauksen 1900-luvulle. Väitän, että suuri enemmistö suomalaisista on yhtä pihalla kuin jatkoaikalaiset tässä kysymyksessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös