Ihmettelyketju

  • 6 377 856
  • 38 790

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ja eiköhän oma hääpäivä tule olemaan senverran merkittävä tapahtuma, että sen päivämäärän muistaa sitten hautaan asti vaikka se olisi kuinka randomi, esim. 24.5.2014?

Onhan näitä sarja-avioitujiakin, ja harva liitto tuntuu nykypäivänä kestävän kauan. Voi sitä sitten ainakin muistella myöhemmin, että "sen blondin kanssa avioiduin 09.09.09 ja sen punapään kanssa 11.11.11." Pysyy paremmin mielessä.

Kuten lukemattomat suomalaisetkin aviomiehet voivat todistaa, niin se oma hääpäivä ei välttämättä pysy hautaan asti mielessä, ei edes seuraaviin hääpäiviin asti, jolloin pitäisi vaimokultaa muistaa.

Sama pätee hieman vähäisemmällä painoarvolla myös avoliittoihin, kihlautumisiin, parisuhteen aloittamispäiviin (jos on joku tietty päivä) jne jne. Jos päivämäärä on kovin satunnainen, sitä on vaikea muistaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vähän ihmettelen ettei tällä ole vielä Starbucksin avauksesta kukaan kirjoittanut mitään. Tulenpa sitten minä ihmettelemään kera IS-linkin Siis mitä vittua? Sehän on vain kahvia. Teinejä jonottamassa - eikös teinien kuuluisi olla tuohon aikaan koulussa? Ovat siis lintsanneet koulusta käydäkseen juomassa kahvia. Ei hyvää päivää sentään.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kuten lukemattomat suomalaisetkin aviomiehet voivat todistaa, niin se oma hääpäivä ei välttämättä pysy hautaan asti mielessä, ei edes seuraaviin hääpäiviin asti, jolloin pitäisi vaimokultaa muistaa.

Lukemattomat aviomiehet voivat myös todistaa, että yleensä useimmille yksi käytännön harjoitus tässä asiassa riittää.
 

Scipio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Ihmettelen kun kukaan ei ole vielä avannut tälle palstalle ketjua aiheesta: URKINTAKOHU!
Tästä YLEN uutisesta voisi joku viimeistään insipiroitua ja aloittaa kyseisen ketjun. Odotan innolla kun keskustelu pääsee vauhtiin ja hyvin pian ollaankin WTC:n salaliittoteorioiden kimpussa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vähän ihmettelen ettei tällä ole vielä Starbucksin avauksesta kukaan kirjoittanut mitään. Tulenpa sitten minä ihmettelemään kera IS-linkin Siis mitä vittua? Sehän on vain kahvia. Teinejä jonottamassa - eikös teinien kuuluisi olla tuohon aikaan koulussa? Ovat siis lintsanneet koulusta käydäkseen juomassa kahvia. Ei hyvää päivää sentään.

Eikö Helsingissä ole ollut laadukkaita kahviloita ennen Starbucksia? Ihmettelen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö Helsingissä ole ollut laadukkaita kahviloita ennen Starbucksia? Ihmettelen.

Ei, mutta onneksi
- Nyt ei tarvitse enää käydä lentokentällä kahvilla, Rantanen myhäili.

Jotenkin syntyi vaikutelma, ettei tuo ollut edes vitsi. Peukut myös videon toimittajan kysymysarsenaalille ja Tom Sjöbergin kahvilakokemukselle.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
- Nyt ei tarvitse enää käydä lentokentällä kahvilla, Rantanen myhäili.

Tuo tyyppi oli kyllä juuri sellaisen oloinen millaiseksi omissa mielikuvissakin kuvittelin perus-starbukcsasiakkaan. Vähän sellainen hipsterin oloinen, sössöttävä ääni.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikö Helsingissä ole ollut laadukkaita kahviloita ennen Starbucksia? Ihmettelen.

On ollut ja on edelleenkin. En tiedä Starbucksin laadukkuudesta, kun en ole ikinä kyseisen ketjun kahviloissa vieraillut, mutta tuskin siellä sen taitavammat baristat on töissä kuin muualla. Ja kahvia nyt osataan paahtaa Suomessakin.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En tiedä Starbucksin laadukkuudesta, kun en ole ikinä kyseisen ketjun kahviloissa vieraillut, mutta tuskin siellä sen taitavammat baristat on töissä kuin muualla.

Eilen kävin Starbucksissa ehkä neljättä kertaa elämässäni ja joka kerta se kahvi on maistunut kahvilta. Hienosti ovat toki brändänneet yhtiönsä, mutta silti ei ihan mene tajuntaan tuo suosio.

Ilokseni huomasin kuitenkin eilen, että se pieni peruskuppi ei tainnut olla kuin parikymmentä senttiä kalliimpaa kuin mitä yleensä olen tottunut maksamaan. Jotenkin muistelin sen olevan huomattavasti hintavampaa. Kaikki muu listalla sitten olikin melko kallista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On ollut ja on edelleenkin. En tiedä Starbucksin laadukkuudesta, kun en ole ikinä kyseisen ketjun kahviloissa vieraillut, mutta tuskin siellä sen taitavammat baristat on töissä kuin muualla. Ja kahvia nyt osataan paahtaa Suomessakin.

En tiedä minäkään, ihmetytti vaan nuo jonot, joten oletin paikan olevan poikkeuksellisen laadukkaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei, mutta onneksi
- Nyt ei tarvitse enää käydä lentokentällä kahvilla, Rantanen myhäili.

Jotenkin syntyi vaikutelma, ettei tuo ollut edes vitsi. Peukut myös videon toimittajan kysymysarsenaalille ja Tom Sjöbergin kahvilakokemukselle.

Olisivat nyt avanneet samaan kiinteistöön sen kuuluisan Burger Kingin, niin ei Rantasen ja kumppanien tarvitsisi sitten käydä enää lentokentällä syömässä.

Ymmärrän sinänsä tehokkaiden ja samalta maistuvia tuotteita kaikkialla myyvien bulkki-franchiseketjujen idean, mutta en sitä, että niissä käyminen olisi jotenkin hirveän hienoa tai jotenkin täydentäisi kaupunkikuvaa tai omaa minäkuvaa. Toki joku mäkki tai Hard Rock Cafe on tuttua ja turvallista vaikka sitten vinkuintiassa, mutta ihmettelen, että vastaavista paikoista saa jotain trendinpoikasta revittyä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Niin, vähänhän tuosta Starbucksista tulee semmoinen fiilis, että nyt on avattu itäblokkiin ensimmäinen länsimainen liike. Prisma Tallinnaan, jihuu!! En ees myötähäpeältäni viitsinyt katsoa tuota IS:n videoo kuin ekan minuutin. Ja sama juttu käy sen Burger Kingin kanssa, koska "aina ku mä käyn Stokikses, ni skruudaan Kingis, ja on se paljo parempaa ku Mäkin paska." Samaa paskaa se on, hei.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Muistan, kun Joensuuhun avattiin ensimmäinen McDonalds. Väkeä tungeksi torilla kuin pipoa ja ensimmäisten jonottajien joukossa oli Yrjö Laakkonen, kaupungin rikkain mies.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on sama juttu näitten avajaisten kanssa aina ja joka paikassa. Vuosituhannen alussa kun ensimmäiset Lidlit avattiin, niin lopulta kun olin ruuhkassa päässyt näköetäisyydelle myymälästä, päätin palata takaisin. Kuin akvaariota olisi katsellut. Myötähäpeää en kuitenkaan tuntenut, olen outo suomalainen olio.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuten lukemattomat suomalaisetkin aviomiehet voivat todistaa, niin se oma hääpäivä ei välttämättä pysy hautaan asti mielessä, ei edes seuraaviin hääpäiviin asti, jolloin pitäisi vaimokultaa muistaa.

Lisää ihmettelyketjuun soveltuvaa asiaa.. Tätä ihmettelen hieman että miten voi unohtaa näinkin merkittäviä päivämääriä. Tai sitten ihmettelen vain siksi koska olen tässä tapauksessa poikkeuksellinen mies (ärsyttää tosin stereotyyppinen ajattelutapa) sillä muistan itse oman vuosipäivän ja ensitapaamisen päivän jopa paremmin kuin nainen..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lisää ihmettelyketjuun soveltuvaa asiaa.. Tätä ihmettelen hieman että miten voi unohtaa näinkin merkittäviä päivämääriä. Tai sitten ihmettelen vain siksi koska olen tässä tapauksessa poikkeuksellinen mies (ärsyttää tosin stereotyyppinen ajattelutapa) sillä muistan itse oman vuosipäivän ja ensitapaamisen päivän jopa paremmin kuin nainen..
Miten ihmeessä noita kaikkia tuollaisia voi muistaa? Ei mulle vaan jää päähän, ellen sitten kovalla vaivalla opettele noita ulkoa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Miten ihmeessä noita kaikkia tuollaisia voi muistaa? Ei mulle vaan jää päähän, ellen sitten kovalla vaivalla opettele noita ulkoa.

Noh, se on yksilöllistä. Oma muistini on vahva matemaattisella puolella, eli pystyn todella hyvin muistamaan tiettyjä päivämääriä, esim. monen ihmisen syntymäpäivän muistan ulkoa. Ei ole siis ainakaan itselleni mikään ihme että muistan vuosi- ja ensitapaamispäivät. Muistan myös muita "turhia" päiviä: Päivä jolloin valmistuin ylioppilaaksi, ensimmäinen työpäivä ensimmäisessä työpaikassani, päivä jolloin muutin omilleni.

Mutta tosiaan: Jokaisen ihmisen muisti on erilainen ja oma muistini on vastaavasti joissain asioissa todella huono, esim. sellaisissa tilanteissa jos jokin asia ei kiinnosta minua, en todennäköisesti tule muistamaan sitä.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Ihmettelen, että miksi kustaan huoltoasemien vessoissa lattialle? Kuseeko lattiallekusijat lattialle myös kotonaan, tai kyläillessä?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen miten jollain Kevan poliittisella pallilla istuvalla toimarilla voi olla työsuhde-etuna työauto kuljettajineen. Nyt sitten jauhetaan jostain 40 tonnin pissis-bemarin hankinnasta, kun toi koko kuljettaja autoineen maksaa ton muutamassa kuukaudessa ja sitä ei ihmettele kukaan.

Kuka vitun ämmä toi edes on. Mikä sen koulutus on, varmaan joku helvetin merkonomi ja työkokemusta apteekin takahuoneesta.

No vitsailin, eihän suomessa sentään mihinkään korkeaan asemaan tuollaisella taustalla voi päästä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tosiaan: Jokaisen ihmisen muisti on erilainen ja oma muistini on vastaavasti joissain asioissa todella huono, esim. sellaisissa tilanteissa jos jokin asia ei kiinnosta minua, en todennäköisesti tule muistamaan sitä.

Joo. Monissa leffoissakin käy mulla niin, etten leffan loppuun mennessä ole oppinut kuin ehkä yhden nimen. Juonestakin jää välillä muistamatta jotain olennaista, jos siis se leffa ei kiinnosta. Nainen sitten vieressä ihmettelee kun kyselen hölmöjä jostain ihmeen hobittijutuista.

Peruskoulussa esim. biologia, uskonto ja iso osa historiastakin olivat sellaisia, jotka eivät mua erityisemmin innostaneet. Kokeissa sain ehkä jonkun kasin tai jopa ysinkin kun olin siihen lukenut, mutta viikon päästä saman kokeen arvosana olisi ollut varmaan joku seiska ja kuukauden päästä ehkä kutonen. Esimerkiksi jostain Viron historiasta mä tiedän enemmän kuin Suomen. Tarpeen vaatiessa noi tuollaiset jutut voi katsoa kirjasta tai nyt tosi kätevästi netistä. Ei ole vielä tarvinnut.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Facebookista tuttu ilmiö: "laittakaa numerot tsättii uus puhelin"
Miksi ei voi vaan siirtää osoitekirjastosta numerot muistikortille/koneelle ja sitä kautta uuteen puhelimeen? Tai laittaa vaikka paperille? Sen sijaan vaivataan muita, koska itse ei jakseta. Ärsyttää ylipäätään tuollaiset ihmiset, jotka kuvittelevat, että kaikki tuodaan tarjottimella naaman eteen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, että miksi kustaan huoltoasemien vessoissa lattialle? Kuseeko lattiallekusijat lattialle myös kotonaan, tai kyläillessä?

Tätä ihmettelen täällä töissä vähän väliä.

Aikuisia ja ihan normaalisti käyttäytyviä miehiä, ja kusta on lattiat täynnä ja istuinrenkaat alhaallakin on välillä roiskittu menemään niin ettei mitään rajaa.

Se tuossa lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko meno oikeasti samanlaista kotona ja jos on niin mahtaa olla vessat siistissä kunnossa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se tuossa lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko meno oikeasti samanlaista kotona ja jos on niin mahtaa olla vessat siistissä kunnossa.

Valitettavan monella aikuisella miehellä on se kanta, että työpaikalla - tai missä tahansa muussa yhteisessä tilassa - ei tarvitse välittää niin paljoa siisteydestä. Siellä kun on siivoojia, joille maksetaan.

Mielestäni tuo ilmiö on sen verran yleinen, että kyseessä taitaa olla joku ihmisen sisään rakennettu ominaisuus. Ja tuo taas selittää hyvin sen, miksi kommunismi ei ikinä toiminut käytännössä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös