Ihmettelyketju

  • 6 391 223
  • 38 805

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Oikeat prot ostavat apteekista kofeiinin suoraan tabletteina.

Allekirjoittaneella jonkunlaisena kofeinistinä* on kokemusta kaikista ja light-energiajuoma potkii jostain syystä ihan huimasti kovemmin kuin kahvi tai nuo tabletit, jotka tuntuvat olevan ihan plaseboa. Ylipäätään en ymmärrä noiden laittienergiajuomien dissausta, koska aidosti toimivat ja pääasiassa tätä myös kuulee jengiltä, joka ryystää samaan aikaan kahvia huuli soirona.

* = Paitsi, että esim. kesällä en useaan kuukauteen juo energiajuomia ylipäätään ja kahviakin erittäin satunnaisesti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ollaan jo valmiiksi oikeassa topicissa, mutta oikeastiko energiajuomissa on joku potku? Jonneilla nämä. Eikös kahvin kofeiinipitoisuus ole moninkertainen verrattuna noihin litkuihin?

Onpa hyvinkin potkua. Meikä on ollut pikkukersasta asti kofeiinihakuinen yksilö, ryystän kahviakin pannutolkulla. Energiajuoman nauttiminen ei saa olla pois pyhän kahvin kulutuksesta. Energiajuomassa yhdistyvät kahven piristys ja lemunaatien ominaisuudet kuplineen. Energiajuomia olen kitannut ennen kuin siitä tuli suosittua jonnejen keskuudessa. Tämä tapahtui armeijassa, jonka aikana totesin energiajuomien löytäneen lokeron elämäni keskisuuressa lipastossa.

Allekirjoittaneella jonkunlaisena kofeinistinä* on kokemusta kaikista ja light-energiajuoma potkii jostain syystä ihan huimasti kovemmin kuin kahvi tai nuo tabletit, jotka tuntuvat olevan ihan plaseboa. Ylipäätään en ymmärrä noiden laittienergiajuomien dissausta, koska aidosti toimivat ja pääasiassa tätä myös kuulee jengiltä, joka ryystää samaan aikaan kahvia huuli soirona.

* = Paitsi, että esim. kesällä en useaan kuukauteen juo energiajuomia ylipäätään ja kahviakin erittäin satunnaisesti.

Hyvin kirjoitettu. Light-energiajuomissahan on erona vain se, että lighteissa ei ole kaloreita juuri yhtään, kun taas perussetissä on kalorioita rutkamäärin, enkä ihmettele miksi ES-jonnet ovat lihavia ja pulleita pikku porsaita äidin kaikki.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Hyvin kirjoitettu. Light-energiajuomissahan on erona vain se, että lighteissa ei ole kaloreita juuri yhtään, kun taas perussetissä on kalorioita rutkamäärin, enkä ihmettele miksi ES-jonnet ovat lihavia ja pulleita pikku porsaita äidin kaikki.

Niin ja noh. Minun vähäpoikavuosinani ei essuja juotu, mutta Coca-Colaa juotiin ja paljon. Rutkamäärin on siihenkin imeläkiveä ujutettu. Taitaa näitä pöhinäjonneja lihottaa moni tekijä. Ja itse eivät ole tekijöitä ensinkään.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Ihmetyttää, että tähän talonyhtiöön ei tule perjantaisin postia ollenkaan. Siis ei mitään, vaan perjantain postit tulevat vasta maanantain postin mukana. Muuten kyllä tulee joka päivä vähintään mainoksia. Tämä siis havaittu näin pari kuukautta asuneena ja naapuri vahvisti paikkaansa pitäväksi. En tiedä onko tämä muualla yleistä, itse en ole havainnut. Vituttaapahan perjantaina muuten tulevat laskut vasta maanantaina. Tuli näin mieleen kun perjantain puolella ollaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää, että tähän talonyhtiöön ei tule perjantaisin postia ollenkaan. Siis ei mitään, vaan perjantain postit tulevat vasta maanantain postin mukana. Muuten kyllä tulee joka päivä vähintään mainoksia. Tämä siis havaittu näin pari kuukautta asuneena ja naapuri vahvisti paikkaansa pitäväksi. En tiedä onko tämä muualla yleistä, itse en ole havainnut. Vituttaapahan perjantaina muuten tulevat laskut vasta maanantaina. Tuli näin mieleen kun perjantain puolella ollaan.
Joka paikkaan ei perjantaisin tule postia. En tiedä syytä. Joo kivahan se tietenkin olisi heti saada posti, mutta ei kait laskuilla ole niin päivän päälle. Eräpäivään on kuitenkin monta päivää aikaa.

Tuosta tulikin mieleen, että mulle tulee tosi vähän laskuja. Ja tuleekohan mulle yhtäkään enää silleen kirjeenä, ainakaan sellaista säännöllistä siis, nyt ei tule mieleen. Puhelinlaskukin siirtyi vasta nettiin.

Edit.
Niin mä en esimerkiksi tilaa mitään lehtiä. Netistä näkee nopeammin uusimmat uutiset ja eri sivustoilta saa viihdettä ja tarvittavan tiedon. Metro-lehden otan tuolta mukaan joka arkipäivä ja ilmaiseksikin tulee kotiin aika monta suht turhaa. Jonkin aikaa tuli joskus Hesari, mutta kovinkaan paljoa en innostunut sitä lukemaan. Ja mitään vakuutuksia ei mulla ole. Eikö ne ole enimmäkseen vaan joillekin vanhuksille, ja sellaisille pelkääjille. No keväällä piti Venäjälle ottaa matkavakuutus. Ja autoa ei mulla nyt ole kun tässä metroradan varrella asun. Jos auton omistaisin, niin harvoin kait sitä viitsisi edes käynnistää. No joo tohon telkkariin voisin kyllä taas jonkinlaisia kanavia keksiä...
 
Viimeksi muokattu:

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Light-energiajuomissahan on erona vain se, että lighteissa ei ole kaloreita juuri yhtään, kun taas perussetissä on kalorioita rutkamäärin, enkä ihmettele miksi ES-jonnet ovat lihavia ja pulleita pikku porsaita äidin kaikki.
Olen tämän saman asian kirjoittanut ennenkin, menköön uudestaan. Taas viimeksi pari päivää sitten kun voimain tunnoissani treenin jälkeen kuljin paikallisen kaupan ohi, katselin miten 4 löysää muuminmuotoista teiniä litkivät energiajuomiansa menemään. Teki mieli kysyä että mihin tekin tuota energiaa tarvitsette.

Sama saatanan rinki siinä notkuu keväästä syksyyn syljeskelemässä katuun, kaikilla energiajuomat käsissään. Tekisivät jotain ja kuluttaisivatkin välillä sitä energiaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Joka paikkaan ei perjantaisin tule postia. En tiedä syytä. Joo kivahan se tietenkin olisi heti saada posti, mutta ei kait laskuilla ole niin päivän päälle. Eräpäivään on kuitenkin monta päivää aikaa.

Mietipäs yrityksiä, jotka sopivat Postin toimittavan mainoksensa tiettynä päivänä ja se meneekö ne perille vai ei, vaikuttaa suunnattoman paljon tehtävään tulokseen. Se saattaa aiheuttaa tappiota, mutta posti ei ota siitä vastuuta. Ja kyllä, näitä on. Esimerkiksi Varsinais-Suomessa Piikkiössä on alue, jolle ei mene perjantaisin lainkaan postia.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen tämän saman asian kirjoittanut ennenkin, menköön uudestaan. Taas viimeksi pari päivää sitten kun voimain tunnoissani treenin jälkeen kuljin paikallisen kaupan ohi, katselin miten 4 löysää muuminmuotoista teiniä litkivät energiajuomiansa menemään. Teki mieli kysyä että mihin tekin tuota energiaa tarvitsette.

Ei pelkästään se pallokalamainen ruumiinrakenne, vaan se yleinen veltto olemus. Eihän se teineillä mitenkään harvinaista ole, että olemus on ryhdikäs kuin lipeäkalalla, mutta noilla energiajuomapulleroilla se todellakin korostuu. Samoin ilme on aina sellainen vähän poissaoleva. Hienoa porukkaa. Kaikki se energiajuoman energia taitaa mennä siihen, että jaksaa käydä ostamassa sen seuraavan tölkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei pelkästään se pallokalamainen ruumiinrakenne, vaan se yleinen veltto olemus. Eihän se teineillä mitenkään harvinaista ole, että olemus on ryhdikäs kuin lipeäkalalla, mutta noilla energiajuomapulleroilla se todellakin korostuu. Samoin ilme on aina sellainen vähän poissaoleva. Hienoa porukkaa. Kaikki se energiajuoman energia taitaa mennä siihen, että jaksaa käydä ostamassa sen seuraavan tölkin.

Minua rupeavat suoraan sanoen vituttamaan näiden punkeroiden vanhemmat. Heidän syynsähän se lopulta on jos lapset ovat kuin hylkeitä. Aina juostaan naama lakriksissa ja juoda lutkutetaan hunajavessiä...! Koulukiusaamiseen punkerous ei onneksi enää johda niin helposti kuin 80- ja 90-luvuilla, kun laihat alkavat olla poikkeus varhaisteini-ikäisten joukossa.

Jaha, joko olen iässä, jossa arvostellaan nykynuorisoa?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Olen tämän saman asian kirjoittanut ennenkin, menköön uudestaan. Taas viimeksi pari päivää sitten kun voimain tunnoissani treenin jälkeen kuljin paikallisen kaupan ohi, katselin miten 4 löysää muuminmuotoista teiniä litkivät energiajuomiansa menemään. Teki mieli kysyä että mihin tekin tuota energiaa tarvitsette.

Tämä on käynyt joskus itselläkin mielessä. Kerran erääseen alueelliseen salibandytapahtumaan (vapaa pääsy) saapui mopoautoikäinen pariskunta. Katsomoon istahdettuaan he molemmat alkoivat lipittää puolen litran tonkkaa energiajuomaa. Tuli siinä mieleen, että olisikohan kannattanut mieluummin jäädä kotiin nukkumaan, jos noin on tankit tyhjinä. Sunnuntaisesta kaverien sählymatsin seuraamisesta istuen luulisi selviävän aika hyvin ihan perus yöunilla ja kaurapuurollakin.
 
Niin siis ylläoleva keskustelu koskee ilmeisesti porukkaa jotka pukeutuvat talvella (saattavat pukeutua muinakin vuodenaikoina) sellaisiin toppatakkeihin jotka hyvin riittäisivät kaksimetriselle vaikka itsellä olisi mittaa vain puolitoista. Pipo on silmillä. Nämä telttoihinsa sonnustautuneet sankarit ovat erityisen hienon näköistä porukkaa julkisissa kulkuneuvoissa kulkiessaan. Kun istumistyyli on sen kaltainen, että se muistuttaa enemmän makaamista ja reviiristä ollaan siinä määrin tarkkoja ettei toista ihmistä saa olla alle metrin etäisyydellä. Näin ollen vie tuollainen viiden hengen energiajuomaporukka lähijunassa helposti sellaisen 10-12 henkilön tilan.

Energiajuomien yksi erityispiirre tuntuu muuten olevan syljeneritysen vilkastuttaminen.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Energiajuomien yksi erityispiirre tuntuu muuten olevan syljeneritysen vilkastuttaminen.

Sama ominaisuus tuntuu löytyvän myös savukkeista. Olen jo kauan ihmetellyt, miten ihmiset eivät kykene yhtä röökiä polttamaan räkimättä. Enimmäkseen röökipaikoilla räkivät nuoret pojat ja likat mutta olen nähnyt ihan aikamiestenkin sylkevän melkein joka imaisun jälkeen. Vituttaa steppailla röökipaikoilla kuin Astaire, kun maa on täyteen limeksitty. Aika pitkä on minunkin historiani tupakoiden kanssa mutta vielä ei ole ollut kertaakaan tarvetta ryystää ja räkiä suumateriaalia muiden nähtäväksi.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Joo, kovat jätkät eivät sylje. Tupakassa (itse asiassa kai filtterissä) on syljeneritystä lisäävää ainetta. Tanskassa myydään tätä kokonaan lisäaineetonta ja käsittelemätöntä tupakkaa (koska kuningatar niin haluaa ja myös polttaa sitä) Kingsiä, kurkku kuivaa vähän eri tavalla. Kasikymppinen isäni totesi että on ainoa nykytupakka joka maistuu vähän samalta kuin Työmies (tosin repi kyllä filtterin ensin poies).
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Sanoin sen jo kerran.

Nyt se saa arvostelijoilta tähtiä. Miten se voi jumalauta?

Kaikkien on pakko aloitella jollain, en minä sillä. Clint on sittemmin tehnyt tyrmäävää jälkeä. Rakastan sitä miestä.

Odotin että Swede näyttäytyy.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin että parasta vittuilua on se, kun vastapuoli sen todellakin huomaa.
Totta. Mukavaa on kuitenkin se, kun vittuilun kohde tajuaa olevansa sellainen vasta pienellä viiveellä, ja muut paikallaolijat heti. Hitaasta sytytyksestä saa vähän lisähupia.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Tiesitkö tämän älypuhelimesta? Älä päästä akun varausta alle puoleen | Digiuutiset | Iltalehti.fi

En tiedä millä lihaksilla tuokin artikkeli on kirjoitettu, mutta en ihmettele vaikka pitäisi paikkansakin. Ja jos pitää, niin vittu mitä pelleilyä. Kuka ostaa 500e puhelimen, jota täytyy olla jopa useita kertoja päivässä lataamassa? Onko käyttäjän tarkoitus aikatauluttaa elämänsä puhelimen akun lataussyklin ympärille?

Jokatapauksessa ihmettelen miten älypuhelinten akkujen kestolla ei tunnu olevan mitään merkitystä puhelinta ostettaessa. Kai se puhelimen tärkein ominaisuus on kuitenkin, että sitä voi käyttää. Mitä helvettiä tekee puhelimella jossa on tilpehöörit ja persereijät, mutta joka on koko ajan käyttökelvoton? Ensimmäinen prioriteetti puhelimessa pitäisi olla akun kesto. Sen jälkeen voi miettiä mitä sillä voi tehdä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitä helvettiä tekee puhelimella jossa on tilpehöörit ja persereijät, mutta joka on koko ajan käyttökelvoton? Ensimmäinen prioriteetti puhelimessa pitäisi olla akun kesto. Sen jälkeen voi miettiä mitä sillä voi tehdä.
Hengitä välillä ja huomaa, että autolatureita sekä varavirtoja on niille, jotka tarvitsevat puhelintaan niin paljon, että akku kuluu alle työpäivän. Mulla ei normaalisti kulu, ellei tarvitse jalaa nettiä useaa tuntia. Illalla yön ajaksi laturiin kiinni ja katso, ei tuo kovin paljon elämää rajoita.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Hengitä välillä ja huomaa, että autolatureita sekä varavirtoja on niille, jotka tarvitsevat puhelintaan niin paljon, että akku kuluu alle työpäivän. Mulla ei normaalisti kulu, ellei tarvitse jalaa nettiä useaa tuntia. Illalla yön ajaksi laturiin kiinni ja katso, ei tuo kovin paljon elämää rajoita.

Jos sattuu olemaan paljon omassa autossa niin autolaturi on kätevä. Käytännössä nykyään pitää puhelimen mukana pitää laturia mukana missä sitten liikkuukin ja toivoa, että jossain on töpseli. Eikös tommonen älypuhelin osteta yleensä sen takia, että sen ominaisuuksia on tarkoitus käyttää. On vähän ristiriidassa akun keston kanssa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten toi sähly/salibandy voikaan näyttää noin typerältä. Kakkoselta tulee nyt livenä. Mä en kyllä kauaa viitsi tuollaista sätkimistä ja räpeltämistä katsoa.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Mikä tuo "Still HCH" -ketju on ja mistä siinä puhutaan? Hauskaa luettavaa se kuitenkin on, vaikka en sisällöstä tajuakaan mitään.

Jossain oli puhetta että kyseessä olisi joku suomensukuinen kanadalainen, joka raportoi jostain paikallisesta junnuliigasta ja ajaa tekstit google translatorin läpi ja pasteaa ne tänne.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jossain oli puhetta että kyseessä olisi joku suomensukuinen kanadalainen, joka raportoi jostain paikallisesta junnuliigasta ja ajaa tekstit google translatorin läpi ja pasteaa ne tänne.
HCH:n palstahistorian lähtötunnelmaa aistien paljastuu muuta. Kovan fighting cardin kerääminen SM-liigaosiossakin on aikanaan tehty, asialliset square offit ja muut verenhuuruiset lähtö- ja tulorituaalit puuhasteluliigan osalta puuhastelun suosimalla kielellä suoritettu.

Sittemmin ilmeisesti kyllästyi P:n lähtövastaisuuteen ja lähtöaikojen vähyyteen ja siirtyi raportoimaan Kanadan junnuliigojen lähdöistä. Jossain vaiheessa lienee ottanut yhden lähdön liikaa tai liian vähän ja homma muuttunut runollisemmaksi. Toki aiheetkin ovat herkkiä, joten valinta voi olla tietoinen.
Jonkinlainen henkireikä kyseessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jossain oli puhetta että kyseessä olisi joku suomensukuinen kanadalainen, joka raportoi jostain paikallisesta junnuliigasta ja ajaa tekstit google translatorin läpi ja pasteaa ne tänne.

Kuten monesti onkin jo kerrottu, mikään kääntökone ei pysty tuollaiseen runomittaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös