Ihmettelyketju

  • 6 362 850
  • 38 772

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vinkkinä sanoisin, että oikeasti kannattaa juoda vettä jokaisen tuopin, paukun, naukun, shotin tai minkä vain jälkeen. Se lieventää edes vähän huomisaamujen liskodiscoa.
Tuo on kyllä totta, mutta kaljan kanssa jos vielä vettä juot niin koko ajan saat kusella ravata, kaljasta kun muutenkin saa niin hirveät määrät nestettä, etkä sä silloin pääse niin sekaisin kuin haluaisit, etenkin siis jos ensimmäistä iltaa tinttaat. Mutta varsinkin väkevien kanssa kannattaa vaikka 3-4 paukun välein käydä keittiössä juomassa vettä.

Yhden illan tinttaamisesta keho nyt ei vielä niin kovinkaan paljoa kuivu, mutta siitä aloituksesta tulee se tosi huono olo, kauhea päänsärky ja iltaan asti oksentelet. Sitten jos useampana iltana tinttaa, vaikka ei kovinkaan paljoa edes illassa joisi, se kehon kuivuminen on jotain tosi kauheaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten helvetissä krapulat kestävät nykyään noin kaksi vuorokautta? En kyllä mitenkään erityisen paljoa edes juonut perjantaina, mutta eilen illalla vasta alkoi elämä voittaa. Onkohan tämä nyt sitten niitä vanhenemisen hyviä puolia, ettei tämän vuoksi tule sitten otettua lainkaan?
Tuo on minullakin aiheuttanut sen, että baarissa alan väistämättä yön tunteina miettiä seuraavaa päivää ja hidastaa tahtia merkittävästi. Pääfokus siirtyy seuraavan kierroksen tilaamisesta jo siihen, että pääsisi hiljalleen kotiin haukkaamaan jotain ja elpymään kohti uutta päivää. Toki näin tekee varmasti moni muukin ikään riippumatta, eikä vaan me iäntulon myötä isommista kankkusista kärsivät onnettomat, mutta kuitenkin. Enkä oikeastaan kärsi edes sen kummemmista krapulatiloista, laatta ei lennä koskaan ja olen kyllä ihan toimintakykyinen, mutta väsyttää vaan niin saatanasti ettei sitä juuri sohvalla möllöttämistä kummempaa jaksaisi seuraavana päivänä tehdä.

On se vaan niin eri maailmasta maanantaina lähteä töihin ja uuteen viikkoon, jos on viikonloppu ollut ilman mitään mukihommia tai muita kinkereitä ja on saanut keskittyä vaan treenaamiseen ja perus viikonlopunviettoon. Vaihtoehtoisesti kun käyt lauantaina tinttaamassa sen perinteisen saunaillan tai terassipäivän tai minkä vaan normikaavalla iltapäivästä aamuyöhön, heräät sunnuntaiaamuna sohvalta 3 tunnin yöunien jälkeen muksun hakatessa muovilampaalla naamaan, niin ei paljon vielä maanantainakaan naurata. Alkuviikon urheileminenkin hieman kärsii kun vireystaso on täysi nolla.

Tätä eroa olen tänään juuri miettinyt, kun pääsi tuoreeltaan vertailemaan näitä dramaattisesti erilaisia viikonloppuja ja niiden seurauksia. Viime viikon lauantaina tuli otettua aamuyöhön asti, sen sijaan tämä viikonloppu meni onneksi normikaavalla eli ilman pisaraakaan, remonttitalkoiden ohella hyvät treenit ja paljon ulkoilua vaan perheen kanssa molempina päivinä. Alkuviikko töissä hieman erilainen kuin tasan viikko sitten ja terveyskin todennäköisesti kiittää.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä jatkoajassakin puhutaan usein hyvästä palvelusta. Mä en siitä viitsi niin hirveästi maksaa, ellen sitten ole mennyt jonnekin palveltavaksi tai jotain. Mutta jos mietin vaikka jotain arkista kauppareissua, jossa ehkä kympillä ostan ruokaa, niin en mä euroakaan maksaisi extraa paremmasta palvelusta. Sillä eurollahan saa vaikka kaljatölkin ja siitähän sitä tulisi onnellisemmaksi. Tai jos vaikka jostakin kodinkoneliikkeestä olisin jotain ostamassa, toisessa liikkeessä sama vekotin maksaisi tasan 300 ja toisessa kympin enemmän, mutta saisi kaupan päälle hieman hymyä ja onnentoivotukset, niin melko varmasti menisin siihen halvempaan. Sillä kympillähän saa vaikka kymmenen kaljaa - Lidlistä 11 - ja siitä saisin paljon isommat kiksit. Tossahan voisi jopa vähän vittuiluakin kuunnella, edellyttäen tietenkin että se homma toimii muuten.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen ihmisten toimintaa puistoissa keväisin. Kahtena edellisviikonloppuna olen käynyt, koiran hoidossa avustaessani, suhteellisen monessa kantakaupungin puistoissa. Molempina kertoina olen törmännyt keskellä päivää sukupuoliaktiin liittyvään toimintaan ja eikä ole tarvinnut kulkea puiston pensaita viistäen vaan toiminta on ollut suhteellisen avointa. En katso asiakseni kuvailla näkemääni sen tarkemmin, mutta ihmetyttää - onko exhibitionismi ( vai mikä se termi nyt onkaan?) joku muotivirtaus vai mitä?
 
Ihmettelen ihmisten toimintaa puistoissa keväisin. Kahtena edellisviikonloppuna olen käynyt, koiran hoidossa avustaessani, suhteellisen monessa kantakaupungin puistoissa. Molempina kertoina olen törmännyt keskellä päivää sukupuoliaktiin liittyvään toimintaan ja eikä ole tarvinnut kulkea puiston pensaita viistäen vaan toiminta on ollut suhteellisen avointa. En katso asiakseni kuvailla näkemääni sen tarkemmin, mutta ihmetyttää - onko exhibitionismi ( vai mikä se termi nyt onkaan?) joku muotivirtaus vai mitä?

No eikös toi akteilu ole vähintään yhtä luonnollista kuin koiran kanssa ulkoilu. Vuosi vuodelta, ja etenkin kalja kaljalta, tabu hälvenee ja estot häväjää. Luonnollinen suuntaus siis. Itekki kokeillu.

Harmittaa vain, että perinteinen etelähelsinkiläinen puistoakti on alkoholisoituneen vanhemman pariskunnan suorittamaa, eikä esimerkiksi Kaivohuoneen terassilta karanneiden suomenruotsalaisten vaaleaverikkökaksossiskosten.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Menin lukemaan pelitapakeskustelua. Ennen oli sentään selkeämpää kun oli pelkästään HVP-lähtöjä sun muita, nyt siellä oli sellainen numero/kirjainsarja helvetti irti etten ymmärtänyt mitään. Ihmettelen jos joku oikeasti kykenee yhden pelin aikana tilastoimaan tuollaiset määrät.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Ihmetyttää eräs kaveri. Kysyttiin häntä porukalla mukaan leffaan, hän sanoi lukevansa mieluummin kirjaa. Tänään kysyttiin mukaan pelaamaan futista kun säätkin on kohdillaan, mutta ei: jannu lukee mieluummin terassilla jotain vitun Agatha Christietä. Ei siinä, ihan hyviä tuotoksiahan Christie on kirjoittanut ja muutaman olen itsekkin lukenut, mutta jaksaa ihmetyttää miksei niitä kirjoja voi lukea vaikka sateisina päivinä kun ei ole parempaakaan tekemistä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ihmetyttää eräs kaveri... ...lukee mieluummin terassilla jotain vitun Agatha Christietä.
Luultavasti se kaverisi on homo. Pane ensi kerralla homotekoviikset naamallesi, hanki jostakin mustat nahkahousut ja kysy ihan minne vaan, vaikka futiksen peluuseen, niin kyllä se lähtee mukaan eikä tarvitse enää ihmetellä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Luultavasti se kaverisi on homo. Pane ensi kerralla homotekoviikset naamallesi, hanki jostakin mustat nahkahousut ja kysy ihan minne vaan, vaikka futiksen peluuseen, niin kyllä se lähtee mukaan eikä tarvitse enää ihmetellä.

Pitäkää saunailta, siinä se veri sitten punnitaan.

Itse ihmettelen tuulista ilmaa ja sitä, voiko frisbeegolfia pelata tällä säällä, vai pitäisikö siirtää...
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Luultavasti se kaverisi on homo.

Ei ole. Se tuntuu leikkivän ihan huvikseen neitiä. Ei vaan uppoa kaaliin, että jonkun rutiinit voivat olla tälläisiä: 08-16 työmatkat ja töitä, 16-22 kirjoja ja ruokaa, 22-07 nukkumista. Taitaa se internetissäkin roikkua ja ehkä joskus harvoin ulkona käydä. No, ehkä sitten kun kaikki saatavilla oleva laadukas ja laaduton painettu kirjallisuus loppuu, on aika futikselle. Tai leffalle. Tai kirjojen polttamiselle tai mille tahansa muulle elämää vaativalle aktiviteetille.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Rupesin tässä vanhojen jaksojen perään katsomaan Arrested Developmentin uusia jaksoja ja ihmettelen että mitä hittoa Portia De Rossi on mennyt kasvoilleen tekemään
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei vaan uppoa kaaliin, että jonkun rutiinit voivat olla tälläisiä: 08-16 työmatkat ja töitä, 16-22 kirjoja ja ruokaa, 22-07 nukkumista. Taitaa se internetissäkin roikkua ja ehkä joskus harvoin ulkona käydä.

Jos se ei vaan halua olla sun kaveri? Valehtelee vaan lukevansa dekkareita, vaikka oikeasti hakkaa läpi yön änäriä naapurin Peran kanssa, käy pelaamassa sulkapalloa Maken kanssa ja vokottelemassa misuja muutaman työkaverinsa kanssa.
 

Ameno

Jäsen
Ei ole. Se tuntuu leikkivän ihan huvikseen neitiä. Ei vaan uppoa kaaliin, että jonkun rutiinit voivat olla tälläisiä: 08-16 työmatkat ja töitä, 16-22 kirjoja ja ruokaa, 22-07 nukkumista. Taitaa se internetissäkin roikkua ja ehkä joskus harvoin ulkona käydä. No, ehkä sitten kun kaikki saatavilla oleva laadukas ja laaduton painettu kirjallisuus loppuu, on aika futikselle. Tai leffalle. Tai kirjojen polttamiselle tai mille tahansa muulle elämää vaativalle aktiviteetille.

Täähän kuulostaa melkein minulta. Paitsi että ehkä vähän vähemmän noita kirjoja ja enemmän sitä nettiä. Viime aikoina kyllä parit kirjatkin olen lukenut. Ja nukkumaan ehkä siin 24 maissa. Nii ja eihän mua mihinkään kysytäkää. Eipä mitään.

No ihmetellään nyt vaikka, että mitähän sitä minä elämälläni tekisin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmetyttää eräs kaveri. Kysyttiin häntä porukalla mukaan leffaan, hän sanoi lukevansa mieluummin kirjaa. Tänään kysyttiin mukaan pelaamaan futista kun säätkin on kohdillaan, mutta ei: jannu lukee mieluummin terassilla jotain vitun Agatha Christietä. Ei siinä, ihan hyviä tuotoksiahan Christie on kirjoittanut ja muutaman olen itsekkin lukenut, mutta jaksaa ihmetyttää miksei niitä kirjoja voi lukea vaikka sateisina päivinä kun ei ole parempaakaan tekemistä.

En ihmettele yhtään. Valitsen hyvä kirjan (ja aika usein huononkin) lukemisen terassilla jos vaihtoehtona on pelata futista.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Joo kyllä mä vähän ihmettelin, kun luin uutisen missä kerrottiin Nasan tiedemiehestä joka oli hirttäny itsensä munista Pattayalla. Kyllä mä ainakin vähän asetan tuollaisen henkilön nerouden kyseenalaiseksi. Kyllä siinä varmaan on jälkikasvu ylpeä Frank papasta.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo nyt kesällä taas näkee naisilla aika paljon noita tatuointeja. Onkohan jotkut niistä akoista ottaneet talvella sen tatuoinnin, eivätkä ole tulleet ajatelleeksi että kesällä vähemmässä vaatetuksessa se näkyisi muille. Ja kaikkein räikeimmät esimerkit näkee joillakin morsiammilla, joilla hääpuku ei ylläkään peittämään sitä rumaa tatuointia, kuten Satuhäät-ohjelmassa on parikin kertaa näkynyt. Kuvottavaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Hesarin toimittaja tehnyt sydäntäriipaisevan jutun siitä, kuinka paha kaupunki torppasi yksityisen palstahoidon kaupunkilaisten yhteisessä puistossa. En kyllä ymmärrä mitä sympaattista tuollaisessa urpoilussa on? Onhan Helsingissä ostettavissa tai vuokrattavissa tilaa sitä varten jos jossakin haluaa maata kuokkia.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Joo kyllä mä vähän ihmettelin, kun luin uutisen missä kerrottiin Nasan tiedemiehestä joka oli hirttäny itsensä munista Pattayalla. Kyllä mä ainakin vähän asetan tuollaisen henkilön nerouden kyseenalaiseksi.

Myönnän ihmetelleeni tätä himpun itsekin.

Itsensä munista hirttäminen on kuitenkin mitä ilmeisemmin nousussa oleva kuolinsyy modernissa nyky-yhteiskunnassamme. Kerrotaanhan uutisessakin, että Kill Bill -leffoista tuttu David Carradine menehtyi samalla tyylillä, minkä Wikipediakin vahvistaa: "Ruumis löydettiin alastomana sidottuna naruun, jonka pää oli kaulan, ja toinen pää sukupuolielinten ympärillä."

Ehkä siis emme vain juroina skandinaaveina vielä ymmärrä maailmalta rantautuvia viimeisimpiä trendivirtauksia, kuten itsensä hirttämistä munista.

No ihmetellään nyt vaikka, että mitähän sitä minä elämälläni tekisin.
Erittäin hieno ihmettelyn aihe tämäkin. Ei siis sinun, vaan minun ajopuinen koskikelluntani elämän karikoissa.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Ehkä ennemmin sattumaa, mutta kuitenkin ihmetyttää. Miten voi olla mahdollista, että nyt jo kolmena peräkkäisenä aamuna työmatkallani sama mies tulee vastaan yhdessä tietyssä risteyksessä sinisessä takissaan fillarilla. Ja kyseinen risteys on vielä valoilla ja aina minulle palaa punainen ja tälle kyseiselle herralle vihreä. En edes lähde töihin minuutilleen samaan aikaan aamuisin. Ja tämä kuuluisa risteys 10km päässä kotoa. Jos huomenna vielä sattuu, niin pakko pistää lotto vetemään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ehkä ennemmin sattumaa, mutta kuitenkin ihmetyttää. Miten voi olla mahdollista, että nyt jo kolmena peräkkäisenä aamuna työmatkallani sama mies tulee vastaan yhdessä tietyssä risteyksessä sinisessä takissaan fillarilla. Ja kyseinen risteys on vielä valoilla ja aina minulle palaa punainen ja tälle kyseiselle herralle vihreä. En edes lähde töihin minuutilleen samaan aikaan aamuisin. Ja tämä kuuluisa risteys 10km päässä kotoa. Jos huomenna vielä sattuu, niin pakko pistää lotto vetemään.
Olen melko varma, että se sinitakkinen heebo vie pääpotin. Vaikuttaa olevan hiukan parempi tuuri kuin sinulla.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Olen melko varma, että se sinitakkinen heebo vie pääpotin. Vaikuttaa olevan hiukan parempi tuuri kuin sinulla.

No joo, ehkä 40-60 prosentit noiden viheiden takia sinipukuiselle kaverille. Jos huomenna vielä sattuu, niin pitää alkaa jo kyselemään, että miksi vainoat minua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Salaliittoteoreetikoiden ketjuun on lähetetty yli 9500 viestiä ja ylivoimaisesti eniten viestejä tuossa ketjussa on psychodad:lla. Tuota ihmetellessäni rupesin miettimään, että missä Jatkoajan ketjussa yhdellä kirjoittajalla on vieläkin suurempi osuus kaikista ketjuun lähetetyistä viesteistä?

No, sinä ainakin johdat komeasti ketjua "Naisia, jotka saavat sinulta jalat alta". Tuota tahtia kun jatkat, tulet jossain vaiheessa kyllä lyömään kaikki ennätykset ihmettelemälläsi tavalla.
Toisaalta - kunhan ikää karttuu, voihan käydä niinkin, etteivät enää kaikki kaksijalkaiset naaraat saa sinulta "jalkoja alta", ehkä jopa päinvastoin eli "jalat alle" (= pakoon), mutta senhän vain aika näyttää.

Mutta - Tuntemattoman Hietasta mukaellen: "Älä menetä toivorikkauttasi, kyllä maailmassa naisia piisaa..."

Minä nyt sitten ihmettelenkin, kuinka ne hennot(-kin) naiset saavat raavaan ukon jalat alta, kampittamallako vaiko viinan avulla?
Aikoinani tatamilla tuli otettua tekniikkaharjoitusmatsia joskus tyttöjenkin kanssa ja silloin kyllä jokunen tyttö sai tempaistua minultakin jalat alta ihan konkreettisesti, mutta se ei yleensä johtanut sen pidemmälle.

Viinan avullako?
Noh, jos hypoteettisesti miettii jotain Simo Frangénia ja vaikka Tuksua, niin tarpeeksi jurrissa Simo voisi(?) erehtyä Tuksun seuraan parittelutarkoituksissa eikä silloin taitaisi Simon jalat paljoa maata koskettaa...

Hyi helvetti näitä mun mietteitä - ihmettelen...
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luin laulaja Jippun erosta. Eli nuorelle naiselle jo ilmeisesti toinen avioero tulossa.
Ihmettelyni liittyykin siihen, että miksi niin nopeasti täytyy yleensäkin mennä naimisiin yleensäkin, mihin on kiire ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös