Ihmettelyketju

  • 6 398 331
  • 38 811

Tuamas

Jäsen
Välittäjän käyttöä itsekin ihmettelen, varsinkin koska vastuukysymyksissä välittäjän käyttö on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Melkoisille tuntipalkoille pääsee, kun itse myy.

Toivottavasti tämä "itsemyynti" yleistyy marraskuussa, kun kiinteistökaupat on mahdollista tehdä kokonaan sähköisesti.
 
K

kiwipilot

Kun myy kämppää itse niin välittäjät kyllä jaksavat ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksia mitkä ovat tyypillisesti paljon listahintoja matalampia

Tämä on kyllä jännä juttu. Kun lauantai-iltana laitettiin ilmoitus nettiin niin kaksi ensimmäistä soittoa tulivat seuraavana maanantaina - välittäjiltä. Ilmeisesti olettivat että otetaan hyvät kuvat, laaditaan perusteellinen ilmoitus sekä maksetaan siitä 150€ vain antaaksemme asunnon samantien jonkin helppoheikin myytäväksi. Aikamoista puupäisyyttä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tämän takia kannattaakin valita hyvä ja maineikas välittäjä eikä mitään Habitaa, jossa myyjät vaihtuvat puolivuosittain.

Niin no, eipä nuo toimintatavat kovin paljon tuntuneet eroavan firmojen välillä. Oikeastaan juuri kokeneemmat karjut/karjuttaret olivat niitä häikäilemättömimpiä tapauksia ja vaihtuvuus on ylipäätään lähes joka firmassa todella suurta. Allalle rekrytään porukkaa lähes pystymetsästä kokeilemaan hepillä jäätä ja vaatimus on käytännössä vain tuo huumori-lkv-tutkinto. Ylipäätään toimiala jonka "kasvot" Suomessa ovat Jethro ja Kaisa ei varsinaisesti luottamusta herätä.

Silti kukin tavallaan ja jos näkee järkeväksi välittäjän palveluista maksaa, niin eihän siinä. Kallistahan se on vain köyhille.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Ylipäätään toimiala jonka "kasvot" Suomessa ovat Jethro ja Kaisa ei varsinaisesti luottamusta herätä..
Allekirjoittanut on muuten käynyt kolmessa Kaisan puulaakin näytössä täällä Helsingissä, ja siellä saa loistavan kuvan siitä millaisella "ammattitaidolla" noita asuntoja ovat yrittäneet kaupata. Kyse on ihan peruskerrostaloluukuista, eikä missään rööperin alueella. Jokatapauksessa näillä välittäjillä(tipusilla) ei ole ollut minkäänlaista asiantuntemusta siitä mitä heidän pitäisi olla tekemässä, mutta aineksia erilaisiin missikilpailuihin näyttäisi olevan. Komeita runkoja siis ainakin. Ja jos sinkku olisin ollut, niin mielellään olisin juossut noissa näytöissä enemmänkin. Kaisaa ei "valitettavasti" ole paikalla näkynyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamuyö. Nytkin kun kello on yöllä kolme tai jotain, niin en mä osaa ajatella että tämä olisi mitään ihmeen aamuyötä, kuten kaveri äsken mesessä sanoi. Myöhäisiltaa ennemminkin tai jotain. Eihän ilta kahtatoistakaan kutsu keskiyöksi enää kukaan muu kuin joku lestamummo jossakin Kuusamossa. Tai kello kahtatoista aamupäivällä "keskipäiväksi", kuten sitä joskus muinoin kutsuttiin kun lehmiä piti mennä lypsämään. Mutta eikös aamuyö ole enemmänkin joskus viideltä tai kuudelta. Kyllä mäkin välillä herään silloin ja sekös vituttaa. Vuorokauden tylsimmät tunnit ovat ne, jos siis herää jo silloin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto jostain syystä farkuissa usein pullottaa tosta munien kohdalta. Mikä ihme se on. Tuskin toi heppi nyt mitenkään erityisen isokaan on, tai no en tiedä. Mutta siis varsinkin istuessa näyttää että nyt jöpöttää, vaikka just sillä kertaa ei jöpöttäisikään, heh. Tosta Levisten mallistako lie johtuu, en tiedä, mutta muita feikkimerkkejä mä en halua pitää.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ihmettelen, että kuin helvetin nopeesti sinne Rockin studioon tarvii soittaa biisinbongauksissa? Kärkkyny kaikki tauot töissä noita kappaleita sormi valmiina koskettamaan näyttöä ja sitten kun se pirun Rammstein sattuu soimaan ja pirauttaa noin kahdessa sekunnissa sinne, niin se ei riitä. Vai valikoiko ne vastattavan. Kuitenkin ensin hälytti jonkin aikaa, sitten meni pitoon tai odotusmusiikkiin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen, että kuin helvetin nopeesti sinne Rockin studioon tarvii soittaa biisinbongauksissa? Kärkkyny kaikki tauot töissä noita kappaleita sormi valmiina koskettamaan näyttöä ja sitten kun se pirun Rammstein sattuu soimaan ja pirauttaa noin kahdessa sekunnissa sinne, niin se ei riitä. Vai valikoiko ne vastattavan. Kuitenkin ensin hälytti jonkin aikaa, sitten meni pitoon tai odotusmusiikkiin.

Voisiko olla, jos monikin soittaa lähes identtiseen aikaan niin ne vaan sattuman varaisesti valitsee jonkun niistä. Itse ihmettelen miten paljon muuttusin parran ja viiksien ajon ja parturin jälkeen. Kyllä nyt kelpaa olla kesämiehenä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmetyttää tämä case Ulvila & Auer. Montako vuotta tuota on jo jauhettu?

Sen seitsemän vuotta, Jukka S. Lahti siirrettiin tuonpuoleiseen vuoden 2006 joulukuussa. Asialla joko salaperäinen mustiin pukeutunut ninja, syytettynä oleva Annu-täti tai sitten itse Saatana, joka kävi Lahden hakemassa ääninauhan aikana saatanallisen rituaalin jäljiltä.

Nythän oikeudessa halutaan todistajaksi "asiantuntija" eli hörhöjen A-kastiin kuuluva ex-erityisopettaja Keijo Ahorinta, joka on itse itsensä korottanut saatananpalvonnan asiantuntijaksi (tästä Hesarikin mainitsi tänään taas uudestaan). Tähän hänet pätevöitti ilmeisesti Herra itse. Nahkaliivisen Herran Soturin tarinan kiteyttää parhaiten Mesikämmenen blogi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nythän oikeudessa halutaan todistajaksi "asiantuntija" eli hörhöjen A-kastiin kuuluva ex-erityisopettaja Keijo Ahorinta, joka on itse itsensä korottanut saatananpalvonnan asiantuntijaksi (tästä Hesarikin mainitsi tänään taas uudestaan). Tähän hänet pätevöitti ilmeisesti Herra itse. Nahkaliivisen Herran Soturin tarinan kiteyttää parhaiten Mesikämmenen blogi.
Olen vakuuttunut siitä, ettei kukaan käsikirjoittaja pysty minkäänlaisilla kemikaaleilla ravittunakaan loihtimaan vastaavaa rikosdraamaa. Ja jos pystyy, niin kustantaja heittää moisen hipinretun niskaperseotteella takaoven kautta parkkikselle.

Sen perusteella mitä viime vuonna tihkui julkisuuteen, samoisin että saatananpalvontanäytön kanssa syyttäjä on todella heikoilla jäillä. Hihhulijeesuslainen "asiantuntija" vahvistaa mielikuvaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmettelen miten paljon elämä voi muuttua lyhyessä ajassa. Viimenen vuosi on ollu helvetin raskas, kun on pitänyt kohdata omat pelot/epävarmuus ja oikeasti ensimmäistä kertaa käsitellä sitä yli yhdeksän vuoden helvettiä, mitä peruskoulu aiheutti. Sitten kun lopulta ensimmäisen kerran itseäni oikeasti puolustin (eri asiayhteydessä tosin) tuli oikeasti lähes voittamaton olo - ei vois vittu enää vähempää kiinnostaa jos joku ei tykkää.

Nyt on töitä ja mailman mahtavimmat ystävät. Muutenki tuntuu, että ekan kerran ehkä ikinä ei ryve jossain paskassa itsesäälissä ja hengittäminenkin on helpompaa. Ei oikeasti vituta mikään enkä oikeastaan haluaisi muuttaa mitään elämässäni. Uskomation fiilis, kun sen kadonneen itseluottamuksen löytää! Ja se oli tosiaan kadoksissa lähes 18 vuotta - niin kauan yritin vaan olla herättämättä huomiota ja istumaan hiljaa nurkassa. ;)
 

motamoro

Jäsen
Ihmettelen miksi IMDB:ssä näiden kuuluisien ns. huippuleffojen arvosanajakauma menee niin, että 7,8,9,10 saavat suurimmat lukemat (esim. 20%, 20%, 25%, 20%), sitten hyvin pienillä prosenteilla tasaisesti laskien kohti matalempia arvosanoja, kunnes ykkösen kohdalla näkyy selkeä nousu verrattuna 2,3,4- arvoihin. Havaintokuvana esim. Inceptionin käyttäjäarvosanat.

Sitten taas jos elokuva on esim. 6,7 kokonaisarvosanaltaan niin palkit noudattavat käytännössä normaalijakaumaa, siten että suurimmasta pisteestä (esim. 7) kohti ääriarvoja palkit pienevät tasaisesti.

Ovatko nämä "1"- jotain protestiääniä koska ei itse satu pitämään leffasta, vai onko tuotos alittanut odotukset niin pahasti, että läväytetään suoraan huonoimmat pisteet?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ovatko nämä "1"- jotain protestiääniä koska ei itse satu pitämään leffasta, vai onko tuotos alittanut odotukset niin pahasti, että läväytetään suoraan huonoimmat pisteet?

Ei protestiääniä, vaan nihilisti-ääniä. Tietynlaiset ihmiset toimivat siten, että dissaavat käytössään olevin keinoin jotain sellaista, jonka tietävät olevan suosittua ns. suurten massojen keskuudessa. Suosittujen leffojen kohdalla eivät oikein muuta voi kuin antaa ykkösen IMDB:n äänestyksessä, joten sitten he myös sen antavat. Tuollaiset ihmiset ovat todella miellyttävää seuraa tilanteessa kuin tilanteessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ihmeessä jotkut ihmiset pystyvät ottamaan aurinkoa? Eikö se satu? Tai eikö se edes tunnu yhtään inhottavalta kun se auringonsäde osuu ihoon? Vitun yli-ihmiset.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se tee kipeää, jos ottaa aurinkoa esim. terassilla ja viilentää kroppaa tasaisesti olutjuomilla.
Mutta eihän terassillakaan viitsi sentään auringossa istua.

Jossakin puistoissa huomaa hyvin kun vajaa kolmasosa porukasta istuu varjossa ja reilu kaksi kolmasosaa auringossa. Tosin enimmäkseenhän ne auringonrakastajat noihin paikkoihin suunnistaa. Mä meen paljon mielummin sinne varjoon. Meidän suvussa varmaan 2/20 tykkää olla auringossa, ja toinenkin noista on avioliiton kautta tullut sukuun ja se toinen on sen muksu, joka on kyllä siltä saanut ne geenit.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ihmeessä jotkut ihmiset pystyvät ottamaan aurinkoa? Eikö se satu? Tai eikö se edes tunnu yhtään inhottavalta kun se auringonsäde osuu ihoon? Vitun yli-ihmiset.

Kerrankin olen pettterin kanssa täsmälleen samaa mieltä. Todella inhottavaa notkua auringossa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miten ihmeessä jotkut ihmiset pystyvät ottamaan aurinkoa? Eikö se satu? Tai eikö se edes tunnu yhtään inhottavalta kun se auringonsäde osuu ihoon? Vitun yli-ihmiset.

Se sattuu niihin sitten jälkeenpäin pienellä viiveellä. Iltasanomien terveysosiossa oli taannoin artikkeli, jonka mukaan melanoomaan sairastuu joka vuosi enemmän ihmisiä. Maanantaisen Hesarin mukaan melanooma on Suomen kuudenneksi yleisin syöpä ja siihen sairastuu yli 1300 ihmistä vuosittain.

"Ihotautilääkärit sanovat, että melanoomaa tulee ovista ja ikkunoista", kertoo syöpäjärjestöjen ylilääkäri Liisa Pylkkänen.

Hesarin artikkelissa oli hyvä kuva kuopiolaisista kaksoissisaruksista, jotka tiesivät kertoa aurinkovoiteiden merkityksestä. Sääli, etteivät voidelleet toisiaan hartaasti lähikuvassa, mutta kesäisin on hyvä ruiskaista valkeat rasvat ainakin jonkun ylle, se tekee hyvää iholle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei se tee kipeää, jos ottaa aurinkoa esim. terassilla ja viilentää kroppaa tasaisesti olutjuomilla. Jossain rannallahan tuo on ihan yhtä helvettiä.

Tietänet varmaan ettei olut ole paras mahdollinen juoma nautittavaksi helteisellä säällä vaan välillä tulisi tankata muitakin nesteitä.

vlad.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään kävin Jumbossa katsomassa jotain kesävaatteita itselleni, mutta mitään en löytänyt.

Boksereissakin oli lähes kaikissa väreinä jotain pinkkiä, turkoosia, purppuraa tai mitä noita naisten värejä nyt onkaan. Eikö se mennyt niin, että mustat vaatteet, käteinen raha ja gin tonic eivät koskaan poistu muodista. Ja se on jämpti. Mä en maksa millään muovirahalla vaan tyylikkäästi rehellisellä käteisellä.

Mutta sitä mä vaan ihmettelen, että miksi pitää jotain vaatetta, jolle 65 % väestöstä nauraa nyt ja 90 % tulevaisuudessa. Varmasti kahdenkymmenen vuoden päästä tälle nykyajan katujen teinimuodille nauretaan vähintäänkin yhtä kovasti kuin mitä nyt nauretaan vaikkapa tälle Bogart Co. -kuvalle. Mutta pistäpä Levikset ja musta paita niin kukaan ei naura ikinä.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mutta sitä mä vaan ihmettelen, että miksi pitää jotain vaatetta, jolle 65 % väestöstä nauraa nyt ja 90 % tulevaisuudessa. Varmasti kahdenkymmenen vuoden päästä tälle nykyajan katujen teinimuodille nauretaan vähintäänkin yhtä kovasti kuin mitä nyt nauretaan vaikkapa tälle Bogart Co. -kuvalle. Mutta pistäpä Levikset ja musta paita niin kukaan ei naura ikinä.
Itse toki noudatan konservatiivista neule ja farkut -linjaa, mutta tulipahan vaan mieleen että lieneekö sillä niin kovinkaan paljon merkitystä jos henkilö A nauraa henkilön B pukeutumiselle? Onko tosiaan jollain itsetunto niin pahasti siitä kiinni, miltä näyttää jonkun (tuntemattoman) silmissä? Retorinen kysymys, toki.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vanha tölkinavaaja oli ruostunut, niin päätin sitten Siwasta ostaa uuden. Tykkään itse niistä kaikista yksinkertaisimmista - ei mitään muovikahvoja tms. No, niitä pikkuisia yksittäin myytäviä ei ollut, oli tollanen paketti jossa oli kaksi jotain "halpamerkkiä".

Kotona sitten nälissäki aloin avaamaan purkkia, niin se perkelehän ei aukea tolla! Tuo on tylsä, ja se "lovi" joka ottaa tölkin alalaitaan kiinni niin, että se voima menisi purkin lävistämiseen on onneton. Kokeilin n. 5 min avata purkkia ja nyt on sormessa haava, kun lovi tosiaan oli niin onneton että koko systeemi irtosi ja lin rystysen kovalla voimalla peltipurkin reunaan.

Tölkki on edelleen kiinni, ja mulla nälkä. Ihmetys kuuluukin: Miksi tollasta saa myydä? Mielummin olisin ostanut sen yhden hyvän vähän kalliimmalla.

EDIT: Suurin ongelmahan lienee se, että käski ei ole terävä niin pitoa ei ole :P Pätee tässä sama kun veitsien kanssa - terävällä veitsellä ei itseään niin helposti telo, kun se menee siihen suuntaan kun haluat. Tylsä lipeää - yleensä sormille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös