Ihmettelyketju

  • 6 371 732
  • 38 789

Nick Neim

Jäsen
Eniten ihmettelen, miksi juuri Tykkimäki? Lintsi ja Särkänniemi ovat kummatkin lähempänä ja laidevalikoimaltaan parempia.

Ehkäpä juuri siksi? Junnuna tuli kerran tai kaks kesässä käytyä Linnanmäellä ja Särkänniemellä, kyllästymiseen asti. Eikä porukat silloin suostuneet lähtemään mihinkään Tykkimäelle, enkä vielä tähän päiväänkään mennessä siellä ole käynyt. Jos halusivat käydä uudessa paikassa?

Tosin oliko se niin että Tykkimäellä on aika paljon Linnanmäen vanhoja laitteita? Vai muistelenko vain väärin?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin oliko se niin että Tykkimäellä on aika paljon Linnanmäen vanhoja laitteita? Vai muistelenko vain väärin?

Ainakin Enteprise on lintsin vanha laite, noista muista ei tiedä jos ne on vaihtanut nimeä. Enteprise oli aikoinaan lintsin parhaita laitteita, nykyään siellä on kyllä joku vastaava laite taas. Siinä tosin oli monta Enteprisetöntä vuotta välissä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tosin oliko se niin että Tykkimäellä on aika paljon Linnanmäen vanhoja laitteita? Vai muistelenko vain väärin?

Muistelet oikein. Siellä on erikseen myynnissä nostalgiakierros, johon kuuluu useampia entisiä Linnanmäen laitteita.

Tykkimäki on jotenkin liian lähellä ollakseen kiinnostava paikka. Ainakin lapsille toimii kuitenkin hyvin, kun jonoja on huomattavasti vähemmän kuin Linnanmäellä ja Särkänniemellä ja laitteet kuitenkin ihan ok tasoa.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Ihmetyttää, että useissa lounasravintoloissa ei osata/ehditä kypsentää isompaa satsia kalaa, joka on tästä johtuen usein keskeltä sashimia.

Liharuokien osalla ongelma taas on päinvastainen: ravintoloissa saa poikkeuksetta mediumin kypsänä. Myös medium-miinus on usein jotakin mediumin ja kypsän väliltä. Tietyissä pihveihin erikoistuneissa ja kalliimmissa paikoissa sentään saa mitä tilaa, ilman että tekee asiasta isompaa numeroa. Vaikuttaisi siltä, että ulkomailla tätä ongelmaa ei niinkään esiinny.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mites toi Totuuden perässä ohjelma JIM kanavalla?

Yleensä olen erittäin skeptinen kaikesta mutta vaikka tuo olisi täyttä feikkiä koko ohjelma niin kyllä välillä hiipii ajatus siitä että tuolla maailmalla on vaikka mitä ihmeellisiä juttuja mitä ei käsitetä ikinä.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viime syksystä asti olen odotellut, että 2v määräaikainen sopimus ADSL-liittymästäni loppuu ja pääsen vaihtamaan Soneralle KotiTV:n ja Urho Totalin pariin. Nyt kun vaihto olisi noin kuukauden päästä ajankohtaista niin ajattelin vilkaista Soneran sivujen kautta millainen olisi tämän hetken tarjous. Tuolta Soneran sivuilta pitäisi nähdä juuri minun osoitteeseeni saatavilla olevat tarjoukset, kun syötän kaavakkeeseen postinumeron ja osoitteen. Yllättäen sivut sitten ilmoittavat, ettei osoitteeseeni saa mitään Soneran laajakaistapalveluita. Hämmentävää, kun ovat koko tämän kahden vuoden ajan aika aggressiivisesti mainostaneet niitä palveluita. Välillä on käyty liimailemassa oveen jotain "Tässä osoitteessa asuu onnenpekka"-tarroja ja postiluukusta satanut ihan kivoja tarjouksia. Keväällä minulla olikin 3kk ajan ilmaisessa kokeilussa 100M-laajakaista ja KotiTV + MTV3 kanavapaketti. Mainostuksella, hyvillä tarjouksilla ja ilmaisella koejaksolla saivat minut vakuuttumaan tuotteesta ja haluaisinkin nyt tilata sen. Ja sitten yllättäen nettisivujen mukaan ei muka ole mahdollista. Kokeilin huvikseen tuon seinässä olevan ethernet-portin kautta mennä nettiin ja kyllä se vaan edelleen sieltä tarjoaisi Soneran Extra-laajakaistan tilausta...

Ihmetyttää, että noin kriittisessä paikassa kusee nettisivut. Jää varmaan aika monta tilausta saamatta kun laajakaistaliittymäänsä kilpailuttaville potentiaalisille asiakkaille ilmoitetaan virheellisesti ettei voi saada tuotetta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Toisessa Iltapulussa oli tänään juttua siitä, että Jore Marjaranta on muuttanut jenkkeihin ja on koti-isänä.
Ihmettelen, että miksei mm. Anssi Kela, Lauri Tähkä ja Tero Vaara ole hiffannut samaa mahdollisuutta. Jos joku tuntee, niin antakaa vinkkiä.
 

ebsonblues

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viivelähtö

Onko tietoa milloin tuo jatkoajan ja urheilulehden yhteinen; viivelähtö.com sivusto avataan. Olin jostain lukevinani, että avataan hyvissä ajoin ennen jääkiekon mm-kilpailuja 27.05.2011 . Eipä ole ainakaan vielä auki.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Onko tietoa milloin tuo jatkoajan ja urheilulehden yhteinen; viivelähtö.com sivusto avataan. Olin jostain lukevinani, että avataan hyvissä ajoin ennen jääkiekon mm-kilpailuja 27.05.2011 . Eipä ole ainakaan vielä auki.

Nyt voisi sanoa, että owned, mutta uutinenhan on julkaistu 1.4.2011. :)
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ihmettelen ihmisiä, ketkä jaksavat päivästä sekä viikosta toiseen facebookissa kehuskelevan liikunnallisella aktiivisuudellaan ja "kovilla treeneillä". Mua ei ainakaan kiinnosta, jos joku on käynyt tunnin hikoilemassa kerran viikossa tuskissaan jossain lenkkipolulla tai salilla ja se olisi yhtäkkiä joku sankariteko.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mainostella omia salikäyntejäni tai jotain rullaluistelulenkkejä. Koomisintahan tässä on, että nämä liikunnalla rehvastelevat ovat ehkäpä pahimpia sohvaperunoita, joita kaverilistasta tiedän.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen ihmisiä, ketkä jaksavat päivästä sekä viikosta toiseen facebookissa kehuskelevan liikunnallisella aktiivisuudellaan ja "kovilla treeneillä". Mua ei ainakaan kiinnosta, jos joku on käynyt tunnin hikoilemassa kerran viikossa tuskissaan jossain lenkkipolulla tai salilla ja se olisi yhtäkkiä joku sankariteko.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mainostella omia salikäyntejäni tai jotain rullaluistelulenkkejä. Koomisintahan tässä on, että nämä liikunnalla rehvastelevat ovat ehkäpä pahimpia sohvaperunoita, joita kaverilistasta tiedän.

Jos kaverisi käyttävät Endomondoa tai HeiaHeiaa, niin siinähän ne päivitykset tulevat automaattisesti FB-seinälle, jolloin kyseessä ei välttämättä ole mikään rehvastelu. Toki itse laitoin Heiaheiasta pois sen fb-julkaisun, koska tuntui typerältä infota kaikille 300:lle kaverille kuinka pitkän lenkin tein eilen.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Jos kaverisi käyttävät Endomondoa tai HeiaHeiaa, niin siinähän ne päivitykset tulevat automaattisesti FB-seinälle, jolloin kyseessä ei välttämättä ole mikään rehvastelu. Toki itse laitoin Heiaheiasta pois sen fb-julkaisun, koska tuntui typerältä infota kaikille 300:lle kaverille kuinka pitkän lenkin tein eilen.

No jos siinä on asetus (niin kuin kaikissa vastaavissa ohjelmissa/appeissa on), josta tuon saa pois päältä, eikö se silloin ole rehvastelua?
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen todella ihmeissäni Norjan verilöylyä käsittelevän ketjun viimeisimmistä viesteistä. Siis mitä vittua?

Joo, katselin samaa. Tuolla yhdistyy puusilmäisyys, trollaus ja vittuilu ketjussa, joka ei välttämättä sitä kaipaisi.

Ei kaikkea tarvi ottaa kirjaimellisesti voisi olla hyvä neuvo netttikeskusteluun.
 

Pezel

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Orleans Saints
Ihmettelen ja kovin sitä, miten en saa unta, jos joku kaveri tulee baarin jälkeen yöksi. Taas valveilla, kun kaveri nukkuu iloisesti olkkarin sohvalla, vaikka kuinka kovin väsyttäisi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmettelen yhtä juttua. Tästä Norjan ampujasta on julkaistu jo melkoinen määrä valokuvia, jotka on selvästi otettu studio-olosuhteissa ammattivalokuvaajan toimesta. Jos kyseessä on ns. tavallinen tallaaja, niin kuinka ensinnäkin tuollaisia valokuvia voi olla olemassa noin paljon ja toisekseen, kuinka tiedotusvälineet ovat päässeet niihin käsiksi näin nopeasti?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos kyseessä on ns. tavallinen tallaaja, niin kuinka ensinnäkin tuollaisia valokuvia voi olla olemassa noin paljon ja toisekseen, kuinka tiedotusvälineet ovat päässeet niihin käsiksi näin nopeasti?

Ensimmäiseen kysymykseen oletettu vastaus on, että saahan sitä otattaa itsestään kuvia niin paljon kuin haluaa, ei sellaisten käyttötarkoitusta varmaan suuremmin kysellä. Toiseen vastaan, että jätkän fb -sivuilla noita kuvia oli, silloin kun se sivu vielä oli olemassa, kävin nimittäin itsekin niitä silloin kyyläämässä. Niin ja siinä "manifestin" lopussa noita kuvia oli kanssa aika tavalla. Jos minä pääsen kuviin käsiksi kolmessa minuutissa, niin kunnon sopulilta se vienee kolme sekuntia.

En ole kyllä eri lehtien netti -tai paperiversioita seurannut, mutta oletan, että kyseessä ovat samat kuvat. Joko se kiväärikuva on jossain ollut? Tai ei varmaan, niin törkeitä eivät kai edes toimittajat ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

No niin, olinpa hölmö kun lähdin luottamaan toimittajien häveliäisyyteen. Ihmettelen siis, että miten jo nyt kukaan kehtaa julkaista sata ihmistä tappaneen torakan kuvan, jossa tämä tähtäilee kiväärillään. Tai oikeastaan en, eli väärin ihmetelty.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jollain sivulla oli kuva Norjan ampujasta, kun se rannalla listi nuoria (en muista sivua, mutta kuva oli sen jutun mukaan otettu poliisihelikopterista). Eikö tuossa tilanteessa olisi ollut viisaampi painaa jotain muuta liipasinta kuin kameran? Ehkä muutama ihmishenki olisi säästynyt?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jollain sivulla oli kuva Norjan ampujasta, kun se rannalla listi nuoria (en muista sivua, mutta kuva oli sen jutun mukaan otettu poliisihelikopterista). Eikö tuossa tilanteessa olisi ollut viisaampi painaa jotain muuta liipasinta kuin kameran? Ehkä muutama ihmishenki olisi säästynyt?

Tuskin Norjan Yleisradion kopterissa on aseita.

E. Muokataan sen verran, että olisi mukava nähdä juttu, missä tuo poliisikopteri mainitaan. Ainut kuva, minkä olen nähnyt, on NRK:n kopterista (ampuja rannalla).
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
E. Muokataan sen verran, että olisi mukava nähdä juttu, missä tuo poliisikopteri mainitaan. Ainut kuva, minkä olen nähnyt, on NRK:n kopterista (ampuja rannalla).
Tuo sama kuva oli aikaisemmin iltasanomien ja/tai iltalehden sivuilla ja otsikossa mainittiin kuvan olevan poliisihelikopterista. Nyt korjattu pelkäksi helikopteriksi ilmeisesti.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
E. Muokataan sen verran, että olisi mukava nähdä juttu, missä tuo poliisikopteri mainitaan. Ainut kuva, minkä olen nähnyt, on NRK:n kopterista (ampuja rannalla).

Iltasanomien sivulla kuvan alla on teksti: Norjan poliisin kuvaa poliisihelikopterista.

Norjan massasurmaaja kuvattiin saarella

Poliisihelikopterissa kaiketi on aseita?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös