Ihmettelyketju

  • 6 377 562
  • 38 790

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli noista veronpalautuksista mieleen, että eikö verokortista kannattaisi aina ruksata se vuositulorajavaihtoehto kuukausitulorajan sijasta? Eli saisi alkuvuodesta palkasta enemmän käteen ja sitten loppuvuodesta otettaisiin ennakonpidätystä lisäprosentin mukaan sen sijaan, että verottaja veisi saman verran tasaisesti läpi vuoden? Vähän sama juttu kuin noiden palautustenkin kanssa, ei jaksaisi lainailla verottajalle rahaa huonolla korolla niin kai sitä mieluummin myös palkasta ottaisi itselleen mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti ja sijoittaisi sitten ne rahat heti poikimaan?

Tämä nyt tällaista pohdintaa vasta, kun en vielä opiskelijana ole päässyt sellaisiin tuloihin käsiksi, että olisi vuositulorajat paukkuneet, eikä taida vielä tänäkään vuonna käydä niin.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tuli noista veronpalautuksista mieleen, että eikö verokortista kannattaisi aina ruksata se vuositulorajavaihtoehto kuukausitulorajan sijasta? Eli saisi alkuvuodesta palkasta enemmän käteen ja sitten loppuvuodesta otettaisiin ennakonpidätystä lisäprosentin mukaan sen sijaan, että verottaja veisi saman verran tasaisesti läpi vuoden? Vähän sama juttu kuin noiden palautustenkin kanssa, ei jaksaisi lainailla verottajalle rahaa huonolla korolla niin kai sitä mieluummin myös palkasta ottaisi itselleen mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti ja sijoittaisi sitten ne rahat heti poikimaan?

Tämä nyt tällaista pohdintaa vasta, kun en vielä opiskelijana ole päässyt sellaisiin tuloihin käsiksi, että olisi vuositulorajat paukkuneet, eikä taida vielä tänäkään vuonna käydä niin.

Sä ilmeisesti oletat, että se vuosituloraja on joka tapauksessa liian matala ja tulosi tulevat ylittämään se reippaastikin. Jos vuosituloraja tuntuu liian matalalta, hakisin uuden, realistisemman verokortin. Tosin tolla sun logiikalla se ei liene tarpeen.

Kai se vuosituloraja on tarkoitettu lähinnä niille, joiden tulot saattaa heitellä kuukaudesta toiseen. Itse kyllä suosin sitä, vaikka saankin samaa liksaa tasaisen tappavasti.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Kainennäköisiä sekopäitä...

...sitä tuola ihmisten ilmoilla liikkuukin.

Tavalliseen tapaan tein kaupassa ostokset ja sijoitin vaihtoraha kolikot Rayn pokeriin. Sitä hetken aikaa siinä pelailin kunnes oli 10€ voitoissa ja ajattelin vaihtaa Tupla pottiin. Tämä jäi kuitenkin vain ajatuksen asteelle, kun siihen kiilasi joku mies. Hän laittoi kaksi euroa sisään ja toisella tulikin heti 30€ voitto. Huikkasin siinä miehelle, että "Ohhoh! Meinasin ite tulla siihen, mutta...". En ehtinyt edes lausetta loppuun sanoa, kun tämä mies sekosi täysin. Alkoi huutamaan että "Älä sinä väitä minua varkaaksi! Älä sinä väitä minua pahaksi ihmiseksi! Sanotko sinä että minussa itse perkele asuu?" Sanoin että "Joo, anna olla, heitin ihan vitsillä". Niin tämä sanoi että "Älä kuule laske leikkiä näillä asioilla, minä olen kuule lukenut niin paljon kirjoja että tiedän kyllä nämä jutut! Älä sinä väitä minua pahaksi perkeleeksi!" Tässä vaiheessa otin vähät voittoni pois koneesta ja lähdin kotiin päätäni pudistellen.
 

tutzba

Jäsen
Kaverini erosivat tässä viikonloppuna ja Facebookissa muuttivat suhdestatuksensa tänään sinkuiksi. Täten ihmettelenkin ihmisten tyhmyyttä kommenttien suhteen. Siellä on sinkkupäivityksen johdosta tullut kaikkea surunaamoista wtf-kommentteihin, joukossa myös "Varmaan joku vitsi?" ja "eikä.. ei tykkää :(".

Mikä helvetti ihmisten ongelmana on? Pitääkö tuollaisia mennä heittämään? Tässäkin tapauksessa suhde kesti päälle kolme vuotta, eli ei ihan mikään helpoin ero ole. Ottakaa puhelin käteen ja soittakaa kaverillenne, osaa varmasti arvostaa sitä paljon enemmän kuin FB:n surunaamaa.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kaverini erosivat tässä viikonloppuna ja Facebookissa muuttivat suhdestatuksensa tänään sinkuiksi. Täten ihmettelenkin ihmisten tyhmyyttä kommenttien suhteen. Siellä on sinkkupäivityksen johdosta tullut kaikkea surunaamoista wtf-kommentteihin, joukossa myös "Varmaan joku vitsi?" ja "eikä.. ei tykkää :(".

Mikä helvetti ihmisten ongelmana on? Pitääkö tuollaisia mennä heittämään? Tässäkin tapauksessa suhde kesti päälle kolme vuotta, eli ei ihan mikään helpoin ero ole. Ottakaa puhelin käteen ja soittakaa kaverillenne, osaa varmasti arvostaa sitä paljon enemmän kuin FB:n surunaamaa.
No usein facebookissa on jotain random-tyyppejä, joilla ei sun tekemiset kiinnosta ellei mene huonosti. Sit muka facessa kiinnostaa ja ne saa tuntea ittensä hyviksi ihmisiksi kun "kiinnostaa" -___-
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Ihmettelen nyt erästä juttua. Miksiköhän tiettyihin kännykkänumeroihin (ainakin tietyistä kännyköistä soitettaessa) puhelut menee läpi, vaikka lisää numeron loppuun numeron 8? Eli esim 040 2468013-numeroon onnistuu myös soitto näppäilemällä 040 24680138? Ilmeisesti se on myös nimenomaan numero 8? Tänään todistin ihan livenä tämän väitteen, kun näppäilin oman numeroni tyttöystävän kännykästä ja lisäsin loppuun kasin: puhelu tuli läpi. Samoin naisen toiseen numeroon soitettaessa homma toimi. Kuitenkin kun yritin tyttöystävän kännykkään soittaa omasta puhelimestani, homma ei toiminut, vaan ilmoitettiin "numero ei ole käytössä". Todella hämmentävää, onko kenelläkään mitään tietoa tästä?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Ihmettelen nyt erästä juttua. Miksiköhän tiettyihin kännykkänumeroihin (ainakin tietyistä kännyköistä soitettaessa) puhelut menee läpi, vaikka lisää numeron loppuun numeron 8? Eli esim 040 2468013-numeroon onnistuu myös soitto näppäilemällä 040 24680138? Ilmeisesti se on myös nimenomaan numero 8? Tänään todistin ihan livenä tämän väitteen, kun näppäilin oman numeroni tyttöystävän kännykästä ja lisäsin loppuun kasin: puhelu tuli läpi. Samoin naisen toiseen numeroon soitettaessa homma toimi. Kuitenkin kun yritin tyttöystävän kännykkään soittaa omasta puhelimestani, homma ei toiminut, vaan ilmoitettiin "numero ei ole käytössä". Todella hämmentävää, onko kenelläkään mitään tietoa tästä?

Ainakin Saunalahti on ottanut jo kahdeksan numeron järjestelmät käyttöön eli jos hakee uuden liittymän Saunalahdelta niin uusi numero saattaa olla 045-12345678 ja oliskohan niin että nyt kun koitat soittaa tolla sun "8-liitoksella" Saunalahden liittymään niin se tunnistaa sen ja et pääse läpi. Muut (Sonera, DNA yms.) ei kai ole ottanu vielä kahdeksaa numeroa käyttöön mutta en mä sitä osaa selittää miks ne puhelut läpi menee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo on se kumma juttu kun krapulassa hajuaisti tuntuu olevan jotenkin parempi kuin normaalisti. Kraanavesikin haisee ihan joltakin puhdistusaineelta.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mihin hävisivät tv-kanavilta kaikki tietokilpailut, tyyliin Haluatko Miljonääriksi, Greed ja muut vastaavat? Nyt tulee joka tuutista tuota reality-huttua malliohjelmista johonkin Erkki Esinahan mökin paskahuussin rakentamiseen liittyen. Kaiken lisäksi nuo suomiversiot ovat aivan julmetun paskoja, miten tähän on tultu? Ei voi kuin ihmetellä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Mihin hävisivät tv-kanavilta kaikki tietokilpailut, tyyliin Haluatko Miljonääriksi, Greed ja muut vastaavat? Nyt tulee joka tuutista tuota reality-huttua malliohjelmista johonkin Erkki Esinahan mökin paskahuussin rakentamiseen liittyen. Kaiken lisäksi nuo suomiversiot ovat aivan julmetun paskoja, miten tähän on tultu? Ei voi kuin ihmetellä.

Samaa olen minäkin ihmetellyt. Tuntemattomat, Ota tai jätä ja varsinkin tuo Haluatko Miljonääriksi kiinnosti itseäni kovasti. Myös Far out, Giljotiini, Voitto kotiin ja Heikoin lenkki yms. oli ihan hauskaa viihdettä =)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Samaa olen minäkin ihmetellyt. Tuntemattomat, Ota tai jätä ja varsinkin tuo Haluatko Miljonääriksi kiinnosti itseäni kovasti. Myös Far out, Giljotiini, Voitto kotiin ja Heikoin lenkki yms. oli ihan hauskaa viihdettä =)
Joku Suomi Tv voisikin tehdä kulttuuriteon ja lähettää Otilan ja Salmisen juontaman Kolmosvisan uusintana. Helvetti, miksei näitä jo tuu?
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Enää ei löydy ihmisiä jotka tietäisivät jostain jotakin. Sen sijaan sohvalla istuvia pipopäitä jotka tykkää ryystää siideriä ja itkeskellä kännissä on ruuhkaksi asti. Ja miksi esittää tietokilpailuja, jos yleisökään ei ymmärrä kysymystä, saati sitten vastausta. Ei ne vaan jaksa katsella mitään tietokilpailua.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Enää ei löydy ihmisiä jotka tietäisivät jostain jotakin. Sen sijaan sohvalla istuvia pipopäitä jotka tykkää ryystää siideriä ja itkeskellä kännissä on ruuhkaksi asti.

Aivan Jeda. Meet nyt nukkumaan ja aamulla on sitte taas hyvä olla ja katsot asioita ihan toiselta kantilta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onhan tv:ssä tietokilpailuja. Ne ovat muuttuneet nykyihmisen järjelle sopivaksi.

Pistä nämä laulun sanat oikeaan järjestykeen:

a. Maamme
b. Suomi
c. Oi

Tai mikä on näiden eläinten järjestys pienimmästä suurimpaan:

a. Delfiini
b. Kärpänen
c. Sinivalas

On tuo käsittämätöntä.

Minä myös kaipaan oikeita tietokilpailuja telkkariin ja nyt todellakin ihmettelen, että miksei niitä enää ole?
Sponsoreiden puute vai mikä?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joku Suomi Tv voisikin tehdä kulttuuriteon ja lähettää Otilan ja Salmisen juontaman Kolmosvisan uusintana. Helvetti, miksei näitä jo tuu?

Muistaako kukaan, mikä oli se tietokisa, joka tuli aivan Kolmoskanavan alkuaikana? Nimi ei tuu mieleen. Pekka Laiho siinä oli juontajana ja ainakin Matti Pellonpää kisaamassa. Ohranjyvä liittyi jotenkin siihen, peräti tehtiin siellä?
 

DaHolla

Jäsen
Täällä on jo kaipailtu vanhoja tietovisailuja ja itse ihmettelen kuinka hyvin edelleen vanhat Speden Spelit viihdyttää kun olen katellut klippejä Youtubesta. Voisin ilomielin katsella Speden Spelit- uusintoja kaikkien ns lifestyle ohjelmien sijaan joita tungetaan joka kanavalta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistaako kukaan, mikä oli se tietokisa, joka tuli aivan Kolmoskanavan alkuaikana? Nimi ei tuu mieleen. Pekka Laiho siinä oli juontajana ja ainakin Matti Pellonpää kisaamassa. Ohranjyvä liittyi jotenkin siihen, peräti tehtiin siellä?

Urbaani visa? Googlettelin tuota kun nimi ei tullut mieleen, mutta olin siinä itsekin mukana kilpailemassa. Ihme juttu, en edes muistanut tuota, enkä nytkään muista yhtään kysymystä, enkä edes sitä hävittiinkö paljon. Luultavasti, koska muistikuvat on niin hataria. Tämä oli joskus 80-luvun alussa. Enkä siis ole varma edes tuosta nimestä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Luultavasti, koska muistikuvat on niin hataria. Tämä oli joskus 80-luvun alussa. Enkä siis ole varma edes tuosta nimestä.

Jotenkin ei tuo urbaani-visa "kolahda", en ole varma. 80-lukua se oli kuitenkin. Rento kisa se kuitenkin oli ja taisi olla aika hyvin olutkin siinä mukana, joten olisi tuossa syy muistikuvien hataruuteen.. Ainakin osa kysymyksistä taisi olla ihan huumorilla vedettyjä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Ainakin Saunalahti on ottanut jo kahdeksan numeron järjestelmät käyttöön eli jos hakee uuden liittymän Saunalahdelta niin uusi numero saattaa olla 045-12345678 ja oliskohan niin että nyt kun koitat soittaa tolla sun "8-liitoksella" Saunalahden liittymään niin se tunnistaa sen ja et pääse läpi. Muut (Sonera, DNA yms.) ei kai ole ottanu vielä kahdeksaa numeroa käyttöön mutta en mä sitä osaa selittää miks ne puhelut läpi menee.

Vähän tähän liittyen toinen ihmettelyn aihe, tai ehkä ennemminkin kysymys. Eli onko kaikissa uusissakin puhelimissa edelleen se "ominaisuus", että tarkastelevat vain soittajan puhelinnumerosta seitsemää viimeistä numeroa? Ainakin pari vuotta vanhoissa Nokialaisissa menee silleen. Eli kun isäni firmalle 90-luvulla hommattiin ekat kännykät, niin he sitten ottivat (jostain syystä) eri operaattoreilta samat numerot. Eli siis toisen liittymän numero on 0400-xxxxxx ja toisen 0500-xxxxxx. Jos nuo molemmat ovat tallennettuna puhelimen muistiin, niin puhelin ei erota niitä toisistaan vastaanottaessaan puhelua. Kummasta tahansa soitettaessa näkyy vastaanottajalla ilmeisesti se nimi joka löytyy aakkosjärjestyksestä aiemmin.
Joskus sitten eräs kaverini minulle tuon "seitsemän numeron säännön" selitti. Mahtaako olla joku standardointihomma vai mikä.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Lisää ihmettelyä kännyköistä. Olen uudessa firmassa ollut hetken duunissa ja johtoportaasta usean henkilön nimi on tallennettuna puhelimeen (iPhone). Näissä numeroissa on tiettyjä yhtäläisyyksiä mutta loppuvat kuitenkin eri numeroihin. Kuitenkin muutaman kerran heidän soittaessaan (ei aina) näytölle on ilmestynyt "xxx or yyy calling" eli heidän molempien nimet ponnahtavat tuohon. Tämä on ehkäpä joku Applen juttu, mutta mikäköhän tuossa on taustalla? Edelleen myös ihmettelen tuota ylimääräistä kasi -meininkiä (linkki vie aiempaan ihmettelyviestiin).
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mitenköhän TosiFani on saanut Mr. Foxin noin tiukkaan niskalenkkiin? Vaikka on pelikiellon takia sivussa keskustelusta, niin silti vetelee toista alta kölin ja kunnolla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin lukemassa HIFK:n markkinointi-ketjua ja suuresti hämmästyin, kun huomasin aikuisten (?) ihmisten haaveilevan siellä IFK-lakanoista ja kaikenmaailman muusta krääsästä. Ehkä itse olen jotenkin tylsä ja kyyninen ihminen tai en osaa fanittaa täysillä mitään joukkuetta, mutta en enää ikävuoden 12 jälkeen suostuisi ostamaan itselleni mitään jääkiekkojoukkueen lakanoita. Joten itseä ainakin ihmetyttää, että kuka aikuinen haaveilee ostavansa fanittamansa joukkueen lakanat kotiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös