Ihmettelyketju

  • 6 389 658
  • 38 805
Suosikkijoukkue
TPS
Itse pidän useinkin tuon kotiseuran mustaoransseja vermeitä (lue: hupparia) päällä täällä pk-seudulla, mutta ainoastaan positiivista palautetta on tullut.
Aika jännää, omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia. Mustavalkoinen kaulahuivi on aiheuttanut lähinnä vittuilua pk-seudulla, paitsi tietysti tepsifaneilta. Muistan kun eräänäkin lauantaina TPS oli käynyt häviämässä Nordensjöldinkadun jäähallissa, niin baarimikkokin jaksoi tästä muistutella. Oma vastaukseni oli jotain valtiomiesmäistä ja äärettömän fiksua, jota tehostin hymyilemällä ja heiluttamalla keskisormea. Tämä kaikki tapahtui siis ihan hyvässä hengessä.

Itse ihmettelen sitä, miten firmalla voi mennä noinkin hyvin, vaikka toimitusjohtaja on täysin epäpätevä. Sekä, miten helvetissä voi olla näin paljon parittomia sukkia?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Aika jännää, omat kokemukseni ovat täysin päinvastaisia.

Kaipa se on, kun ei vielä pelata samassa sarjassa pk-seudun suurjoukkueiden kanssa. Useamman kerran ollaan kyllä tokaistu hyvässä hengessä jotain "ensi-vuonna-liigaan!"-tyylistä tuubaa ja näytetty sentterin sijasta peukkua. Noh, eihän siinä.

Kieltämättä olen noin muutoinkin ihmetellyt KooKoon joukkueena saamaa sympatiaa täällä JA:ssakin, vaikka muutoin "Suomen turhinta kaupunkia" tylytetään huolella. Kiitos silti ja siitä huolimatta sekä hattu päästä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Onko sattumaa, että Tartu Mikkiin -show'n komeimpia vetoja on ollut joka kerta laulamassa Kirsi Ranto?

Linkki sitoo kulkijan YouTuben maailmaan; Kirsi Ranto & Susanna Heikki - Jos menet pois. Linkki!?!

Duettolaulanta ei naisten laulamana montaa pykälää enää parane tästä. En osaa tätä selittää, mutta naisten puhtaissa stemmoissa on jotain, mikä iskee kuin tuhat volttia. Äänet värit, vireet, kaikki täsmäävät ja menevät sovussa harmoniassa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi lähes kaikki kebabpaikat tarjoavat samaa sapuskaa? Kaikki liha taitaa tulla samasta paikasta, kastikkeet maistuvat samalle ja samat annokset on listoilla. Lisukkeissa on pienia eroja, jotkus käyttävät kaalia, jotkut jäävuorisalaattia, niihin sitten joku yksittäinen kurkku- ja tomaattisiivu sekaan. Maksaisin mielelläni pari euroa enemmän annoksesta jos liha olisi kunnollista eikä aina tuota teollista mössöä. Myös itse tehty, juuri paistettu pitaleipä olisi kova juttu, sitä yksi ravintola täällä Lappeenrannassa harrasti mutta sekin on tällä hetkellä suljettuna.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
...Myös itse tehty, juuri paistettu pitaleipä olisi kova juttu, sitä yksi ravintola täällä Lappeenrannassa harrasti mutta sekin on tällä hetkellä suljettuna.

Palstatoveri Gleb puhuu hyvinkin pitkälti asiaa. Kerran olen Vantaalla käydessäni saanut tuollaisen kebupaikan itse tekemän pitan ja voi jeesus, kun oli hyvää. Halkaisia oli n.20cm ja makua oli enemmän kuin osaisi kuvitellakaan.

Itse ihmettelen sitä, miksi monessa kebab-pitseriassa tarjotaan asiakkaille ihan täyttä kuraa?? Eihän ne toki tiedä milloin ihminen käy ensimmäistä kertaa, mutta kyllä se eka visiitti antaa suunnan sille käytkö ks. paikassa jatkossa vai et. Esim. Ada täällä Turussa myy rullakebua paksulla lätyllä ja kaalinpaskalla suurimmaksi osaksi täytettynä, lihaa on sen verran, että juuri ja juuri sen pystyy toteamaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Miksi lähes kaikki kebabpaikat tarjoavat samaa sapuskaa? Kaikki liha taitaa tulla samasta paikasta, kastikkeet maistuvat samalle ja samat annokset on listoilla. Lisukkeissa on pienia eroja, jotkus käyttävät kaalia, jotkut jäävuorisalaattia, niihin sitten joku yksittäinen kurkku- ja tomaattisiivu sekaan.
Itse ihmettelen sitä, miksi monessa kebab-pitseriassa tarjotaan asiakkaille ihan täyttä kuraa?? Eihän ne toki tiedä milloin ihminen käy ensimmäistä kertaa, mutta kyllä se eka visiitti antaa suunnan sille käytkö ks. paikassa jatkossa vai et. Esim. Ada täällä Turussa myy rullakebua paksulla lätyllä ja kaalinpaskalla suurimmaksi osaksi täytettynä, lihaa on sen verran, että juuri ja juuri sen pystyy toteamaan.
Eka kerta kertoo useimmiten suunnan, mutta kyllähän se näin on, että paikat pitää "tietää". Paikat ovat yksilöllisiä! Osittain se pitääkin niiden mielenkiintoa yllä. Perusmättöä saa joka paikasta; parhaat paikat pitää "tietää".

Esim. Turussa Ada on yksi viimeisimmistä paikoista, joista menisin hakemaan rullakebabia. Adan annoksista Ada Special (riisikebab + valkosipulivoi) on helvetin hyvä, mutta kooltaan ihan perusannos. Jos haluat ISON riisikebabin, ÄLÄ mene Adaan. Ada Specialin maku on helvetin hyvä, mutta jos iso mies ei halua kiukkuiseksi, niitä pitää tilata kaksi. ÄLÄ tilaa Adan rullakebabia.

JOS haluaisin - - - Turussa, menisin:
- minkä tahansa kebabin väkevällä kastikkeella: Woti Kebab (kastike: turkkilainen maanjäristys)
- ISON riisikebabin/kebab ranskalaisilla: Kristal/Broadway, Littoinen
- ISON rullakebabin: Kristal/Rio, Raisio
- ISON special-kebabin (riisi + ranskalaiset): Orikedon Taverna/Broadway, Littoinen
- isohkon ja maistuvan riisikebabin: Milan, Ege
- isohkon ja maistuvan rullakebabin: Ege, Center Kebab
- maistuvan riisikebabin: Araz
- maistuvan riisikebabin valkosipulivoilla: Ada
- maistuvan kanakebabin: Mir
- pizzan/pannupizzan: Arezzo
- ISON ja edullisen perhepizzan (la-su): Best Food Manhattan

Mitä vielä?

Turussa ainakin CityKebabista saa (on saanut?) itsepaistettua ja paistolämmintä pitakebabia. Kuningas-Kebab on helvetin hyvä ja arvostettu paikka; hinnat ovat tietysti myös sen mukaiset. Porissa Kebab-Pizzeria Mevlanassa tehdään (on tehty?) kebabliha itse ja maku on sen mukainen. Rauman Eti Kebabista voisin väittää samaa; siellä en tosin ole itse nähnyt lihan valmistusprosessia kuten Mevlanassa. Molemmat paikat ovat kuitenkin aivan helmiä! Ulvilan Metro Kebabissa tehdään kebabkastikkeet itse ja niitä voi ostaa omaan pulloon mukaankin. Hinta on muistaakseni 5e/litra. Someron Didim on luultavasti tarjonnut elämäni parhaimman kebabelämyksen. Siinä vain menee sanattomaksi, kun viimeinkin on saanut nenänsä eteen sen "täydellisen" kebabannoksen. Jyväskylän kävelykadulla (?) on ainoa tietämäni paikka, josta saa kebabannoksen muusilla (en maistanut!). Helsingin Chilli Kebab ei ole mitenkään erikoinen, mutta sieltä olen aina saanut sen herkullisen perusannoksen. Ei ole ikinä pettänyt odotuksiani - tosin ei myöskään ylittänyt niitä. Ani Kebabin seisova pöytä on vastaavasti paras, jossa olen koskaan käynyt...

Kyllähän näitä tarinoita riittäisi! Tylsäähän se olisi, jos kebumestat olisivat kaikki samanlaisia, standardisoituja "hesburgereita". Joka kerta uudessa pitäjässä piipahtaessani pitää testata uusi kebumesta. Monta näistä on tietysti vaihtunutkin vuosien varrella ja osa unohtunutkin. Esim. Tampereella osaisin ajaa yhteen helvetin hyvään kebumestaan (ei Manse Kebab eikä mikään muukaan "perinteinen"), mutta mulla ei ole hajuakaan sen sijainnista, osoitteesta saati sitten nimestäkään. En ole löytänyt sitä edes Google Mapsin avullakaan. Pitänee joskus yrittää Google Street View'n avulla löytää oikeaan paikkaan.

EDIT: siirretään...
 
Viimeksi muokattu:

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Näin alkuviikosta unen lottoarvonnasta joka teki minusta miljonäärin (siis siinä unessa) ja herätessäni muistiini oli jäänyt 3 numeroa unimaailmassa arvotusta lottorivistä. Pitihän niitä numeroita sitten ihan läpällä koittaa ja kuinka ollakaan, ne kaikki kolme sitten osuivat myös tosielämän arvonnassa tänään. En tosin paljoa kostunut 3 oikein -tuloksesta, mutta kyllähän tuo pienoisen wtf-reaktion aiheutti.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Onko sattumaa, että Tartu Mikkiin -show'n komeimpia vetoja on ollut joka kerta laulamassa Kirsi Ranto?

Linkki sitoo kulkijan YouTuben maailmaan; Kirsi Ranto & Susanna Heikki - Jos menet pois. Linkki!?!

Kyseisen ohjelman jaksojen taso heittelee aika rajusti, siksi osaajat erottuvat entistä selkeämmin..

Eli eihän se sattumaa ole.. Olen käynyt Rantoa kuuntelemassa parilla keikalla, ja olen huomannut, että Kirsi on tainnut 10 vuoden uran aikana pystyä hiomaan valmiiksi hyvän äänen vielä toiseen potenssiin!

Nopealla Youtuben tarkastelulla löytyi joitain hyviä livevetoja tyyliin:

Tartu Mikkiin: Simply the Best

Oma keikka/biisi:Jos Pois Luotas Lähtisin
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Kaikki aina huutelevat JYPin kannattajien olevan ärsyttävimpiä ja ylimielisimpiä. Kyllä, on monia JYPin kannattajia, joihin voisi liittää ylemmät termit.

Silti HIFK:n kannattajat ovat luokkaa 100x ylimielisempiä, jos pari voittoa on alla. Voin vain kuvitella, kuinka ylimielisiä he olisivat, jos HIFK olisi voittanut mestaruuden ja kolme runkosarjaa putkeen kuten JYP nyt on.

Ihmetellään siis vaikka sitä, miksi minä tunnun olen ainut, joka ajattelee HIFK:n kannattajien keskuudessa olevan korkeimmat lierihatut täynnä ureaa. Yksi syy voi olla, että HIFK-kannattajia on Jatkoajassa vain niin paljon, että ylimielisimpiäkin on todennäköisyyslakien mukaisesti eniten. Scholl ei ole edes pahimmasta päästä.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
koko teksti

Eiköhän tässä näy juuri tuo IFK-fanien määrä. Ja muutenkaan en lämpene näille yleistyksille. Varmasti jokaisen jengin faneista löytyy ihmisiä laidasta laitaan. Totta kai aina menestyvän joukkueen fanien kirjoittelussa tämä yleistyy, ja tähän kun lisätään ihmisille hyvin tyypillinen tapa vihata sitä menestyvää joukkuetta ja sen faneja, niin stereotypia on tarjoilua vaille valmis.

Pari vuotta sitten JYP oli symppis, nyt ei. Mistäköhän johtuu?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Pari vuotta sitten JYP oli symppis, nyt ei. Mistäköhän johtuu?

Juuri näin. Kateus täytyy ansaita. Nimimerkillä aika monta vuotta viettänyt sillä suolla, jonka nimi on "Joko tänä vuonna vihdoin päästäisi oikein pleijareihin? No ei sentään, kunhan tulin kysyneeksi..."
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Silti HIFK:n kannattajat ovat luokkaa 100x ylimielisempiä, jos pari voittoa on alla. Voin vain kuvitella, kuinka ylimielisiä he olisivat, jos HIFK olisi voittanut mestaruuden ja kolme runkosarjaa putkeen kuten JYP nyt on.

Ihmetellään siis vaikka sitä, miksi minä tunnun olen ainut, joka ajattelee HIFK:n kannattajien keskuudessa olevan korkeimmat lierihatut täynnä ureaa.

Kiitos tästä syväluotaavasta analyysistasi. Kannattamani joukkueen JA-kirjoittajissa löytyy näitä ureahattuja, mutta uskoisin, että analyyttisempiä ja parempia kirjoittajiakin löytyy enemmän.

Yleistäminen ja stereotypistäminen on tällä palstalla erittäin suosittua.

Kiitos mielipiteestäsi ja minunkin kategorioisimesta.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Pari vuotta sitten JYP oli symppis, nyt ei.
No ei kyllä ollut. Kahvakiekkohan tuosta kirjainyhdistelmästä on ensimmäisenä tullut mieleen jo pitkään.

En tiedä HIFK-fanien ylimielisyydestä, mutta minua on jo pitkään huvittanut heidän osiossaan vallitseva Heaven or Hell-asetelma. Kun on tappio alla, siellä ollaan potkimassa kaikki, eikä kritiikiltä säästy edes Jan Lundell, mutta kun välillä sattuvat voittamaan, niin se ei kyllä muulta maailmalta jää huomaamatta. Hienoa viihdettä yhtä kaikki.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Duudsonit raivostuivat Maria! -ohjelman tamponiehdotuksesta kertoo Iltasanomat.

Ilmeisesti Duudsonit eivät ole kuulleet että tuo on nuorison keskuudessa nykyään suosittu harrastus. Ei noita reaktioita muuten voi selittää. Ei kai tuosta ehdotuksesta oikeasti noin paljon voi suuttua? Varsinkaan Duudsonit jotka nyt ovat tehneet kaikenlaista. Ilmeisesti siis Duudsonit eivät seuraa lehtiä ja luulivat tuota ihan joksikin Marian omakeksimäksi random heitoksi.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eiköhän tässä näy juuri tuo IFK-fanien määrä. Ja muutenkaan en lämpene näille yleistyksille. Varmasti jokaisen jengin faneista löytyy ihmisiä laidasta laitaan.

Kyllä kaikkien seurojen porukoista löytyy väkeä, josta tulee mieleen urean liiallinen määrä väärässä ruumiinosassa. Niin HIFK:lta, Jokereilta kuin muiltakin liigaporukoilta. Keskimäärin tosin ainakin itse viihdyn HIFK:n osiossa melko hyvin, on siellä kuitenkin hyvin paljon asiantuntevaa ja asiallista väkeä. Ihmettelenkin hieman tuota Miken tuntumaa, lieköhän kohdalle osunut liian usein väärät nimimerkit vai mikä?
 

d2uce

Jäsen
Duudsonit raivostuivat Maria! -ohjelman tamponiehdotuksesta kertoo Iltasanomat.

Ilmeisesti Duudsonit eivät ole kuulleet että tuo on nuorison keskuudessa nykyään suosittu harrastus. Ei noita reaktioita muuten voi selittää. Ei kai tuosta ehdotuksesta oikeasti noin paljon voi suuttua? Varsinkaan Duudsonit jotka nyt ovat tehneet kaikenlaista. Ilmeisesti siis Duudsonit eivät seuraa lehtiä ja luulivat tuota ihan joksikin Marian omakeksimäksi random heitoksi.

Tosin noista kehitysehdotuksista voisi päätellä, että Duudsonit ovat katsoneet tuota Marian friikkisirkusta, eivätkä kovin paljon sitä arvosta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosin noista kehitysehdotuksista voisi päätellä, että Duudsonit ovat katsoneet tuota Marian friikkisirkusta, eivätkä kovin paljon sitä arvosta.

Mutta eikö nämä Duudsonit tienaa elantonsa juuri olemalla osa tuota friikkisirkusta? Tietysti nyt kun on pörssi kunnossa, voi jeesustella. Jos palattaisiin muutamia vuosia taaksepäin, jolloin Duudsonit olivat vielä uransa alkuvaiheessa, tämä ehdotus olisi otettu ilomielin vastaan. Duudsonit eivät pidä Mariasta tai hänen ohjelmastaa, ymmärrän sen, mutta turha heidän on jeesustella näistä tempuista. Eiköhän he ole työntäneet yhtä sun toista ruumiin onkaloihinsa.
 

d2uce

Jäsen
Mutta eikö nämä Duudsonit tienaa elantonsa juuri olemalla osa tuota friikkisirkusta? Tietysti nyt kun on pörssi kunnossa, voi jeesustella. Jos palattaisiin muutamia vuosia taaksepäin, jolloin Duudsonit olivat vielä uransa alkuvaiheessa, tämä ehdotus olisi otettu ilomielin vastaan. Duudsonit eivät pidä Mariasta tai hänen ohjelmastaa, ymmärrän sen, mutta turha heidän on jeesustella näistä tempuista. Eiköhän he ole työntäneet yhtä sun toista ruumiin onkaloihinsa.

Onhan siinä nyt kuitenkin pieni ero. Duudsonit tekevät itsensä naurunalaisiksi televisiossa, kun taasen Marian formaatti perustuu siihen, että sinne roudataan näitä humalaisia vesakeskisiä, joille voidaan sitten yhdessä kaikki nauraa ja tuntea olomme paremmaksi. Seuraavaan jaksoon voisi pyytää jonkun, jolla on vaikka Down-syndrooma, koska onhan ne nyt pirun hauskan näköisiä!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onhan siinä nyt kuitenkin pieni ero. Duudsonit tekevät itsensä naurunalaisiksi televisiossa, kun taasen Marian formaatti perustuu siihen, että sinne roudataan näitä humalaisia vesakeskisiä, joille voidaan sitten yhdessä kaikki nauraa ja tuntea olomme paremmaksi. Seuraavaan jaksoon voisi pyytää jonkun, jolla on vaikka Down-syndrooma, koska onhan ne nyt pirun hauskan näköisiä!

En ymmärrä miten tämä liittyy Duudsoneiden suuttumiseen, heiltähän pyydettiin heidän osaamiseensa liittyvää suoritusta ja Hilden kauhistelee tätä temppua Facebookissa, aika jeesustelua. En itsekään pidä Maria-showsta, ihmettelen vaan Duudsoneiden suhtautumista.
 

d2uce

Jäsen
En ymmärrä miten tämä liittyy Duudsoneiden suuttumiseen, heiltähän pyydettiin heidän osaamiseensa liittyvää suoritusta ja Hilden kauhistelee tätä temppua Facebookissa, aika jeesustelua. En itsekään pidä Maria-showsta, ihmettelen vaan Duudsoneiden suhtautumista.

Oman tulkintani mukaan se liittyy siihen siten, etteivät Duudsonit halua olla osallisena tuollaisessa vähä-älyisille naureskelussa. Sillä ovat itse elantonsa toki tehneetkin, mutta täysin toisella tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
En ymmärrä miten tämä liittyy Duudsoneiden suuttumiseen, heiltähän pyydettiin heidän osaamiseensa liittyvää suoritusta ja Hilden kauhistelee tätä temppua Facebookissa, aika jeesustelua. En itsekään pidä Maria-showsta, ihmettelen vaan Duudsoneiden suhtautumista.

Lykkäppä kuule itse viinatamppooni perseeseen televisossa, jos olet pohjalainen homofobikko.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oman tulkintani mukaan se liittyy siihen siten, etteivät Duudsonit halua olla osallisena tuollaisessa vähä-älyisille naureskelussa. Sillä ovat itse elantonsa toki tehneetkin, mutta täysin toisella tavalla.

Käsittääkseni Maria -show:ssa on naureskeltu kahdelle "vähä-älyselle" eli Keskiselle ja Tukiaiselle, jotka ovat vierailleet lähes jokaisessa muussakin talk show:ssa, joten en nyt niin kauheasti lähtisi Duudsonina Facebookissa jeesustelemaan.
 

Bartholomew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Mutta eikö nämä Duudsonit tienaa elantonsa juuri olemalla osa tuota friikkisirkusta? Tietysti nyt kun on pörssi kunnossa, voi jeesustella. Jos palattaisiin muutamia vuosia taaksepäin, jolloin Duudsonit olivat vielä uransa alkuvaiheessa, tämä ehdotus olisi otettu ilomielin vastaan. Duudsonit eivät pidä Mariasta tai hänen ohjelmastaa, ymmärrän sen, mutta turha heidän on jeesustella näistä tempuista. Eiköhän he ole työntäneet yhtä sun toista ruumiin onkaloihinsa.

En mikään Duudson fani ole, mutta en nyt heti muista heiltä mitään "temppua" jossa olisivat jotain tavaraa perseeseensä lykänneet. Jos olen väärässä niin pahoittelen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös