Ihmettelyketju

  • 6 344 698
  • 38 746

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi syy on ainakin siinä, että työnantaja vaatii lääkärintodistuksen (tai no, terveydenhoitajan todistuskin käy) 1-3 päivän sairastelun jälkeen.

Osa työnantajita vaatii lekurintodistuksen jo ensimmäisestä sairauspäivästä. Ja kaikille ei tosiaan riitä tuo terveydenhoitajan todistus.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Osa työnantajita vaatii lekurintodistuksen jo ensimmäisestä sairauspäivästä. Ja kaikille ei tosiaan riitä tuo terveydenhoitajan todistus.

Tuollainen on kyllä ihan silkkaa vittuilua. Kolme päivää ilman todistusta lienee se yleisin käytäntö, eivätkä kaikki tunnu niitä todistuksia tuotakaan pidemmistä poissaoloista kyselevän.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näistä lääkäri- ja saikkujutuista tuli mieleen yksi tapaus muutaman vuoden takaa.
Ihmettelin, kun työpaikkalääkäri tarjosi neljän viikon saikkua murtuneesta vasemman käden (olen oikeakätinen) pikkusormesta. Teen toimistohommia.
Myöhemmin ihmettelin, kuinka hyvin sormi parani, vaikka vähän peloteltiin lääkärissä, että noista sormivammoista ei ikinä tiedä, miten ne paranevat.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Tuollainen on kyllä ihan silkkaa vittuilua. Kolme päivää ilman todistusta lienee se yleisin käytäntö, eivätkä kaikki tunnu niitä todistuksia tuotakaan pidemmistä poissaoloista kyselevän.

Riippuu kyllä ihan yrityksen koosta, käytettävästä työterveyspalveluista ja työntekijöistä.

Kun yrityksessä on 2 500 työntekijää ja reilut 100 eri toimipistettä, alkaa jo mennä hankalaksi. Kun vielä ottaa huomioon, että työntekijät ovat pääosin nuoria, merkittävä osa tekee töitä opiskelujen ohella ja vaihtuuvuus on tuota kautta kova, ei ole paljon muita vaihtoehtoja kuin vaatia lääkärintodistus jo ensimmäisestä päivästä. Joo, työterveydenhuolto on hienosti järjestetty mutta sitä ei tietenkään tarjota määräaikaisille, jotka sitten käyvät arvauskeskuksissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näistä lääkäri- ja saikkujutuista tuli mieleen yksi tapaus muutaman vuoden takaa.
Ihmettelin, kun työpaikkalääkäri tarjosi neljän viikon saikkua murtuneesta vasemman käden (olen oikeakätinen) pikkusormesta. Teen toimistohommia.
Myöhemmin ihmettelin, kuinka hyvin sormi parani, vaikka vähän peloteltiin lääkärissä, että noista sormivammoista ei ikinä tiedä, miten ne paranevat.

Se on noiden murtumien kanssa aina vähän sellaista ettei koskaan tiedä miten ne paranee. Minullakin meni tässä juuri murtuneen varpaan kanssa pitkälti kolmatta kuukautta ennen kuin luutui kunnolla.

Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen ihmettelyyn niin eiköhän tuossa suurimmaksi osaksi ole kyse juuri siitä että työnantajaa varten pitää käydä jonkinlainen lappu hakemassa. Ja parempi niin koska kyllä sekin vituttaa kun hirveässä kuolemantaudissa tullaan töihin ja tartutetaan sitten koko henkilökunta.
 

Theone

Jäsen
Näistä lääkäri- ja saikkujutuista tuli mieleen yksi tapaus muutaman vuoden takaa.
Ihmettelin, kun työpaikkalääkäri tarjosi neljän viikon saikkua murtuneesta vasemman käden (olen oikeakätinen) pikkusormesta. Teen toimistohommia.
Myöhemmin ihmettelin, kuinka hyvin sormi parani, vaikka vähän peloteltiin lääkärissä, että noista sormivammoista ei ikinä tiedä, miten ne paranevat.

Toissa kesänä meni murtuneen pikkusormen kanssa kahdeksan viikkoa ennen kuin pääsin takaisin töihin. Oli ihan tyvestä murtunut, eikä meinannut luutua millään. Eihän tuosta mitään haittaa ollut ja kesäkin oli lämmin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitäs lääkäri sanoi? "Nilkka nyrjänyt, pusi pusi, pyydäppä hoitajalta tikkari kun lähdet kotiin" ?

Turha vastaus vielä turhempaan vastaukseen. Ei sanonut. Oli ensimmäistä viikkoa töissä ja eipä oikein osannut mitään kertoa, patisti röntgeniin, mutta sieltä ei mitään löytynyt. Loppujen lopuksi käski hoitajan sitoa nilkan
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Näistä lääkäri- ja saikkujutuista tuli mieleen yksi tapaus muutaman vuoden takaa.
Ihmettelin, kun työpaikkalääkäri tarjosi neljän viikon saikkua murtuneesta vasemman käden (olen oikeakätinen) pikkusormesta. Teen toimistohommia.
Myöhemmin ihmettelin, kuinka hyvin sormi parani, vaikka vähän peloteltiin lääkärissä, että noista sormivammoista ei ikinä tiedä, miten ne paranevat.

Itselläni pistettiin joskus sidettä ranteeseen ja tarjottiin saikkua. Sanoin kiitos ei, ja menin töihin. Hakkasin näppistä yhden päivän paketoidulla ranteella sillä seurauksella, että kyynärpää oli tulessa kaksi päivää, kun asento ei ollut se normaali.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Joku kertoi täällä joskus kauan sitten niistä tyypeistä jotka olivat raijanneet pakettiautollisen alkoholitonta siideriä Tallinnasta Suomeen ja totuus paljastui vasta kun oli jo aivan liian myöhäistä.

Mitähän näille tyypeille ja tuolle siiderilaistille tapahtui? Ja onko tämä kaksikko (?) onnistunut tunaroimaan muilla sektoreilla? Jotenkin vain herroja tuntematta voisin aavistella että ovat alttiita kaikenlaisiin kommelluksiin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tosta Norosen tempauksesta tuli mileen että miksiköhän Flyers ei ole jäädyttänyt Ron Hextallin pleinumeroa #27? Itselle Ron Hextall on kuitenkin samanlainen lätkä-legenda kuin Gretzky, Bourque, Messier, Kurri, Lemieux, Roy, Hasek...
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmettelen, millä logiikalla tämä "Sauna-Timo" kykenee syyttämään venäläistä kilpailijaa omasta hölmöydestään. Ei sitten käynyt mielessä vaikka tulla pois sieltä saunasta, kun alkaa nahka pudota lattialle ja on hengenlähtö lähellä?

"Minähän en perkele luovuta, vaikka henki menisi!" No kaverilta meni, kun käytti vähän dopingia. Turha sitä on silti syyttää, jos voittaminen on kerran tärkeämpää kuin omasta hengestä huolehtiminen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kyllä kumma juttu miten vaikeaa mulla on löytää sopivia vaatteita. Koko talven ajan olen hieman katsellut uusia farkkuja tai muita housuja, mutta ei vaan meinaa löytyä kivoja. Joka kauppa on kyllä täynnä niitä jotain homofarkkuja. Pakko se on vissiin ostaa taas uudet Levikset. Ja tossa reilu kuukausi sitten löysin Stockmannilta kaksikin kivaa paitaa, mutta molemmat olivat jotain ihmeen slim/tight fittejä, jotka eivät mahdu mitenkään tavalliselle laihalle/hoikkavartaloiselle ihmiselle kun kaljamahan kohdalta kiristää ja muutenkin näyttää niin hölmöltä.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Missä on Scholl? Eikö se kuukausi ole jo kulunut? Miehellä on sentään mielipiteitä ja tietoa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se kyllä kumma juttu miten vaikeaa mulla on löytää sopivia vaatteita. Koko talven ajan olen hieman katsellut uusia farkkuja tai muita housuja, mutta ei vaan meinaa löytyä kivoja. Joka kauppa on kyllä täynnä niitä jotain homofarkkuja. Pakko se on vissiin ostaa taas uudet Levikset.

En tiedä mitä tarkoitat homofarkuilla, mutta ihme on jos ei Calvin Kleinin tai Dieselin storeista löydy perusfarkkuja.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä mitä tarkoitat homofarkuilla, mutta ihme on jos ei Calvin Kleinin tai Dieselin storeista löydy perusfarkkuja.
Esimerkiksi sellaisia "kuluneita" farkkuja tarkoitin, mistä siis en tykkää. Itiksessä olen muutamankin kerran viime aikoina käynyt farkkuja etsimässä, mutta ei vaan ole sattunut silmään kivoja, tai jos on niin ei löydy mulle sopivaa kokoa. Stockmannille olisi joululahjaksi saatu lahjakortti, niin siksi olen sieltä ensisijaisesti koittanut etsiä. Pitää vissiin käydä keskustassa kiertelemässä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nettistriimi

Siellä taas joku mukava poika nakuttelee silmälasit päässä kokispullosta hörppäilyn sivussa muutamaa nappia tietokoneesta, niin monta tuhatta ihmistä ympäri maailmaa saa katsoa jääkiekkoa netin kautta erittäin hyvällä kuvanlaadulla.


Mitäs tekee SONERA, URHOtv ja muut sankarit? Niin. Sonera on niin pikkufirma, että siltä ei kannatakaan odottaa mitään? Kyllä ne luultavasti jotain yrittävät, jos se on yrittämistä, että nettilähetys alkaa toimia pari tuntia sen jälkeen kun piti. Ehkä se lähetyksen alku tuli vaan yllätyksenä, kuten lumisade VR:lle.

Se on kyllä samaan aikaan raivostuttavaa ja aivan uskomatonta, että tuosta paskasta voi pyytää vielä ihmisiä maksamaan 9 euroa/kerta.

Kun siellä on pari kertaa nyt saatu lähetys näkymään edes 1,5-2 tunnin päästä ottelun alkamisesta, niin onko siellä juhlat pystyssä, että "Striimi toimii, me kyllä tosiaan osataan tämä!"

Miten tuosta roskasta kukaan ilkeää pyytää 9 euroa? Eikö heitä hävetä missään vaiheessa?

Tämä on vaan niin käsittämätön tilanne. Asialle pitäisi tehdä jotain, minä en vaan tiedä mitä. Aika monta vuotta tätä samaa on nyt harjoiteltu. Se siinä on myös uskomatonta, että he tietävät itsekin, ettei se toimi. Silti sitä mainostetaan ja vähätellään kaikkia ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
STUK:n sivut kaatuivat hetkeksi (ainakin nyt toimivat) Japanin turman takia. Siis mitä helvettiä? Jos Japanissa sattunut turma kaataa nuo sivut, niin mitenköhän tilanne on jos vaikkapa Loviisassa alkaa atomi halkeilemaan ja ydin sulamaan? Vaikka keskimäärin noilla sivuilla ei kukaan käykään, niin luulisi nyt kaistaa löytyvän varmuuden vuoksi. Ihmettelenkin, miten nykypäivänä kohtuullisen oleellinen tiedotuskanava ei ole tuon paremmin valmistautunut hoitamaan tiedotusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös