Ihmetelläänpä nyt kahta asiaa.
Ensin Oulun paikallisbusseja. Odottelin tuossa joku aika linkkuria kaupunkia kohti miltei kyseisen linjan pohjoisessa päässä. Linkku kun tulee siihen kohdalle kaupungista, jatkaa se vielä pari pysäkin väliä, tekee pikku lenkin ja tulee sitten takaisin samaa reittiä. Sama bussi, joka menee pohjoiseen tuon pysäkin ohi, jolla odottelin, tulee viitisen minuuttia myöhemmin jo etelään. Nytpä kävi niin, että bussi oli myöhässä ja mulla kylmä. Kun näin linkkurin tulevan vasta pohjoista kohti, kun sen olisi pitänyt olla jo menossa toiseen suuntaan, suuntasin nokkelana poikana vastapäätä olevalle pysäkille. Pääsisinpä nopeammin lämpimään. Bussi pysähtyi päästämään jotakuta pois, mutta kuski ei meinannut avata mulle ovea. Sitten aukaisi, kun siinä ootin ja kysyi, että olenko menossa kaupunkiin päin menossa. Myönteisen vastauksen jälkeen sanoi, että pitää mennä tien toiselle puolelle odottelemaan. Varmistin vielä, että se bussi tosiaan vain käy pyörähtämässä parin korttelin päässä (niin tekikin), mutta ei siitä sitten saanut tulla kyytiin. Viiden minuutin lisävärjöttelyn jälkeen bussi sitten tuli takaisin, ja nyt sai jopa luvan maksaa kyydistään. Ei vain voi käsittää, että miksi en olisi voinut hypätä jo toiseen suuntaan menevään linkkuun. Tyhjennetäänkö bussi aina kaikista matkustajista linjojen päätepysäkeillä?
Toinen ihmettelyn aihe on tuo Microsoft Silverlight ja sen toimiminen mun koneella. Oon pyrkiny kattomaan subin nettisivuilta videoita ja on usempaan kertaan käynyt sama homma. Pelittää varsin hyvin, kunnes yrittää laittaa videon koko näytölle. Silloin jumittaa täysin Firefox, että myös aukeava Silverlightin kaatumisilmoitus. Ei auta muu, kuin mennä Task Manageriin ja sulkea molemmat. Tämän _jälkeen_ video yhtäkkiä pomppaa koko näytölle ja toimii vallan mainiosti, kunhan ei ota kokonäyttötilasta pois. Vaikka siis molemmat ohjelmat on suljettu :) Nyt kun tuon on kekannut, niin ei oikeastaan niin haittaa, kun toimii kuitenkin, mutta oli ekalla kerralla vähän wtf-fiilis.