Ihmettelyketju

  • 6 357 353
  • 38 767

Potvin#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, KalPa, Hurtat
Sitä olen miettinyt, että olemme kuitenkin aika pitkälti esimerkiksi tuontienergian varassa. Ja maanviljelyhommissakin kuitenkin tarvitaan energiaa (vaikkapa polttoaineet tai sähkö) melko paljon, jotta saadaan pidettyä tuotanto käynnissä. Että siinä mielessä olen sitä mieltä, että tämä "omavaraisuus kriisitilanteiden varalle" ei toteudu vaikka elintarvikkeiden tuotanto riittäisi omavaraisuuteen normaaliaikana. Tosin riippuuhan se kriisitilanteen laadustakin.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että maanviljelyä pitää Suomessa jatkaa ja pitää yllä, mutta tuo kriisitilanneselitys ei tänne oikein uppoa.

Itsekin olen tämän "maitojupakan" aikana ihmetellyt sitä, että onko pääministerimmekin todella niin pihalla, ettei tajua Arla-Ingmanin maidon olevan kotimaista.

Suurempaan omavaraisuuteen on pyrittävä myös tällä energiasektorilla, eikun vaan luvat kolmelle uudelle ydinvoimalalle. Kriisitilanteessa on selvää, että kaikesta joudutaan tinkimään. Olen silti varma, että hyvässä viljelykunnossa olevat pellot on parempi juttu, kuin huonossa kunnossa olevat pellot, vaikka energiasta olisikin pulaa.

Arla-Ingmannin maidossa on joutsenmerkki, mutta se ei takaa, että maito olisi 100 % suomalaista. Suurin osa maidosta on kuitenkin suomalaisilta tiloilta. Arla pyrkii Suomen markkinoille hintoja polkemalla ja näin se ajattelee saavuttavansa suuremman markkinaosuuden ja petaa jo tulevaisuutta. Ei ole ikinä hyvä jos rahat menevät ruotsalais-tanskalaiselle suuryritykselle, sillä eihän kukaan takaa Arlan käyttävän suomalaista maitoa hamassa tulevaisuudessa. Ruotsalaisetkin maidontuottajat ovat pulassa Arlan halvan maidonhinnan takia.

Jengin pitäisi vaan tajuta, että on tässä on suuremmista asioista kyse, kuin siitä että tarjoileeko "Nokka" Kimmo Kapaselle kahvin mustana, vai Arlan maidolla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Aika mystistä, brändin varjossa uskaltaa sellainenkin vinkujien kuningas kuin Kari Jalonen pullistella. Ihmettelen brändin syvyyttä ja leveyttä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen millainen "mies" tuosta neitikiekkoilijasta tuli heti, kun se pääsi pelaajien vaihtopenkin taakse piiloon. Ilmeisesti sieltä uskalletaan nyt huutaa kaikki se mitä pelivuosina jäi vastustajille huutamatta. "Et uskalla tapella"-huuto on ehkä kuitenkin vielä säälitttävämpi kuin tämä viimeinen neekerisivallus.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen millainen "mies" tuosta neitikiekkoilijasta tuli heti, kun se pääsi pelaajien vaihtopenkin taakse piiloon. Ilmeisesti sieltä uskalletaan nyt huutaa kaikki se mitä pelivuosina jäi vastustajille huutamatta. "Et uskalla tapella"-huuto on ehkä kuitenkin vielä säälitttävämpi kuin tämä viimeinen neekerisivallus.
Eiköhän tämä ilmiö tunneta laajemminkin nimellä "koulukiusatun kosto". Jääkiekosta löytyy muutama muukin esimerkki, kuten vaikkapa Raimo Summanen.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Eiköhän tämä ilmiö tunneta laajemminkin nimellä "koulukiusatun kosto". Jääkiekosta löytyy muutama muukin esimerkki, kuten vaikkapa Raimo Summanen.

Rami oli kyllä jo syntymästään asti omanarvontuntoinen (mulkku?) Jyväskylässäkin.
Meitä nuorempia junnuja kohteli kyllä ihan ok ulkojäillä, tosin eihän siihen aikaan Jyväskylässä ollutkaan kuin ulkojäitä (heh)
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Rami oli kyllä jo syntymästään asti omanarvontuntoinen (mulkku?) Jyväskylässäkin.
Meitä nuorempia junnuja kohteli kyllä ihan ok ulkojäillä, tosin eihän siihen aikaan Jyväskylässä ollutkaan kuin ulkojäitä (heh)

Mutta oli se Summanenkin NHL:ssa melko pehmeä niin fyysisesti kuin henkisesti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Miksi lihavat ihmiset syövät julkisesti niin vähän? Ainakin firman kokouksissa tai jossain juhlissa läskit eivät ota herkkuja ja vetävät pienen salaattilounaan.

Jossain vaiheessa ne kuitenkin syövät ihan vitusti koska ovat niin läskejä.


Ketähän luulevat hämäävänsä? Nyt kaikki salaa syövät läskit - kerotkaa!
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Miksi lihavat ihmiset syövät julkisesti niin vähän? Ainakin firman kokouksissa tai jossain juhlissa läskit eivät ota herkkuja ja vetävät pienen salaattilounaan.

Jossain vaiheessa ne kuitenkin syövät ihan vitusti koska ovat niin läskejä.


Ketähän luulevat hämäävänsä? Nyt kaikki salaa syövät läskit - kerotkaa!

Tämä on muuten käsittämätön epäyhtälö. Ollaan tätä monesti ihan porukassa yritetty ratkoa. Vastauksen on pakko olla se, että lihavat viettävät yönsä syömällä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä on muuten käsittämätön epäyhtälö. Ollaan tätä monesti ihan porukassa yritetty ratkoa. Vastauksen on pakko olla se, että lihavat viettävät yönsä syömällä.

En ole tätä semiläskinä ikinä ymmärtänyt. Jos on jo läski, voi syödä niin paljon jaksaa, koska on jo läski. Läskien ihmisten nuukailu on siis aivan turhaa, koska ei se tee läskistä yhtään laihempaa, että jättää julkisella paikalla ylensyömättä. Itse en ikinä jätä hyvää ylensyöntitilaisuutta käyttämättä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Viime viikon aikana on lähes joka yö ilmestynyt vasempaan käteen pitkiä viiltoja, mistähän lie ovat tulleet?
Kyllä sinua joku demoni tai itse pääpiru öisin raaviskelee. Laitapa ne The 69 Eyesit ja Uniklubin levyt roskalaatikkoon ja soita tilalla iltaisin ja öisin jotakin lempeää Suvi Teräsniskaa, Johanna Kurkelaa tai PMMP:tä, niin eiköhän lopu öiset raatelut.

Myös puumanaisia on liikkeellä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kaverilla on mennyt muki nurin, sen ukko on (taas) tehnyt tarpeensa housuun kännissä nukkuessaan. Tiedän muutaman muunkin miehen syyllistyneen samaan, mm. erään eksän. Mikä vittu teitä miehiä oikein vaivaa? Kyse on kuitenkin työssäkäyvistä, kolmikymppisistä miehistä, ei esmes täysin spurguista.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Itse olen tehnyt tuon joskus vaatekaappin lattialle (ykkönen) sekä keittiön roskikseen (sekin ykkönen), mutta housuihin nevö. Aamulla en sitten ole muistanut kummastakaan tapauksesta mitään, ihmettelin vain kun roskis ja vaatekaapin lattia oli märkänä. Myös eräs ystäväni on asunnossani suorittanut tämän toimenpiteen.

Tosin, ei aina meitä miehiäkään voi tuosta syyttää, olen kerran todistanut erään naaraan tekevän minun lattialleni saman. Olin siis onnistunut saamaan mukaani ravintolasta varsin viehettävän neidin kotiini ja siinä yömyssyjen ja muiden jälkeen nukahdettuamme heräsin parin tunnin jälkeen kun vieressä alkoi liikehdintä, neiti nousi sängystä, laski alushousunsa nilkkoihin ja kyykkäsi siihen laskien tarpeensa (ykkönen) lattialle. No, itse ajattelin etten nyt nouse mihinkään, enkä herätä naista, vaan odotin että kömpi takaisin viereen ja nukuimme sitten pari tuntia vielä. Aamulla sitten heräsin siihen että neiti oli noussut minua aikaisemmin ja astuessaan omiin aikaansaannoksiinsa, antaa läksytystä minulle siitä että millainen sika olenkaan kun kuseksin pitkin omaa lattiaani kännissä johon sitten herrasmiehenä en voinut muuta sanoa kuin: "No, sellainen mä olen".

En ole neidille koskaan asiasta kertonut...
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaverilla on mennyt muki nurin, sen ukko on (taas) tehnyt tarpeensa housuun kännissä nukkuessaan. Tiedän muutaman muunkin miehen syyllistyneen samaan, mm. erään eksän. Mikä vittu teitä miehiä oikein vaivaa? Kyse on kuitenkin työssäkäyvistä, kolmikymppisistä miehistä, ei esmes täysin spurguista.

Eipä ole itse tullut tähän koskaan syyllistyttyä, "koputtaa puuta".

Hyvä ystäväni, mies ja ikä 35 osoitti taannoin kuitenkin kehitystä tällä saralla meidän miesten osalta: Olivat tulleet vaimonsa kanssa baarista kotiin ja menneet sitten vielä olohuoneeseen musiikkia kuuntelemaan. No kaverini nukahti sohvalle ja siitä havahtuessaan huomasi vessan olevan varattu ja tarpeen vesien laskuun olevan valtaisa. Vaimonsa ihmetteli lorinaa käytävästä ja raotti vessan ovea. Kaverini oli siellä sitten lorottanut kissojen hiekkalaatikkoon. No toki vaimo sitten kysyi kaveriltani, että "Mitä helvettiä sää teet"? "Saa kai sitä mies kissanhiekkalaatikkoon kusta" vastasi kaverini. No aamu siinä sitten tuli ja herätessään kaverini ei muistanut tapauksesta mitään, mutta ajatteli jotakin tehneensä, kun vaimo oli niin äkäinen. Ei kuitenkaan siis alleen laskenut. Vaimonsa mukaan oli ollut huvittavan näköistä, kun mies vesittää kissojen vessaa ja kolme kissaa sekä koira katsovat vieressä :)

Ja tästä huomaamme sen, että evoluutio kehittää meitä miehiäkin koko ajan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä vittu teitä miehiä oikein vaivaa?

Noita on kyllä omassakin tuttavapiirissä pari, joille housuun kuseminen änkyräkännissä on yleistä. Sitten ovat vielä ne, jotka eivät kuse alleen, mutta muuten kusevat kyllä mihin sattuu. Eräs frendi kusi kerran toisen frendin kirjahyllyssä olleeseen diskettilaatikkoon. Kun häneltä kimpaantuneena kysyttiin, että mitä VITTUA sä oikein touhuat, tuli vastauksena kolmen promillen säestämänä vain, että "hyvä vessa."

*edit*

Kerronpa vielä toisenkin jutun, kun mieleen tuli. Eräs frendi oli kerran toisen frendin auton takapenkillä tuhannen tuiskeessa. Pysähtyivät siinä tankkaamaan ja vänkärin paikalla ollut kolmas kaveri alkoi ihmettelemään, että mikäs helvetin lorina jostain kuuluu. Noh, takapenkin matkustaja siellä laski vesiään pitkin auton lattiaa ja etupenkin selkänojaa. Sälli lähti vähintäänkin lennokkaasti autosta kuskin avustamana ja maksoi toki sisäpesunkin.
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jatketaanpas tätä kivaksi havaittua kuseskeluteemaa. Kertaalleen (käsittääkseni) olen itekin kunnostautunut, tämä tapahtui muutamia vuosia sitten semmoisen semi-raskaan baari-iloittelun jälkeen. Sehän siinä eniten ihmetyttikin ettei tullut sillä kertaa vedettyä sen enempää ja silti kävi näin.

Olimme koko perhe yötä tuttavillamme, tytär nukkui vierashuoneen sohvalla ja meillä oli vaimon kanssa patjat. Jossain vaiheessa olin noussut, astunut muutaman askeleen patjalta oven suuntaan ja mennyt ns. kyykkypissa-asentoon melko tyttömäisesti ja viileästi aloittanut rakkoni tyhjentämisen. Vaimoni herätessä ja tiedustellessa: "Mitähän vittua sä teet" olin vastannut ärsyyntyneenä "No pissaan." Pari sekuntia tästä oli järki ilmeisesti hieman tuikahtanut, olin todennut "suo anteeksi" (kirjakielellä), ja poistunut huoneesta - ilmeisesti vessaan suorittamaan toimenpiteen loppuun. Olin toki kuivannut palatessani lattian ja ripustanut vielä pyyhkeenkin kuivumaan. Herrasmies nähkääs.

Kyllä vaan aamulla oli ihmettelemistä että näinkö kävi minullekin. Ystäväpiirissä kun on eräskin kaveri joka on pisunut mm. tyttöystävänsä päälle sekä lukuisiin eri paikkoihin.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen edelleen valtaisan ihmetyksen vallassa: how on earth is that possible?
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Kaverilla on mennyt muki nurin, sen ukko on (taas) tehnyt tarpeensa housuun kännissä nukkuessaan. Tiedän muutaman muunkin miehen syyllistyneen samaan, mm. erään eksän. Mikä vittu teitä miehiä oikein vaivaa? Kyse on kuitenkin työssäkäyvistä, kolmikymppisistä miehistä, ei esmes täysin spurguista.

Ei mikään! Ei ole eritefandango menossa eikä tule. Pientä katkokävelyä ja koordinaatiovirheitä sulkiksessa, mutta ei sen pahempaa. Olen Tamin 90% keskittymis- ja 50% suorittamisvaiheessa! Teidän naisten pitää nähdä sinne tuloksen taakse ja antaa pelin näyttää (feat. P.Sihvonen).
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Jotenkuten tuntemani naisihminen, koulukaverin kautta tuttu, on kuseksinut kuulemma pienen ikänsä niin humalapäissään kuin selvänäkin - unissakävelijä siis - vähän vaikka minne. Mm. yksi mustesuihkutulostin meni vaihtoon vääränlaisen suihkun takia. Toinen tuttu (mies) taas kusee pääsääntöisesti housuunsa sammuttuaan. En ole vielä löytänyt yhteistä nimittäjää tälle toiminnalle - paitsi siis tuon lorottelun.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen edelleen valtaisan ihmetyksen vallassa: how on earth is that possible?

Tästähän ei osaltani ole tarkoitus tehdä naiset vs miehet asetelmaa, koska lähtökohtaisesti ja luultavasti loppuun saakka pidän naisista enemmän ja heitä isommassa arvossa, kuin meitä jotka emme kykene purukumia syömään samaan aikaan, kun puhelimeen puhumme (tosin Pena hoiti homman käyttämällä purkan ohella faksia). Kuitenkin edellisessä jutussani kuvailemani tapahtuman nimimerkki vaimo on todistanut täällä Jyväskylässä Tanssisali Lutakossa seuraavaa tapahtumaa: Lutakossa on yläkerrassa jossa keikat soitetaan yhteensä kolme vessaa. Yksi molemmille sukupuolille ja yksi yhteinen. Tuo yhteinen on suosituin, koska se sijaitsee baarin alueella.Yleensä siellä kaikki menee hyvin (mitä nyt miehet vähät ujopissaavat pisuaariin, koska kyseessä on niin pieni huone). No tämä naispuoleinen ystäväni vaimo, joka myös on hyvä ystäväni oli jokunen vuosi sitten siellä vessassa käsiään pesemässä toiminnan jälkeen. Kaikki nuo noin viisi vessakoppia oli vapaana, mutta tästäkin huolimatta paikalle tullut nuorehko nainen laski housujaan ja kyykisyi keskelle tätä yleistä tilaa tekemään ykköstarpeensa. Oli kuulemma ollut omituinen kokemus tälle toimenpidettä sivusta seuranneelle naiselle.

Täytyy kyllä myöntää, että itse olen samassa vessassa tehnyt sen ainoan omituisuuteni kuseksimisen suhteen ja antanut mennä, kun pöntönkansi on ollut kiinni. Onneksi huomasin heti ekasta tipasta ettei tarvinnut alkaa pahemmin siivoamaan tai kotiin lähtemään vaatteiden likaantumisen takia.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onhan Black Eyed Peasin "seksikäs" trendileidi Fergiekin kussut keikalla housuihinsa. Eikä vissiin ollut edes paria kaljaa enempää vetänyt. Suurempi ihme kuin joku white trash-mies paskomassa kännissä kalsareihinsa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan Black Eyed Peasin "seksikäs" trendileidi Fergiekin kussut keikalla housuihinsa. Eikä vissiin ollut edes paria kaljaa enempää vetänyt. Suurempi ihme kuin joku white trash-mies paskomassa kännissä kalsareihinsa.

Kiitokset, että laitoit tuon "avainsanan" kuvailemaan Fergien olemusta. Muistelen itsekin, että hieman olisi karkaillut keikalla. No rapatessa roiskuu.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset, että laitoit tuon "avainsanan" kuvailemaan Fergien olemusta. Muistelen itsekin, että hieman olisi karkaillut keikalla. No rapatessa roiskuu.

Pitää naikkosta sen verran puolustella että sääret ja perse ovat varsin premium-kamaa, mutta naama on WTF-osastoa, ei varsinaisesti mikään huippumainos botoxille.
 

#104

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen edelleen valtaisan ihmetyksen vallassa: how on earth is that possible?

Mie ilmestyn puskista(kin) ja kerron kuinka se ihmettely todentaa itseään omalla kohdallani.

Aina niin kovin rauhallisesti ja asiallisesti käyttäytyvä Sataneloinen tuli herätetyksi vessan ja eteisen kynnykseltä nukkumasta, siivousmoppi jo valmiiksi kainalossaan, alasti toki. Kämppiksen tästä klo 07 minut heräteltyä, poistuin huoneeseeni vain ilmoittaakseni hänelle kuinka pieni asuntomme WC-pönttö on. Tällä olin tarkoittanut avointa KOFF III - lavaa, luonnollisesti pystypäin sijoitettua.

Eli miehän sit siihen pissaaman, joutessani... Kyllä. Ihmettelin herätessäni että mikä siinä on kun kovin märältä tuntuu matto eikä kefulturakaan niin antoisalta maistunut.

Kieltämättä olo oli hieman kusinen tapahtumaan jälkeen, eikä pelkästään maultaan.

Heitänkin kuution teille naisille, mikä siinä on kun pitää porukalla ajaa itsensä pieneen koppiin tarpeitaan suorittamaan ? Kovasti olen luonut, ehkä hieman rivohkojakin ajatuksia, kuinka useamman naisen virtsaaminen samaan aikaan tapahtuu pienessä kopissa ?

Aikaansaannoksiin liittyen, ihmettelen kuinka naiseläjät kykenevät kesken juhlintansa heittämään palkkia/laattaa/purjoa/ryyniä/oksua, ja tämän jälkeen jatkamaan "hauskan pitoa" kuin edellinen olisi osa täysin normaalia illanviettoa ? Ei, en puhu tavattoman nuorista tapauksista, vaan otokseni yltää yllättävänkin korkeisiin ikäluokkiin. Tarkoittaako tämä ettei miesten kesken oksennella ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös