Olen edelleen valtaisan ihmetyksen vallassa: how on earth is that possible?
Helposti! Omaan kaveripiiriinikin kuuluu pari sankaria, joita en kyllä juopotteluillan jälkeen kotiini majoita. Toinen on sammuttuaan kussut lukuisat sängyt ja sohvat hienoon kuntoon. Kerran aamulla (hotellissa onneksi) istui horroksessa nojatuolissa täysin munasillaan onnellisen tietämättömänä mistään mitään. Runkopatja ja lattia saattoivat kärsiä hieman kosteusvauriota. Hyvähän näitä on sitten mennä respaan selvittelemään. Ja kerran taas toisen kaverin luona tämä herra uinui olohuoneessa 3+2 sohvaryhmällä, ilmeisesti siinä kolmosella. Majoittajan vaimo nousi sitten aamulla ja tuli olohuoneeseen istuskelemaan seuraksi. No arvaatte varmaan mihin ahterinsa laski (tämä nukkuja oli nimittäin vaihtanut yön aikana sohvaa). Temperamenttinen kun vaimo on, niin sohva paloi vielä samana päivänä kokkona pihalla (maalla nääs). Paloi vitutuksesta myös se toinen, puhdas sohva.
Toinen ei sentään sänkyynsä kuse. Sen sijaan nousee sijoiltaan ja kusaisee sitten mihin sattuu, nurkkaan, vaatehuoneeseen, kirjahyllyn vetolaatikkoon tai vaikka arkkupakastimeen, mikä nyt sattuu milloinkin siinä hollilla olemaan.. Tämä sälli hävisi niin ikään hotellihuoneesta kesken yön, lattia märkänä, huoneen ovi selällään kengät ja puhelimet tallessa, mies ei. Etsittiin ja mietittiin kaikki järkeenkäyvät vaihtoehdot, eikä missään. No muutama tunti ihmeteltyämme kaveri tulee sukkasillaan ja kalsareillaan respaan. Oli herännyt pari kerrosta oman huoneemme yläpuolelta käytävältä. Että tämmösiä kavereita. Kiva niiden kanssa on reissata.
Tottahan se pistää kusettamaan jos vaikka just urvahtamista ennen vetää kepukan tai lonkeron tai pari, ja jos on jo muutenkin vetäny ittensä sen verran notkeeks, että ylöspääsy on jo muutenkin työn ja tuskan takana. Sinällään ymmärrettävää, iljettävää ja ei-hyväksyttävää, mutta ymmärrettävää. Tosin tyyppien pitäisi ehkä itse tiedostaa ongelmansa ja elellä sen mukaan.
Itse olen pärjäillyt kusetuksen kanssa hyvin, kun tuppaa tuo tarve tulemaan uniin. Siitä tietää että olisi aika heräillä kun alkaa näkemään unta lorottamisesta tai sen mahdottomuudesta ihmepaikkoihin. Tässä ei mitään ihmettelemistä, hajaantukaa!
"Jumalauta Mamba! Et kai sä nyt pukupussiis kuse?"