Ihmettelyketju

  • 6 373 986
  • 38 790

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä kohdin se potentiaalinen vaara juuri piileekin. Eli että käytetään tulot aikaisemmin kuin ne realisoituvat, eikä vasta sen jälkeen. Joskus voi käydä niin, että suunnitelmissa olevia tulevaisuuden tuloja ei ikinä tulekaan. Sairastut tai loukkaannut ennen töiden alkamista tms. Ja mitä pitempään pidät tapanasi syödä tilisi ennakkoon, sen varmemmin jossain vaihessa tapahtuu jokin ennalta arvaamaton ikävä käänne maksusuunnitelmissasi. Ja muutenkin, voin kertoa että pitkällä tähtäimellä vitutus kasvaa, kun tilistä menee aina iso osa lainojen maksuun.

No periaatteessahan sitä ei pysty oikein mitään asioita lähteä tekemään jos aina miettii, että voin sairastua tai loukkaantua. Mutta ymmärrän hyvin oman näkökulmasi. Itse kylläkin otan mielummin tuon mainitun riskin ja elän parhaani mukaan tällä hetkellä. Toisekseen jos sattuisikin jotain käymään etten saisikaan haluamaani työtä, niin onnekseni omaan koulutuksen alalle jossa ainakin pk-seudulla aina riittää töitä ja itsellä on myös se etu, että pystyn luottamaan lähipiirini, että sieltä tarvittaessa irtoaa kyllä rahallistakin tukea.

No eipä tapanani ole mitenkään pitkään ollut tapana vingutella luotoilla menemään, mutta näitä poikkeustilanteita (kuten opiskelijavaihto) varten luottokortit ovat erittäin hyödyllisiä.
 
"Haluan lisää suosikkijoukkueita"-topic

Tuntuu vain kummalliselta, että toisilta tarvitsee apua sen suosikkijoukkueen valitsemiseen ja vähän tuli sellainen fiilis, että myös sitä väkisinkin haetaan. No. Kunhan itselleni tuottaa ihmettelyä, kun itse olen pysynyt näissä parissa joukkueessa, joista olen oikeasti todella välittänyt, vaikka ne eivät olekaan niitä isoimpia, mediaseksikkäimpiä tai parhaimpia.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
"Haluan lisää suosikkijoukkueita"-topic

Tuntuu vain kummalliselta, että toisilta tarvitsee apua sen suosikkijoukkueen valitsemiseen ja vähän tuli sellainen fiilis, että myös sitä väkisinkin haetaan. No. Kunhan itselleni tuottaa ihmettelyä, kun itse olen pysynyt näissä parissa joukkueessa, joista olen oikeasti todella välittänyt, vaikka ne eivät olekaan niitä isoimpia, mediaseksikkäimpiä tai parhaimpia.

Onneksi siffa osaa itse päättää suosikkijoukkueensa. Siihen ei muut pääse vaikuttamaan.
 

Buzz

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Onko muut palstalaiset huomannu Vancouverin olympialaisia katsoessaan, että jääkiekko-otteluiden taukomusiikit ja ylen valitsemien pätkien taustamusiikit on painottunut hirveesti siihen valikoimaan, mitä on EA Sportsin NHL-peleistä tullut tutuksi?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Onko muut palstalaiset huomannu Vancouverin olympialaisia katsoessaan, että jääkiekko-otteluiden taukomusiikit ja ylen valitsemien pätkien taustamusiikit on painottunut hirveesti siihen valikoimaan, mitä on EA Sportsin NHL-peleistä tullut tutuksi?

Olen pistänyt täsmälleen saman asian merkille.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Itsekkin tuon olen laittanut merkille. Erityisesti tykkäävät tota Nickelbackin Burn it to the ground kappaletta soitella. Alkaa jo kyllästyttämään, etteivät tosiaan löydä mitään muita biisejä soitettavaksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Vieläköhän Carl Bildt haluaa jutella Alexander Stubbin kanssa lätkästä? :)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmetyttää helvetisti miksi Suomen heikosta menestyksestä Vancouverissa on tehty niin iso juttu. Aiheesta keskustellaan lähes joka mediassa, pääuutislähetyksiin tehdään aiheesta uutinen, eri ohjelmissa ja keskustelupalstoilla mietitään syitä ja haetaan vastuullisia jne. Siis mitä helvettiä, pidän itse todella paljon urheilusta ja sen seuraamisesta, toivon Suomen menestystä ja niin edelleen, mutta ei se nyt perkele mikään iso juttu minulle ole montako mitalia suomalaiset urheilijat sattuvat kisoista saamaan.

Ehkä olen sitten erilainen "nuori", mutta relax vaan kaikki aiheesta stressaavat. Ensi viikollakin nousee aurinko ihan siitä riippumatta pärjäsikö Suomen Aikku tai Paavo tai joku muu Möttönen.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Ihmetyttää helvetisti miksi Suomen heikosta menestyksestä Vancouverissa on tehty niin iso juttu... ...Siis mitä helvettiä, pidän itse todella paljon urheilusta ja sen seuraamisesta, toivon Suomen menestystä ja niin edelleen, mutta ei se nyt perkele mikään iso juttu minulle ole montako mitalia suomalaiset urheilijat sattuvat kisoista saamaan.

No mediahan toki käsittelee aina päivänpolttavia asioita suuren massan kantilta. Se yrittää vain kasvattaa myyntilukujaan. Mutta onneksi Suomi on vapaa maa, jossa saa valita mihin perustaa mielipiteensä. Kari Niemi-Nikkolan haastattelun näin, muuten olen pystynyt välttämään aiheeseen liittyvän uutisoinnin lähes täysin.

Muuten olen samoilla linjoilla. Itselleni on ihan sama montako mitalia Suomi saa. Urheilullisesti kisat ovat muutenkin olleet loistavat.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään joku noin 28-vuotias vittupää-ämmä oli menossa marketiin ostoskärryjen kanssa ja vähän se näytti hankalalta touhulta, vaan joku 50-60-vuotias herrasmies avasi hänelle oven ja sanoi vielä ovea auki pidellessään "ole hyvä". Vittupää-ämmä vain käveli ovesta sanomatta sanaakaan eli esimerkiksi kiitosta. Tulin perässänsä ja meinasin sanoa vittupää-ämmälle rumasti vaan jätin sanomatta, koska olin vielä kännissä.

Vitun omahyväiset vittupää-ämmät. Ja vitun omahyväiset oululaiset vittupää-ämmät. Heitä ihmettelen.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Olen kahtena edellisenä yönä nähnyt unta, jossa mulla on suhde ex-poikaystäväni eksään, eli edeltäjääni siis. "Naiseni" ja minä piilottelemme jossain eksääni, joka itkee lohduttomasti ja yrittää seurata meitä. Eksä asuu jossain pienessä kopissa, eikä sillä ole edes lamppua, ja kaikki on muutenkin ihan perseellään ja huonosti. En tunne sääliä, vaan lähinnä olen kiusaantunut ja ärtynyt siitä, ettei eksäni anna elämäni naisen ja minun olla rauhassa. Toissayönä eksän eksä tempaisi eksää turpaan, viime yönä toisen eksän eksä ja minä vain lukittauduimme ensin jonkun koulun pihalle, ja sitten makuuhuoneeseen.

Olen "oikeassakin elämässä" tavannut näiden kumpienkin eksieni eksät, joista toinen oli juntti ja toinen todella nätti ja mukava. Ikinä en ole ollut naisiin päin kallellaan.

Mitähän helvettiä?
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kaupasta tarttui kokeiluna mukaan HK:n riistakiusaus. Makuelämys oli perinteinen, eli perunan seassa lillui jonkinlaista lihan kaltaista materiaalia. Mutta huvitti nimi "riista" tuossa, kun koko tuotoksessa oli peräti 2% saksanhirveä ja lisäksi 5% porsaanlihaa sekä 5% pekonia. Ihmettelenkin siis sitä, että ilmeisesti jossakin on liikkeellä porsaan- ja pekoninmetsästäjiä.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Olen ihmetellyt jo pitkään sitä, että miksi tarhattua saksanhirveä saa myydä riistana. Maku on kuin lehmää söisi, eikä ihme, kun kasvatus on saman tyyppistä. Minä olen luullut, että riista on vapaana elävää eläimistöä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Vähän ihmetyttää, että pitää tässä koneella päivystää vielä, vaikka viime yönä tuli nukuttua vaille kaksi tuntia. No, jos se Hannu palkitsisi seuraamisen.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vitutus muuttuu ihmetykseksi. Monessa suhteessa.

Ei vaan ala tuo pokeri näyttää niitä parhaita puoliaan minulle.

JWC-ihmisiä ei kiinnosta saada tilastoja ajantasalle.

Kohta alakaa heikittämmään tämä jännitys.
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Kovaa uutispäivää pukkaa, mitskuja satelee ja poikakaveri antoi onnittelupusun tyttökaverille.
http://www.iltalehti.fi/kisaextra/2010022611203911_ki.shtml

Ihmetyttää uutiskynnyksen ylittyminen ja oikein lööpeissä ja kansissa..

Ja tämäkin uutinen ihmetyttää:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1995053
Kysy vittu äidiltäs, vai liekö ollut kiireistä aikaa mutsilla kolmisenkymmentä vuotta sitten.. ei voi muistaa.

Linkkien sisälmys siis: Kuitunen & Sarasvuo & Aitolehti
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin ja kaikkein järkyttävintä tuossa väärin jakamisessa on se, että kun ne mitalit on nyt kuitenkin samanlaisia (ei nimi kaiverruksia) niin mitähän helvetin väliä sillä järjestyksellä on?
Ei kai sillä muuta väliä ollut kuin se, että hiihtäjien nimet sanottiin väärin jaon yhteydessä, koska mitalit jaettiin väärässä järjestyksessä. Eli Saarinen oli Muranen jne.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Curlingista:

Tehostaako tuo jään harjaaminen muka oikeasti paljonkin kiven liikkumista? Onko joku joskus tehnyt jotain testejä ilman harjaa/harjan kanssa? Tuntuu typerältä että tuossakin on joukkueet, vaikka vain yksi tekee suurimman työn eli heittää kiveä. Pitäisi vaihtaa yksilölajiksi.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Curlingista:
Joidenkin kisojen yhteydessä tuota muistaakseni pohdittiin ihan televisiossa ja hyvin hatarien muistikuvieni mukaan joko selostaja, tai joku urheilijoista kertoi, että tehokkaalla harjauksella voidaan vaikuttaa heiton pituuteen about parilla metrillä. Olisiko vielä kierrettäkin pystynyt tehostamaan/heikentämään. Joku enemmän tietävä tarkentakoon.
 
Curlingista:

Tehostaako tuo jään harjaaminen muka oikeasti paljonkin kiven liikkumista? Onko joku joskus tehnyt jotain testejä ilman harjaa/harjan kanssa? Tuntuu typerältä että tuossakin on joukkueet, vaikka vain yksi tekee suurimman työn eli heittää kiveä. Pitäisi vaihtaa yksilölajiksi.
Oman käsityksen mukaan siitä harjaamisesta tosiaan on hyötyä ja vähentää jään kitkaa huomattavasti. Sitten joukkueenhan idea on se, että ne kaikki siinä vuorotellen työntää sitä kiveä ja pari siinä harjaa yhden sitten ollessa ohjailemassa siellä, minne työnnetään. On se ihan joukkuelaji ja pysyköön niin.

No. Ihmettelenpä itse sitä, miten tuokin laji (curling) on keksitty ja sitten vielä tullut olympialajiksi. Onhan siinä toki jäätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös