Ihmettelyketju

  • 6 373 363
  • 38 790

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Kävin katsomassa tämän Rööperi-elokuvan ja elokuva oli ihan hyvä. Se mikä tässä ihmetyttää on se, että lähes jokapaikassa joka tyypillä oli savuke suussa. Auto,vankila,kauppa,koti jne. Onko tämä oikeesti näin coolia?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kävin katsomassa tämän Rööperi-elokuvan ja elokuva oli ihan hyvä. Se mikä tässä ihmetyttää on se, että lähes jokapaikassa joka tyypillä oli savuke suussa. Auto,vankila,kauppa,koti jne. Onko tämä oikeesti näin coolia?
Eikös se sijoitu jonnekin 70-luvulle? Silloin oli sellaista, kaikkialla poltettiin. Ainakin aikuiset poltti.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Eikös se sijoitu jonnekin 70-luvulle? Silloin oli sellaista, kaikkialla poltettiin. Ainakin aikuiset poltti.

Nimenomaan näin. Elokuvat jotka sijoittuvat menneeseen aikaan, pyritään tekemään niin, että se mukailee tuon ks. ajankohdan elinoloja/tapoja. Jos Fedo ei sitä tiedä, niin ihmettelen.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Nimenomaan näin. Elokuvat jotka sijoittuvat menneeseen aikaan, pyritään tekemään niin, että se mukailee tuon ks. ajankohdan elinoloja/tapoja. Jos Fedo ei sitä tiedä, niin ihmettelen.

Itse en ole elänyt 70-luvulla, enkä osannut päätellä sitä, että sillon poltettiin enemmän kuin nyt, sillä nykyäänkin savuke on monella suussa. Noh nyt tiedän.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Itse en ole elänyt 70-luvulla, enkä osannut päätellä sitä, että sillon poltettiin enemmän kuin nyt, sillä nykyäänkin savuke on monella suussa. Noh nyt tiedän.

Itse olen syntynyt 80-luvulla ja tiedän asian ihan sen kummemmin asiaan paneitumatta. Tietääkseni vielä 60-70-luvulla ei tiedetty, että tupakka voi tappaa. Siinä syy miksi todella usea poltti silloin. Kyllähän nykyäänkin moni "röökaa" , mutta tiedän ja väitän, että ks. tapa ei ole enää "in". Varmaan puolet 14-20-vuotiaista polttaa, mutta kaksikymppisten ja siitä vanhempien tupakointi on laskussa. Itsekin poltin n.6 vuotta, jonka jälkeen lopetin sen kannattamattomana.
 

dimmu

Jäsen
..Varmaan puolet 14-20-vuotiaista polttaa, mutta kaksikymppisten ja siitä vanhempien tupakointi on laskussa. ...

Juuri näin. Yleensähän siinä 7-8 luokalla monet aloittavat tupakan polton, ja yrittävät sitten lopettaa joko lukiossa tai ammattikoulussa, tai sen jälkeen. Omistakin kavereista varmaan 40-60% aloitti polttamisen yläasteella, ja nykyään näistä 80% on lopettanut polttamisen. Kai se on niin hienoa yläasteella polttaa tupakkaa.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Onko tosiaan noin suuri polttajien osuus nuorista? Ainakin minut yllätti tuollainen luku, olisin veikannut jotakin korkeintaan 20%. Elän varmaankin pumpuloidussa norsunluutornissa.

"Päivittäin 15-24-vuotiaista miehistä poltti 24 prosenttia, satunnaisesti 11 prosenttia ja samanikäisistä naisista vastaavat osuudet olivat 16 ja 10 prosenttia." -Lainattu tilastokeskuksen tupakkatilastosta.

Tuossa siis mennään 4 vuotta yli tuon mainitsemani 14-20-vuotiaitten. Ja juurikin nuo 4 vuotta kaunistelee tuota tilastoa. Ja 14-15-vuotiaita tupakoitsioita, säännöllisesti ja satunnaisesti polttavia on paljon. Eli päästää siihen, että n. puolet 14-20-vuotiaista polttaa tupakkaa. Ja mikä pahinta 10-14-vuotiaita sauhuttelijoita löytyy myös.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Onko tosiaan noin suuri polttajien osuus nuorista? Ainakin minut yllätti tuollainen luku, olisin veikannut jotakin korkeintaan 20%. Elän varmaankin pumpuloidussa norsunluutornissa.
Mies norsunluutornissa huomioi maailmaa tarkalla silmällä. Tuo 20% on tosiaan aika lähellä. Alla olevasta linkistä löytyvät Kansanterveyslaitoksen tilastot. Tilasto kattaa vuodet 1977-2007, eikä se missään vaiheessa tuolla aikavälillä ole ylittänyt 30 prosenttia. Tosin tekstistä (toisaalla samoilla sivuilla) käy ilmi, että sosiaalinen ympäristö vaikuttaa suuresti. Ammattikoululaisista tupakoi noin joka toinen, lukiolaisista vain joka kymmenes.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tiet...okeilut_ja_paivittainen_tupakointi_1977-2007/
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
En oikein tiedä ihmettelenkö omaa ihmetystäni vai onko asiassa oikeasti jotain ihmeellistä, sillä osuin tuossa kanavalle kun joku saksalaispari veti jäätanssiaan ja selostuksesta särähti ensikuulemalla korvaan kun Tapsa sanoi heidän olevan veli ja sisko.

Urheiluahan se on eikä mitään esileikkiä, mutta kuitenkin aika intensiivistä treenausta ja toisen nostelua & pyörittelyä omien kulkusten edessä lajiin kuuluu, mikä osaltaan ajaa pareja kai yhteenkin, joten siihen nähden tuo yllätti. No, tuskin ainakaan seurustelukumppaneiden tarvitsee olla pettämisestä huolissaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
En oikein tiedä ihmettelenkö omaa ihmetystäni vai onko asiassa oikeasti jotain ihmeellistä, sillä osuin tuossa kanavalle kun joku saksalaispari veti jäätanssiaan ja selostuksesta särähti ensikuulemalla korvaan kun Tapsa sanoi heidän olevan veli ja sisko.
Ihan normaalia. Kyllähän Hokkarihemmot -leffassakin oli näin. Olen itse ihmetellyt, että vielä näissä EM-kisoissa ei ole nähty sitä hyppyä, minkä ne kaksi sankaria ton elokuvan lopussa esittivät. Mikä sen nimi mahtoi olla?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Ihan normaalia. Kyllähän Hokkarihemmot -leffassakin oli näin. Olen itse ihmetellyt, että vielä näissä EM-kisoissa ei ole nähty sitä hyppyä, minkä ne kaksi sankaria ton elokuvan lopussa esittivät. Mikä sen nimi mahtoi olla?

Iron Lotus. Sehän oli keksitty Pohjois-Koreassa.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Urheiluahan se on eikä mitään esileikkiä, mutta kuitenkin aika intensiivistä treenausta ja toisen nostelua & pyörittelyä omien kulkusten edessä lajiin kuuluu, mikä osaltaan ajaa pareja kai yhteenkin, joten siihen nähden tuo yllätti. No, tuskin ainakaan seurustelukumppaneiden tarvitsee olla pettämisestä huolissaan.

Saksasta oli taannoin esillä tapaus, jossa veli ja sisko olivat saaneet keskenään jo useammankin lapsen. Veli oli käynyt vankilassakin asian tiimoilta. Eivät tietääkseni olleet tosin taitoluistelijoita.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
On se nyt kumma, jos ei saa panna omaa siskoaan joutumatta vankilaan.
Ei sillä että minulla siskoa olisi, eikä sillä että panisin jos olisikin mutta kyllä Ponnistuksella pointti on. Sen perkelettäkö se kenellekään kuuluu. No kersoista nyt tietysti tulee jokereiden ultria, mutta jos kumin kanssa heiluu niin antaa sisarrakkauden kukoistaa. Toteaa hyvin humalainen morningstar.
 
Viimeksi muokattu:

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Jaksan oikeasti ihmetellä, jos joku nauraa tuolle JugiStylelle. Oikein hävettää katsella tuollaista roskaa telkkarista. Just tuollaista johon pystyisi naapurin Erkkikin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku stanan lukihärö tai jotain, vissiin. Jatkiksen etusivulla oli ilmeisen rajoittuneen näkökykyni ja/tai heikkojen hoksottimieni mukaan paha panovihre, kun otsake kertoi, että "NHL:ltä vei tähdistöottelun nimiinsä rankkareilla". Mietin, että niin mikä vei NHL:ltä ja mitä. Vasta avattuani linkin käsitin, että siinähän on välilyönti ja pieni "ällä" onkin iso i-kirjain, jolloin olin valaistunut ja typertynyt.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Joku stanan lukihärö tai jotain, vissiin. Jatkiksen etusivulla oli ilmeisen rajoittuneen näkökykyni ja/tai heikkojen hoksottimieni mukaan paha panovihre, kun otsake kertoi, että "NHL:ltä vei tähdistöottelun nimiinsä rankkareilla". Mietin, että niin mikä vei NHL:ltä ja mitä. Vasta avattuani linkin käsitin, että siinähän on välilyönti ja pieni "ällä" onkin iso i-kirjain, jolloin olin valaistunut ja typertynyt.

Avautumisketjukamaa, mutta vastaan nyt tähän. Kiitos, mie mietin tänään monta kertaa töissä kun luin vaan otsikon, että kumpi sen nyt voitti? =) Ei raksuttanu sitten yhtään, nyt avautui.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Avautumisketjukamaa, mutta vastaan nyt tähän. Kiitos, mie mietin tänään monta kertaa töissä kun luin vaan otsikon, että kumpi sen nyt voitti? =) Ei raksuttanu sitten yhtään, nyt avautui.
Nyt ihmettelen suuresti sitä, miten jotakuta voi oikeasti kiinnostaa, kumman konferenssin joukkue "voittaa" kävelyvauhtisen höntsäilyn.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Nyt ihmettelen suuresti sitä, miten jotakuta voi oikeasti kiinnostaa, kumman konferenssin joukkue "voittaa" kävelyvauhtisen höntsäilyn.
Minä taas ihmettelen suuresti sitä, miten paljon ihmiset jaksavat valittaa asiasta, joka ei heidän mielestään kiinnosta yhtään. Olisivat hiljaa.

Ei muakaan kiinnosta kalsarikännääminen, en silti mene avautumaan siitä kalsarikänniketjuun.. Onpahan niillä, jotka pitävät siitä, hauskempaa.
 

Pikherz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuossa aikaisemmin oli juttua tupakoinnista. Kyllä todellakin 14-18 vuotiasta n50% sauhuttelee. Sen jotenkuten vielä ymmärrän, että joku kahdeksasluokkalainen(14-15v) alkaa röökaamaan, että olisi cool, mutta kertokaapa joku, miksi muutama 18v tyttö aloitti tupakoinnin nimenomaan 18 vuotiaana. Onko se vaan sen "ei nälätä"-vuoksi, vai mikä tässä on takana? En pysty ymmärtämään, että mikä kumma siinä kiehtoo. Luulisi, että 18 vuotiaat ymmärtävät mikä on pahasta..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuossa aikaisemmin oli juttua tupakoinnista. En pysty ymmärtämään, että mikä kumma siinä kiehtoo. Luulisi, että 18 vuotiaat ymmärtävät mikä on pahasta..
Niin no, onhan se dokaaminenkin pahasta. Eipä silti, mielestäni tupakointi on aivan käsittämättömän typerä tapa ja vihaan röökinsavua sekä röökinhajuisia ihmisiä. Mitä tuohon sauhuttelun aloittamiseen tulee, niin rajallisen käsitykseni mukaan moni aloittaa juurikin sosiaalisista syistä, myös täysi-ikäiset. Ainakin kovin moni on todennut, että esim. vastakkaisen sukupuolen lähestyminen onnistuu helpommin, kun voi esimerkiksi pummata röökiä ja/tai tulta. Oli miten oli, henkilökohtainen mielipiteeni on nyt ja aina, ettei röökaamisen aloittamiseen ole yhtäkään hyvää syytä. Ja jos joku sattui eilen katsomaan Simpsonit (Sub klo 20:30), siinä oli kuvattu varsin mainiosti tupakkafirman edustaja...

Oma ihmettelyni koskee eilisessä Hesarissa näkemääni synttärionnittelua. Käsittääkseni jonkin onnittelun tms. ilmoituksen lähettäminen Hesariin maksaa kohtalaisesti, jolloin ainakin itse katsoisin tarkasti, millaisen ilmoituksen lähetän. Eilen kuitenkin nähtiin synttärionnittelu, joka meni jotensakin näin (henkilön nimi muutettu): "45 vuotis syntymäpäivä onnittelut Kyllikki Saarelle 27 tammikuuta 2009.". Eli ensinnäkin kaikki mahdolliset kielioppivirheet oli saatu mukaan ja kaiken kukkuraksi onnittelun lähettäjä jäi mysteeriksi. Ehkäpä sankari itse tunnistaa lähettäjän "persoonallisesta" tyylistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös