Eikös se sijoitu jonnekin 70-luvulle? Silloin oli sellaista, kaikkialla poltettiin. Ainakin aikuiset poltti.Kävin katsomassa tämän Rööperi-elokuvan ja elokuva oli ihan hyvä. Se mikä tässä ihmetyttää on se, että lähes jokapaikassa joka tyypillä oli savuke suussa. Auto,vankila,kauppa,koti jne. Onko tämä oikeesti näin coolia?
Eikös se sijoitu jonnekin 70-luvulle? Silloin oli sellaista, kaikkialla poltettiin. Ainakin aikuiset poltti.
Nimenomaan näin. Elokuvat jotka sijoittuvat menneeseen aikaan, pyritään tekemään niin, että se mukailee tuon ks. ajankohdan elinoloja/tapoja. Jos Fedo ei sitä tiedä, niin ihmettelen.
Itse en ole elänyt 70-luvulla, enkä osannut päätellä sitä, että sillon poltettiin enemmän kuin nyt, sillä nykyäänkin savuke on monella suussa. Noh nyt tiedän.
..Varmaan puolet 14-20-vuotiaista polttaa, mutta kaksikymppisten ja siitä vanhempien tupakointi on laskussa. ...
Onko tosiaan noin suuri polttajien osuus nuorista? Ainakin minut yllätti tuollainen luku, olisin veikannut jotakin korkeintaan 20%. Elän varmaankin pumpuloidussa norsunluutornissa.Varmaan puolet 14-20-vuotiaista polttaa
Onko tosiaan noin suuri polttajien osuus nuorista? Ainakin minut yllätti tuollainen luku, olisin veikannut jotakin korkeintaan 20%. Elän varmaankin pumpuloidussa norsunluutornissa.
Mies norsunluutornissa huomioi maailmaa tarkalla silmällä. Tuo 20% on tosiaan aika lähellä. Alla olevasta linkistä löytyvät Kansanterveyslaitoksen tilastot. Tilasto kattaa vuodet 1977-2007, eikä se missään vaiheessa tuolla aikavälillä ole ylittänyt 30 prosenttia. Tosin tekstistä (toisaalla samoilla sivuilla) käy ilmi, että sosiaalinen ympäristö vaikuttaa suuresti. Ammattikoululaisista tupakoi noin joka toinen, lukiolaisista vain joka kymmenes.Onko tosiaan noin suuri polttajien osuus nuorista? Ainakin minut yllätti tuollainen luku, olisin veikannut jotakin korkeintaan 20%. Elän varmaankin pumpuloidussa norsunluutornissa.
Ihan normaalia. Kyllähän Hokkarihemmot -leffassakin oli näin. Olen itse ihmetellyt, että vielä näissä EM-kisoissa ei ole nähty sitä hyppyä, minkä ne kaksi sankaria ton elokuvan lopussa esittivät. Mikä sen nimi mahtoi olla?En oikein tiedä ihmettelenkö omaa ihmetystäni vai onko asiassa oikeasti jotain ihmeellistä, sillä osuin tuossa kanavalle kun joku saksalaispari veti jäätanssiaan ja selostuksesta särähti ensikuulemalla korvaan kun Tapsa sanoi heidän olevan veli ja sisko.
Ihan normaalia. Kyllähän Hokkarihemmot -leffassakin oli näin. Olen itse ihmetellyt, että vielä näissä EM-kisoissa ei ole nähty sitä hyppyä, minkä ne kaksi sankaria ton elokuvan lopussa esittivät. Mikä sen nimi mahtoi olla?
Urheiluahan se on eikä mitään esileikkiä, mutta kuitenkin aika intensiivistä treenausta ja toisen nostelua & pyörittelyä omien kulkusten edessä lajiin kuuluu, mikä osaltaan ajaa pareja kai yhteenkin, joten siihen nähden tuo yllätti. No, tuskin ainakaan seurustelukumppaneiden tarvitsee olla pettämisestä huolissaan.
Ei sillä että minulla siskoa olisi, eikä sillä että panisin jos olisikin mutta kyllä Ponnistuksella pointti on. Sen perkelettäkö se kenellekään kuuluu. No kersoista nyt tietysti tulee jokereiden ultria, mutta jos kumin kanssa heiluu niin antaa sisarrakkauden kukoistaa. Toteaa hyvin humalainen morningstar.On se nyt kumma, jos ei saa panna omaa siskoaan joutumatta vankilaan.
Joku stanan lukihärö tai jotain, vissiin. Jatkiksen etusivulla oli ilmeisen rajoittuneen näkökykyni ja/tai heikkojen hoksottimieni mukaan paha panovihre, kun otsake kertoi, että "NHL:ltä vei tähdistöottelun nimiinsä rankkareilla". Mietin, että niin mikä vei NHL:ltä ja mitä. Vasta avattuani linkin käsitin, että siinähän on välilyönti ja pieni "ällä" onkin iso i-kirjain, jolloin olin valaistunut ja typertynyt.
Nyt ihmettelen suuresti sitä, miten jotakuta voi oikeasti kiinnostaa, kumman konferenssin joukkue "voittaa" kävelyvauhtisen höntsäilyn.Avautumisketjukamaa, mutta vastaan nyt tähän. Kiitos, mie mietin tänään monta kertaa töissä kun luin vaan otsikon, että kumpi sen nyt voitti? =) Ei raksuttanu sitten yhtään, nyt avautui.
Minä taas ihmettelen suuresti sitä, miten paljon ihmiset jaksavat valittaa asiasta, joka ei heidän mielestään kiinnosta yhtään. Olisivat hiljaa.Nyt ihmettelen suuresti sitä, miten jotakuta voi oikeasti kiinnostaa, kumman konferenssin joukkue "voittaa" kävelyvauhtisen höntsäilyn.
Niin no, onhan se dokaaminenkin pahasta. Eipä silti, mielestäni tupakointi on aivan käsittämättömän typerä tapa ja vihaan röökinsavua sekä röökinhajuisia ihmisiä. Mitä tuohon sauhuttelun aloittamiseen tulee, niin rajallisen käsitykseni mukaan moni aloittaa juurikin sosiaalisista syistä, myös täysi-ikäiset. Ainakin kovin moni on todennut, että esim. vastakkaisen sukupuolen lähestyminen onnistuu helpommin, kun voi esimerkiksi pummata röökiä ja/tai tulta. Oli miten oli, henkilökohtainen mielipiteeni on nyt ja aina, ettei röökaamisen aloittamiseen ole yhtäkään hyvää syytä. Ja jos joku sattui eilen katsomaan Simpsonit (Sub klo 20:30), siinä oli kuvattu varsin mainiosti tupakkafirman edustaja...Tuossa aikaisemmin oli juttua tupakoinnista. En pysty ymmärtämään, että mikä kumma siinä kiehtoo. Luulisi, että 18 vuotiaat ymmärtävät mikä on pahasta..
Nimimerkki Pikherzin haukankatse vastaan Kansanterveyslaitoksen tilastot. Hmm...Tuossa aikaisemmin oli juttua tupakoinnista. Kyllä todellakin 14-18 vuotiasta n50% sauhuttelee.