Ihmettelyketju

  • 6 373 363
  • 38 790

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sitä vaan ihmettelen, että mikä saa hampurilaiset maistumaan HesDonaldsissa paremmalta kuin kotona tai ns. tavallisessa baarissa? Siis lasten ja teinien mielestä.

Onhan se nyt jumankauta ihan varmaa, että suurin osa ruoanlaittotaitoisista ihmisista. - esim. minä itse - osaa kunnon aineksista valmistaa paremman ja ruokaisamman jauhelihapihvi-sämpylä-maustekastike-yhdistelmän kuin MacSalmelan ketjun osa-aikatyöläinen.

Vaan ei maistu himassa purilainen jannuille tai iineksille. Pakko päästä heseen tai mäkkiin. Joku siinä konseptissa saa unohtamaan makuasiat. Ei voi järjellä selitttää.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Sitä vaan ihmettelen, että mikä saa hampurilaiset maistumaan HesDonaldsissa paremmalta kuin kotona tai ns. tavallisessa baarissa? Siis lasten ja teinien mielestä.

Onhan se nyt jumankauta ihan varmaa, että suurin osa ruoanlaittotaitoisista ihmisista. - esim. minä itse - osaa kunnon aineksista valmistaa paremman ja ruokaisamman jauhelihapihvi-sämpylä-maustekastike-yhdistelmän kuin MacSalmelan ketjun osa-aikatyöläinen.

Vaan ei maistu himassa purilainen jannuille tai iineksille. Pakko päästä heseen tai mäkkiin. Joku siinä konseptissa saa unohtamaan makuasiat. Ei voi järjellä selitttää.

Pelkkää asiaa koko kirjoitus. Tuota olen itsekin ihmetellyt. Tosin itselläni ei ole lapsia, mutta omasta mielestäni juurikin kotitekoiset Hampurilaiset ovat niitä parhaita. Ainakin nuo vaimon tekemät. Kyllähän noiden ketjujen hampurilaisissa on pakko olla jotain koukuttavaa ainetta, jotta lapset haluavat aina vain sinne hesemäkkiin.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Eikä kyse ole mistään lomarahoista?

Pidät tilillä muutaman kuukauden ja jos vieläkään kukaan ei kysele perään niin sileäksi vaan. Toki riippuu siitä, että kuinka paljon pidät työnantajastasi.
Ei ole, lomarahat on maksettu jo 2 kuukautta sitten. Ja mitä tulee viimeiseen virkkeeseen... nykyisellään en pidä hirveämmin. Tosin mitään ongelmiakaan esim. palkanmaksun kanssa ei ole ikinä pahemmin ollut, joten siihen puoleen olen tyytyväinen.
 

machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tottenham Hotspurs, Barca
Pelkkää asiaa koko kirjoitus. Tuota olen itsekin ihmetellyt. Tosin itselläni ei ole lapsia, mutta omasta mielestäni juurikin kotitekoiset Hampurilaiset ovat niitä parhaita. Ainakin nuo vaimon tekemät. Kyllähän noiden ketjujen hampurilaisissa on pakko olla jotain koukuttavaa ainetta, jotta lapset haluavat aina vain sinne hesemäkkiin.

No asia nyt päivän selvä. Syynä suosioon on täydellisesti luotu markkinointi ja brändi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sitä vaan ihmettelen, että mikä saa hampurilaiset maistumaan HesDonaldsissa paremmalta kuin kotona tai ns. tavallisessa baarissa? Siis lasten ja teinien mielestä.

Onhan se nyt jumankauta ihan varmaa, että suurin osa ruoanlaittotaitoisista ihmisista. - esim. minä itse - osaa kunnon aineksista valmistaa paremman ja ruokaisamman jauhelihapihvi-sämpylä-maustekastike-yhdistelmän kuin MacSalmelan ketjun osa-aikatyöläinen.

Vaan ei maistu himassa purilainen jannuille tai iineksille. Pakko päästä heseen tai mäkkiin. Joku siinä konseptissa saa unohtamaan makuasiat. Ei voi järjellä selitttää.

Teillä katsos ei ole sitä sellaista kiipeilytsydeemihässäkkää jota on mainitsemissasi pikaruokapaikoissa?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sitä vaan ihmettelen, että mikä saa hampurilaiset maistumaan HesDonaldsissa paremmalta kuin kotona tai ns. tavallisessa baarissa? Siis lasten ja teinien mielestä.

Mitenkäs ne burgerit maistuvat kotona, jos ne on vain haettu HesDonalds'ista ja kääreet on poistettu burgereista? Joku lapsellinen ihminen voisi suorittaa asiassa empiirisen tutkimuksen. Laitetaan vierekkäin kaksi hampparia. HesDonalds'in ja kodin. Kumpi maistuu paremmalle lapsen tai teinin mielestä.

Tällainen tutkimus karsisi miljöön ja brändin pois syönnöstilanteen psykologisesta aspektista.

Voi voi, en ole lapsi, enkä teinikään, mutta minustakin etenkin McDonald'sin euron juustoburgerit ovat sairaan hyviä. Varsinkin krapularuokana aivan verratonta tavaraa. Mutta ei koskaan - ei koskaan - "ravintolassa" syötynä.

Lasten rääkynä ja mustalaisten molotus ja tinkaaminen vituttavat näissä syöttölöissä aivan saatanasti.

Mutta itse burgerit: mielestäni herkullista vaikka tosin, ah! niin epäterveellistä.

(Ei ole kyllä tullut noita syötyä sitten kuurin alkamisen. Ja sehän alkoi pääsiäisnä.)

Uskaltaako kukaan muu tunnustaa?

Jälkikirjoitus: Hesen märstipommeista en pidä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos Keravan surmaaja ei olisi ollut valkoinen, niin olisiko kuvaa julkaistu ?
Ei tietenkään, koska vähempiosaisten syrjintä on ehdottomasti kielletty.
Ei ole, lomarahat on maksettu jo 2 kuukautta sitten. Ja mitä tulee viimeiseen virkkeeseen... nykyisellään en pidä hirveämmin. Tosin mitään ongelmiakaan esim. palkanmaksun kanssa ei ole ikinä pahemmin ollut, joten siihen puoleen olen tyytyväinen.
Kyllä sinulla taisi nyt käydä tuuri tässä hommassa. Harvemmassa firmassa taitaa olla käytössä tuo palkanmaksun tarkistaminen. Siitä tulee vuoden mittaan niin suuri kustannus, että on parempi vaihtoehto luottaa siihen, ettei näitä liikaa maksettuja tilejä tule juurikaan tehtyä normaalin järjestelmän puitteissa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen sitä, miksi suuri osa naisista ei osaa meikata. Jos sitä pakkelia pitää naamaan vetää niin olisiko ihan mahdotonta käyttää aikaa tähän toimeen viisi minuuttia enemmän? Epäsiisti ja nopeasti huitaistu meikki on syvältä. Tarkoitushan on kaunistautua. Myös liika hajuvesi luo ihmetystä...siis sellainen, joka täyttää koko tilan...vaikkapa K-Supermarketin. Peittävätkö nämä ihmiset pahaa hajuaan tällä toiminnalla. Miehissä on myös näitä "mega Mennen"-janttereita.

Oletteko törmänneet?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomessa ihmetellään inflaatiota, joka on korkeammalla kuin kertaakaan lähes 20 vuoteen. Se on jo yli 4%. Mutta vielä ihmeellisempää inflaatio on afrikkalaisessa Zimbabwessa, jossa vastaava prosenttiluku on noin 2,2 miljoonaa!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomessa ihmetellään inflaatiota, joka on korkeammalla kuin kertaakaan lähes 20 vuoteen. Se on jo yli 4%. Mutta vielä ihmeellisempää inflaatio on afrikkalaisessa Zimbabwessa, jossa vastaava prosenttiluku on noin 2,2 miljoonaa!

Eikös tuolla Zimbabwessa painettu tästä johtuen juuri jokin järjettömän suuri seteli? Luokkaa 10 miljoonaa Zimbabwen dollaria (noin kolme euroa).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suomessa ihmetellään inflaatiota, joka on korkeammalla kuin kertaakaan lähes 20 vuoteen. Se on jo yli 4%. Mutta vielä ihmeellisempää inflaatio on afrikkalaisessa Zimbabwessa, jossa vastaava prosenttiluku on noin 2,2 miljoonaa!

Amatöörien puuhastelua sanon ma.

Heinäkuussa 1946 maksoi spåralippu Unkarissa 100 000 biljoonaa pengőä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä vaan ihmettelen, että mikä saa hampurilaiset maistumaan HesDonaldsissa paremmalta kuin kotona tai ns. tavallisessa baarissa? Siis lasten ja teinien mielestä.

Onhan se nyt jumankauta ihan varmaa, että suurin osa ruoanlaittotaitoisista ihmisista. - esim. minä itse - osaa kunnon aineksista valmistaa paremman ja ruokaisamman jauhelihapihvi-sämpylä-maustekastike-yhdistelmän kuin MacSalmelan ketjun osa-aikatyöläinen.

Minäkin ihmettelin tuota - kunnes menin Tampereella Gringos Locosiin. Siellä osaavat tehdä hyvän burgerin (Diablo Burger). Itse tuskin osaisin tehdä yhtä hyvää.
 

Viljuri

Jäsen
Englanninkielisen Wikipedian artikkeli koskien Suomen ulkopolitiikkaa on kyllä oudoksuttavan puutteellisesti kirjoitettu ja varsinkin jäsennetty, vaikka periaatteessa siinä on joukossa validejakin asioita.

Melkoinen "humiliation" on kyllä myös lähellä, kuka lieneekään suoraan kääntänyt termejä EVA:n paperista ja ilmeisesti myös Max Jakobsonin kirjoittamasta 20. vuosisadan tilinpäätöksestä, IMO.

Pienet ne on nämä ihmettelyt tällä kertaa.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Minua ihmetyttää, että tuon Keravan puukottajan näköisiä hunsvontteja panna linnaan jo pelkästään ulkonäön perusteella?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minua ihmetyttää, että tuon Keravan puukottajan näköisiä hunsvontteja panna linnaan jo pelkästään ulkonäön perusteella?

Ihmettelin samaa. Mitä merkitystä teon kannalta on sillä että tekijä on susiruma?

Samoin, luonnollisesti iltapäivälehden uutisessa, kiinnitin huomiota että jo ns. virallisessa uutisessa puhuttiin "kauniista tytöstä". Eikö ruman kuolemaa otsikoitaisi?

Ymmärrän siis jos kyseessä olisi jonkun henkilön lainaus tms. mutta notta virallinen uutinen...
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Ihmettelin Aamulehden poikkeuksellisen räväkkää aamunavausta. Yleensä A-osa ohitetaan kiitettävällä silmäilyvauhdilla jotta päästään käsiksi urheiluosastoon. Nyt kuitenkin otsikot kirkuivat heti tradenomien huonosta työllistymisestä ja perään vuokra-asuntojen jopa 15% hinnan noususta. Mikäs tässä ollessa, kohta valmistuva tradenomi joka asuu jo nyt kalliissa vuokra-asunnossa.

Onneksi meikäpoika ei ota näistä ressiä ja rallattelee eteenpäin, sen kummemmin etukäteen murehtimatta.
 

Simba

Jäsen
Samoin, luonnollisesti iltapäivälehden uutisessa, kiinnitin huomiota että jo ns. virallisessa uutisessa puhuttiin "kauniista tytöstä". Eikö ruman kuolemaa otsikoitaisi?

Ei, kun kaikki jotka murhataan muuttuvat kauniiiksi, kilteiksi, ihanksi jne. vaikka eivät sellaisia välttämättä olisikaan. Tästä tytöstä en tosin tiedä mitään, mutta yleensä se menee näin.

Lisäksi ihmetyttää, että miksi aina syytetään pelejä, kun joku sotapelejä pelaava pistää jonkun hengiltä. Jos päässä on vikaa, niin on sitä vikaa ilman niitä pelejäkin.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Lisäksi ihmetyttää, että miksi aina syytetään pelejä, kun joku sotapelejä pelaava pistää jonkun hengiltä. Jos päässä on vikaa, niin on sitä vikaa ilman niitä pelejäkin.

Tämä asia on hyvinkin totta ja ihmetyttää myös minua. Aina tällaisten, ja näinkin valitettavien, tapausten yhteydessä nousee jonkinmoisia syytöksiä pelejä kohtaan. Esimerkkinä vaikkapa nämä viimeaikaisimmat koulusurmat. Onhan nuo nyt niin sairaita tekoja, ettei ne vaan voi olla pelaamisen syytä. Aina se hissi ei vaan nouse sinne ylimpään kerrokseen. Ja sitten joku hullu menee ja ammuskelee koulussa ja joku jenkkipastori pääsee Jeesustelemaan, että pelit ovat paholaisen keksintöjä ja kaiken pahan alku.

Kohta pelit ovat varmasti myös syynä Irakin sotaan, Zimbabwen inflaatioon, David Koreshin touhuihin sekä Yhdysvaltain teinityttöjen raskausaaltoon (?).
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Lisäksi ihmetyttää, että miksi aina syytetään pelejä, kun joku sotapelejä pelaava pistää jonkun hengiltä. Jos päässä on vikaa, niin on sitä vikaa ilman niitä pelejäkin.

Tämä on sitä tekopyhyyttä, jonka avulla todelliset ongelmat on helppo pyyhkiä maton alle piiloon. Kotiolot, alkoholismi, syrjäytyminen, masennus, hoidon puute, yhteiskunnan vaateet ja paineet. Onhan noita syitä vaikka muille jakaa. Ei se mistään vitun peleistä ja judaspriesteistä johdu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös