Ihmettelyketju

  • 6 373 147
  • 38 790
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Golfissa ja lätkässä kädet ovat juuri päinvastoin. Siis oikeakätinen lyö golfia oikealta puolelta. Silloin oikea käsi on alhaalla ja se on se käsi, joka kääntyy tuonne ns. niskan taakse. Sen sijaan lätkässä oikea käsi on ylempänä oikeakätisellä ja pelataan vasemmalta puolelta. Ihan erityyppiset lajit, joten siinä mielessä ei voi verrata. Tennis ja golf ovat enemmän keskenään samanlaisia eli huidotaan vartalon oikealta puolelta.

Ei pidä paikkaansa. Itse olen oikeakätinen ja pelaan lätkää rightilta. Vaimoni on vasenkätinen ja pelaa lätkää (ihan oikeasti vaimoni pelaa lätkää) myös rightilta. Me molemmat pelaamme golfia oikealta puolelta.

Jotta nöyryytys olisi täydellinen niin kerrottakoon vielä että vaimoni tasoitus on selvästi omaani alempi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten ihmeessä pierut voi tänään haista näin pahalle. Siis ikkunaa on pakko pitää koko ajan ihan levällään. Voiskohan tämä nyt johtua siitä, kun tänään ostin varmaan joulun jälkeen ekaa kertaa salaattia ja jotain mitälie hedelmiä. Söin mä myös pitkästä aikaa askin sokerittomia mynthoneitakin, mutta eikös niistä pitäis vaan matskun mennä vähän löysälle. Ei hemmetti sentään, pakko johtua noista salaattijutuista. Mitä ne naiset näkevät jossain raejuustossakin. No joo, saa väriä lautaselle.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Aina dokaillessa herää seuraavana aamuna pirun varhain, eikä nukkumisesta tule enää mitään.

Hah! Mulla on just päinvastoin. Eilenkin olin tissuttelemassa(lue. kaatamassa) ja nukuin johonkin neljään asti päivällä. Mukava kun seuraava päivä menee lähestulkoon aina täysin ohi. Ja tietysti mukana aivan jäätävä kanki.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Miten ihmeessä pierut voi tänään haista näin pahalle. Siis ikkunaa on pakko pitää koko ajan ihan levällään. Voiskohan tämä nyt johtua siitä, kun tänään ostin varmaan joulun jälkeen ekaa kertaa salaattia ja jotain mitälie hedelmiä.

Mitähän lienet juonut viime päivinä? Oman kokemukseni mukaan dokaaminen vaikuttaa melko tavalla näiden kasvihuonekaasujen odööreihin. Jos piereminen on seurausta salaatin syömisestä niin se johtuu siitä, että niiden sisältämät kuidut ovat panneet mädäntyneen ruuan liikkeelle sisuksissasi, ei salaatista itsestään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitähän lienet juonut viime päivinä? Oman kokemukseni mukaan dokaaminen vaikuttaa melko tavalla näiden kasvihuonekaasujen odööreihin.
No en mä usko että se juomisesta johtuu. Nopeasti laskettuna viimeisen neljän vuoden aikana oon ryypännyt noin viitenäsatana päivänä, joten tuskin se ihan näin pitkällä viiveellä ilmenee. Tai noh, kyllä mä epäilisin että mun pierut muutenkin haisee keskivertoa enemmän.
PS. kuva olis kiva.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en mä usko että se juomisesta johtuu. Nopeasti laskettuna viimeisen neljän vuoden aikana oon ryypännyt noin viitenäsatana päivänä, joten tuskin se ihan näin pitkällä viiveellä ilmenee. Tai noh, kyllä mä epäilisin että mun pierut muutenkin haisee keskivertoa enemmän.
PS. kuva olis kiva.

No älä usko. En tiedä minkä ikänen olet, mutta kyllä ne elämäntavat vaikuttavat vatsan toimintaan.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Aina dokaillessa herää seuraavana aamuna pirun varhain, eikä nukkumisesta tule enää mitään.

Toi oli kyllä kun vielä työelämässä oli, niin menit nuqqu joskus 04 ja heräs tyyliin 08 kattoo jotain teletappeja/pokemonia. Hyvää viihdettä, ei siinä mitään, mutta vähän jumissa. Yleensä onneksi oli lauantai joten oli helppo korkata sitten jo puoliltapäivin. Sunnuntaisin joutui jo vähän arpomaan.

Edit: Jos toi oli kysymys, niin en tiedä vastausta, mutta veikkaan jotain sisäistä kelloa? :D
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi talviset säät tulivat maaliskuun loppupuolella?

Ihan hyvä silti, että tulivat. Mikäs sen mukavampaa on kuin kävelylenkki keväisessä auringonpaisteessa ja pikkupakkasessa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miksi talviset säät tulivat maaliskuun loppupuolella?
Kyllähän nämä kelit ovat aivan normaalia kevääseen kuuluvaa säätä. Se saattaa nyt monia hieman hämätä, kun terminen talvi jäi kokonaan tulematta tänne etelään. Sitten vaan kuvitellaan, että keli senkun vaan lämpeää kohti kesää mentäessä.

Kevät on siis juurikin tällaista aikaa, että yöllä saattaa olla pakkasta -15 astetta, kun taas päivällä poutaisessa säästä lämpötila kohoaa reilustikin plussan puolelle. Suurimmat vuorokausivaihtelut nähdään yleensä aina keväisin, kun lämpötilaero yön ja päivän välillä voi olla hyvinkin 25 astetta.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän nämä kelit ovat aivan normaalia kevääseen kuuluvaa säätä.

Niin ovat. Ihmettelinkin sitä, että näin kauan niitä pakkasia sai odottaa.
 

scholl

Jäsen
Ei pidä paikkaansa. Itse olen oikeakätinen ja pelaan lätkää rightilta. Vaimoni on vasenkätinen ja pelaa lätkää (ihan oikeasti vaimoni pelaa lätkää) myös rightilta. Me molemmat pelaamme golfia oikealta puolelta.


Minä puhuin nyt normaali-ihmisistä. Miten se yleensä menee. Tottakai sitä oppii vaikka päällään seisomaan kusiaispesässä, jos tahtoo, mutta se ei ole luontaista käyttäytymistä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aina dokaillessa herää seuraavana aamuna pirun varhain, eikä nukkumisesta tule enää mitään.

Sama vika rahikaisella. Kokeileppa ottaa burana tms kun menet nukkumaan (tai jos heräät ~08 aikaan niin silloin se huuleen). Itse nukun tuolla tapaa huomattavasti paremmin. Itse luulen että tuo johtuu jostain laskuhumala-oireista, siis on vähän hutera olo ja veren sokerit sun muut hieman sekaisin niin uni ei maistu.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Aika huonosti Sihvoselta, kun eräs frendinikin tiesi Pulkkisen oli, jostain lehdestä lukenut hänestä ja kaveria ei kiinnosta lätkä paskan vertaa.

Kaikenlisäksi Sihvoselta oli kerran kysyttty onko hän nähnyt Pulkkista ja sanoi kerran nähneensä tällä kaudella (oletan että hämeenlinnalaisena peli oli HPK-Jokerit jossa Pulkkinen taisi harvinaisesti jäädä pisteittä) eikä tainnut jäädä mitenkään mieleen. Toni Rajalaa ei ollut muistaakseni nähnyt (sitäkin taidettiin kysyä). Voisivat lähettää nyt viikonloppuna Seppäsen tai Sihvosen katsomaan toista B:n finaalia edes jotta saisivat jonkin käsityksen. Jääkiekkolehtikin ehti tekemään Toni Rajalasta juttua uusimpaaan numeroonsa. Vai olisiko niin että nämä Rajalat, Pulkkiset, Granlundit ja kumppanit sotivat liiaksi Sihvosen "Nuori Suomi tuhoaa junnujen kehityksen"- mantraa vastaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai sitä oppii vaikka päällään seisomaan kusiaispesässä, jos tahtoo, mutta se ei ole luontaista käyttäytymistä.

Mikä on ihmislajin luontaista käyttäytymistä? En usko, että jääkiekon pelaaminen (sen enempää leftiltä kuin rightiltakaan) on sitä. Jääkiekon seuraaminen on vielä vähemmän luontaista; pelatessa sentään ihminen saa luontaisesti tarvitsemaansa liikuntaa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Miten helvetissä Matti kyllönen saa selostaa formuloita telkkarissa? Aivan karmeata paskaa nämäkin aika-ajot.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina dokaillessa herää seuraavana aamuna pirun varhain, eikä nukkumisesta tule enää mitään.
Itselläni taas tulee nukuttua kuin tukki, monesti kellonkin ympäri. Herätyskellokin on monesti sen puoli tuntia soinut korvan vieressä enkä ole tajunnut mistään maallisesta tuon taivaallista. Tietenkään känniuni nyt ei silleen kovinkaan hyvää unta ole, siis että yleensä sitä seuraavana päivänä väsyttää lisää. Mutta siis, tietenkin känni ja noi tollaiset jutut vaikuttaa eri ihmisiin eri lailla, mutta itseäni ihmetyttää ryyppyillan jälkeisenä aamuna aikaisin herääminen, varmaankin juurikin sen takia kun mulla ei ole niin.

Mutta noh, jos miettisin tarkemmin tätä asiaa. Jos ryyppääminen on kestänyt vaikkapa nyt neljään asti, ja herää aamu kahdeksalta, niin sitä on tullut nukuttua vaan noin nelisen tuntia. Ja jos miettii että yksi reilu paukku kestää haihtua elimistöstä sen noin pari tuntia, on nukkuessa selvinnyt loppuillan humalatilasta vain noin kahden paukun verran. Ja illalla ryypätessä sitä kun saavuttaa sen tilan, jossa ei enää pysty kävelemään kunnolla, esim kaatuilee ja horjuu vessassa käydessä tai keittiöstä viinaa hakiessa, niin yleensä sitä sen vaiheen jälkeen ehtii vetää ennen sammumista vähintäänkin sen pari paukkua, ne kun eivät ehdi edetä elimistössä kusetusvaiheeseen, ja jos viinaa juo niin sitähän tunnetusti ei tarvitse kusta pois. Eli siis aamulla kahdeksalta herätessä sitä pitäisi olla vielä aivan sekaisin ja suunnilleen kaatuilemiskunnossa. Itse en siinä tilassa yleensä herää.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Oli tietokone sitten kiinni tai auki (netti mukaanlukien), niin meikäläisen sateliittikaiuttimista kuuluu jotain perkeleen ryssän pulinaa heikosti sen surinan takaa, kun laitan noi kajarit täysille. Väillä puhetta, välillä musiikkia sun muuta (Venäjäksi).

Pakko myöntää, notta hieman ihmetyttää..
 
Suosikkijoukkue
Real Madrid
Miten helvetissä Matti kyllönen saa selostaa formuloita telkkarissa? Aivan karmeata paskaa nämäkin aika-ajot.
Sillä saadaan myytyä maksu-tv:tä. Katsos, ihmiset haluavat katsoa formuloista, mutta edes koostetta ei pysty katsomaan ilmaiskanavalta Kyllösen takia. On pakko ostaa Plus-TV ja olla tyytyväinen elämän. Itse en seuraa formulaa, mutta on Kyllönen selostajana hyvin heikko.
 

d2uce

Jäsen
Kaikenlisäksi Sihvoselta oli kerran kysyttty onko hän nähnyt Pulkkista ja sanoi kerran nähneensä tällä kaudella (oletan että hämeenlinnalaisena peli oli HPK-Jokerit jossa Pulkkinen taisi harvinaisesti jäädä pisteittä) eikä tainnut jäädä mitenkään mieleen. Toni Rajalaa ei ollut muistaakseni nähnyt (sitäkin taidettiin kysyä). Voisivat lähettää nyt viikonloppuna Seppäsen tai Sihvosen katsomaan toista B:n finaalia edes jotta saisivat jonkin käsityksen. Jääkiekkolehtikin ehti tekemään Toni Rajalasta juttua uusimpaaan numeroonsa. Vai olisiko niin että nämä Rajalat, Pulkkiset, Granlundit ja kumppanit sotivat liiaksi Sihvosen "Nuori Suomi tuhoaa junnujen kehityksen"- mantraa vastaan?

Urheilulehden sivuillahan on myös ilmeisesti joku palsta johon voi kirjoitella ja sinne oli joku nimimerkki laittanut listan eri vuosina syntyneistä prospekteista (taisi olla 1985-91 tms.) ja siinä taisi olla jaoteltuna vielä maittain. Listalta löytyi kyllä myös Rajala, Pulkkinen ja Granlund ja taisi itse Sihvonenkin listaa kehaista ja kirjoitti ottavansa sen myös talteen. Ilmeisesti kuitenkaan junnutietämys ei kauhean korkealla tasolla ole, vaan keskittyy enemmän näihin miesten peleihin.

Sitä linkkiä en nyt tähän hätään jaksa kaivaa.

EDIT: Löytyikin heti kun laittoi Googleen hakusanaksi "Teemu Pulkkinen".

http://keskustelut.a-lehdet.fi/urheilulehti/topic_show.pl?tid=63

Sihvonen on kyllä bongattu tänä keväänä noista HPK:n junioreiden play-off otteluista, joten josko sitä tietämystä ja tuntemusta junnupuoleltakin alkaisi karttumaan.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Ihmettelen sitä seikkaa, että Jumalasta ja hänen olemuksestaan on olemassa sadoittain erilaisia teologisia viritelmiä ja keskustelua piisaa auringonnousuun asti siitä, että ajatteliko Jumala joskus kenties jotakin sellaista kuin "No voihan nenä, tuota minä en ollut tullutkaan ajatelleeksi" ja katoaa kuin irreaalinen pieru logiikan Saharaan.

Sen sijaan Paholainen, Teufel, Lucifer yyämmässä on aina se yksi ja sama. Koskaan ei keskustella saati käydä fundamentteihin asti ulottuvia vääntöjä paholaisen syvimmästä olemuksesta. Vai onko siellä helvetissä yhtä lämmintä kaikille, ilmeisesti on?
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Sen sijaan Paholainen, Teufel, Lucifer yyämmässä on aina se yksi ja sama. Koskaan ei keskustella saati käydä fundamentteihin asti ulottuvia vääntöjä paholaisen syvimmästä olemuksesta. Vai onko siellä helvetissä yhtä lämmintä kaikille, ilmeisesti on?

Tääpä on muutes jännähkö pointti, mikä pistää kyllä ajattelemaan ettei tästä asiasta, sen eriolemuksista, eritasoista tai ilmenemismuodoista haluta edes keskustella.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äsken katsoin elämäni ensimmäistä kertaa sormusten herra -leffaa, tai no en mä katsonut kuin reilun minuutin ajan, mutta siis kuitenkin. Edelleen ihmetyttää suuresti noi tollaiset taruolennot, keijukaiset, haltijat, klonkut ja muutkin mielikuvitusjutut mitä noissa tollaisissa leffoissa on. Eikä oo kuin reilu viis vuotta siitä kun kaikki teinit ja nörtit puhui noista. Senkö takia kun mulle joskus pienänä ennen kouluikää luettiin satuja, niin mun pitäis edelleen nyt aikuisena noista innostua. Ehkä mä en vaan tajua.
 

d2uce

Jäsen
Senkö takia kun mulle joskus pienänä ennen kouluikää luettiin satuja, niin mun pitäis edelleen nyt aikuisena noista innostua. Ehkä mä en vaan tajua.

Ai noista pitäis innostua? Itse olen katsonut sitä ykkösosaa ehkä 20min enkä pitänyt näkemästäni, kuitenkaan en kokenut sitä mitenkään sellaisena, että tästä pitäisi nyt pitää. Leffa muiden joukossa, jotkut tykkää toiset ei Morrow10 Golden AWe.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Master Chiefin ja Peen potkaiseminen pois palstalta. MC:llä kuitenkin yli 8tuhatta viestiä jo takana ja nyt sitten poissa geimeistä. Pee:kin ollut kauan jo kuvioissa mukana. Pleijareihin tuomarilinja löystyy, mutta moderaattorilinja tiukkenee?
 

J.Petke

Jäsen
Master Chiefin ja Peen potkaiseminen pois palstalta. MC:llä kuitenkin yli 8tuhatta viestiä jo takana ja nyt sitten poissa geimeistä. Pee:kin ollut kauan jo kuvioissa mukana. Pleijareihin tuomarilinja löystyy, mutta moderaattorilinja tiukkenee?

On myös olemassa palsta jossa ei niin pienestä nipoteta.. Linkki allekirjoituksessa..

Ihmetyttää tosiaan myös minua tuollaisten nimimerkkien potkiminen ketkä oikeasti ovat olleet luomassa tästä palstasta siksi mitä se nykyään on. Noh aina on uusia 16v pillumarkoja tulossa tilalle.

Lisäksi minua ihmetyttää, se että olen tänään innostunut kuuntelemaan 2006 vuoden euroviisujen biisejä.. Olen kai sairas..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös