Ihmettelyketju

  • 6 374 127
  • 38 790
K

kiwipilot

Sen sijaan että lähtisi rahoittamaan moista idiotismia, voisi Paperiliitto kustantaa hanketta puffaavat telaketjut jonnekin entisen Itä-Blokin maan Lenin -patsas -puistoon. Kaikki hyötyisivät: roskasakki saataisiin pois ilmapiiriä pilaamasta ja samalla stallarit saisivat kunnon annoksen Neukkunostalgiaa. Ja oneway -lipulla, mielellään.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllähän Sulevi Peltola ja kai Risto Alapurokin ovat voimakkaasti vanhoissa stallaripiireissä olleet, Peltolallahan on jonkun verran levytyksiä, leffarooleja jne. noista piireistä. Vierikko taisi olla vähän nuori noihin, mutta tusasi käsittääkseni myös tuolla.
Alapuron taisin nyt sotkea johonkin toiseen historioitsijaan, kun muistelin että ko. henkilöltä ei olisi juurikaan ko. maailmankatsomuksen ymmärrystä löytynyt. Noh, vanha yrittää muistella vanhoja, virheitähän siitä vaan seuraa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä hemmetistä mahtaa johtua se, että kun mä kirjaudun koneelle varsinkin kirjastossa, mutta monesti myös koulussakin, niin mulla kestää kauemmin kuin muilla päästä sisään. Epäilyttää vaan että supoko se mua vahtii vai mikä lie taho tällä kertaa. Joka puolella ympärillä muut näpyttelee jo hullunkiilto silmissä kun mulla vielä latailee jotain.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Alapuron taisin nyt sotkea johonkin toiseen historioitsijaan, kun muistelin että ko. henkilöltä ei olisi juurikaan ko. maailmankatsomuksen ymmärrystä löytynyt. Noh, vanha yrittää muistella vanhoja, virheitähän siitä vaan seuraa.

Alapuro ei ole historioitsija vaan sosiologi. Olisiko sitten joku Heikki Ylikangas, jota mietit.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Alapuro ei ole historioitsija vaan sosiologi.
Alapuron kirja "Suomen synty paikallisena ilmiönä" on ollut viime vuosituhannella Tampereen yliopiston historian pääsykokeissa tentittävänä kirjana, joten siitä minä tuon historijoitsijan leiman häneen löin. Hätiköidysti, ilmeisimmin.
 
Olen aina välillä ihmetellyt miksi kaikki tuntemani kollikissat ovat poikkeuksetta olleet hieman "tyhmiä". Kun taas tyhmää tyttökissaa en ole tavannut toistaiseksi. Mutta nyt olen tuon asian oivaltanut. Nuo kaikki kollit ovat olleet kastroituja. Ja senhän tietää missä miespuolisilla ne aivot sijaitsee. Joten kolliparat ovat kokeneet lobotomian. Joten en asiaa enää ihmettele.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tuli katottua maikkarin "Huuma"-ohjelmaa tossa hetki sitten, ja siellä oli alta kolmekymppinen kaveri, jota nöyryytettiin suorassa lähetyksessä noin viisi minuuttia aiheena tämän herran oma piereskely.

Kyseinen herra ei vaikuttanut edes häpeävän, kun kerrottiin hilpeitä juttuja siitä, miten tämä piereskelee vaimonsa naamalle ym. Vaimo hirnui vieressä. Palkinnoksi tästä, noin miljoonan katsojan edessä tapahtuneesta nöyryytyksestä, saivat Dublinin matkan.

Ei voi muuta kuin ihmetellä, millaisia juntteja tämä maa päällään kantaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää suuresti miten nykymusiikki on niin nörttimäistä. Esimerkiksi nyt joku nightwish tai muut vastaavat bändit mitä monet kuuntelee. Ja onhan hevikin tunnetusti aika lapsellista, ja sitä vissiinkin kuunnellaan Suomessa aika paljon. Onko mussa jotain vikaa vai onko kaikissa muissa jotain vikaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lippupalvelun lippujen viimeinen noutohetki on samaan aikaan kuin peli alkaa. Minulla on nyt kaksi varausta, mutta en todellakaan rupea sinne soittamaan ja peruuttamaa sitä toista.

Nämä liput eivät siis koskaan päädy enää myyntiin. Toisaalta Jaffalassa on kuulema lipunmyynnin taso jalkapallotyyliä, joten mahdollisuudet on ehkä sittenkin hyvät.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pete2004 kirjoitti:
Ihmetyttää suuresti miten nykymusiikki on niin nörttimäistä. Esimerkiksi nyt joku nightwish tai muut vastaavat bändit mitä monet kuuntelee. Ja onhan hevikin tunnetusti aika lapsellista, ja sitä vissiinkin kuunnellaan Suomessa aika paljon. Onko mussa jotain vikaa vai onko kaikissa muissa jotain vikaa.

Helpottaisi kovasti jos kertoisit määritelmäsi mitä on ns. tosimiesten muzaakki. Olen silti hyvin tyytyväinen että suomi on hevikansaa ja nightwish/him yms. on tuhat kertaa parempaa kuin lökäpöksyjen räp, puhumattakaan suomi-räpistä, hirveää paskaa ja joka kerta saa ihmetellä, että kuinka matalalla rima voi olla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helpottaisi kovasti jos kertoisit määritelmäsi mitä on ns. tosimiesten muzaakki. Olen silti hyvin tyytyväinen että suomi on hevikansaa ja nightwish/him yms. on tuhat kertaa parempaa kuin lökäpöksyjen räp, puhumattakaan suomi-räpistä, hirveää paskaa ja joka kerta saa ihmetellä, että kuinka matalalla rima voi olla.
No en mä ole koskaan silleen miettinyt mikä olisi tosimiesten musiikkia. Ei kait kukaan voi silleen sanoa että mikä musiikki on hyvää ja mikä huonoa, paitsi kertoa omista henk.koht mielipiteistä ja mieltymyksistään. Kyllä mä itsekin tykkään esimerkiksi juuri nightwishistä, mutta ei se sitä tarkoita ettenkö mä voisi tunnustaa että se olisi nörttimäistä. Jos musiikkia ja siis nightwishia vertaisi esimerkiksi elokuviin, se voisi olla vaikkapa nyt harry potter tai taru sormusten herrasta. "Linnut lentävät, mörököllit tulevat esiin piiloistaan, pelkäätkö pimeää, mörr", ihan kuin suoraan jostain lasten sadusta.

Ja eikö moni hevimusiikin kuuntelija pukeudu esimerkiksi mustiin vaatteisiin jne. Joskus 80-luvulla perusnörtillä oli sellainen bill gates-look, kun taas nyt 2000-luvulla perusnörtti näyttää hynyseltä. Sellainen saamaton nynny, nallekarhu, joka ei tee kärpäsellekään pahaa, istuu Oululaisen baarin nurkassa ja itkee.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Tänään sunnuntaina tuli tv2:sta Matkapassi-ohjelma, jonka aiheena oli Las Vegas. Tottakai ohjelmassa muistettiin mainita Rat Pack eli Frank Sinatra, Dean Martin ja Sammy Davis Jr. Hehän olivat mukana siinä alkuperäisessä Ocean's 11 leffassa. Ihmettelen kovasti, että miksei tätä alkuperäisleffaa ole nähty telkkarissa lainkaan (ainakaan uuden version mainingeissa)? Vai onko syy siinä, että kun se on "ikivanha" leffa (melkein 50 vuotta sitten tehty), niin sille ei löydy tilaa minkään tv-yhtiön ohjelmakaavioista?
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toisaalta Jaffalassa on kuulema lipunmyynnin taso jalkapallotyyliä, joten mahdollisuudet on ehkä sittenkin hyvät.

Jokerit-Tappara pelissä tuli käytyä niin että liput ostettiin vasta Areenalta. Aikamoista jonottamista sinne lippuluukulle mutta onneksi sanoivat että alhaalla pääsisäänkäynnin vieressä myydään myös lippuja. Sieltähän sai heti ostettua lipun ilman mitään jonottamista.
 
Naamakirjassa on pallonpomputtelupeli. Oma enkkani on nyt 23. Joulukuun paras tulos 998 - miten?? Ok, hiiri on varmaan parempi ku touchpad, mutta silti! Mulla silmät kuivu jo totakin koittaessa.
 

Viljuri

Jäsen
Ruotsissa ovat kuuluisat poliitikot, mm. pääministeri Olof Palme (s) ja Thorbjörn Fälldin (c), käyttäneet sakkolihaa perversseihin tarkoituksiinsa 1970-luvulla, ainakin poliisitutkinta asiasta on vireillä... (mikä kyllä ihmetyttää, koska teot ovat rikosoikeudellisesti vanhenneita ja itse asiassa myös "epäillyt" ovat jopa kylmenneitä, eivät siis pelkästään jäljet)

Toinen mahdollisuus tietysti on, että tämä pitäisi postata feminismin uhrit (tai jopa hypnotismin tai muun "asiallisen" terapian) ketjuun, mutta aika näyttää.

Suomessakin monenlaista ay-aktiivia on bordelleissa myös tämän vuosituhannen puolella vieraillut, mistä muuten kotoinen Suojelupoliisimme on joutunut näitä työn sankareita muistuttamaan, koska ainakin teoriassa moinen toiminta oli melkoisen otollista ulkovaltojen motivoimalle kiristystoiminnalle.

1970-luvulla mahdollisesti (~ todennaköisesti) tapahtuneet väärinkäytökset on haudattu Suomessa vielä syvemmälle kuin Ruotsissa, pääosin juuri samojen piirien toimesta kuin Ruotsissakin. Tässäpä työnsarkaa tutkivalle journalismille...
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Ihmettelen, että suomalaiset lehdet uskaltavat kirjoittaa Olof Palmesta mitään negatiivista. Palme oli ehkä kaikkien aikojen veemäisin politikko, mitä on ollut ja häntä ylistettiin Suomessakin maasta taivaisiin. En todellakaan yhtään ihmettele, että salaliitto niittasi hänet, enkä voi sanoa, että olisin asiasta ollut kauhean pahoillani. Vaikka murha tulikin tietysti yllätyksenä.

Mitäköhän miettii Hans Holmer nyt? Ai niin, mutta hänhän on jo kuollut. Poliisiura meni Palme-casen takia ja nyt kun totuus Palmesta aletaan pikkuhiljaa paljastamaan kansalle niin kaveri kuolee toisen kerran järkytyksestä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suomi täyttää tänään 90 vuotta, mikä ei itsessään ihmetytä, vaan se ihmetyttää, että miksi joka paikassa on esillä ainoastaan sotavuodet. Eihän sitä itsenäisyyttä silloin saavutettu vaan silloin se säilytettiin. Miksi missään ei vahingossakaan mainita mitään vuoden 1917 tapahtumista, siis ei missään minkäänlaista viittausta vuoteen 1917 ja siihen kuinka Suomi ylipäänsä sai itsenäisyyden. Ja tietenkään tarkoituksenani ei ole vähätellä talvisodan ja jatkosodan saavutuksia, ihmettelenpä vain.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse ihmettelen miten HPK on voinut pelata jo 5 ottelua enemmän kuin Espoon Blues. Aivan järkyttävä ero pelien määrässä. Tänään lisäksi Pelicans ja Kärpät tulevat olemaan neljä ottelua Bluesia edellä. Mielestäni jo tuo nykyinen 3 ottelun ero näiden kyseisten joukkueiden välillä on paljon ja nyt se sit vaan kasvaa kun Blues ei pelaa tänäänkään. En ole sarjataulukkoa vilkaissut että milloin Blues kirii muut kiinni mutta se on varmaa että Blues tulee pelaamaan ainakin viitenä iltana jolloin HPK:lla ei ole peliä. Sekin tuntuu kovin suurelta, onko tämä joka vuotinen ilmiö että erot ovat noin suuret? Kyllä nyt kovasti ihmetyttää!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä vaan ihmettelen, että montako unetonta yötä se Nokian jätevedenpuhdistamon huoltomies on jo viettänyt aiheuttamansa erehdyksen vuoksi. Vitutus voi miekkosella olla melkoin, vaikka kuinka olikin vahinko tuo väärän venttiilin avaaminen. No, tuurilla ne laivatkin seilaa ja ihminen on erehtyväinen. Lehmä on märehtiväinen.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Tänään sunnuntaina tuli tv2:sta Matkapassi-ohjelma, jonka aiheena oli Las Vegas. Tottakai ohjelmassa muistettiin mainita Rat Pack eli Frank Sinatra, Dean Martin ja Sammy Davis Jr. Hehän olivat mukana siinä alkuperäisessä Ocean's 11 leffassa. Ihmettelen kovasti, että miksei tätä alkuperäisleffaa ole nähty telkkarissa lainkaan (ainakaan uuden version mainingeissa)? Vai onko syy siinä, että kun se on "ikivanha" leffa (melkein 50 vuotta sitten tehty), niin sille ei löydy tilaa minkään tv-yhtiön ohjelmakaavioista?

On näytetty. Tuli ainakin joskus viitisen vuotta sitten.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Sitä vaan ihmettelen, että montako unetonta yötä se Nokian jätevedenpuhdistamon huoltomies on jo viettänyt aiheuttamansa erehdyksen vuoksi.
Minä taas ihmettelen, miten vesijärjestelmä voi olla rakennettu niin, että tällaisen inhimillisen erehdyksen seurauksena Nokian kokoinen kaupunki on paskataudissa.

Ne putkistot eivät kuulu olla toistensa kanssa missään tekemisissä, jos halutaan vahinko välttää. Jos jossain muussa kaupungissa on vastaava homma, niin se varmaan muutetaan välittömästi vastaamaan nykyaikaa.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Minä taas ihmettelen, miten vesijärjestelmä voi olla rakennettu niin, että tällaisen inhimillisen erehdyksen seurauksena Nokian kokoinen kaupunki on paskataudissa.

Aiheellinen ihmettely, sillä Helsingin Sanomissa lukee näin:

"Yhdysputken, mikä on mahdollistanut teknisen veden sekoittumisen käyttövesijärjestelmään, epäillään olevan laiton"

Kyse on tietysti vasta epäilystä, mutta ihmetyttää silti. Ainakaan maalaisjärjellä ajateltuna vesilaitoksen työntekijän ei pitäisi joutua tilanteeseen, jossa vipstaakkelia vääntämällä tarvitsisi edes epäillä aiheuttavansa tuollaista.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakaan maalaisjärjellä ajateltuna vesilaitoksen työntekijän ei pitäisi joutua tilanteeseen, jossa vipstaakkelia vääntämällä tarvitsisi edes epäillä aiheuttavansa tuollaista.

Ja insinöörinä ihmetyttää moisen "kytkennän" käyttötarkoitus? Miksi tuollainen on edes toteutettu. Liekö vain vedot ristissä vesilaitoksella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös