Ihmettelyketju

  • 6 373 986
  • 38 790

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En nyt varsinaisesti ihmettele. Mutta jännä juttu kuitenkin. Kun olin viikonlopun veneilemässä ja yötkin nukuin veneessä. Viime yönä taas omassa sängyssä ja kun kävi pitkälleen tuntuu tuo keinunta edelleen. Itse asiassa on vieläkin tuo tunne kun käy pitkälleen ja laittaa silmät kiinni.

Laivastossa tuohon törmäsi aina kun pääsi lomille. Maa heilui 2 päivää aina. Siksi kai merimiehet joskus kävelevät kuin ankat, jalat vähän levällään ja keinuen.
Tiedän kyllä selityksenkin, tai kuullut sen aikanaa, korjatkaa tai tarkentakaa.
Liittyi jotenkin tasapainoelimeen ja sen toimintaan.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
Tiedän kyllä selityksenkin, tai kuullut sen aikanaa, korjatkaa tai tarkentakaa.
Liittyi jotenkin tasapainoelimeen ja sen toimintaan.

Kyllä asia liittyy tasapainoelimeen.Nuorempana tuli seilailtua paljonkin Saimaalla useamman päivän reissuja ja aina maalle tullessa tuntui keinuttavan,myös ensimmäinen yö "normaalissa" sängyssä keinutti.

Tähän liittyy myös vanha tarina:Kaks kaverusta käveli kadulla ja toinen kävellessään keinahteli ja toinen kysyi:"Miks sinä noin keinahtelet?"Vastaus tuli heti:"Oon ollu 20 vuotta merillä ja aina maissa heiluttaa." Johon toinen:"Olen minäkii ollu 20 vuotta naimisissa mutta en kävele näin" ja kävellessään nylkytti alavartaloaan.
 
Joo tasapainoelimestä se kaiketi johtuu. On vaan jännä fiilis. No enää sitä ei ole, kun on maissa ollut kuitenkin yli vuorokauden, eikä vesillä tullut oltua kuin se pari päivää. Saa nähdä miten juhannuksen jälkeen keinuttaa... Veneessä nu..kkuminen on kuitenkin mukavaa. Kun hiljalleen keinuttaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kait sieppasi myös puhuttaessa Filppulan Detroitista, ja Nummisen (ei Buffalon) unelman murskaantumisesta.
Suomalainenmedia uutisoi suomalaisille, joten ei kait tuommoisessa hehkutuksessa ole mitään erikoista, vaikka mennäänkin yksilöpainoitteisesti.
Ja itse en muuten löytänyt tuota maikkarin Teemu on paras suomalainen juttua, viitsitkö laittaa linkkiä.

Filppulan ja Nummisen unelmien murskaantumisesta uutisointia en nähnyt, joten ei myöskään siepannut.

Tuo "eittämättä paras suomalainen kautta aikojen" oli Huomenta Suomen urheilu-uutisissa. Linkkiä en jaksa etsiä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Microsoftin tuotteissa on kai paljon ihmeteltävää. Tavallista käyttäjää ihmetyttää kuitenkin se into, jolla Windows versio version jälkeen jaksaa herjata siitä miten "tietokonetta ei ole suljettu asianmukaisella tavalla" kun Windows ensin on jumittanut ja tietokone töpselin irtikiskaisun jälkeen taas käynnistetään.

Vuodesta 1995 lähtien käytössäni olleet tietokoneet ovat jumiutuneet noin 1783 kertaa ja korkeintaan joka kymmenes kerta ctrl/Alt+Del, F5-nappi tai muu ohjekirjan suosituskomento on suostunut toimimaan. Vanhanaikainen virtakytkinkin kun nykyään tietokoneista puuttuu. Töpseliä vaan irti..
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä asia liittyy tasapainoelimeen.Nuorempana tuli seilailtua paljonkin Saimaalla useamman päivän reissuja ja aina maalle tullessa tuntui keinuttavan,myös ensimmäinen yö "normaalissa" sängyssä keinutti.

Minua keinuttaa viikonkin kun käy Ruotsin risteilyn heittämässä. Ja SiljaLinehän ei edes heilu varsinaisesti tyynellä kelillä. Varsinaista haittaa tuosta ei ole, tosin esim. yhdellä jalalla seisominen on mahdotonta tuona aikana.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itse tuli vietettyä yli kymmenen vuotta kaikki kesät purjehtiessa joko merellä köliveneellä tai järvellä kevytveneellä. Lisäksi kävin sitten myöhemmin laivaston ja palvelin Tykkivene Karjalalla.

Muistan, että tuo keinuminen vaivasi silloin ihan alussa, kun vene oli hommattu, mutta aika nopeasi se omalla kohdalla jäi pois, enkö havainnut sitä edes joskus viisi viikkoa kestäneiden yhtenäisten purjehdusjaksojen jälkeen.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Ei voi kun ihmetellä, että ketä kiinnostaa vielä maanviljely. Tässä katselen juuri kakkoselta dokumenttia näistä EU-tarkastuksista, niin on vittu lappua lapun perään täytettävä. Lopettaisivat nyt saatana koko viljelyn. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Tuskin näiden pykälien tekijöitä kiinnostaa, jos Suomeen tuotaisiin vilja vaikka Kiinasta. Helpompihan se kaikille olisi.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Microsoftin tuotteissa on kai paljon ihmeteltävää. Tavallista käyttäjää ihmetyttää kuitenkin se into, jolla Windows versio version jälkeen jaksaa herjata siitä miten "tietokonetta ei ole suljettu asianmukaisella tavalla" kun Windows ensin on jumittanut ja tietokone töpselin irtikiskaisun jälkeen taas käynnistetään.

Vuodesta 1995 lähtien käytössäni olleet tietokoneet ovat jumiutuneet noin 1783 kertaa ja korkeintaan joka kymmenes kerta ctrl/Alt+Del, F5-nappi tai muu ohjekirjan suosituskomento on suostunut toimimaan. Vanhanaikainen virtakytkinkin kun nykyään tietokoneista puuttuu. Töpseliä vaan irti..

Kyllähän osasta uusista koneista löytyy vanha kunnon Reset-nappi. Myös käynnistys napin pohjassa pitäminen n. 5 - 10 sekuntia auttaa aina. Töpselin kiskominen vauhdissa voi olla tuhoisaa. Nimimerkillä Pyhät savut vierestä nähtynä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin tossa illalla pitkästä aikaa sitä lasten ja nuorten peliohjelma tilt-tv.tä. Tai no varmaan viisi minuuttia katsoin, mutta jyvälle pääsin. Ihmetyttää. Mitä ihmeellisimpiä pelejä ne keksiikään, ja niitä sitten kehutaan maasta taivaisiin, ja varsinkin sitä itse pelaamista, siis että se olis tosi magee ja cool juttu. Pienikin päivitys mikä johonkin peliin tulee, niin kaikki muksut ja nörtit rientää orjan lailla kauppaan pää kolmantena jalkana. Tossa ohjelmassa lähestulkoon hypnotisoidaan lapset, ja kun yksi jamppa saadaan koukutettua, niin ehkä sen kaveri sitten kanssa jää koukkuun, ja sitten sen kaveri, ja sitten sen yhdenkin meidän luokan pikkujessen on pakko saada pleikka, kun kaikilla muillakin on. Pelaa siinä sitten himassa aamusta iltaan ja tuijota ruutua päivästä toiseen, ammu tuhat örkkiä ja mutanttia ja katso kun pallo liikkuu ruudulla edestakaisin. Sit kun tulee ilta, niin pelaa vielä vähäsen. Ja kun vanhempasi nukkuvat, nouse sängystä pelaamaan vielä vähän aikaa. Mutta muista lopettaa pelaaminen ennen kuin vanhempasi heräävät, ja mene silloin nukkumaan, sillä äitisi herättää sinut kohta. Väsyttääkö, aijaa, missä vika? Miettis vanhemmat mitä niiden muksut tekee. Myöskin sitä, millaisia pelejä ne pelaa, mutta varsinkin sitä, että pelaa kokoajan ja jää koukkuun ja uskoo kaiken paskan, ja sitten myöhemmin ihmetellään kun meidän pikku pojasta tulikin nössö joka ei tule ihmisten kanssa toimeen eikä oikein pärjää itsenäisesti, ja ehkä monista tulee joku nörtti 24h-koodaaja, tai muuten vaan masentunut tai ahdistunut. Ei ne 5-10 vuotiaat lapset itse ymmärrä siinä iässä mistään mitään, vaan maalailevat vielä lähestulkoon paskalla seiniä, ja sitten telkkarissa puhutaan niille noin tolleen miten tossa tilt-tv.ssä puhutaan. Lapset jää koukkuun sellaiseen skeidaan kun eihän niille ole vielä siinä iässä kehittynyt ymmärrystä.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Vitutusketjusta olen useaan otteeseen lukenut puhelinmyyjistä.

Mitenköhän he valitsevat uhrinsa, minulle on soitettu tänä vuonna vain kerran ja sekin soitto tuli Elisalta, jossa esiteltiin uskomaton tarjous nopeammasta yhteydestä koko loppuvuodeksi.

Välillä tulee joku mms- ja sms-viesti Club Zediltä kun olen joskus monia vuosia sitten tilannut ko. lafkasta jonkun soittoäänen tjsp.

Joillekin soitellaan useasti viikossa, minulle pari kertaa vuodessa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä kämppä tuskin olisi tämännäköinen, jos vaimo ei olisi reissussa. Ei tämä nytkään miltään opiskelija-asunnolta sentään näytä, mutta hienoa olla kuitenkin ihan vaan rauhassa ja elää.
 

siesta

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tilasin huvikseni Viasatin kanavapaketin kahdeksi viikoksi kun mainostivat, että veloituksetta saa.
Noh, nyt sitten Sonera kuitenkin päätti lähettää 80 sentin laskun tästä huvista.
Eli ilmainen ei ollutkaan ilmainen...
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vitutusketjusta olen useaan otteeseen lukenut puhelinmyyjistä.

Mitenköhän he valitsevat uhrinsa, minulle on soitettu tänä vuonna vain kerran ja sekin soitto tuli Elisalta, jossa esiteltiin uskomaton tarjous nopeammasta yhteydestä koko loppuvuodeksi.

Välillä tulee joku mms- ja sms-viesti Club Zediltä kun olen joskus monia vuosia sitten tilannut ko. lafkasta jonkun soittoäänen tjsp.

Joillekin soitellaan useasti viikossa, minulle pari kertaa vuodessa.


Itse olen ainakin kuullut sellaisen jutun, että noille puhelinmyyjille annetaan päivittäin listat numeroista, joihin sitten soitellaan ja kaupitellaan jos jonkinlaista lehteä tai liittymää. Tai näin ainakin eräs kaverini sanoi jokunen vuosi sitten kun oli duunissa puhelinmyyjänä.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Täytyy ihmetellä sitä, että mitäköhän ihmisen päässä liikkuu, kun kadottaa puhelimensa ja kaksi viikkoa katoamisen jälkeen tulee sulkemaan liittymän, siis vain toistaiseksi niin, että pystyy ottamaan sen myöhemmin käyttöön uudestaan. Sitä en kyllä ihmettele, että kyseiselle henkilölle on tullut tuon kahden viikon aikana 600 euroa puhelinlaskua. Itselleni tulisi ainakin heti mieleen, että pitää sulkea liittymä ettei kukaan vaan pysty sillä soittelemaan mihinkään.

Toinen asia mitä ihmettelen on se, että mitä sen kebabin vääntäjän päässä oikein eilen liikkui joka eilisen kebabini teki. No sain sen tilaamani kebabin ranskalaisilla ei siinä mitään, mutta minkä hemmetin takia se oli pitänyt laittaa lautaselle siten, että alimmaisena oli salaatit jonka päällä salaatin kastike ja sen päällä sitten kebab kastikkeineen ja keon päälimmäisenä ranskalaiset.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Toinen asia mitä ihmettelen on se, että mitä sen kebabin vääntäjän päässä oikein eilen liikkui joka eilisen kebabini teki. No sain sen tilaamani kebabin ranskalaisilla ei siinä mitään, mutta minkä hemmetin takia se oli pitänyt laittaa lautaselle siten, että alimmaisena oli salaatit jonka päällä salaatin kastike ja sen päällä sitten kebab kastikkeineen ja keon päälimmäisenä ranskalaiset.

Ettet vaan aukassut väärin päin lootaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...alimmaisena oli salaatit jonka päällä salaatin kastike ja sen päällä sitten kebab kastikkeineen ja keon päälimmäisenä ranskalaiset.
Ainakin mulla tossa paikallisessa paikassa, mistä tosin olen vasta vain pari kolme kertaa hakenut kebabbia, niin on kamat tuossa järjestyksessä. Rehut saa suoraan siitä altaasta, ja kebabbikin on monesti valmiiksi siivuina, joten nämä kaksi se karvakäsi on pistänyt alimmaksi kun on odotellut ranskalaisten valmistumista siitä mistälie laitteesta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Ettet vaan aukassut väärin päin lootaa...

Söin sen ravintolassa joten se tuotiin minulle pöytään lautasella joten en avannut väärinpäin lootaa.

Ainakin mulla tossa paikallisessa paikassa, mistä tosin olen vasta vain pari kolme kertaa hakenut kebabbia, niin on kamat tuossa järjestyksessä. Rehut saa suoraan siitä altaasta, ja kebabbikin on monesti valmiiksi siivuina, joten nämä kaksi se karvakäsi on pistänyt alimmaksi kun on odotellut ranskalaisten valmistumista siitä mistälie laitteesta.

Oli ensimmäinen kerta, kun se tarjoiltiin kyseisessä paikassa minulle tuolla tavalla. Aina ennen se on ollut niin, että salaatit ovat olleet yhdessä reunassa (olen nähnyt, että ne laitetaan lautaselle ensimmäisenä) niin etteivät ole kebabin ja ranskalaisten alla. Loput lautasesta on täytetty niin, että ranskalaiset ovat alimmaisena ja niiden päälle on laitettu kebab kastikkeineen. Tuo järjestys on se missä niiden haluaisinkin olevan sillä tykkään syödä salaatin ensimmäisenä ja tässä mainitsemassani tapauksessa se oli hyvin vaikeaa.

En kyllä muista nähneeni kyseistä henkilöä ennen siinä kebab paikassa tekemässä kebabeja.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vielä vanhoina hyvinä aikoina bändeissä oli rumpali, kitaristi, laulaja jne, mutta nykyään taas on räpäyttäjä, skrätsääjä, käsien heiluttaja ja pari peffan heiluttajaa. Mikä saamarin juttu tää oikein on..
 

J.Petke

Jäsen
Söin sen ravintolassa joten se tuotiin minulle pöytään lautasella joten en avannut väärinpäin lootaa


Keskustelua keittiössä:

"Laitotko sina sen kebabin jo laatikoon? Jaa laitoit. No kaada se siihe lautasele kun se syokin sen taala eikä ota mukaa"

Minä ihmettelen että miksi en lapsuudessani muista että lokit ja tiirat olisivat hyökkäilleet ihmisiä kohti samalla tavalla kun nykyään. Onko tämä lokkien keskuudessa joku uusi trendi vai mikä niitä vaivaa? Tai mikä minua vaivaa?
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Vielä vanhoina hyvinä aikoina bändeissä oli rumpali, kitaristi, laulaja jne, mutta nykyään taas on räpäyttäjä, skrätsääjä, käsien heiluttaja ja pari peffan heiluttajaa. Mikä saamarin juttu tää oikein on..
Sitä ennen bändissä piti olla rumpali, fonisti, pianisti ja pari trumpettia. Sitten Pete1954 joutui kirjoittamaan Ajan säveleen, että mitä tämä nyt on, sähköllä soitetaan mölymusiikkia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vielä vanhoina hyvinä aikoina bändeissä oli rumpali, kitaristi, laulaja jne, mutta nykyään taas on räpäyttäjä, skrätsääjä, käsien heiluttaja ja pari peffan heiluttajaa. Mikä saamarin juttu tää oikein on..

Pst, ei sitä hiphop paskaa ole pakko kuunnella.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Keskustelua keittiössä:

"Laitotko sina sen kebabin jo laatikoon? Jaa laitoit. No kaada se siihe lautasele kun se syokin sen taala eikä ota mukaa"

Näin koko ajan, kun kaveri väsäsi sitä annosta siihen lautaselle tai siis näin, kun hänellä oli lautanen kädessä johon laittoi kaikki annokseen kuuluvat tsydeemit joten ei voi tuostakaan olla kyse.

Kyseistä henkilöä en ole kyllä tuon päivän jälkeen siellä töissä nähnyt vaan sen vakio myyjän, taisi olla vain joku sijainen silloin myymässä.
 

scholl

Jäsen
Vielä vanhoina hyvinä aikoina bändeissä oli rumpali, kitaristi, laulaja jne, mutta nykyään taas on räpäyttäjä, skrätsääjä, käsien heiluttaja ja pari peffan heiluttajaa. Mikä saamarin juttu tää oikein on..

En tiedä mitä skrätsääjät ja muut mitä mainitsit ovat, mutta 80-luvulla Kissillä (jota scholl ei luonnollisestikaan kuunnellut) oli kielennäyttäjäkin, joten toi peffanheiluttaja on uudempaa versiota vaan samasta asiasta.

Ihmettelen, että Sikalan terde ei ole arkisin auki, vaikka solea puskee hyvin. Toisekseen ihmettelen sen huonoa juomavalikoimaa ja kiitän sitä, että auton sai ihan eteen parkkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös