Ihmettelyketju

  • 6 373 845
  • 38 790

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi netelleristä lähtee rahat pelitilille heti, mutta pelitililtä netelleriin menee aikaa enemmän?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jazze Cazza kirjoitti:
Ihmettelen miksi Canalin Huhtikuun lehdessä Teemu Selänteen seuroissa lukee Lukko?

Canalilla on asiasta sisäpiiri tietoa. Tuo on Teemun ensi kauden joukkue.


Itseäni ihmetyttää se, että huomasin kannattavani Bluesia ottelussa Kärpät-Blues. Olen aina vihannut Bluesia, mutta kai se Tärpät on sitten nähty.
 

J.Petke

Jäsen
Ihmettelen, että jotkut halusivat siirtää Sm-liigan semifinaaleja sen takia koska tämä potkupallojoukkue pelaa. Kyllä tämänlaisen hienon elämyksen takia olisi kannattanut siirtää vaikka finaaleja. On tämä Suomen potkupallo hienoa.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Aina välillä stereot (Philips) menee päälle kun kosken television (Sanyo) kaukosäätimeen, siis aina välillä, ei mistään tietystä näppäimestä. Ja aina radio päälle. Ihmetyttää. Mikäli kakella osoittaa stereoita ei koskaan tapahdu mitään.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Viljuri kirjoitti:
Elitismiä!

Sossu toimi vielä vuonna vastakkainasettelu ja solidaarisuus niin, että sinne ei pelkästään pitänyt mennä maksamaan kaikkia orjatyöllä ansaitsemiaan rahoja, vaan piti "antaa" myös luonnossa sossun yli-ikäisille ja muutoinkin kaukana kukkasesta oleville tädeille, kotonakaan ei saanut käydä ja kun sossun tädit nukkuivat, piti kaivertaa sossun tätien antamia kivilaattoja kynsillään ja täyttää syntyneitä uria omalla verellään oikeaoppisten lisäanomusten kirjoittamiseksi, kyniähän ei saanut käyttää tai ainakin ne oli sosialisoitu. Jos joskus sossun tädeillä oli pekkaspäivät - muut "päiväthän" eivät rutiinia muuttaneet - niin kotiin ei edes ehtinyt kuin puolimatkaan, jossa isä oli vastassa antamassa vauhtia paluumatkaan ratsupiiskalla.

Kyllä nykynuorilla on helpompaa!
Hyvä on voititte. On pakko tunnustaa, että olimme niinsanotuista paremmista piireistä. Joulunakin saimme käydä varakkaampien ihmisten asuinalueilla josko kinkku yms muut sörsselit tuoksuisivat pihamaalle ja näkisimme miltä tuo näyttää, ilman että meitä tultiin kiväärillä hätistämään. Sitä emme koskaan ymmärtäneet, miksi sisällä olevan puun alla oli laatikoita? Varmaan rikkaiden hömpötyksiä
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
zelios kirjoitti:
Aina välillä stereot (Philips) menee päälle kun kosken television (Sanyo) kaukosäätimeen, siis aina välillä, ei mistään tietystä näppäimestä. Ja aina radio päälle. Ihmetyttää. Mikäli kakella osoittaa stereoita ei koskaan tapahdu mitään.

Mulla meni välillä Daewoon telkkari päälle kun sammutin Sonyn vahvistimen kaukosäätimestä...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mäkkärillä on menossa mainoskampanja ja tv-mainoksessa espoolaisen näköinen tyyppi istuu parin espoolaisen näköisen kaverinsa luokse pöytään ja ihmettelee: "Ne anto mulle hampurilaisesta neljä euroo takasin". Espoolaisen näköiset kaverit käyttäytyvät lahnamaisesti, eivätkä vastaa mitään.

Mainoksessa mainostetaan KAHVIA + TUMMAA SUKLAASIIPALETTA 1 €:lla ja jotain fucking nuggetseja 2€:lla ja hamborgiria 2€:lla.

Maksoiko kaveri kuuden euron setelillä vai mitävittua? Vai penailiko hän antamalla kuusi euroa kolikoina vai viiden euron setelillä ja kolikolla? Mää oon taas ku klapill päähä lyätty.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Uleåborgir kirjoitti:
Mäkkärillä on menossa mainoskampanja ja tv-mainoksessa espoolaisen näköinen tyyppi istuu parin espoolaisen näköisen kaverinsa luokse pöytään ja ihmettelee: "Ne anto mulle hampurilaisesta neljä euroo takasin". Espoolaisen näköiset kaverit käyttäytyvät lahnamaisesti, eivätkä vastaa mitään.

Mainoksessa mainostetaan KAHVIA + TUMMAA SUKLAASIIPALETTA 1 €:lla ja jotain fucking nuggetseja 2€:lla ja hamborgiria 2€:lla.

Maksoiko kaveri kuuden euron setelillä vai mitävittua? Vai penailiko hän antamalla kuusi euroa kolikoina vai viiden euron setelillä ja kolikolla? Mää oon taas ku klapill päähä lyätty.

Normaali hampurilainen sekä juustohampurilainen maksaa yhden euron.

Itse ihmettelen kun jotkut väittävät, että kampaajalta ostetut shampoot ovat parempia kuin marketista ostetut. Kyseessä on siis samaa tavaraa samassa pakkauksessa samalla viivakoodilla samalta tehtaalta. Ainoa ero on tuplahinta.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ziege kirjoitti:
Itse ihmettelen kun jotkut väittävät, että kampaajalta ostetut shampoot ovat parempia kuin marketista ostetut. Kyseessä on siis samaa tavaraa samassa pakkauksessa samalla viivakoodilla samalta tehtaalta. Ainoa ero on tuplahinta.
No kyllähän niissä kai eroja kuitenkin on, käsittääkseni parturin tuotteita ei kaupoista saa. Ja ne on vahvempia, ja osittain parempiakin, tai parturi voi suositella eri töhniä sopivaan hiukseen tjsp. Myöskin parturista saa paremmalle haisevia shampoita, kaikki kaupassa myytävät shamppoot on jotain kukkatuoksua, paitsi tervashampoo.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
mikkoz kirjoitti:
No kyllähän niissä kai eroja kuitenkin on, käsittääkseni parturin tuotteita ei kaupoista saa. Ja ne on vahvempia, ja osittain parempiakin, tai parturi voi suositella eri töhniä sopivaan hiukseen tjsp. Myöskin parturista saa paremmalle haisevia shampoita, kaikki kaupassa myytävät shamppoot on jotain kukkatuoksua, paitsi tervashampoo.

Tarkoitin siis näitä jotka ovat samaa tavaraa samassa pakkauksessa samalla viivakoodilla samalta tehtaalta. Ei kai näissä oikeasti voi olla eroja?

Sen tiedän että kampaamoissa on näitä erikoistuotteita joita ei marketeista saa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ziege kirjoitti:
Tarkoitin siis näitä jotka ovat samaa tavaraa samassa pakkauksessa samalla viivakoodilla samalta tehtaalta. Ei kai näissä oikeasti voi olla eroja?
Ei kai niissä mitään eroja ole ja saa olla aika pässi jos tosissaan luulee että se sama tavara on parempaa parturilta ostettuna. Itse en ole törmännyt tällaiseen väitteeseen vielä kertaakaan.

Meikäläisen päänahka on helposti vittuuntuvaa sorttia ja sen takia joudun hankkimaan shampooni parturista, sitä kun ei marketeista saa ja hintakin on sitten sen mukainen. En ole kyllä koskaan edes katsonut että löytyykö sieltä hyllystä samoja tuotteita kuin kaupoista ja jos niin millainen hintaero on.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Ziege kirjoitti:
Tarkoitin siis näitä jotka ovat samaa tavaraa samassa pakkauksessa samalla viivakoodilla samalta tehtaalta.
Joo, sori, suoran tekstin ymmärtäminen tuottaa näköjään minulle vaikeuksia.
Mutta kun ei yleensä ole samoja tuotteita parturissa kuin kaupassa, ilmeisesti poikkeuksiakin sitten on.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Morrow10 kirjoitti:
Laitetaan nyt tänne. Aika uskomattoman uutisen löysin suomalaisen golfin ykkössivuilta. Melkoista menoa Espanjassa. Ihme, että Suomen keltainen lehdistö ei ole reagoinut tähän.

http://www.golfpiste.com/news/?newsid=51940&lang=fi

Itseasiassa tästä oli juttua viime viikolla, olisiko ollut keskiviikon jommassa kummassa iltapäivälehdessä.. Ainakin paperiversiossa tämä uutinen oli huomioitu.
 

Viljuri

Jäsen
Orman Mollis kirjoitti:
Kyllä se EU on hieno asia, mahtavaa että siihen aikanaan liityttiin!! Valtiovarainministeriön laskujen mukaan Suomi maksoi viime vuonna 442 miljoonaa euroa enemmän EU:n budjettiin kuin mitä sai sieltä takaisin. Ja kuka sanoi että EU:sta ei olisi hyötyä..

Höh! Sehän tulee laskea Suomen kehitysavuksi ja tältä osin ilmoittaa YK:lle, että kyllä meilläkin aletaan lähestyä sitä 0,7 prosentin tasoon bruttokansantuotteesta asetettua kehitysavun antamisvelvoitetta!

Innovaatioehdotelma uudelle hallitukselle! Konstit ovat monet, kun mummo kissalla pöydän pyyhki! :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Orman Mollis kirjoitti:
Kyllä se EU on hieno asia, mahtavaa että siihen aikanaan liityttiin!! Valtiovarainministeriön laskujen mukaan Suomi maksoi viime vuonna 442 miljoonaa euroa enemmän EU:n budjettiin kuin mitä sai sieltä takaisin. Ja kuka sanoi että EU:sta ei olisi hyötyä..

Suomelle on EU-jäsenyydestä niin paljon hyötyä, että siitä kannattaa maksaakin. Ei kai kukaan kuvittele, että saisimme EU:n budjetista enemmän takaisin kuin sinne maksamme?

Se mikä minua ihmetyttää, on brittien venkoilu.
 

julle-jr

Jäsen

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minkä takia aivan liian monilla internetkotisivuistoilla on jotain helvetin taustamusiikkia?

Ihanko oikeasti nämä keksijät luulevat, että jokainen käyttää ainoastaan yhtä selainta ja yhtä ikkunaa? Ja tuskin kukaan kuuntelee muutenkaan esim. musiikkia ollessaan tämän ainoan ruudun ääressä.
 

Viljuri

Jäsen
julle-jr kirjoitti:
Oletko miettinyt kuinka paljon EU-jäsenyydellä on esimerkiksi ollut positiivista vaikutusta Suomen talouskasvuun tai viennin määrään tai moneen muuhun vastaavaan asiaan?

Suurin hyöty tavallisen ihmisen kannalta on siinä (tarkasti ottaen EMU:ssa), että "harvoja" hyödyttänyt devalvaatiokierre on pysäytetty lopullisesti.

Käytännössä tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että ihan normaalista työstä työuran aikana kertyvät säästöt voivat merkitäkin kolmennenkymmenen vuoden päästä jotakin, mitä ne eivät vanhoissa olosuhteissa olisi koskaan tehneet, olisipa nominaalinen korko- tai tuottoprosentti ollut mitä tahansa.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voi lakata ihmettelemästä, kuinka jengi ei vaivaudu antamaan paikkaansa sporassa vanhuksille, vaan istua nököttävät itsekkäästi tyhjä katse silmissään. Sen ymmärrän, että ihminen on joskus niin omissa ajatuksissaan, ettei kerta kaikkiaan kykene huomioimaan ympäröivää maailmaa. Mutta että kaikki olisivat kukkuu samaan aikaan? Tuskinpa. Sitä paitsi ihmisen lärvistä näkee, milloin se teeskentelee, ettei huomaa ympärillä tapahtuvaa. Ja suurin osa on juuri sen näköistä.

Hävetkää itsekkäät ihmiset! Käytöstavat ja muiden ihmisten kunnioitus, missä pelaa?
 

scholl

Jäsen
Itse onnekseni matkustan tosi harvoin julkisilla, mutta itse en kyllä istu koskaan edes niille vanhusten paikoille. On erikoista se, että jotkut menevät ylipäätänsä niille paikoille, jos eivät ole vanhuksia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös