Ihmettelyketju

  • 6 390 615
  • 38 805

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Oletteko te siellä Helsingissä niin hölmöjä ettette edes kelloa tunne?

Siltä ainakin näytti kun rantapallon tapasia lenteli jäälle jo ennen kuin 60 minuuttia oli täynnä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
vilperi kirjoitti:
Oletteko te siellä Helsingissä niin hölmöjä ettette edes kelloa tunne?

Siltä ainakin näytti kun rantapallon tapasia lenteli jäälle jo ennen kuin 60 minuuttia oli täynnä.

No eikö niitä lentänyt jo sääläreissä Lahdessakin?
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Haluan antaa tässä tunnustuksen nimimerkille thego. Kaverin suosikkijoukkueiksi on listattu Kalpa, Kärpät, Hifk, RoKi ja EtPo. Välieräketjussa hän toivoo Jokereille mestaruuttaa ja sigussaan kiittelee Sportia menneestä kaudesta.

Luulisi tuolla haravalla joskus osuvan :D

P.S. Toki tuo Sportin kiittely voi olla myös sarkasmia, mutta ei anneta sen häiritä vaikutelmaa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Eilen kaytiin vaimon kanssa tatuoijalla (annoin sille synttariksi uuden tatuoinnin) ja katselin siina sitten respan tyton "kukkaisia kasivarsia", kun silmiini osui niiden kukkien alla oleva teksti:

Pidä lujasti kiinni

No siina sitten kysymaan, etta miksi hanella on suomalainen teksti tatuoituna kasivarren "alla". Isoaiti on kuulemma suomalainen... Aika janska juttu! En ole meinaan koskaan nahnyt mitaan tuollaista.
 

tutzba

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Eilen kaytiin vaimon kanssa tatuoijalla (annoin sille synttariksi uuden tatuoinnin) ja katselin siina sitten respan tyton "kukkaisia kasivarsia", kun silmiini osui niiden kukkien alla oleva teksti:

Pidä lujasti kiinni

No siina sitten kysymaan, etta miksi hanella on suomalainen teksti tatuoituna kasivarren "alla". Isoaiti on kuulemma suomalainen... Aika janska juttu! En ole meinaan koskaan nahnyt mitaan tuollaista.

Miten sanaan "pidä" on saatu äänpisteet? :)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
tutzba kirjoitti:
Miten sanaan "pidä" on saatu äänpisteet? :)

Copy-pastella siitä käsivarren tatuoinnista?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen oikeasti, että joku ei tajunnut Vapaan keskustelun sulkemisen olleen aprillipila.

Itse huomasin Vapaan osion puuttumisen eilisiltana ennen puolta yötä, asiasta ei silloin ollut mitään ilmoitusta vaan Vapaa Keskustelu oli vaan tylysti poistettu valikosta. Kesti n. 6 sekuntia tajuta, että nyt on jekku kyseessä ja aamulla lieene Vapaan lopullisesta sulkemisesta jonkinlaista ilmoitusta. Ja kas kummaa..

No, meitä on moneksi. Löytyy herkkäuskoisia ja sitten meitä, joilla on aina epäilevä kanta kaikeen vähänkin haiskahtavaan. Tiedä sitten kumpi on elämää ajatellen parempi vaihtoehto, mutta luulisi jossain vaiheessa kellojen soivan jos vähänkin yrittäisi tiettyjä asioita järkeillä.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Iker kirjoitti:
Ihmettelen oikeasti, että joku ei tajunnut Vapaan keskustelun sulkemisen olleen aprillipila.

Itse huomasin Vapaan osion puuttumisen eilisiltana ennen puolta yötä, asiasta ei silloin ollut mitään ilmoitusta vaan Vapaa Keskustelu oli vaan tylysti poistettu valikosta. Kesti n. 6 sekuntia tajuta, että nyt on jekku kyseessä ja aamulla lieene Vapaan lopullisesta sulkemisesta jonkinlaista ilmoitusta. Ja kaskummaa..
Siinä ilmoituksessahan taisi olla vieläpä joku kuravesi viittaus tms. ikään kuin varmistamassa, että perille menee. Piti oikein laittaa modeille palautetta, että voisi taso olla vähän korkeammalla jatkossa.

Monikin varmaan miettinyt, että olisi eilen pitänyt kirjottaa pari viestiä enemmän, jotta mahtuu sataan aktiivisimpaan :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muistelisin itsekin, että viestissä oli suht selkeä viite pilaan. Ymmärrän toki, että tuo voi mennä täydestä, jos aprillipäivää ei muista, kuten mulle yleensä käy. Jatkoajan etusivun uutisoinnista muistin vasta koko päivän. Modejen pila meni minun osaltani ohi, koska tulen palstalle yleensä omien tietojen kautta, enkä siten törmännyt vapaan puuttumiseen, ennenkuin aiheeseen liittyviä ihmettelyjä luin. Ja olin tuossa vaiheessa jo valaistunut päivän teemasta, joten yllätysmomenttikin oli mennyt.
 

Habs16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Ihmettelyni saa tällä kertaa MC Marikon kroppa "Tanssii tätien kanssa"-ohjelmassa! Ei hemmetti että oli timmissä kunnossa varsinkin kun vertaa siihen mitä se on joskus vuos/pari sitten ollut!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Habs16 kirjoitti:
Ihmettelyni saa tällä kertaa MC Marikon kroppa "Tanssii tätien kanssa"-ohjelmassa! Ei hemmetti että oli timmissä kunnossa varsinkin kun vertaa siihen mitä se on joskus vuos/pari sitten ollut!
Samaa ihmettelin. Näin sen baarissa viikko sitten, ei sitä silloin huomannut niissä normivaatteissa, mutta oli aika upea ilmestys tänään TV:ssä. Pari vuotta sittenhän Mariko oli suorastaan pullea.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Iker kirjoitti:
Ihmettelen oikeasti, että joku ei tajunnut Vapaan keskustelun sulkemisen olleen aprillipila.

No mulle se meni lapi aika pahasti lahinna siksi, etta taalla meilla kello oli baut 2 iltapaivalla (31.3.2007) ja koska taa Vapaa (ymv) on meikalaisen ainoa keskustelupalsta, jossa saan harjoittaa suomen kieltani, niin jotenkin se vaan karkasi kasista ja alkoi vituttamaan aivan suunnattomasti. Kun tana aamuna sitten avasin Jatkoajan ja nain Vapaan palanneen, niin tajusin heti tulleeni hoynaytetyksi pahemmin kun noin 25 vuoteen.

Onnittelut siis siita moderaattoreille. Suomessa taa ei ois kylla mulle mennyt lapi.
 

scholl

Jäsen
Olen ihmetellyt sitä, että miten 15 sotilasta voi jäädä rättipäille vangeiksi. Eikö liittoutuneilla ole sen verran tulivoimaa, että voivat antaa tulta munille silloin, jos joku lähestyy.

Toisekseen en tajua sitä, että miten joku sotilas voi suostua valehtelemaan rättipäiden mieliksi kameran edessä.

Kolmanneksi en ymmärrä sitä, että miksei Britannia tee mitään. Miksei asiaan vastata millään tavalla
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
scholl kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että miten 15 sotilasta voi jäädä rättipäille vangeiksi. Eikö liittoutuneilla ole sen verran tulivoimaa, että voivat antaa tulta munille silloin, jos joku lähestyy.

Niin, iltapäivälehdissä oli männä viikolla juttua että kyseessä oli ilmeisesti jonkin sortin ansa. Olivat jotain intialaista alusta olleet tutkimassa tjsp. ja olivat liikkellä pelkin käasiasein aseettomilla partioveneillä kun taas iranilaisilla oli veneidensä keulassa ilmatorjunta tykit. Ei siinä paljon olisi jakoa ollut.
 

Viljuri

Jäsen
scholl kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että miten 15 sotilasta voi jäädä rättipäille vangeiksi. Eikö liittoutuneilla ole sen verran tulivoimaa, että voivat antaa tulta munille silloin, jos joku lähestyy.

Toisekseen en tajua sitä, että miten joku sotilas voi suostua valehtelemaan rättipäiden mieliksi kameran edessä.

Kolmanneksi en ymmärrä sitä, että miksei Britannia tee mitään. Miksei asiaan vastata millään tavalla

Tiedä sitten mitä iltaroskat kirjoitti, mutta tuossa tarkastustoimessaan, josta iranilaiset kävivät kaappamassa, Britit toimivat YK:n mandaatilla.

Tässä toimessaan (joka on siis eri toimintaa kuin ilman YK:n mandaattia oleva Basran ja muun eteläisen Irakin miehitys) heillä oli/on de-eskalaatioon tähtäävä aseidenkäytön ja muun toiminnan ohjeistus voimassa, eli jos provosoidaan, ei provosoiduta.

Nyt se sitten johti tälläiseen tilanteeseen. Sellaisia arvioita olen lukenut, tiedä sitten ovatko ihan perseestä, että kuukausia tulee kestämään näiden merimiesten (ja naisen) panttivankeus, mikäli sitten ei tapahdu mitään dramaattista. (nämä netin lähteet aktuaalisista sotavalmisteluista, kuten DEBKA tai näiden siteeramat "venäläislähteet", ovat National Enquirer lehden tasoista roskaa, huomionarvoista on myös, että lähes kaikki Bushin neokonservatiiviset Irakiin tapahtunutta hyökäystä ajaneet "haukat" ovat Washington D.C:ssä joutuneet erotetuksi/oikeuteen/sivuraiteille, ainoastaan Cheney on vanhasta poliitikko- ja avustajakaartista jäljellä, kun tämä Gateskin on jo ihan eri miehiä eli vanhemman Bushin linjoilla)

EU:han voisi yrittää tehdä jotain diplomaattista tai asettaa oikealla tavalla mitoitettua painostusta Irania kohtaan (mikä on hemmetin vaikeata käytännössä, koska kukaan ei halua tieten tahtoen nostaa öljyn hintaa jännityksen mahdollisesti kasvaessa), ja osoittaa yhtenäisyyttä kerrankin jossakin kysymyksessä. Tämä pelaisi myös hyvin tuntoihin voimakkaasti EU-vastaisessa Britanniassa, joka kaikki asiat yhteenvetäen saattaisi käynnistää myös jumiutuneen EU:n uudistusprosessin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Viljuri kirjoitti:
Nyt se sitten johti tälläiseen tilanteeseen. Sellaisia arvioita olen lukenut, tiedä sitten ovatko ihan perseestä, että kuukausia tulee kestämään näiden merimiesten (ja naisen) panttivankeus, mikäli sitten ei tapahdu mitään dramaattista.

Ainakin itselläni on sellainen kutina, että jos homma ei tästä lähde purkautumaan, niin jokatapauksessa Herefordin suunnalla jo treenataan asenteella.

Iranin antamista vääristä sijaintitiedoista (jotka sitten juttujen mukaan muutettiin, kun moka huomattiin) voisi päätellä, että Britit eivät olleet Iranin puolella, joten sinänsä kv. yhteisö varmasti hyväksyisi toimen ja niin kauan kuin Iran ei tahdo itse aloittaa, Irankaan tuskin tekisi mitään kummoisempaa.
Uskoisin, että Iran yrittää saada "taas" Lännen hyökkäämään ensin, että sotaa voisi tulkita uskonsodaksi ja vetää muita islamilaisia maita mukaan. Iranin oma sodanjulistus sen sijaan saattaisi jättää Iranin yksin, muitten maitten huolehtiessa enemmän suhteista länteen ja öljynostajiin.
 

Cube

Jäsen
Ihmettelen sitä, että ah niin älykkäänä pidetyn Jatkoajan käytetyimpiä uutislähteitä tuntuvat olevan Iltasanomat ja Iltalehti. Siis ainakin linkkien määrän perusteella. Vituttaako tämä ketään muuta?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, mä ihmettelen joidenkin kirjoittajien tapaa vastata vittuillen toisten kirjoittajien pieniin virheesiin. Siis esimerkiksi, jos tuolla jääkiekkokeskustelun puolella joku kirjoittaa jostain ottelusta, ja vahingossa ehkäpä kirjoitusvirheen tai pienen ajatuskatkon takia mainitsee jonkun pelaajan joukkueeksi juuri sen toisen. Niin siihen sitten moni jamppa vastaa esimerkiksi että: "Ai, en mä tiennytkään että se pelaaja on vaihtanut joukkuetta. Milloin se on vaihtanut?".

Itse mä en viitsi oikeastaan ollenkaan mainita tai korjailla toisten kirjoituksista, varsinkin jos se on joku ihan pieni ja käytännössä merkityksetön kohta. Tai jos kerta kirjoittaa kokonaan uuden viestin, niin kirjoittais samalla myös jotain uutta sanottavaa siihen ketjuun. Noh, tietenkin noita voi korjailla, mutta tollaista edellä mainittua lapsellista ja nörttien toimesta nettipalstoilla yleistyvää kuittailua ja vittuilua mä en oikein ymmärrä. Mikä saa ihmisen kirjoittamaan noin?

Mun mielestä täällä vapaan keskustelun puolella keskustelun taso on paljon parempi, varsinkin siis jos ajattelee tekstin sisältöä. Jos täältä ottaa jonkun ketjun, esimerkiksi vaikka nyt Suomen muinaishistoria, Matkakohteenne tai vaikka jostain bändistä kertovan ketjun, niin siinä sivullisessa on todella paljon uutta ja mielenkiintoista asiaa. Jääkiekko-puolella keskusteluissa on enemmän lapsellista kiukuttelua tai turhanpäiväistä jauhamista. Itse luen sen takia enimmäkseen tätä vapaata keskustelua, ja täältäkin juuri noita (asia)keskusteluita jotka itseäni kiinnostaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pete2004 kirjoitti:
Mikä saa ihmisen kirjoittamaan noin?
Pilkunviilaus, hienostunut(?) provosointi ja ihan yleinen vittuilukulttuurin vaaliminen ovat jonkin sortin pikku perversioita, joihin itse ainakin "syyllistyn" nettipalstojen lisäksi ihan arkipäiväisessä elämässä. Suurin osa kavereistani tietää meikäläisen olevan tietyissä jutuissa vittuileva pilkunviilaaja, jolloin he osaavat suhtautua asiaan hurtilla huumorilla ja samalla kyttäävät kahta kovemmin meikäläisen mokia, joista pääsisivät kuittailemaan. Oma huumorintaju yleensä riittää kestämään vittuilun kuin vittuilun, kun vaan muistaa nauraa itselleen ja omille virheilleen. Siinä sivussa sitten voi saada jotain selittämätöntä tyydytystä muiden provosoinnista ja varsinkin siitä, jos joku provosoituu.

Ja itsehän jaksan ihmetellä eliminointiketjujen suosiota. Miten kukaan jaksaa innostua moisesta paskasta?

Ja nyt jäädään odottelemaan kuittailuja, miten kukaan jaksaa innostua provosoinnista, vittuilusta jne...
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Paheksun lisäksi sitä, että se brittinaissotilas on hylännyt uniformunsa ja on heti päivästä yksi alkaen rätti päässä kuin pahinkin muslimiterroristi. Ei taida olla Britanniassa isänmaallisuus kunniassa.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
scholl kirjoitti:
Paheksun lisäksi sitä, että se brittinaissotilas on hylännyt uniformunsa ja on heti päivästä yksi alkaen rätti päässä kuin pahinkin muslimiterroristi. Ei taida olla Britanniassa isänmaallisuus kunniassa.

Ei kukaan voi oikeasti olla näin pihalla, eihän?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös