Ihmettelyketju

  • 6 388 493
  • 38 805

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
scholl kirjoitti:
Paheksun lisäksi sitä, että se brittinaissotilas on hylännyt uniformunsa ja on heti päivästä yksi alkaen rätti päässä kuin pahinkin muslimiterroristi. Ei taida olla Britanniassa isänmaallisuus kunniassa.

Ei tainnut olla paljon mahdollisuuksia, mjitööh?
 

scholl

Jäsen
Se riippuu siitä, että onko Iran valmis sotatoimiin. Siis lähtevätkö teloittamaan sotilasta, joka ei suostu pukeutumaan pelleksi vai jättävätkö rauhaan vai pysyykö sotilas sotilaana ja ottaa sitten tarvittaessa syanidia. Englantilaiset vaikuttavat aika vässyköiltä. Ei mikään ihme, että terroritekoja tehdään, kun ei harrasteta nollatoleranssia ja laiteta jengiä kuriin. Itse olisin pommittanut jo Irania samalla tavalla kuin Gaddafia pommitettiin 80-luvulla.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Minulla on ollut tapana kätkeä kaksikymppinen kännykän takakuoren alle baariin lähtiessä, jotta pääsee sitten taksilla kotiinkin yöllä. (eli lompakosta rahat on juotu jo) En kuitenkaan ikinä! ole enää yöllä muistanut että jätin sen rahan sinne.
Muutamat kerrat on bussilla tultu, kerran jopa kävelty tämän takia. On se ihmismieli kummallinen, alkoholia ei toki moitita.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Käyn pankin konttorissa ehkä max. 2-3 kertaa vuodessa.
Minkä takia joka ikinen kerta minua palveleva pankkineiti on niin a) jumalattoman hyvännäköinen b) kroppa ei ole ikinä levinnyt vaan todella sopusuhtainen.
Juuri hain uuden kortin ja tyttö hymyili vielä niin pirun mukavasti "isoilla silmillään".

Opettajissakin on nuorta kaartia näkyvissä ja nekin on keskitasoa selkeästi parempaa. Miksei silloin mun aikana, kysynpä vaan.
 

Jeffrey

Jäsen
B1 kirjoitti:
Opettajissakin on nuorta kaartia näkyvissä ja nekin on keskitasoa selkeästi parempaa. Miksei silloin mun aikana, kysynpä vaan.

Saman ikäisiä ne opettajat vieläkin ovat. Ne vaan 30 vuotias vain näyttä hiukan erilaiselta riippuen siitä, että onko katselijan silmät 15v vai 32v.
 

scholl

Jäsen
En usko. Luulen että nykyään nuorempia opettajia. Silloin kun itse olin koulussa niin kaikki opettajat olivat lähellä eläkeikää. Ne on putsattu kaikki eläkkeelle ja on tullut tilaa tavallaan uusille.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tapparan pudottua jatkosta otin allekirjoitukseksi erään Tappara-fanin näppäimistöltä päässeen sammakon ennen ottelusarjan alkua. Janiz80 oli ajatellut samalla tavalla kuin minä ja oli ottanut sen myös allekirjoitukseksi. Äsken kävin lukemassa Lukko-osiota ja kiinnitin huomiota nimimerkin Hearsey allekirjoitukseen. Googlefight Lukko vs. Ässät ja enemmän oli haulla tullut osumia Lukolle. Itse kokeilin googlettaa sanoilla Rauman Lukko vs. Porin Ässät ja Ässien kohdalle tuli lähes tuplamäärä osumia. Ehdin pistää tuon googlefightin tuloksen allekirjoitukseksi ja menin uudelleen lukemaan Ässä-puolen ketjuja, kunnes huomasin, että Janiz80:lla oli tuo allekirjoituksena :).
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
B1 kirjoitti:
Käyn pankin konttorissa ehkä max. 2-3 kertaa vuodessa.
Minkä takia joka ikinen kerta minua palveleva pankkineiti on niin a) jumalattoman hyvännäköinen b) kroppa ei ole ikinä levinnyt vaan todella sopusuhtainen.
Juuri hain uuden kortin ja tyttö hymyili vielä niin pirun mukavasti "isoilla silmillään".

Saman havainnon olen tehnyt Tampereen Tapiolan konttorilla, sinne haettaessa ilmeisesti CV:ssä on syytä olla kuva(sarja) mukana.
B1:sen vanhat opettajat on varmaan siirtynyt Nordean Kuninkaankadun konttoriin..
 

Veijari

Jäsen
Eilen vaimo kertoi, ettei hän ole koskaan syönyt mämmiä, ei siis edes lusikallista maistanut. Johtuu kuulemma siitä, että vanhempansa eivät ole siitä tykänneet eikä siksi ole sitä koskaan kotiin ostaneet.

Kyl mä niin pal kauhjast ihmettelen, miten melkein 30 vuotta on voinut olla maistamatta mämmiä. Ehkä vieläkin enemmän ihmettelen miten minä saan tietää asiasta vasta nyt enkä ole huomannut asiaa menneinä pääsiäisinä!
 

Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, St. Louis Blues
Veijari kirjoitti:
Eilen vaimo kertoi, ettei hän ole koskaan syönyt mämmiä, ei siis edes lusikallista maistanut. Johtuu kuulemma siitä, että vanhempansa eivät ole siitä tykänneet eikä siksi ole sitä koskaan kotiin ostaneet.

Kyl mä niin pal kauhjast ihmettelen, miten melkein 30 vuotta on voinut olla maistamatta mämmiä. Ehkä vieläkin enemmän ihmettelen miten minä saan tietää asiasta vasta nyt enkä ole huomannut asiaa menneinä pääsiäisinä!

No hemmetti, mitäs ihmettelemistä tuossa on? Itsellä aivan sama tilanne, paitsi yli 30 vuotta on selvitty elämästä ilman mämmin maistamista. Ja toivottavasti selvitään myös seuraavat 30...

Meillä kyllä vanhemmat ko. tavaraa söivät ja myöskin vaimoni sitä syö, mutta itse en mämmiä suuhuni pistä. Enkä edes osaa sanoa selvää syytä mistä moinen johtuu.
 
Chief kirjoitti:
No hemmetti, mitäs ihmettelemistä tuossa on? Itsellä aivan sama tilanne, paitsi yli 30 vuotta on selvitty elämästä ilman mämmin maistamista. Ja toivottavasti selvitään myös seuraavat 30...

Meillä kyllä vanhemmat ko. tavaraa söivät ja myöskin vaimoni sitä syö, mutta itse en mämmiä suuhuni pistä. Enkä edes osaa sanoa selvää syytä mistä moinen johtuu.


Juuri näin. Itse muistelen, että olen saattanut joskus vuonna kypärä lusikallisen suuhuni laittaa tai sitten joku muu laittoi. Mutta hyvin on mennyt itselläkin 30 vuotta ilman, että on tarvinnut kertaakaan mämmiä alkaa syömään. Enkä aio syödä jatkossakaan.

Yleensäkin ihmetyttää "kaikkea-pitää-maistaa"-periaate. Kyllähän itselläkin tulee kulinaarisia nautintoja kokeiltua, mutta olen huomannut, että terveen oman maun arvauksien myötä pettymykset ja yökötykset ovat jääneet huomattavasti vähemmälle. Joistakin matskuista näkee jo päälle päin, että itselle ne ei sovellu vaikka joku muu pitäisikin siitä. Varmasti jää sekaan sellaisiakin lajikkeita mistä itse sitten tosiaan pitäisi, mutta varmasti menee ohi ihan älyttömästi sellaisiakin, mistä ei sitten pitäisi vaan suorastaan inhoaisi.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Yleensäkin ihmetyttää "kaikkea-pitää-maistaa"-periaate.

On melkoista junttiutta olla maistamatta ruokaa ja silti kutsua sitä pahaksi. Sama kuin kokeilematta sanoisi, että kauniin naisen penetroiminen on yliarvostettua, rumaa, likaista ja ilkeää puuhaa. Hyi yäk!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kaiser Soze kirjoitti:
On melkoista junttiutta olla maistamatta ruokaa ja silti kutsua sitä pahaksi. Sama kuin kokeilematta sanoisi, että kauniin naisen penetroiminen on yliarvostettua, rumaa, likaista ja ilkeää puuhaa. Hyi yäk!
Toisaalta kääntäen, ei sitä varmaan kannata keitettyjä apinanaivoja maistaa, jos yököttää jo etukäteen. Eikä välttämättä jotain rotansyömää 150-kiloista eläkeläistä koittaa, vaikka teoriassa voisikin olla vaikka kuinka uskomaton kokemus.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Ja-pitää-maistaa"-periaate. Kyllähän itselläkin tulee kulinaarisia nautintoja kokeiltua, mutta olen huomannut, että terveen oman maun arvauksien myötä pettymykset ja yökötykset ovat jääneet huomattavasti vähemmälle.

Olen huommannut että kannattaa kokeilla n. 5 vuoden välein:). Esim. sillistä en ole pitänyt ollenkaan ennen kuin nyt taas vuotiaana kokeilin ja sehän oli hyvää.

Muuten olen sitä mieltä että riippumatta siitä mitä lautaselle kannetaan se pitää pystyä tarvittaessa pokkana syömään tai ainakin näykimään sen verran että esitys menee läpi. Jos nyt puhutaan normiruokalajeista ja unohdetaan ne apinanaivot. Etenat alkavat itselläni olla siinä rajoilla.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Gags kirjoitti:
Toisaalta kääntäen, ei sitä varmaan kannata keitettyjä apinanaivoja maistaa, jos yököttää jo etukäteen.

Monia on varmaan etanatkin yököttäneet, ennen kuin ovat maistaneet. Oma kokemukseni kalla kertaa etanoista oli täysi fiasko. Kuitenkin, sittemmin päästelen esim. manalassa käydessäni 12 kpl Gas Lip:n koska tahansa. Herrrrrkkkuva!

Eikä välttämättä jotain rotansyömää 150-kiloista eläkeläistä koittaa, vaikka teoriassa voisikin olla vaikka kuinka uskomaton kokemus.

Kannibalismi ei ehkä ole ihan sopiva vertaus tässä kohtaa :P

Ps, apinan aivot maistuvat kuulemma puurolta..
 
Kaiser Soze kirjoitti:
On melkoista junttiutta olla maistamatta ruokaa ja silti kutsua sitä pahaksi.

No tuohan nyt on aivan selvä asia. Et joko osannut lukea kirjoittamaani tai ymmärsit väärin tai sitten vain halusit ymmärtää väärin. Vuosien varrella on tullut maistettua kuitenkin niin paljon erilaisia ruokia ja niiden yhdistelmiä, että osaan varoa tiettyjä ruokia ihan ilman suurempaa vaivaa. Kaikkiruokaiseksi olen hirvittävän valikoiva. Näin esimerkkinä vihaan viipaloituja sieniä (oikeastaan kaikkea mitä sienistä tehdään), mutta koska olen aina pitänyt marinaadijutuista, päätin maistaa valkosipulichilimarinoituja kokonaisia herkkusieniä, jotka ihan itse vieläpä ostin. Hulluutta, mutta pidin niistä valtavasti. Silti pystyn silmämääräisesti sanomaan joistakin ruuista, etten pidä. Joskus olen kyllä kiusallani koittanut onko mieli tai makuhermo muuttunut, mutta eipä ole näin vielä käynyt.

En todellakaan usko siihen, että kaikkea pitää maistaa. Jos on valittavana joku josta tietää pitävänsä ja jotain mistä luulee ettei pidä, on minulle luonnollinen valinta laittaa suuhun sitä mistä pitää. Eikä se vähennä yhtään makunautintojani, päin vaston lisää niitä.

Jos taas nauttii uusien ruokien kokeilemisesta suunnattomasti, tai edes vähän, niin siitä vaan. En vain ymmärrä miksi niitä pitää väkisillä muille tuputtaa. Itse olen kuitenkin realisti näissäkin asioissa elikkäs jos olen esimerkiksi kutsuilla missä ei voi valita ruokaansa ja eteen työnnetään jotain jota ei tunnista, mutta on melko varma kutina, että ei pidä niin tottakai yritän syödä. Johtuu ihan siitä etten pidä nälän tunteesta sen enempää kuin pahoista mauista suussa. Yllättävän harvoin kuitenkaan etukäteen odotettu maku poikkeaa todellisuudesta, mutta en silloin ala mekastamaan, että voihan vittu mitä paskaa. Syön sen mitä pystyn ja ellei kyseinen ruoka tule ylöspäin, mätän luultavasti kaiken mitä lautasella on. Jos taas alkaa orastavat yökköreaktiot niin lopetan syömisen aivan varmasti ja vaikka valehtelen etten vain jaksa syödä tai sanon suoraan ettei maistu. Riippuu tosin täysin tilaisuudesta.

EDIT: Etanoita testaan varmasti kun eteen sattuu. Apinanaivoista en ole varma, mutta luultavasti maistaisin.. ihan vain sen takia, että voi sanoa :D Hyönteisiä en maistaisi, koska en tunnusta niiden täyttävää efektiä. Monet kalaruuat/ankeriaat jäävät myös suosiolla väliin ja esim. monen kehumat nahkiaiset eivät tule ikinä päätymään suuhuni. Enkä todellakaan kaipaa tietoa miltä ne maistuu.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiser Soze kirjoitti:
Monia on varmaan etanatkin yököttäneet, ennen kuin ovat maistaneet. Oma kokemukseni kalla kertaa etanoista oli täysi fiasko.

Nyt kun mietin tarkemmin niin eivät ne etanat maistu pahalta. Käytännössä ne muutenkin maistuvat etupäässä mausteiltaan. Ne vain tuntuvat pahalta, aivan kuten erilaiset mustekalan palatkin. Tämä on varmaan vähän sama asia kun sienet, jotkut eivät vain niistä pidä. Itse en syö kesäkurpitsaa
missään muodossa nimenomaan maun takia.

Ihmetellään nyt sitten vaikka että mistä niitä etanoita tänne roudataan. Vai kerätäänkö ne mansikka pelloilta.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
net kalaruuat/ankeriaat jäävät myös suosiolla väliin ja esim. monen kehumat nahkiaiset eivät tule ikinä päätymään suuhuni. Enkä todellakaan kaipaa tietoa miltä ne maistuu.


Etikkaliemestä tai suoraan grillistä. Aivan helvetin herkullista herkkua :D

Mut joo. Itse dissaan myös yllämainitun kurkun, sekä myös persilja ja tilli maistuu suuussani täysin perselle. Hyi shaatana. Tunkiorikkaruohoja moiset.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiser Soze kirjoitti:
...sekä myös persilja ja tilli maistuu suuussani täysin perselle.
No nyt ei tartte enää ihmetellä, mikä se tutun oloinen maku oli, kun töissä esimiehen hanuria nuolin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olin tuossa viime viikonloppuna paikallisen euromarketin parkkipaikalla läpikulkuaikeissa, kun haistoin hernekeiton tutun tuoksun. Suunnistin tuoksun suuntaan ja siellähän joku partioporukka tai vastaava tätä herkkua ihmisille myi. Lautasellinen soppaa ja lasi mehua oli muistaakseni 2,5 euroa.

Sitten kiinnitin huomion lappuun jossa kaupattiin keittoa myös kotiinviemisiksi sopuisaan viiden euron litrahintaan. Siis litra hernekeittoa viidellä eurolla. Mitä jumalauta? Tuotot menivät varmasti hyvään tarkoitukseen, mutta se, että huutaa femman litrasta hernaria, on jonkinmoista ihmisten aliarvioimista. Olisin voinut ostaakin, mutten sentään ihan tuohon hintaan.

Eli ihmettelen siis sitä, että missä välissä hernekeitosta on tullut niin kallista? Eikös se edelleen herneistä ja sianlihasta tehdä?
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Trenchtown kirjoitti:
Eli ihmettelen siis sitä, että missä välissä hernekeitosta on tullut niin kallista? Eikös se edelleen herneistä ja sianlihasta tehdä?

Ei tuossa nyt mitään erikoista ole. Mitään elintarvikeostoksia ihmiset eivät tee kun ostavat hernekeittopurkin vaikkapa partiolaisilta, se tukeminen on pointti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Trenchtown kirjoitti:
Sitten kiinnitin huomion lappuun jossa kaupattiin keittoa myös kotiinviemisiksi sopuisaan viiden euron litrahintaan.
Onko tuo lopulta sen pahempi hinta kuin valmiin annoksen 2,5 euroa? Puoli litraa on aika iso paukku, ei mahdu peruslautaselle. Jos tuon mehun hinnan eliminoi, on neljän desin annoskin jo täysi lautasellinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös