Ihmettelyketju

  • 6 399 395
  • 38 817

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Iceman kirjoitti:
Se olin mä, tunnustan. Ihan uutuudenviehätystä vaan kokeilin mut lupaan että en käytä niitä enää.

Itseänihän ihmetyttää kovasti kuinka elinvoimaisesti stereotypiat automerkeistä ja niiden omistajista säilyvät isältä pojalle ilman että suhteellisuudentaju pääsee häiritsemään niitä.

Hyvä juttu. Aiheutat vielä kolareja toiminnallasi, kun muut autoilijat jäävät ihmettelemään toimintaasi.

Omalla isällänihän ei ole ajokorttia. Enkä muuten ole kiinnittänyt huomiota noihin automerkkeihin, jotka eivät käyttä vilkkua ennen kun sain itse ajokortin, elikkäs viime syksynä.

Ja nyt voidaan lisätä myös listaan mersut. Näin tänään vähän turhankin läheltä autokoulun mersun, joka unohti käyttää vilkkua kaistavaihdossa. Melkein tuli annettua autokoulun mersulle lisää vauhtia.

P.S. Minun ukilla oli volvo, ja se muisti käyttää vilkkua kun tarve sitä vaati.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
repe_joke kirjoitti:
Ja nyt voidaan lisätä myös listaan mersut. Näin tänään vähän turhankin läheltä autokoulun mersun, joka unohti käyttää vilkkua kaistavaihdossa. Melkein tuli annettua autokoulun mersulle lisää vauhtia.
Mersulla ajaessa saa myös vapauden päättää että kääntääkö valot päälle vaiko eikö. Huomattavan suuri prosentti ilman valoa ajavista liikkuvat juurikin mersuilla. Luulis perkele että tuollainen premium -merkki olisi saanut valoautomatiikan ympättyä kärryihinsä jo kauan sitten.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eiköhän nuo Mersu, BMW ym. stereotypiat johdu vain siitä, että nuo merkit erottaa helpommin katukuvasta, kuin kaiken maailman korealaiset riisikipot, jotka näyttävät kaikki keskenään samanlaisilta. Korealaisella riisikipolla tai jollakin fiiatinrimpulalla ei myöskään kukaan haluaisi vapaaehtoisesti ajaa, joten se ei myöskään aiheuta kateutta tai ärtymystä kanssa autoilijoissa, jos joku sellaisella ilman valoja ajaa. On jopa ihan ymmärrettävää ettei moisessa kulkuvälineessä valot ole päällä. Varsinkin jos on kostea keli.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Trenchtown kirjoitti:
Mersulla ajaessa saa myös vapauden päättää että kääntääkö valot päälle vaiko eikö.

Ainakin mun -05 merusssa on ihan normaaliautomatiikka. Vapaus valita sinänsä on ihan kiva juttu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
#12 kirjoitti:
Ainakin mun -05 merusssa on ihan normaaliautomatiikka. Vapaus valita sinänsä on ihan kiva juttu.
Ja salamana se on jo paikalla korjaamassa sanomisiaan.Tottahan noissa uudemmissa malleissa on tuo automatiikka. Ja voi olla vanhemmissakin, mutta sitten se on eri usein paskana.

Olet kuitenkin onnellisessa asemassa, koska maailmassa ei ole kuin kaksi autoa, ja sulla on ne molemmat. Mersu ja jokaisen oma nimittäin.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Trenchtown kirjoitti:
Ja salamana se on jo paikalla korjaamassa sanomisiaan.

Häh? Toi oli mun eka viesti tähän ketjuun.
Muukin tekstisi oli vähän sienivaikutteista - tai ehkä ne Samaran tunnetusti sisään tuulettuvat pakokaasut ovat jo tehneet tehtävänsä. Vitsivitsi.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
#12 kirjoitti:
Häh? Toi oli mun eka viesti tähän ketjuun.
Niin, mä tarkoitinkin itseäni korjaamassa omia sanomisiani.
#12 kirjoitti:
Vitsivitsi.
Mun mielestä, jos vitsistä joutuu sanomaan että se on vitsi, niin ei se sitten enää ole niin hauska.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
#12 kirjoitti:
okei, no avaisitko vielä tuon kahden auton jutun?
Maailmassa on kaksi autoa: Mersu, ja jokaisen oma. Eli siis Mercedes on joka tapauksessa arvostettu ja kehuttu merkki. Toinen kehuttu merkki on se, millä itse kukin sitten sen kehumisensa aikaan sattuu kiesaamaan. Yllättävän vaikea selittää tätä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Trenchtown kirjoitti:
Maailmassa on kaksi autoa: Mersu, ja jokaisen oma. Eli siis Mercedes on joka tapauksessa arvostettu ja kehuttu merkki. Toinen kehuttu merkki on se, millä itse kukin sitten sen kehumisensa aikaan sattuu kiesaamaan. Yllättävän vaikea selittää tätä.

OK. No sitten tästä tulee lisää ihmettelyä tähän ketjuun: Miten helvetissä Mersusta on tullut niin muka-arvostettu automerkki? Itse olisin mielummin hankkinut vaikka S-Maxin ja shampanjaa välirahoilla jos nyt saisi valita. prkl. pitäisikö mennä vitutusketjuun..... No, tulipahan tuo vilkkujuttu ainakin ihmeteltyä perusteellisesti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
#12 kirjoitti:
Miten helvetissä Mersusta on tullut niin muka-arvostettu automerkki?
Ihmettelen että miten niin muka-arvostettu? Niillä vanhoilla mannelavettimersuilla jengi ajeli sen miljoona kilometriä. Enemmänkin, mutta vauhdissa ei pärjännyt enää edes traktorille. Harvalla automerkillä noihin kilometreihin pystyy, joten sieltä se arvostuskin varmaan kumpuaa.
 

Rocket

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Real Madrid, Newcastle
Minä ihmettelen ilmastonmuutosta. Hiilidioksidia luovutamme mm. me ihmiset, koneet ja tehtaat. Mikä olisi paras keino vähentää ihmettelyä hiilidioksidipäästöjen paljoudesta? Pitäiskö metsää kasvattaa lisää esim. Saharaan tai merelle keinotekoislle saarille, että saisimme ilmastonmuutoksen pysäytettyä? Pitäiskö meidän lähtä Tarjan kanssa lippalakki päässä esim. istutamaan Saharaan pottiputkella mäntymetsää? Vai pitäisikö etelemanner koneellisesti jäädyttää? (kuten äiteen pullat pakkasessa)
 
Viimeksi muokattu:

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Ihmettelen, että kuinka mulle käy aina näin. Ei kenelläkään muulla ole tällaista sarjaa kuin mulla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eihän tämä kiinalainen uusi vuosi sentään omaa ketjua taida kestää, mutta ihmettelen, että olenko ainoa jatkislainen kuka tämän noteeraa?

Sian vuosi alkaa nyt, se ei kyllä ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta. Oma syyni edes tietää koko juhlasta on paljon vaisumpi.

Mutta niille se on aivan mieletöntä, itsekin aion käydä Helsingin juhlissa.
 
pernaveikko kirjoitti:
Eihän tämä kiinalainen uusi vuosi sentään omaa ketjua taida kestää, mutta ihmettelen, että olenko ainoa jatkislainen kuka tämän noteeraa?

Sian vuosi alkaa nyt, se ei kyllä ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta. Oma syyni edes tietää koko juhlasta on paljon vaisumpi.
Olen tuon noteerannut myös. Ehkä siksi että olen itsekin sika. Siis siinä kiinalaisessa horoskoopissa... Tosin hirmu tietoinen en ole ollut milloin se juuri vaihtuu, mutta noin suunnilleen kyllä. Ja minkä elukan vuosi on kulloinkin menossa.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Ihmettelen kuinka tapahtumarikas OLS-Classic pelin loppu oli. OLS voitti viimeisen erän maalilla, joka oli oikeasti ylärima. Classic sai vielä rankun 17 sekuntia ennen loppua, mutta molari torjui. Ja ensimmäistä kertaa pitkään aikaan näin kuinka OLS hallitsi peliä ja ehdottomasti ansaitsi voiton.

Tuntu jätkillä olevan aivan kohtalainen fiilis pelin jälkeen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jack in the Box kirjoitti:
http://www.yle.fi/urheilu/etusivu/id66823.html

"Mikko Ilonen teki suomalaista golfhistoriaa voittamalla ensimmäisenä Euroopan Tourin osakilpailun Indonesiassa."


Merkillistä, perin merkillistä.
Joo, pikkuisen epätarkasti kirjoitettu otsikko tosiaan on kysymyksessä. Ei Mikko ollut ensimmäinen, joka voitti Indonesiassa, eikä ollut ensimmäinen suomalainenkaan, joka voittaa ET:n osakilpailun, vaan Riikka Hakkarainen ja Minea Blomqvist ovat pystyneet aikaisemmin kyseiseen tekoon.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Aeroman kirjoitti:
Ei Mikko ollut ensimmäinen, joka voitti Indonesiassa, eikä ollut ensimmäinen suomalainenkaan, joka voittaa ET:n osakilpailun, vaan Riikka Hakkarainen ja Minea Blomqvist ovat pystyneet aikaisemmin kyseiseen tekoon.
Onko Euroopan Tour Euroopan Tour, jos kilpailu käydään Indonesiassa?
 
Ihmettelen mitä on tapahtunut suihkulleni 2 viikon aikana kun en ole ollut kotona. Nyt siitä lähtee älytön paine. Täysille jos laittaa niin varmaan lentää seinälle. Miten se on itestään voinut muuttua...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen hiukan sekalaisten kyssäreiden ketjussa tapahtuvaa nuohoojien panettelua ja vain siksi, että he ovat mieltyneet tuhkaluukkujen rassaamiseen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
pikkukatti kirjoitti:
Ihmettelen mitä on tapahtunut suihkulleni 2 viikon aikana kun en ole ollut kotona. Nyt siitä lähtee älytön paine. Täysille jos laittaa niin varmaan lentää seinälle. Miten se on itestään voinut muuttua...

Kannattaa kierrellä kyselemässä naapureilta, josko heilläkin olisi kovemmat paineet kuin aikaisemmin.

Että silleen...
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
smasa kirjoitti:
Onko Euroopan Tour Euroopan Tour, jos kilpailu käydään Indonesiassa?

Ajattelin juurikin tämän kysymyksen esittää. En itse golfaa, eli tietääkös joku vastausta tähän? Vai onko kyseessä vain money talks, bullshit walks tyyppinen asia?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Vastasin tahan jo tuolla Golf-ketjussa.

European Tour tekee yhteistyota esim Aasian Tourin kanssa ja siksi European Tour kisoja kaydaan alkukaudesta varsin runsaasti (lahes kaikki kisat) Aasiassa. Kyse on "markkinointikikasta", jolla European Touria halutaan tehda nakyvammaksi ja vahvemmaksi PGA Tourin vanavedessa. Toinen hassu kikka on, etta tama kausi aloitettiin jo marraskuussa.

USAssa (The Golf Channel) European Tourin kisat nakyvat varhaisaamuisin. Taalla lansirannikolla niita just just jaksaa katsoa, kun ne alkaa joko klo 5 tai klo 6 aamulla, mutta enpa usko, etta juuri kukaan niita katsoo itarannikolla keskella yota. Varsin tuntemattomia pelaajia jenkeille eika kisoja kayda kuin kourallinen sellasilla kentilla mita jenkit tuntee.

European Tour tarvitsee siis kasvojen kohotusta, silla Ryder Cupin voitto ei sita viela ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös