Ihmettelyketju

  • 6 400 181
  • 38 819

scholl

Jäsen
YLE

Sapporossa kun tullaan maaliin niin norjalaiset ja ruotsalaiset yleisradioyhtiöt haastattelevat heti maalialueella kilpailijoita ja haastattelut ajetaan heti suorina. Mitä tekevät suomalaiset? Näyttävät ehkä puolen tunnin päästä Pertti Tapolan radiohaastattelun (ilman kuvaa luonnollisesti kun se on radiohaastattelu). Kuitenkin kuvasta voi nähdä että sekä Riku Riihilahti että Laura Raittila ovat siellä paikalla. Mikseivät haastattele mitalistiurheilijoita suoraan lähetykseen? Tai miksei kaikkia suomalaisurheilijoita.

Tässä suuren penailun makua. Ja se ihmetyttää suuresti.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Iltalehden nettisivun etusivulla on juttu molemmista kultahiihdoista. Mannisen juttu on vain kolme kertaa pienemmällä. Nojoo, Hannu oli jonkinlainen suosikki kait kun on mc-johtaja, mutta helvetti silti. Onhan tuo Mannisen hiihto ihan päivän ykkösuutinen urheilun saralla ehdottomasti. Ehkä yhdistetty ei vaan ole niin yleisöön menevä sitten kuin kaikenmaailman parisprintit.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
scholl kirjoitti:
YLE

Sapporossa kun tullaan maaliin niin norjalaiset ja ruotsalaiset yleisradioyhtiöt haastattelevat heti maalialueella kilpailijoita ja haastattelut ajetaan heti suorina. Mitä tekevät suomalaiset? Näyttävät ehkä puolen tunnin päästä Pertti Tapolan radiohaastattelun (ilman kuvaa luonnollisesti kun se on radiohaastattelu). Kuitenkin kuvasta voi nähdä että sekä Riku Riihilahti että Laura Raittila ovat siellä paikalla. Mikseivät haastattele mitalistiurheilijoita suoraan lähetykseen? Tai miksei kaikkia suomalaisurheilijoita.

Tässä suuren penailun makua. Ja se ihmetyttää suuresti.

Jossain toisessa ketjussa taas ihmeteltiin taannoin, mikä tarve on työntää mikrofonia läähättävän, räkä poskella olevan urheilijan suuhun heti maalilinjan jälkeen, kun mitään järkevää ei kuitenkaan tule suusta ulos.
 

scholl

Jäsen
Bast kirjoitti:
Jossain toisessa ketjussa taas ihmeteltiin taannoin, mikä tarve on työntää mikrofonia läähättävän, räkä poskella olevan urheilijan suuhun heti maalilinjan jälkeen, kun mitään järkevää ei kuitenkaan tule suusta ulos.

No kyllä se ainakin Tapolan haastattelussa järkeviä puhui, eikä läähättänyt. Eikä Magnus Moan Ruotsin SVT:ssä. Molemmat puhuivat ihan järkeviä ja kilpailun analyysikin meni ihan kohdilleen. Läähätys oli hoidettu siinä vaiheessa, kun maattiin maassa maaliintulon jälkeen. Haastattelujen aikaan oli jo maalialueella ehditty vaihtamaan verkkaritkin päälle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
scholl kirjoitti:
YLE

Mitä tekevät suomalaiset? Näyttävät ehkä puolen tunnin päästä Pertti Tapolan radiohaastattelun (ilman kuvaa luonnollisesti kun se on radiohaastattelu). Kuitenkin kuvasta voi nähdä että sekä Riku Riihilahti että Laura Raittila ovat siellä paikalla. Mikseivät haastattele mitalistiurheilijoita suoraan lähetykseen? Tai miksei kaikkia suomalaisurheilijoita.

Tässä suuren penailun makua. Ja se ihmetyttää suuresti.

Siellä on varmaan taas ollut Domen ISDN-yhteyksissä räpsyjä, YLE vaikutti olevan koko ajan pelkän kansainvälisen kuvayhteyden varassa. Tai sitten noihin Raittilan ja Riihilahden tekemiin haastatteluihin on illan koostelähetyksellä tai Urheiluruudulla exclusive-oikeudet.

Normaalisti YLE kyllä näyttää suomalaisurheilijoita - liikaakin - omien kamera- ja ääniyhteyksiensä avulla. Monesti vielä käy niin omien välikuvien kanssa, että näytetään puhuvaa päätä. Samalla taustalta kuuluu, kun yleisö kohisee jonkun huippusuorituksen vuoksi. Näitä tapahtuu etenkin yleisurheilukisoissa. Ja sitten katsotaan nauhalta muka suorana kuka sen MM-kultahypyn tai heiton teki...

Ihmettelen miksei YLE voi käyttää enemmän ns. "laatikoita" - eli kuvaa kuvassa - jos se haastateltavan kuva on kerran pakko nähdä. Haastattelut voisivat aivan mainiosti tulla myös pelkkänä voice overina, etenkin jos suoritus on ollut perseestä.

Mielenmyrskyä ainakin Uleåborgirille aiheuttaa lisäksi se, että esimerkiksi Mestareiden liigan tahi muun futislähetyksen aikana vedetään kuva erätauolla tai pelin loputtua kiireesti hitaalla kamera-ajolla väsyneeseen ja kaikin puolin steriiliin studioon, vaikka samaan aikaan kansainvälisessä kuvassa näytettäisiin herkullisia yksityiskohtia ja hidastuksia pelitilanteista. Näitä tilanteita saattaa tosin hyvällä tuurilla, kuvakulmasta riippuen, nähdä studiokameroiden kautta studion omista tv-ruuduista.

Perseily on penailua ja kunnon pelisilmällä varustetun tv-ohjaajan johtama tv-lähetys juhailua.
 

scholl

Jäsen
Futislähetyksissä mennään liian myöhään ennen ottelun alkua stadionille ja sieltä viedään liian nopeasti kuva pois. Ei oikein ehdi nähdä sitä muuta toimintaa kuin varsinaista peliaikaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Suomi voitti kultaa MM-kisoissa, eikä voisi vähempää kiinnostaa.. Ei siitä kuitenkaan niin kauan ole kun näitä itsekin tuijotti herkeämättä ja jokainen mitali oli mahtavaa. Mäkihyppy on ainoa laji joka (Hiihdon MM-kisoissa) nykyään kiinnostaa edes vähän alusta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Aeroman kirjoitti:
Nyt kun nettiin kirjoittelu on yleistynyt voimakkaasti, täytyy ihmetellä, keneltä löytyy intressejä kirjoitella tällaisia asioita. Erikoista huumoria joiltakin löytyy.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200702235778467_uu.shtml

Ote jutusta:

"- Kyllä tässä ihan elinvoimaisia ollaan. Olen juuri lähdössä töistä studiolta. Hommia olen tehnyt päivätyötyyppisesti, koska olen parhaillaan isyyslomalla. Tyttäreni Melinda on vasta yhdeksän kuukauden ikäinen, Munck kertoo."

Ihmettelen tuota paradoksaalista virkettä, jossa Petri kertoo olevansa töissä ja parhaillaan isyyslomalla.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Uleåborgir kirjoitti:
Ote jutusta:

"- Kyllä tässä ihan elinvoimaisia ollaan. Olen juuri lähdössä töistä studiolta. Hommia olen tehnyt päivätyötyyppisesti, koska olen parhaillaan isyyslomalla. Tyttäreni Melinda on vasta yhdeksän kuukauden ikäinen, Munck kertoo."

Ihmettelen tuota paradoksaalista virkettä, jossa Petri kertoo olevansa töissä ja parhaillaan isyyslomalla.

Itseäni ihmetyttää erityisesti se kun hän sanoo: koska. Hän on siis päivätyö tyyppisesti töissä, koska on isyyslomalla.
 

rectum

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Mikä ihmisiä vaivaa?

Olin tänään iltapäivällä Espoonlahden uimahallissa. Mennessäni pukuhuoneeseen vaatteita vaihtamaan ei haju eikä eritoten näky ollut erityisen mieltä ylentävä. Joku innokas uimari oli nähnyt parhaakseen paskantaa pukuhuoneen takaosassa olevalle penkille sekä lattialle. Tuloksena oli aika mojova kasa löysää paskaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua kummastuttaa suuresti miten mun kännykän kello voi liikkua hieman todellista aikaa nopeammin. Mä olen nyt parin vuoden aikana siirtänyt tota kännykän kelloa jo noin kolme tai neljäkin kertaa pari minuuttia taaksepäin, ja nyt se taas näyttää olen pari minuuttia edellä.

Mä olen ihmetellyt tätä asiaa jo kauan. En vaan ole viitsinyt aiemmin huudella tai kysellä asiasta siinä pelossa, että olisin siirrellyt joka toinen kerta kellon aikaa eteen-/taaksepäin, mutta en millään usko että toi olisi syynä ja että olisin mennyt tollaiseen omaan ansaan. Mun muistaakseni toi kello on aina ollut hieman oikeaa aikaa edellä. Jekkuileeko joku mun kustannuksella, houraanko mä, vai voiko oikeasti digikello tehdä tollaista virhettä? Onkohan kukaan törmännyt ennen tälläiseen asiaan? Mulla olisi melko vaikea ymmärtää sitä. Kyllähän ne analogiset, tai siis mekaaniset kellot voi jonkin verran heittää, vaikkakin laatukellot yleensä todella vähän.

Kännykkänä on pari vuotta vanha halppis Siemens. Mun omista henk.koht syistä ja mieltymyksistäni johtuen en vaihda Nokialaiseen, vaan luotan Saksalaiseen laatuun. Tää kellojuttu kylläkin kummastuttaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pete2004 kirjoitti:
Jekkuileeko joku mun kustannuksella, houraanko mä, vai voiko oikeasti digikello tehdä tollaista virhettä?
Itse ostin pari vuotta sitten Clas Ohlsonilta digitaalisen lämpömittarin, joka näyttää sekä sisä- että ulkolämpötilan ja lisäksi vielä kellonajan. Lämpömittarit toimivat ihan mainiosti, mutta kello edistää ihan hulluna. Muutaman kerran olen sen laittanut oikeaan aikaan, mutta jo viikon kuluttua se edistää noin vartin verran.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Pete2004 kirjoitti:
Kännykkänä on pari vuotta vanha halppis Siemens. Mun omista henk.koht syistä ja mieltymyksistäni johtuen en vaihda Nokialaiseen, vaan luotan Saksalaiseen laatuun. Tää kellojuttu kylläkin kummastuttaa.
Sama täällä, Siemens edistää. Kai se on saksalaista tehokkuutta, ajallakin on vauhtia kuin paremmallakin baijerin sporttibiilillä.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Koirapoika kirjoitti:
Sama täällä, Siemens edistää. Kai se on saksalaista tehokkuutta, ajallakin on vauhtia kuin paremmallakin baijerin sporttibiilillä.

Elätte vaan tulevaisuudessa, mihin tällainen normaalikelloinen tavisduunari pääsee vasta muutaman minuutin myöhemmin.

Te etuoikeutetut perkele!
 

scholl

Jäsen
Väkisin mieleen valtaa sellainen ihmetys, että eivätkö nuo automaailman takapuolet eli toyotat starttaakaan pakkasella. Inssareiden hiacet on ilmeisesti hyytyneet ja on jouduttu turvautumaan nostalgiaan. Kaksi tapausta:
eilen näin Helsingin keskustassa farmarimallisen Volvo Amazonin, jonka sisätilat olivat täynnä jotakin tiiliä tai vastaavaa ja katolla jonkun metalliritilän päällä oli jotain levyä. Tänään aamulla taas Ruoholahdessa meni Saab 95 (jokainen varmasti tietää, että se on farmari), jossa oli sisätilat täynnä myöskin jotain moskaa ja katolla oli sellaisella samanlaisella ritilällä 6 rengasta jääpiikeillä. Siis uskomatonta touhua, että inssarit ovat siirtyneet 50v vanhaan kalustoon. Kohta museovirasto puuttuu asiaan ja remonttireiskat ovat käsiraudoissa.
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
2012 Lontoon Olympialaiset tulee arviolta kustantamaan 10 miljardia. Ihmettelen suuresti.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Pete2004 kirjoitti:
Kännykkänä on pari vuotta vanha halppis Siemens.

Koirapoika kirjoitti:
Sama täällä, Siemens edistää. Kai se on saksalaista tehokkuutta, ajallakin on vauhtia kuin paremmallakin baijerin sporttibiilillä.

Mun Siemens MC60 on tällä hetkellä 6 minuuttia etuajassa. Pitäis varmaan taas siirtää vähän taaksepäin. Pelottaa vaan, että olen jatkossa enemmän myöhässä sovituista ajankohdista.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Miten ihmeessä muutaman minuutin ajan katselemassani Urheilukanavalta tulevassa Serie A:n ottelussa Catania - Inter ei näyttäisi olevan katsomassa yhden yhtä katsojaa? Siis kuvassa näkyvässä toisessa pitkän sivun katsomossa sekä kummassakaan päätykatsomossa on oikeasti yhteensä tasan nolla katsojaa. Kuvauspuolen katsomossa on ilmeisesti jokunen katsoja yksittäisistä huudoista päätellen, mutta todella vähissä tuntuu kuitenkin sielläkin katsojat olevan. Mikä on siis syynä tähän? Meneekö 0-3 tappiolla olevalla kotijoukkueella niin huonosti että katsojia ei suurehkolle stadionille vaivaudu edes kourallista? Normaalisti on varmaan reeneissäkin enemmän porukkaa monilla joukkueilla.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mellakoiden vuoksi Italiassa suljettiin muutamia viikkoja sitten ovet katsojilta kaikilta stadioneilta jotka eivät täytä turvallisuusmääräyksiä. (määräykset täyttää muistaakseni vain viisi stadionia)

Tämä on yksi suljetuista.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Cmprs kirjoitti:
Miten ihmeessä muutaman minuutin ajan katselemassani Urheilukanavalta tulevassa Serie A:n ottelussa Catania - Inter ei näyttäisi olevan katsomassa yhden yhtä katsojaa? Siis kuvassa näkyvässä toisessa pitkän sivun katsomossa sekä kummassakaan päätykatsomossa on oikeasti yhteensä tasan nolla katsojaa. Kuvauspuolen katsomossa on ilmeisesti jokunen katsoja yksittäisistä huudoista päätellen, mutta todella vähissä tuntuu kuitenkin sielläkin katsojat olevan. Mikä on siis syynä tähän? Meneekö 0-3 tappiolla olevalla kotijoukkueella niin huonosti että katsojia ei suurehkolle stadionille vaivaudu edes kourallista? Normaalisti on varmaan reeneissäkin enemmän porukkaa monilla joukkueilla.

Johtuiskohan se siitä, että Italian jalkapalloliitto kielsi katsojien pääsyn joillekin stadioneille, joita se ei pidä tarpeeksi turvallisena sen mellakoinnin jälkeen kun se yksi poliisi kuoli niissä mellakoissa.

edit. hidas
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cmprs kirjoitti:
Miten ihmeessä muutaman minuutin ajan katselemassani Urheilukanavalta tulevassa Serie A:n ottelussa Catania - Inter ei näyttäisi olevan katsomassa yhden yhtä katsojaa?

Seurauksia niistä levottomuuksista katsomossa, kun poliisikin kuoli. Jos stadionit ei täytä turvallisuusvaatimuksia huligaanien varalta, niin niihin ei päästetä katsojia.

Edit: Hidas hämäläinen.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Mane kirjoitti:
Mellakoiden vuoksi Italiassa suljettiin muutamia viikkoja sitten ovet katsojilta kaikilta stadioneilta jotka eivät täytä turvallisuusmääräyksiä. (määräykset täyttää muistaakseni vain viisi stadionia)

Tämä on yksi suljetuista.
Kiitoksia tästä. On mennyt itselläni aivan ohitse, kun ei tule kovin aktiivisesti seurattua. Kuulostaa kyllä aika ihmeelliseltä tuo. Eikö stadioneilla olisi jo kattattanut/kanattaisi tehdä pikaisia muutostöitä, jotta katsojat pääsisivät taas katsomaan pelejä ja tuomaan rahaa niin liitolle kuin seuroillekin? Nykyinen tilanne ei varmaan palvele ketään.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Cmprs kirjoitti:
Miten ihmeessä muutaman minuutin ajan katselemassani Urheilukanavalta tulevassa Serie A:n ottelussa Catania - Inter ei näyttäisi olevan katsomassa yhden yhtä katsojaa?
Eikös se ollut juuri Catanian ottelu, jonka jälkimainingeissa se poliisi tapettiin? Olisikohan Catania määrätty pelaamaan tyhjälle stadionille tämän takia?

EDIT: kohtuullisen myöhässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös