Ihmettelyketju

  • 6 400 343
  • 38 822

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Sisäistin vasta nyt, kun ovat pikku hiljaa materioitumassa todeksi, jotain mille asianosaiset on hihitelleet jo kesästä alkaen; Mestis ja playout. Kauhea tsemppi, väännetään kevään tärkeimpiä pelejä. Sitten hävinneenä ja kenties hieman pettyneenä pitää kiskoa hokkarit takaisin jalkaan ja alkaa pelailla pelejä sarjan häntäpään joukkueita, ja putoamista, vastaan. Täs on nyt parisen viikkoa SaPKolla, Salamoilla, KooVeella ja FoPSilla aikaa hioa kuntoaan ennen kuin pääsevät kiusan tekoon. HeKi-Salamat, K-Vantaa-SaPKo, kai noista mahdollisista pareista tiukat sarjat saataisiin. Suomi-sarjan mestaruuskin ratkotaan Mestiksen karsintasarjan sisällä kahden keskinäisen ottelun perusteella. Teoriassa siis Suomi-sarjan mestaruuden hävinnyt joukkue voisi nousta Mestikseen. Kuinka todennäköstä tuo nyt sitten olisi...

Loistavaa, legendaarista ja kaikinpuolin nerokasta!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuollahan käydään aivan hirveää vääntämistä joistain täysin mauttomista vitseistä. Ovatko nuo tyypit tosissaan?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Designer kirjoitti:
Tuollahan käydään aivan hirveää vääntämistä joistain täysin mauttomista vitseistä. Ovatko nuo tyypit tosissaan?

Samaa ihmettelin. Ja vastaavasti Susan Kuronen-ketjussa käydään väittelyä siitä että saako Susan Kurosesta ja hänen medianäkyvyydestään vittuuntua.. Tuskinpa sitä toisen mielipidettä saa muuttumaan vaikka asiasta monen sivun väittelyn pistää pystyyn..
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Rontti kirjoitti:
No minun mielestäni ei olisi pitänyt myydä edes tuota yhtä kertaa, eli siinä mielessä toimi väärin.

Eihän siinä muuta vikaa ole kuin se, että jos kortti nyt sitten on pöllitty, niin menee juottolan piikkin se juoma. Vai omistatko mahdollisesti tuon lähiöpubin, jossa tapahtuma oli?

Että silleen...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan maalaiset vekkuleita jamppoja muutenkin, mutta tämä alkaa menemään jo hieman yli.

"Eurajoen lauantaisessa tulipalossa pahoin loukkaantunut mies joutui odottamaan ambulanssia puolitoista tuntia.

Viivästyksen aiheutti se, että ambulanssi jouduttiin tilaamaan Porista.

Rauman kolmesta (3) ambulanssista yksi oli siirtämässä potilasta Turkuun ja toinen kiireellisessä ensihoitotehtävässä. Vapaana olleelle autolle ei löytynyt kuljettajaa."

(lltalehti)
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
wilco kirjoitti:
Eihän siinä muuta vikaa ole kuin se, että jos kortti nyt sitten on pöllitty, niin menee juottolan piikkin se juoma. Vai omistatko mahdollisesti tuon lähiöpubin, jossa tapahtuma oli?

Että silleen...

Menee jos se on kadonneeksi/varastetuksi ilmoitettu. Muuten omaan piikkiin.

Toimivat muuten nuo pankkikortit hyvin sulkemisen jälkeenkin. Itse hävitin korttini kesällä ja suljin sen kun huomasin asian, vaikka vahva aavistus olikin, että kortti löytyy himasta. No, näin kävi, kortti himassa takaisin lämyyn; ajattelin jättää sen pankkiin, kun haen uuden tai jos sen saa avattua. Maksoin kortilla kuitenkin epähuomiossa ihan normi S-Marketissa niinkuin ei mitään. Tällä olisi voinut varmasti jonkinverran vedättää ilman, että kukaan olisi asiaa alkanut sen kummemmin tutkia. Eri asia tietysti jos kirjoittelee kaupoista satasen aina purkkapaketin oston yhteydessä. Rahaa ei tililtä tuosta kerrasta veloitettu.

Pankissakaan eivät tienneet, voiko kortin avata vai pitääkö tilata uusi. No, avaaminen onnistui lopulta, vaikka uusikin jo ehdittiin tilaamaan. Käsittämätöntä ettei pankki, tässä tapauksessa Oko, tiedä mitä tehdään, jos ja kun kortteja katoaa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
pernaveikko kirjoitti:
"Eurajoen lauantaisessa tulipalossa pahoin loukkaantunut mies joutui odottamaan ambulanssia puolitoista tuntia.

Viivästyksen aiheutti se, että ambulanssi jouduttiin tilaamaan Porista.

Porista Eurajoelle ei saa kulumaan puoltatoistatuntia edes vakiovuorobussi, joka kiertää Luvian ja Irjanteen kaikki pysäkit. Ettei se amppari sittenkin olisi tullut Turusta?
 

Rocco

Jäsen
Jeffrey kirjoitti:
Ihmettelen tätä: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1318074

Siis eikö oikeasti nämä rahakkaat Hollywood pamput olisi voineet vaikkara rimpauttaa jollekkin Suomalaiselle ja kysyä miten sanat käännetään, tai olisivat edes lähettäneet mailia jonnekkin Suomi-Usa-Seuraan. Tai vaikkapa kattoneet netistä mitä niissä oikeasti lukee.

Tämän perusteella en ihmettele yhtään miksi kieli on mitä on...
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ihmettelen kuinka tuo uusin Rocky herkisti mielen siinä loppu vaiheilla ja myös siinä kun Rocky rupesi treenaamaan. Huh.

On noilla elokuvilla outo vaikutus välillä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen väsymyksen määrää

Olin pari tuntia sitten aivan seis. Luin tyttärelleni kirjaa ennen nukkumaanmenoa, mutta hän joutui kehottamaan minua lukemaan uudelleen ja uudelleen, koska yksinkertaisesti simahdin aina parin rivin jälkeen. Oli varmaan todella kauniin kuuloista muminaa, toivottavasti ei jäänyt pahoja traumoja. Takana reilut kymmenen tuntia unta koko alkuviikon aikana, ja yllättäen nukahdin itsekin nukuttaessani junioria. No, nyt iltapala ja sitten uudestaan nukkumaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luulin, että digiviikon tarkoituksena on rohkaista ihmisiä hankkimaan digiboksi, mutta ilmeisesti olen väärässä. SubTV:llä ainakin pyörii spotti, jossa ensin näytetään jotain idiootteja tanssimassa kalsareillaan havajilaismusiikin tahtiin läskit hyllyen ja sitten ääni suunnilleen lupaa "jos et hanki digiboksia, et vahingossakaan näe tällaista televisiostasi".

Varmaan jotain korkeamman tason käänteispsykologiaa, joka menee yli hilseen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oma käytökseni ihmetyttää. Olen tällä viikolla täällä duunissa joka ikinen päivä kaatanut täysinäisen kahvimukin pöydälle. Nyt tuo pöytä jo kupruilee...Kännykkä on kolmesti päässyt nauttimaan kahvista, näppis kerran, mutta vielä näyttäisivät kumpainenkin toimivan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmeellistä uutisointia taas tuo, että aikaisemmin suomalaisten omistuksessa olleesta laivasta on löytynyt tonnettain kokaiinia.

Miten ihmeessä tuolla on mitään uutisarvoa? Tottahan Suomessa tosin uutisoidaan, jos jonkun urheilijan [tähän vapaavalintainen hauska tai mukahauska litania] on suomalainen.

Oletettavasti rikollisilla oli suunnitelma ja he tarvitsivat siihen laivaa ja ostivat sieltä mistä saivat.

Se esimerkiksi oli aivan hauska uutinen, että Matt Damonin uudessa elokuvassa sekoillaan suomen kielen kanssa, sillä oli sentään viihdearvoa. Tällä mainitulla laivauutisella ei ole mitään tekoa minkään kanssa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen sitä, että jotkut jaksavat vieläkin odotella Guns N' Rosesin Chinese Democracyn ilmestymistä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ihmettelen kuka oli se isorikas, jolla oli varaa ostaa Volvoonsa lisävarusteeksi vilkut. Näin meinaan tänään Volvon, jossa käytettiin vilkkua.
Vielä kun näkisi joskus bemarin jossa on vilkku, niin voisi kuolla onnellisena.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
macnevis kirjoitti:
Oonko ainoa jolla youtube.com toimii varsin heikosti tällä hetkellä?

Et ole ainoa sillä ainakin itselläni se toimi todella hitaasti tuossa jokin aika sitten.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Blackie kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että jotkut jaksavat vieläkin odotella Guns N' Rosesin Chinese Democracyn ilmestymistä.

The day you stop dreaming is the day you die.
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Postista tipahtanut Musta Pörssi mainos sanoo 22 tuumaisen LG tft näytön olevan Vista yhteensopiva! Ihmettelen suuresti.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
repe_joke kirjoitti:
Ihmettelen kuka oli se isorikas, jolla oli varaa ostaa Volvoonsa lisävarusteeksi vilkut. Näin meinaan tänään Volvon, jossa käytettiin vilkkua.
Vielä kun näkisi joskus bemarin jossa on vilkku, niin voisi kuolla onnellisena.
Se olin mä, tunnustan. Ihan uutuudenviehätystä vaan kokeilin mut lupaan että en käytä niitä enää.

Itseänihän ihmetyttää kovasti kuinka elinvoimaisesti stereotypiat automerkeistä ja niiden omistajista säilyvät isältä pojalle ilman että suhteellisuudentaju pääsee häiritsemään niitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Iceman kirjoitti:
Itseänihän ihmetyttää kovasti kuinka elinvoimaisesti stereotypiat automerkeistä ja niiden omistajista säilyvät isältä pojalle ilman että suhteellisuudentaju pääsee häiritsemään niitä.

Niin. Siitä ei liene ole tutkimustietoa olemassa kuinka vilkkuja käytetään, mutta esimerkiksi siitä on, miten auton väri vaikuttaa kolarimääriin. Entä, jos tuo vilkunkäyttö stereotypia onkin ihan todellinen asia?
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Niin. Siitä ei liene ole tutkimustietoa olemassa kuinka vilkkuja käytetään, mutta esimerkiksi siitä on, miten auton väri vaikuttaa kolarimääriin. Entä, jos tuo vilkunkäyttö stereotypia onkin ihan todellinen asia?
Oletko tosissaan sitä mieltä että jos hommaa bemarin tai volvon niin kuski automaattisesti ja systemaattisesti lopettaa vilkunkäytön? Ihmettelen edelleen suhteellisuudentajua ja nyt alkaa ihmetyttää logiikkakin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Iceman kirjoitti:
Oletko tosissaan sitä mieltä että jos hommaa bemarin tai volvon niin kuski automaattisesti ja systemaattisesti lopettaa vilkunkäytön? Ihmettelen edelleen suhteellisuudentajua ja nyt alkaa ihmetyttää logiikkakin.

Heh, missä semmoista on väitetty? Ei tietenkään systemaattisesti, mutta voihan olla, että Bemari-kuskeista käyttää vilkkua 91,2%, kun taas muista vaikka 96,4%

Miksi? No siksi, että Bemarin omistajat ovat rikkaita ja rikkaat ovat ylimielisiä kusipäitä. Ovatko? En minä tiedä, mutta esimerkiksi ylimielisyyttä voisin aivan hyvin kuvitella esiintyvän enemmän kohtalaisen rikkaiden keskuudessa kuin köyhien tai oikeasti rikkaiden, millä tahansa määritelmällä.

Keltaiset autot kolaroivat enemmän kuin vaikkapa platinanväriset. Syykin on helppo keksiä, voin toki kertoakin, mutta mieti ensin itse.

Näin tämä maailma vain toimii, jos viinan hinta nousee X%, niin käyttö laskee Y% jne.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
pernaveikko kirjoitti:
Heh, missä semmoista on väitetty? Ei tietenkään systemaattisesti, mutta voihan olla, että Bemari-kuskeista käyttää vilkkua 91,2%, kun taas muista vaikka 96,4%

Miksi lähdet siitä olettamuksesta että Bemari -kuskit käyttävät vilkkuaalhaisemmalla prosentilla kuin muut autoilijat? Niin kuin itsekin sanoit siitä ei taida olla tutkimustietoa.

pernaveikko kirjoitti:
Miksi? No siksi, että Bemarin omistajat ovat rikkaita ja rikkaat ovat ylimielisiä kusipäitä. Ovatko? En minä tiedä, mutta esimerkiksi ylimielisyyttä voisin aivan hyvin kuvitella esiintyvän enemmän kohtalaisen rikkaiden keskuudessa kuin köyhien tai oikeasti rikkaiden, millä tahansa määritelmällä.

Aika tavalla asettelet yhtäläisyysmerkkejä bemarin omistamisen, rikkauden ja ylimielisyyden välille. Tämänkaltaiset asiat ovat harvoin yksioikoisia ja kun tätäkään ei tietääkseni ole tutkittu niin tässäkin mutulla mennään.

pernaveikko kirjoitti:
Keltaiset autot kolaroivat enemmän kuin vaikkapa platinanväriset. Syykin on helppo keksiä, voin toki kertoakin, mutta mieti ensin itse.

Minä minä! Mä tiedän tän: keltaisia autoja on enemmän kuin platinanvärisiä ? Kerrotko mulle vielä että mitä sille vilkunkäytölle tapahtuikaan kun automerkin A arvoltaan X määrä kasvoi/laski osuudella Y ?

pernaveikko kirjoitti:
Näin tämä maailma vain toimii, jos viinan hinta nousee X%, niin käyttö laskee Y% jne.

Itse en ehkä lataisi viestiin noin paljoa alentuvaa suhtautumista ja analogioita ottaen huomioon että viesti nojaa melkein täydellisesti ilmeisiin
ennakkoasenteisiin ja mutu -tietoon. Mikä vain alleviivaa alkuperäistä ihmettelyn aihettani. Olihan siinä kyllä rivien välistä asiaakin: arvokkaammalla autolla ajaminen aiheuttaa selvästi antipatioita suomalaisessa kateellisessa mielessä ja rikkaiden&ylimielisten (tm) liikennekäyttäytyminen laitetaan merkille erittäin tarkasti.

Huh, enpä olisi uskonut että bemarikuskeja joutuu puolustelemaan.
Jatketaanko yksityisviesteillä jos on tarvetta ettei mene koko ketju
offtopiciksi?

T: Muutama vuosi vanhaa Volvoa ajava keskiluokkainen tunnollinen
vilkunkäyttäjä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös