Ihmettelyketju

• 6 473 895
  • 39 056

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
HN kirjoitti:
Tuo videolla äänessä oleva kouluttajahan on täysin paska ja hoitaa tilanteen mahdollisimman huonosti. Motivoinnin ja kannustamisen sijaan kaveri vain haukkuu ja kiroilee laiskalla, monotonisella äänellä. Ei hyvin mene puolustusvoimilla, jos ja kun tuollaisia tyyppejä toimii kouluttajina.
Ei mene hyvin puolustusvoimilla ei. Ainakin omien kokemuksieni perusteella tämä kouluttaja ei todellakaan ole mikään poikkeus. Säälittävää porukkaa. Toisaalta ei edes kauheasti ihmetytä.

Rondine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SergeiK kirjoitti:
Tämä oli kuulemma simputusta.

"Siinä voi olla kyse joko lievästä palvelusrikoksesta tai esimiesaseman väärinkäytöstä, kommentoi videopätkää viestintäjohtaja Ossi Kervinen puolustusvoimista."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1314389

Näytti kyllä aika kevyeltä sotilaskoulutuksesta. Tässä yhteiskunnassa alkaa olemaan jo liikaa mätää jos tuotakin tutkitaan simputuksena. Armeijassa on tarkoitus opetella sotimaan. Tuossa näytti koulutettavalla olevan kyllä todella paljon opittavaa jäljellä.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
SergeiK kirjoitti:
Tämä oli kuulemma simputusta.

"Siinä voi olla kyse joko lievästä palvelusrikoksesta tai esimiesaseman väärinkäytöstä, kommentoi videopätkää viestintäjohtaja Ossi Kervinen puolustusvoimista."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1314389
Itse olen sitä mieltä että kyseinen tapaus ehdottomasti oli simputusta, tai ainakin tuomittavaa. Ei siksi että varsinaisessa kouluttamisessa olisi ollut mitään erityistä mutta siksi että tapaus selvästi pelkässä viihdykemielessä on kuvattu videolle ja laitettu julkiseen jakeluun. Kuvaamista ja nettiin levittämistä ei voi mitenkään perustella koulutustarkoituksella.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rontti kirjoitti:
Ei mene hyvin puolustusvoimilla ei. Ainakin omien kokemuksieni perusteella tämä kouluttaja ei todellakaan ole mikään poikkeus. Säälittävää porukkaa. Toisaalta ei edes kauheasti ihmetytä.

Enpä itse kyllä osaa lähteä lonkalta arvioimaan, oliko kyseessä kantahenkilökuntaan kuulunut kouluttaja vai varusmiesjohtaja.

Ei todellakaan hyvää kouluttamista, mutta enpä näe tässä kyllä mitään esimiesaseman väärinkäyttöäkään, puhumattakaan simputuksesta. Kiroilu ei käsittääkseni täytä vielä rikoksen tunnusmerkistöä.

Viimeksi muokattu:

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Rondine kirjoitti:
Näytti kyllä aika kevyeltä sotilaskoulutuksesta. Tässä yhteiskunnassa alkaa olemaan jo liikaa mätää jos tuotakin tutkitaan simputuksena. Armeijassa on tarkoitus opetella sotimaan. Tuossa näytti koulutettavalla olevan kyllä todella paljon opittavaa jäljellä.

Me eletään yhteiskunnassa jossa tarvitaan heti ammattiauttajien apua kun jotain tapahtuu. Samoin kauhistellaan esim. tuota videopätkää armeijasta. Mitä siinä nyt muka on niin kauheata? On se helvetin onni että saamme elää rauhan aikaa. Muuten kävisi kyllä köpelösti meille. Pullantuoksuisten mammanpoikien koulutustahan tuo on! Voi kauhetata!:)

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Twite kirjoitti:
Kuvaamista ja nettiin levittämistä ei voi mitenkään perustella koulutustarkoituksella.
Kyseessähän on puolustusvoimien uusimman koulutusvälineen, eli kepin esittelyvideo.
Tämä esimiehen kädessä oleva keppi lienee uusinta teknologiaa ja liittynee juuri USA:n kanssa tehtyyn diiliin asekaupoista?

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ihmettelen että monissa lihajalostepakkauksissa kuten eräissä kanansiivissä on niin terävät reunat että niillä voisi helposti tappaa. Jos laitat sen normaaliin tapaan muovikassiin niin se halkaisee kassin keskeltä kahtia. Hitaasti hivuttamallakin tuloksena on yleensä pitkä viilto. Ei hitto.

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Rondine kirjoitti:
Tuossa näytti koulutettavalla olevan kyllä todella paljon opittavaa jäljellä.
Samaa ihmettelin. Vanhoissa sotilasfarsseissa pilailtiin tahdissa marssimisen vaikeudesta mutta nykyään ilmeisesti pitää opettaa jo ryömimäänkin. Minulla tuli ensin mieleen että tuo koko video tehty ihan läpällä. Sen verran avutonta toimintaa.

HN kirjoitti:
Tuo videolla äänessä oleva kouluttajahan on täysin paska ja hoitaa tilanteen mahdollisimman huonosti. Motivoinnin ja kannustamisen sijaan kaveri vain haukkuu ja kiroilee laiskalla, monotonisella äänellä. Ei hyvin mene puolustusvoimilla, jos ja kun tuollaisia tyyppejä toimii kouluttajina.
Samaa mieltä myös tästä. Pönttöä toimintaa kouluttajalta. En minäkään tuossa simputusta näe mutta äänessä olevaa henkilöä voisi vähän rumpasta. Jos alainen ei osaa, niin silloin käsittääkseni kouluttajan tehtävä on opastaa ja näyttää mallia vaikka kädestä pitäen. Eikä suinkaan soittaa suutaan videokamera poskella.

Omaa ihmettelyä:

Saako tuolla puolustusvoimissa muuten nykyään kuvata kuka vaan ja mitä vaan ja sitten pistää yleiseen jakeluun? Eihän tuossa mitään sotasalaisuuksia paljasteta (jollei sitten nykyvarusmiesten tasoa) mutta noin yleensä ottaen?

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Kyseessä oleva video on mitä parasta mainosta niille, jotka haluavat lakkauttaa yleisen asevelvollisuuden ja/tai liittyä Natoon.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
msg kirjoitti:
Tämä esimiehen kädessä oleva keppi lienee uusinta teknologiaa ja liittynee juuri USA:n kanssa tehtyyn diiliin asekaupoista?

Nimenomaan. Syy siihen, että USA kieltäytyi myymästä ilmasta-maahan ohjuksia Suomelle on se, että mokomat hokasivat, että heiltä löytyy puukeppejä omastakin takaa, eikä niitä tarvitse Suomesta hankkia.

Suosikkijoukkue
HIFK
Moderaattorit kirjoitti:
H P K on saanut monta kehotusta opetella lainaustoiminnon käyttö testiosiossa, nyt hänellä on viikko aikaa pelikiellon aikana sitä harjoitella.

Jorma Valtonen opettelee myös lainaustoimintoa viikon ajan ja kertaa myös samalla säännöt muiden kirjoitusten muokkaamisesta lainauksen yhteydessä.[/QUOTE

Ihmettelen, mistä näitä spedejä sikiää, jotka eivät hallitse lainaustoiminnon käyttöä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Twite kirjoitti:
Itse ihmettelen että miten ihmeessä sitä lainaustoimintoa voi pelikiellossa ollessaan harjoitella.
Kai ne näppäimet (ml. alt gr) toimivat pelikiellon aikanakin. Usein myös mielikuvaharjoittelu on hyvin tehokasta.

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Oiskohan tämä sopivin ketju ihmetellä MTV3:n harkintakykyä kun eilen hienossa Joonas-shoussa esittelivät mukahauskoja uusia A-formaatteja. Jokseenkin huono olo tuli siitä A-Kliniikasta jossa ehkä n. 3 vuotiaalle tytölle tyrkytettiin lonkeropulloa, että juo tyttö juo.. Tietenkin se oli lavastettua hommaa, mutta eipä tästä taida olla kuin viikko kaks kun vastaava tapaus tuli tosielämästä.

Todellinen rimanalitus muutenkin niin paskaan "talkshow:hun"!!!

scholl

Jäsen
Ihmettelen vähän sitä, että pitäiskö muuttaa kokonaan Ruotsiin. Osa asioista täällä paremmin, helpompi tehdä duunia, shoppailu on parempaa etc. Toisaalta viihde, frendit, ruuhkattomuus, harrastukset etc. siellä. Pendlaaminenkin on jotenkin hankalaa, kun joutuu koko ajan sumplia, että koska on missäkin.

En tiedä joo mitä pitäisi tehdä. Joutuu ihmettelemään.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Ilmainen vinkki

scholl kirjoitti:
Ihmettelen vähän sitä, että pitäiskö muuttaa kokonaan Ruotsiin. Osa asioista täällä paremmin, helpompi tehdä duunia, shoppailu on parempaa etc. Toisaalta viihde, frendit, ruuhkattomuus, harrastukset etc. siellä. Pendlaaminenkin on jotenkin hankalaa, kun joutuu koko ajan sumplia, että koska on missäkin.

Mee vaan.

Äskeisen leffan (Maikkarin Clooney-filkka) nähtyäni, ihmettelen, kuinka kliseisen elokuvasta voikaan tehdä.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
scholl kirjoitti:

Mulle on ihan sama missä asut, kunhan kirjoittelet tälle palstalle jatkossakin!

Tulee mieleen futisforumin puolelta nimimerkki Naamis, joka muutti Turusta Tukholmaan ja lopetti kirjoittamisen. Sääli, oli ko. palstan kantavia voimia. Fiksu kun mikä, jos osasi lukea rivien välistä.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas on aihetta ihmetellä. Oikeastaan mä olen tätä asiaa miettinyt aiemminkin muutaman kerran, mutta muistaakseni en ole kehdannut asiasta mainita ääneen, tai siis kirjoittaen. Mä olen huomannut että joissakin tilanteissa tuntuisi että hajuaisti olisi jollain tapaa parempi. Mä olen muutamankin kerran huomannut keittiön kaapilla, kun olen ollut hieman kännissä, että kykenisin jotenkin ihmeellisesti ja normaalista poikkeavasti haistamaan enemmän erilaisia tuoksuja, esimerkiksi mitä lähtee mun siellä kaapissa olevista useista erilaisista tee-paketeista/pusseista yms. Mä en nyt muista olenko kokenut tämän kännissä, vai hieman siitä jo alettua selviämään (laskuhumalassa), vai sitten vasta krapulassa. Toisena asiana huomasin tänään, että kun olin ollut ulkona kovassa pakkasessa jonkin aikaa ja tulin sisälle, että vessassa haisee kusi. Tai siis tän olen aikaisemminkin huomannut samassa tilanteessa, eikä siellä enää silloin haise kun olen ollut sisällä jonkin aika. Mä uskon että tää kyllä varmaankin kuulostaa tosi hassulta, mutta mua oikeasti ihmetyttää. Onko näillä mun parilla hassulla kerralla kun olen näin kuvitellut, jotain todellisuuden perää, tai siis onkohan kenelläkään muulla samanlaisia kokemuksia? Toi mun kokema "fiilis" on jotenkin hieman samanlainen, kuin mä huononäköisenä (tai siis mä näen melko huonosti) kokeilen jonkun kaverin silmälaseja, ja yhtäkkiäkin näen maailman ihan erilailla, siis kun kykenen näkemään selvästi kauemmas kuin normaalisti.

Mun mielestä mulla taitaa olla normaalisti melko huono hajuaisti (vai miten tän sanois). Siskon kanssa joskus penskana ihmeteltiin tai siis ehkä enemmänkin naureskeltiin kun tuntui että sillä on parempi hajuaisti kuin mulla, mutta ehkä mä haisenkin miehenä ja muutenkin pahemmalle kuin se. Kuuloaisti mulla taitaa olla suht koht normaali, hampaat on suurimmaksi osaksi tippuneet.

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pete2004 kirjoitti:
Toisena asiana huomasin tänään, että kun olin ollut ulkona kovassa pakkasessa jonkin aikaa ja tulin sisälle, että vessassa haisee kusi. Tai siis tän olen aikaisemminkin huomannut samassa tilanteessa, eikä siellä enää silloin haise kun olen ollut sisällä jonkin aika. ... Kuuloaisti mulla taitaa olla suht koht normaali, hampaat on suurimmaksi osaksi tippuneet.

Tuohan on ihan normaalia, että tulee ulkoa niin haistaa eri tuoksut tai hajut paremmin, mutta äkkiähän niihin sitten tottuu. Tosin en ole ihan varma voiko kusen hajuun tottua.

Ihmettelen kyllä positiivisella tavalla näitä sun kirjoituksia. Lainaamani osan loppu varsinkin on niin loistavaa settiä ettei mitään rajaa. Tosin olen pahoillani, jos naureskelen sille, että sulta oikeasti on hampaat lähteneet.

Suosikkijoukkue
TPS
Piipahdin eilen Turun keskustassa eräässä baarissa, jossa oli tarkoitus tavata kaverini oluen parissa ja siirtyä siitä sitten yhtämatkaa juhliin johon olimme matkalla. Baarissa marssin tiskille ja kohteliaasti pyysin josko voisin saada olusen. Olut tuli ja ojensin neidolle Visani maksua varten (4,60€). Visa laitteeseen kiinni, nappien painelua ja sitten syöttölaite eteeni neidon sanoessa 'tunnusluku'. Totean etten muista sitä ja voisinko saada sen allekirjoituksella (kuten olen tehnyt aina mm. juna-asemilla). Neito oli todella hämillään ja lopulta totesi 'Saiskos henkkarit?'.

Nyt oli allekirjoittaneen vuoro olla hämillään. Varsinkin kun tiesin ettei ole henkkareita mukana. Totesin että eipä tullut mukaan. Neito alkoi valittamaan melkosesti, jonka jälkeen pyysi allekirjoitusta ja sanoin että tämän kerran myy, muttei toiste.

2 ihmettelyn aihetta:
- Mistäs lähtien 5€ ostoksesta Visalla on kysytty papereita? En ole käteistä rahaa käyttänyt juurikaan 3 vuoteen eikä koskaan ole kysytty. Yli 50€ ostot asia erikeen.
- Kuka oikeasti haluaa antaa tunnusluvun baarissa? Tiskillä ei ole mitään näkösuojaa, eikä syöttölaitettakaan saa tarpeeksi kauas lyhyen johdon takia. Siinä sitten painelet tunnusluvun ja kuka tahansa näkee selvästi mitä painelet.

Noh, sain olusen ja juhlat olivat oikein mukavat, jottei se paljoa haitannut. Tosin ko. baarin en aio enään mennä.

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Los Sin Nombre kirjoitti:
2 ihmettelyn aihetta:
- Mistäs lähtien 5€ ostoksesta Visalla on kysytty papereita? En ole käteistä rahaa käyttänyt juurikaan 3 vuoteen eikä koskaan ole kysytty. Yli 50€ ostot asia erikeen.
Noh, sain olusen ja juhlat olivat oikein mukavat, jottei se paljoa haitannut. Tosin ko. baarin en aio enään mennä.

Niih saattaa tulla kuivahkoja reissuja Tampereen suuntaan. Täälä aikas monet kapakat (varsinkin ne kaljaan keskittyvät) pyytävät aina kortilla maksettaessa papereita. Ymmärrän tämän vallan hyvin, asiakkaitahan tässä palvellaan ettei kaikki maailman naapuripöydän vittumarkot tai pissaliisat pääse käyttämään sinun korttia.

Voisiko kevät tulla jo?

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Los Sin Nombre kirjoitti:
Piipahdin eilen Turun keskustassa eräässä baarissa, jossa oli tarkoitus tavata kaverini oluen parissa ja siirtyä siitä sitten yhtämatkaa juhliin johon olimme matkalla. Baarissa marssin tiskille ja kohteliaasti pyysin josko voisin saada olusen. Olut tuli ja ojensin neidolle Visani maksua varten (4,60€). Visa laitteeseen kiinni, nappien painelua ja sitten syöttölaite eteeni neidon sanoessa 'tunnusluku'. Totean etten muista sitä ja voisinko saada sen allekirjoituksella (kuten olen tehnyt aina mm. juna-asemilla). Neito oli todella hämillään ja lopulta totesi 'Saiskos henkkarit?'.

Nyt oli allekirjoittaneen vuoro olla hämillään. Varsinkin kun tiesin ettei ole henkkareita mukana. Totesin että eipä tullut mukaan. Neito alkoi valittamaan melkosesti, jonka jälkeen pyysi allekirjoitusta ja sanoin että tämän kerran myy, muttei toiste.

2 ihmettelyn aihetta:
- Kuka oikeasti haluaa antaa tunnusluvun baarissa? Tiskillä ei ole mitään näkösuojaa, eikä syöttölaitettakaan saa tarpeeksi kauas lyhyen johdon takia. Siinä sitten painelet tunnusluvun ja kuka tahansa näkee selvästi mitä painelet.

Mun mielestäni tyttö toimi ihan oikein. Sinä et muistanut / halunnut antaa tunnuslukua, eikä sinulla ollut henkkareita. Vaikka ostos oli pieni, niin eikö tämä herätä jo epäilyksiä. Itse olisin ko tilanteessa vain tyytyväinen, että tyttö oli tarkka.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Alamummo kirjoitti:
Mun mielestäni tyttö toimi ihan oikein. Sinä et muistanut / halunnut antaa tunnuslukua, eikä sinulla ollut henkkareita. Vaikka ostos oli pieni, niin eikö tämä herätä jo epäilyksiä. Itse olisin ko tilanteessa vain tyytyväinen, että tyttö oli tarkka.
No minun mielestäni ei olisi pitänyt myydä edes tuota yhtä kertaa, eli siinä mielessä toimi väärin.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Rontti kirjoitti:
No minun mielestäni ei olisi pitänyt myydä edes tuota yhtä kertaa, eli siinä mielessä toimi väärin.

Totta puhut, en lukenutkaan ihan huolellisesti.

scholl

Jäsen
Käsittääkseni paikoissa, missä on nuo koodilootat niin allekirjoittamalla suoritettava vahvistus vaatii henkilöllisyyden tarkistamisen papereista. Ainakin Ruotsissa on aina niin, että jos ei laita koodia (itselläni on unohtunut yhden kortin tunnusluku) niin silloin kysytään aina legitimation ja niissä paikoissa taas, missä ei ole koodilootaa niin usein ei kysytä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy