Ihmettelyketju

  • 6 398 092
  • 38 811

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua kummastuttaa, kun esim täällä jatkoajassakin monet kirjoittavat välillä että "kahvit lensi näppikselle" yms juttuja. Niin nauraako oikeasti joku niin paljon kun lukee kirjoitettua tekstiä, että oikeasti kahvit lentäisi suusta ulos, vai onko se vaan sanonta? Mulla kun ei yleensä ilmekkään värähdä, vaikka lukisinkin mun mielestä hauskan jutun tai vitsin.

Ehkä mä tässä eniten ihmettelen itseäni. Ja ehkä samasta syystä mä en lue kirjoja. Telkkarista kun katsoo elokuvaa, niin siinähän näkee silmillä ja kuulee korvilla mitä tapahtuu, toisin kuin kirjaa lukiessa. Mä en saa kiksejä kun mä luen. Onkohan mussa jotain vikaa..
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Pete oot kyllä ihmettelijöiden kuningas. Sun pohdinnat saa aina herkistymään ja tajuamaan, että maailmassa on monta ihmeellistä asiaa. Liittyivät ne sitten alapään karvoitukseen, jalkapallotiimien kannattamiseen, hampaiden kuntoon tai kielikuviin. "Kahvit näppikselle" on varmaan pääsääntöisesti todellakin kielikuva, tosin välillä nesteet varmaan porukoilla lentävät oikeastikin tietokoneen päälle. Itselläni ei myöskään ole koskaan näin käynyt, paitsi jos mehut ovat menneet väärään kurkkuun. Hauskuudella ei asian kanssa ole kuitenkaan mitään tekemistä ollut.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Pete2004 kirjoitti:
Ehkä mä tässä eniten ihmettelen itseäni. Ja ehkä samasta syystä mä en lue kirjoja. Telkkarista kun katsoo elokuvaa, niin siinähän näkee silmillä ja kuulee korvilla mitä tapahtuu, toisin kuin kirjaa lukiessa. Mä en saa kiksejä kun mä luen. Onkohan mussa jotain vikaa..

Kirjaa lukiessa sun aivosi pitäisi muodostaa kuva tekstin asiasta, tarinan juoni saa syvyyttä, saat enemmän informaatiota kuin rajattu elokuva/tv-ohjelma voi antaa. Katselu+kuuntelukokemus on usein valmiiksi pureskellun informaation vastaanottamista - joku muu on kuvitellut asiat sun puolestasi.

Lukeminen avartaa enemmän.

Tämä ei sitten tarkoittanut, etten nauttisi hyvistä elokuvista. Ja joskus on ihan hyvä vääntää aivot pois päältä - muttei aina.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pete2004 kirjoitti:
Mua kummastuttaa, kun esim täällä jatkoajassakin monet kirjoittavat välillä että "kahvit lensi näppikselle" yms juttuja. Niin nauraako oikeasti joku niin paljon kun lukee kirjoitettua tekstiä, että oikeasti kahvit lentäisi suusta ulos, vai onko se vaan sanonta?

Tuosta on kyllä paha menna sanomaan, mutta sen tiedän, että kun kerran kaveri kerto jonkun hauskan jutun ja olin just silloin juomassa kahvia, että kahvi voi tulla nenän kautta ulos.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua kummastuttaa jalkapallossa jos pelaaja loukkaa vaikka kätensä, niin miksi se jää makaamaan kentän pintaan? Siis jos käteen sattuu, niin kait jalat toimii ihan normaalisti. Joskus tietenkin on, että ottelun lopussa pelataan aikaa tai yritetään saada vapaapotkua yms. Mutta miksi ne jää makaamaan kentän pintaan kuin naiset. Mua ärsyttää nähdä sellaista.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Pete2004 kirjoitti:
Mua kummastuttaa jalkapallossa jos pelaaja loukkaa vaikka kätensä, niin miksi se jää makaamaan kentän pintaan? Siis jos käteen sattuu, niin kait jalat toimii ihan normaalisti. Joskus tietenkin on, että ottelun lopussa pelataan aikaa tai yritetään saada vapaapotkua yms. Mutta miksi ne jää makaamaan kentän pintaan kuin naiset. Mua ärsyttää nähdä sellaista.

Kun ne on ämmiä perkele! Ei niistä oo mihinkään, samaa saatanan filmaamista pelistä toiseen...
 

LexaMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FPS
Pete2004 kirjoitti:
Mua kummastuttaa jalkapallossa jos pelaaja loukkaa vaikka kätensä, niin miksi se jää makaamaan kentän pintaan? Siis jos käteen sattuu, niin kait jalat toimii ihan normaalisti. Joskus tietenkin on, että ottelun lopussa pelataan aikaa tai yritetään saada vapaapotkua yms. Mutta miksi ne jää makaamaan kentän pintaan kuin naiset. Mua ärsyttää nähdä sellaista.

Mee joskus pyytämään jotakin jalkapalloilijaa potkaisemaan sua nappiksella oikein kunnolla esim. kyynärpäähän tai ranteeseen ja katso kuinka innoissaan jaksat juoksennella sen jälkeen... Eihän se aina niin pahalta näytä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
LexaMan kirjoitti:
Mee joskus pyytämään jotakin jalkapalloilijaa potkaisemaan sua nappiksella oikein kunnolla esim. kyynärpäähän tai ranteeseen ja katso kuinka innoissaan jaksat juoksennella sen jälkeen... Eihän se aina niin pahalta näytä.
Mutta en mä käsitä miksi siitä maahan pitää mennä. Kun kuitenkin monesti minuutin päästä ne pelaajat taas juoksevat ihan normaalisti. Luulisi että niillä olisi kovempi kipukynnys. Kyllähän se käteen voi sattua kovastikkin, mutta ei kait se pystyssä pysymiseen vaikuta. Varsinkin kun monesti on kyseessä iso ottelu esimerkiksi mm-kisoissa. Ja lisäksi yleensä katsomossa on paljon faneja, ja telkkarin äärelläkin, ja nehän voi pitää sit ihan pellenä sellaisia pelaajia.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Onko noille Palkkanin maille nyt tullut huutava pula futaajista kun tuollainen määrä lentopalloilijoita on pitänyt raijata mukaan?

Ihmettelen minä
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikö savolaiset olekaan vieraanvaraisia? Vai koskeeko se vain toisia savolaisia?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Omia kokemuksia

pernaveikko kirjoitti:
Eikö savolaiset olekaan vieraanvaraisia? Vai koskeeko se vain toisia savolaisia?

Eka kysymys: eivät
Toka kysymys: kyllä
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
pernaveikko kirjoitti:
Eikö savolaiset olekaan vieraanvaraisia? Vai koskeeko se vain toisia savolaisia?

Eka kysymys: Kyllä ovat.
Toka kysymys: Ei koske.

Edit: Ja olen Peten kanssa samaa mieltä tuosta hänen esittämästään jalkapalloasiasta. Ei helvaata mitä pellejä ne osaa välillä itsestään tehdä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
pernaveikko kirjoitti:
Eikö savolaiset olekaan vieraanvaraisia? Vai koskeeko se vain toisia savolaisia?

Ei pitäisi helsinkiläisenä olla mitään ongelmia jälkimmäisen kohdalla.
Helsinkihän on Suomen Kuopio.
 

Tobias

Jäsen
Täällä jatkoajassakin on ketju liittyen ylipainoon ja sen hallintaan.
Ihmettelen aidosti, kuinka tämä voi olla niin hankala asia?

Ainakin minulle on ylipainon uhatessa (paino noussut 1-3 kg) toiminut sataprosenttisesti kaava vähemmän syömistä, enemmän liikuntaa.
Siis, töissä lounaalla jotain kevyttä, heti työpäivän jälkeen 15-20 km lenkki, taas jotain kevyttä syömistä jne. Joka ikinen aamu klo 05:00 lenkille, 3-5 km. Ei aluksi tunnu mukavalta mutta miksi pitäisikään tuntua. Varmasti tippuu paino.
Tätä sanoin ylipainoselle tuttavallenikin. Lopeta kaiken roskaruoan ja muun paskan syöminen ja juominen ja ala juoksemaan joka päivä 20 km. Aamulla kello soittamaan klo 05:00 ja heti 5 kilometrin ripeä lenkki. Ja sitten töihin, ja illalla hyvällä temmolla lenkki 15 km. Ja ruokalinja kevyt. Helvetin helppo homma ja ihmeitä ei tarvita. Kaveri vain oli liian LAISKA tähän ja kantaa ilmeisesti kilojaan edelleen, en tosin ole tyyppiä hetkeen nähnyt mutta kuitenkin.

Kysehän on vain luonteenlujuudesta eikä muusta. Mitään troppeja tai ihmekonsteja ei tarvita.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tobias kirjoitti:
Täällä jatkoajassakin on ketju liittyen ylipainoon ja sen hallintaan.
Ihmettelen aidosti, kuinka tämä voi olla niin hankala asia?
Kysehän on vain luonteenlujuudesta eikä muusta. Mitään troppeja tai ihmekonsteja ei tarvita.

Höpöhöpö.
 

Tobias

Jäsen
Gellner kirjoitti:
Höpöhöpö.

Niin, jos puhutaan fyysisesti terveistä, mutta ylipainoisista ihmisistä, on kaikki kiinni itsestään ja luonteenlujuudesta. Toki eri asia on erilaisten sairauksien vuoksi ylipainosta kärsivät. Heihin ei minun pomminvarma menetelmäni ehkä sovellu.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tobias kirjoitti:
Kaveri vain oli liian LAISKA tähän ja kantaa ilmeisesti kilojaan edelleen, en tosin ole tyyppiä hetkeen nähnyt mutta kuitenkin.

Tai kaveri mieluummin kantaa niitä muutamia ylimääräisiä kilojaan, kuin härää viideltä aamulla nilkuttamaan aamulenkkiä.

Ihmettelen miksi monille toisten liikakilot ovat suurempi ongelma, kuin itse sille jolla ne kilot on.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juoksuaika

Tobias kirjoitti:
Niin, jos puhutaan fyysisesti terveistä, mutta ylipainoisista ihmisistä, on kaikki kiinni itsestään ja luonteenlujuudesta. Toki eri asia on erilaisten sairauksien vuoksi ylipainosta kärsivät. Heihin ei minun pomminvarma menetelmäni ehkä sovellu.

Kyllä minä luulen, että sairaatkin ylipainoiset pystyisivät tuommoisen 20 km päivässä juoksemaan, joka ikinen päivä. Ainakin kannattaisi suositella.
Itse asiassa kaikki ihmiset tulisi pakottaa juoksemaan päivittäin vähintäin tuo 20 km, sellaiset ”palautumiset” on ihan hienohelmojen löpinöitä. Muka rasittuu ja paikat hajoo, pyh.
Tietysti jos koko Suomi lähtee aamuisin klo 05.00 lenkille niin voisi olla ruuhkaista, mutta voisihan sitä portauttaa esim. niin, että läskit starttaavat viideltä. Lievästi ylipainoiset kuudelta ja ihannepainoiset seitsemältä. Iltapäivällä kaikki voisivat juosta oman työrytminsä mukaan mutta klo 20.00 tulisi kaikkien olla kodeissaan kevyellä illallisella.
Helppoa kun heinän teko...

Terveisin koo alle 100 kg
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Itse olen huomannut että itse se painon tiputtaminen on suht helppoa mutta tuhat kertaa vaikeampaa on pitää se paino alhaalla
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
girlzilla kirjoitti:
Ylipainoisen ihmisen nivelet ja etenkin polvet on siinä kunnossa ettei kaikenlainen liikunta sovi.

Ja kannattaa pitää myös mielessä, että oikeasti ylipainoiset ihmiset on normaalisti huonokuntoisia, joten Tobiaksen mallin pakkoliikunta saattaisi jopa tappaa heidät.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
20 km juoksu ei taida olla ihan lasten leikkiä normaalipainoiselle ihmisellekään, jos tämä ei ole juurikaan treenannut. Itse heitän usein 30-40 km pyörälenkkejä ja painoindeksini on siinä 24 tai hieman alle (tällä hetkellä 23,8). Eli tämän puolesta olen suhteellisen hyvässä kunnossa. Kuitenkaan 20 kilometrin lenkkiä en pystyisi missään nimessä vetämään. 10 km voisi jo tehdä tiukkaa.

Kyllähän sitä voi sanoa ylipainoiselle vaikka, että juokse maraton päivässä, tai vedä yksi triathlon aamuisin. Ja hiihdä talvella vaikkapa 50 km perinteinen, niin takuulla laihdut. Tai mene jonnekin Filippiinien viidakkoon ja jättäydy Abu Sayyafin vangiksi puoeksi vuodeksi. Mutta ihmettelen suuresti, miksi tällaista joku tarjoaa laihtumiskeinoksi, eikä tajua ollenkaan, että elämäntapamuutoksien on tapahduttava hitaasti ja järkevästi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vaikka futiskisat menikin puihin, niin miten ihmiset jaksaa hehkuttaa ja pohtia jotain NHL-hankintoja. Muistaakseni juuri alkoi heinäkuu.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Rumuus on painon ohella ongelma !

Tobias kirjoitti:
Niin, jos puhutaan fyysisesti terveistä, mutta ylipainoisista ihmisistä, on kaikki kiinni itsestään ja luonteenlujuudesta. Toki eri asia on erilaisten sairauksien vuoksi ylipainosta kärsivät. Heihin ei minun pomminvarma menetelmäni ehkä sovellu.

Ihminen pystyy kyllä aika helpoilla keinoilla vaikuttamaan painoonsa, on tietenkin ihmisiä jotka ovat luonnostaan pulskempia kuin muut ihmiset, rakenne ym, seikat antavat ihmisestä tietyn läskisen kuvan vaikka he olisivatkin todellisuudessa ketteriä puumamaisia otuksia. Iltasyömisen pois jättäminen korjaa näin ollen liikunnan lisäämisen kanssa monellakin ongelmat siedettäviksi.

Itse kokiksin kuitenkin etenkin suomalaisilla naisilla rumuuden pahemmaksi ongelmaksi kuin liikalihavuuden, ja nyt en tarkoita kasvoja vaan yleistä liikkumista ja luonne käyttäytymistä toki iso perse usein korostaa näitä ominaisuuksia, monessakin tapauksessa. Rumakin ihminen voi olla persoonallisesti kaunis, tälläisistä ihmisistä voisi tehdä pitkänkin luettelon, mutta tietynlainen rumuus joka hohtaa läpi naisen käyttäytymisen saa monetkin miehet varsinkin ulkomailla yrjöämispisteen partaalle.

Jos nyt jonkilaisen esimerkin antaisin se olisi ehkä vaikkapa Tamperelaistyttönen verytelypusero päällä liikkuva läskiperse joka niistää käteensä, puhuu kovalla äänellä esittää mielipiteensä kaikille vaikkei kukaan ole sitä kysynyt ja kävelee korkokengät jalassa ylämäkeen, ja on kaiken lisäksi yleensä kännissä. Tähän kuin lisätään vielä huuto "Ranee Ranee ei sinne, me mennään tänne", niin ollaankin tietynlaisen rumuuden alkulähteillä, ja ainakin Tallinnassa ei silloin halua olla suomi-boy niillä hetkillä. Tietenkin meissä miehissä on samaa lajityyppiä olemassa, naisissa asia vain korostuu ja kärjistyy pahemmin, etten sanoisi moninkertaistuu.

Lihavat ihmiset sitä vastoin voivat olla tyylikkäitä ja kauniita, käyttäytumisen laskisin ensimmäiseksi korjaamisen arvoiseksi seikaksi noin sivusta katsoen tilannetta. Toki oma olo painon ym, suhteen on aivan toinen juttu. Koska ketju on ihmettely ketju, niin sanoisin vain että ihmettelen sitä etteikö nämä ihmiset näe itseään kuinka typeriltä he vaikuttavat. Luonne ja käyttäytymisrumuudesta oli siis kirjoituksessani kysymys, toki myös vaatetuksesta, läskipersesana oli ainoastaan korostamassa näitä sekkoja.

Nämä ihmiset pakoittaisin ensin jollekkin kurseille mikäli se olisi jotenkin mahdollista, lihavuus ei ole sivusta katsoen niinkään suuri ongelma. Oma hyvä olo onkin sitten eriasia.

veini
 
Ihmettelen mihin miun leipä hävisi sillä aikaa kun menin hakemaan lisää kahvia. Ja miksi kissani näyttää kuin juuri kermaa latkinut kissa.
Toinen asia on että miksi kaikki naistenlehdet ym. on täynnä vinkkejä kuinka sitä painoa pudotetaan. Miksei koskaan että miten sitä painoa nostetaan? Ja miksi ruipeloa saa arvostella, muttei läskiä? Tyyliin "voi kun olet laiha, söisit enemmän." Siis eihän kukaan mene sanomaan läskillekään että syö vähemmän kun olet niin lihava. Niin no kohta joku sanoo että syö enemmän ja liiku vähemmän. Itse asiassa pitäisi ainakin minun kohdalla liikkua enemmän. Hyötyliikuntaa sentään tulee harrastettua kun ei ole autoa. No ehkä mieluummin näin, kuin että olisi hirmu lihava vaikka mitä tekisi. Pienuudesta on enemmän etua. Tilaa enemmän joka paikassa. Ja kukaan ei tuijota säälistä jos syöt toisenkin munkin tai jäätelön. No ehkä sitä läskistyy jos tekee pari mukulaa tai kun täyttää 40. Tosin ihan helpolla en itseäni siihen kuntoon päästä. Normaalipainoon olisin tyytyväinen. Nyt hyvä jos painoindeksi on 17.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
tintti83 kirjoitti:
Ihmettelen mihin miun leipä hävisi sillä aikaa kun menin hakemaan lisää kahvia. Ja miksi kissani näyttää kuin juuri kermaa latkinut kissa.
Toinen asia on että miksi kaikki naistenlehdet ym. on täynnä vinkkejä kuinka sitä painoa pudotetaan. Miksei koskaan että miten sitä painoa nostetaan?

QUOTE]

Huomauttaisin että 50-luvun lehdissä oli mainoksia tuotteesta millä saat nopeasti painoasi nousemaan etkä näytä säälittävältä mitäänsanomattomalta laudalta. Eräällä palstalla on nähtävissä tälläinen mainos, valitettavasti surkeuteni takia en osaa sitä linkittää, samassa mainossikermässä on muuten kätevä hieromalaite samalta ajanjaksolta millä on mukava hieroa jalanpohjia :)

Niin mainokset olivat suunnattu nimeomaan naisille. Painon nousua muuten luvattiin todella nopealla aikataululla. Tervemenoa tutustumaan kyseiseen tuotteeseen.

Muuten on kyllä totta että surkeat nahkamaiset naiset saisi etupäässä ampua, mitä maailma tekee tälläisillä naisilla ihmettelen vain, itsekseni nimittäin.

veini
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös