Kovasti ihmetyttää se, että meikäläisen asunnon lämpöpatterit näyttäisivät säätyvän "itsestään" sattumanvaraisesti isommalle. Noissa pattereissa (makuuhuone ja olohuone) on säätöasteikko 0-6 ja vaikka patterit ovat erittäin hyvät niin ovat ne myös erityisen herkät mitä lämmöntuottoon tulee eli asennossa 4 patterit ovat käytännössä kylmät, mutta asennossa 5 patterit ovat tulikuumat. Optimaalinen säätimen asento on siis n. 4,5 kohdassa.
Näiden paukkupakkasten alussa olin mielestäni säätänyt patterit juuri tuohon asentoon, mutta aamulla kun heräsin oli asunnossa todella kuuma ja kun tarkistin niin molemmat patterit olivat täysillä eli asennossa 6. Kuittasin tämän sillä, että olen itse sekoillut jotain ja laitoin säätimet asentoon 4,5. Seuraavana tai sitä seuraavana päivänä huomasin, että olkkarissa alkaa olemaan taas kuuma ja kun tarkistin niin patteri oli taas täysillä, mutta makkarin patteri oli oikeassa asennossa. Säädin jälleen olkkarin patterin oikeaan asentoon, mutta nyt alkoi tilanne jo ihmetyttämään. Eilen kun heräsin niin muistan, että minulla oli jopa hieman vilpoinen olo ja laitoin lisää vaatteita päälle eli vaikka en tarkistanut niin patteri ei ainakaan täysillä ollut. Eli en ole sitä ainakaan unissani yöllä säätänyt. Kävin siinä päivällä vaihdattamassa autooni akun ja tein lumitöitä kunnes illalla huomasin, että makkarissa on jälleen kuuma ja kun tarkistin niin patteri oli täysillä. Säädin patterin jälleen oikeaan asentoon eli 4,5 ja nyt tiesin, että en enää kuvittele tätä kaikkea. Olkkarin patteri oli oikeassa asennossa. Tänään kun heräsin ja koska makkarissa oli jälleen kuuma ja tarkistin makkarin patterin niin oli se asennossa 5,5, mutta olkkarin patteri oli oikeassa asennossa.
Tämä on nyt siis tapahtunut neljä kertaa ja sattumanvaraisesti säätyvät joko olkkarin tai makkarin tai molemmat patterit. Asun siis yksin eli kukaan ei ole noita käpälöimässä ja nuo säätönupitkaan eivät ihan herkästi käänny. Onko kellään vastaavia kokemuksia vai kummitteleeko täällä?