Ihmettelyketju

  • 6 351 307
  • 38 754

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona




Onko tämä oikeasti kazakkia vai onko kyseessä joku hupailuvideo? Sen verran olen perillä kazakista, että se kuuluu turkkilaisiin kieliin, mutta aika iso ero on tällä kielellä verrattuna turkin kieleen.

En osaa varmaksi sanoa, mutta venäläinen kaverini kaverini tuon lähetti mulle joskus ja sanoi, että olisi ihan oikeaa Kazakkia, mutta ns. tongue twister. Ilmeisesti siis ennen lähetystä avaa ääntään.

En ota vastuuta tietojeni paikkaansapitävyydestä.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
En osaa varmaksi sanoa, mutta venäläinen kaverini kaverini tuon lähetti mulle joskus ja sanoi, että olisi ihan oikeaa Kazakkia, mutta ns. tongue twister. Ilmeisesti siis ennen lähetystä avaa ääntään.

En ota vastuuta tietojeni paikkaansapitävyydestä.

Tuli kummasti mieleen Fast Show ja Channel 9 News.
 

axe

Jäsen
Noin yleisesti ottaen ihmisten raivo tv-esiintyjiä tai muita julkimoita kohtaan ihmetyttää, ja kertoo siitä että ihmisellä itsellään ei ole kaikki ihan hyvin oman pienen pään sisässä. Mutta jos se isomman kuvan ihmetys jätetään ja kohdennetaan tarkemmin, niin mua jäi ihmetyttämään kaikissa Sanoma-julkaisuissa olleesta artikkelista Pikku Kakkosen Mimi ja Kuku -kaksikosta heidän saamansa viha

Kuuluisuuden myötä niskaan vyöryi yllättäen myös valtava viha. Facebookiin ilmestyi ainakin kolme kilpailevaa Mimin ja Kukun haukkumiseen tarkoitettua ryhmää, muun muassa Äidit, jotka vihaavat Mimiä ja Kukua. ”Monet klassisen musiikin piireistä olevat tuttuni ja vanha lauluopettajani poistivat minut Facebookissa”, Nurminen kertoo.

Yhden keikan jälkeen yleisössä olleen lapsen isä sanoi Nurmiselle ja Kulmalalle päin naamaa, että haluaisi ampua heidät. Toinen kirjoitti Nurmisen näyttävän siltä, että hänet pitäisi piestä. ”Törkeät viestit tulivat lähinnä Majkalle. Minua ehkä suojeli eläinhahmo”, Kulmala sanoo.

ja se mikä ja miksi ihmisiä tuo niin ärsytti, kun sitä juttu ei kerro ja mää taas en tiedä hahmoista muuta kuin nuo nimet ja artikkelista oppineena, että toinen oli prinsessa ja toinen eläinhahmo. Joten te äidit, jotka vihaatte tai vihasitte Mimiä ja Kukua, kertokaa mulle miksi?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jodel sitä, Jodel tätä.
Kuinka moni ihminen oikeasti käyttää tuota sovellusta? Onko sen pääasiallinen kohderyhmä alle 30-vuotiaat cityihmiset?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koko Suomen sekaisin saanut "Tui-gate". Luonnollisesti ikävä asia lomalaisille, mutta onhan näitä lentojen pahojakin viivästyksiä aika säännöllisesti.

Kaiketi ihmisiä kuitenkin kiinnostaa päivä toisensa jälkeen, kun klikkimediat jatkavat uutisointia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Luin eri persidentiehdokkaiden iskulauseista juttua YLEn sivulta ja siinä oli että Harry Harkimon lause on ”Johdan. En selitä.” Mutta eikö "En selitä.” ole juuri selittelyä? Eli iskulauseen pitäisi olla vain ”Johdan", joten nykyinen sisältää jo vaalivalheen. :D
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikuinen ihminen pukeutuu jääkiekko-otteluun mennessään koreilevaan asuun ja keskittyy ottelun ajan tanssimiseen ja ilakointiin katsomoalueella. Televisiokameran kuvattavaksi pääseminen saa aikaan hytkymistä ja käsien holtitonta vispaamista. Ihmettelen.

Ja toki; kannustaminen ja eläytyminen on suotavaa, mutta narsistissävytteinen huomionhakeminen ei ole mielestäni ihan kunnollista.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Iltapaskassa taas juttua Hussista ja Harkimon pojasta jonka nimeä en muista, eikö oo parempia jutun aiheita?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä onko valikoiva muisti tai teen itse jotain väärin, mutta tuntuu käytännössä että asunto kuin asunto, niin patteritermostaateissa voi olla vaikka 20 eri säätömahdollisuutta, mutta silti se on vain joko on tai off.

Tänään tajusin, että kämpässähän on pirun kuuma, no jokainen termostaatti oli väännetty syksyllä maksimiin, kun silloin tuntui että on aika kylmä.
Nyt laitoin sitten pykälän alaspäin maksimiasteikosta kuusi, asteikkoon viisi, niin nyt patterit onkin ihan kylminä sitten...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@king of the jungle Älä häthäile nyt! Eli jos huoneessa oli kuuma, ja käänsit patteria maksimista pienemmälle, niin sen patterin kuuluukin mennä kylmäksi, ts lopettaa lämmittäminen. Alkaa lämmetä sitten kun kämppä on viilennyt sopivaksi, ja sen sinulle sopivan valitset siitä termostaatista.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Ihmettelen millainen porsaanreikä Gigantilla on koskien palautuksia. Ihan laillisesti voi "tienata" nimittäin.

Tai ainakin itseltäni olisi onnistunut, kun palautettiin pojan vr lasit. Sain maksamani hinnan 589e takaisin, jolla olisin (tai joku muu lähipiiristäni) voinut ostaa outletista palauttamani lasit samantien 500e. Eli 89e "voitto", jos tämän olisi tehnyt ihan tarkoituksella.

Gigantin myyjät täällä, hox hox:)
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelin ensin että miten mulla on eiliseltä noin monta korttiostoa, mutta tietty joo la-ma kolmesta päivästä. Mitä jos tulostaisi vuoden tiliotteet. Ei sata aa nelosta riitä. Max kaks päivää mahtuu yhdelle paperille, välillä vaan yks. Iijoki-sarjakin jää kakkoseksi. Ainakin mielenkiinnossa.

Pappavainaa kääntyilee just haudassaan. Pyörii kuin puolukka.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Ihmettelen millainen porsaanreikä Gigantilla on koskien palautuksia. Ihan laillisesti voi "tienata" nimittäin.

Tai ainakin itseltäni olisi onnistunut, kun palautettiin pojan vr lasit. Sain maksamani hinnan 589e takaisin, jolla olisin (tai joku muu lähipiiristäni) voinut ostaa outletista palauttamani lasit samantien 500e. Eli 89e "voitto", jos tämän olisi tehnyt ihan tarkoituksella.

Gigantin myyjät täällä, hox hox:)

Oonkohan vähän tyhmä, mutta miten tämä eroaa siitä, että menen suoraan outletista ostamaan nuo lasit 500€:lla?
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Oonkohan vähän tyhmä, mutta miten tämä eroaa siitä, että menen suoraan outletista ostamaan nuo lasit 500€:lla?
Niin, maksoin laseista 589e, kun palautin sain rahan takaisin. Jos olisin sitten hokannut että hemmetti, eipä olisikaan pitänyt palauttaa niin olisin saanut tuon 89e itselleni ja lasit olisi edelleen minulla.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Niin, maksoin laseista 589e, kun palautin sain rahan takaisin. Jos olisin sitten hokannut että hemmetti, eipä olisikaan pitänyt palauttaa niin olisin saanut tuon 89e itselleni ja lasit olisi edelleen minulla.

Niin, eli olisit lopulta maksanut laseista 500€. Miten tuo eroaa siitä, että olisit suoraan marssinut outletiin ja ostanut lasit 500€:lla eurolla?
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Niin, eli olisit lopulta maksanut laseista 500€. Miten tuo eroaa siitä, että olisit suoraan marssinut outletiin ja ostanut lasit 500€:lla eurolla?
Niin, ei siihen nähden tosiaan mitään. Mutta jos en olisi tuota kuviteltua tilannetta tehnyt, olisin maksanut 89e enemmän, eikö?

Outlet tuotteethan on käytettyjä, joten olisin saanut uudet lasit 500e.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, eli olisit lopulta maksanut laseista 500€. Miten tuo eroaa siitä, että olisit suoraan marssinut outletiin ja ostanut lasit 500€:lla eurolla?
Varmaan siten ettei laseja ollut myynnissä 500 eurolla ennen palautusta, Koska kyseessä on juuri nuo hänen palauttamansa lasit

Tai sitten tarkoitat miksei ostaja itse hakenut niitä 500 euron hintaan palautettuaan lasit ensin?

Asiahan ei minulle kuulu, mutta pää tuli kipeäksi...
 

Jospa

Jäsen
En tiedä onko valikoiva muisti tai teen itse jotain väärin, mutta tuntuu käytännössä että asunto kuin asunto, niin patteritermostaateissa voi olla vaikka 20 eri säätömahdollisuutta, mutta silti se on vain joko on tai off.

Tänään tajusin, että kämpässähän on pirun kuuma, no jokainen termostaatti oli väännetty syksyllä maksimiin, kun silloin tuntui että on aika kylmä.
Nyt laitoin sitten pykälän alaspäin maksimiasteikosta kuusi, asteikkoon viisi, niin nyt patterit onkin ihan kylminä sitten...

Tähän liittyen, itsellä on kämpässä kaksi patteria, molemmissa termostaatti kohdassa 1 ja silti paahtaa aivan täysillä. Lämpöä sellaiset about 25 astetta. Huoltomies kävi katsomassa näitä, ilmoitteli puhelimessa että "laitan nämä tähän 1 asentoon" jossa ne siis on koko ajan olleetkin.. Vaikka vääntäis nollalle, niin mitään ei tapahdu..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosta tuli mieleen. Asiasta toiseen. Eilen tällä kadulla oli muutaman tunnin ajan lämpimän veden ja lämmityksen katko. Lappu tais tulla oville ja ennen joulua. No ei toi lämpöisyyteen mitenkään vaikuttanut tai en kosketellut pattereita, vaikka oonkin näitä AA-kerhon miehiä.

Tai sitä siis kun nyt on ulkona melko viileää. Pussikaljotellessakin ostin vaan kaks kaljaa kerralla että pääsee aina hetkeksi lämmittelee. Tietty keskustoissa voi välillä käppäillä kauppakeskusten läpi jne, mutta mä päivystin ton Puksun Alepan kulmalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miks noiden pitää huutaa koko ajan tossa leffassa. Vähän kuin aiemmin tänään se mikä lie Scatman siinä varastohuutokaupassa. Ja nähdään tunnin päästä. Nähdään kolmen tunnin päästä siellä ja siellä. Miks ei kumpikaan katso kelloa paljonko nyt on? Saat kolme päivää aikaa. Siis alkaen huomisesta vai? Vai tästä kellonajasta? Vai tää päivä mukaan lukien? Toi on kuin exien kanssa. Mä tuun kolmen tunnin päästä täältä baarista. Eli nähdään huomenna. Mutta onneks sentään lähdetään seuraamaan jotain autoa ihan perään.

Ja Vakaa kuin Kallio. Olli Rehn. Mutta se kuvaaja ei ollut vakaa. Tai no joo jos myrskyää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ruotsin tv:ssä puitiin eilen vieläkin Suomi-tappiota alkusarjassa, ja Nymanin hyssh!yttelyä.
Ihmetystä aiheutti erityisesti se, että joku ruotsalainen kommentaattori ei osannut hahmottaa ilmiselvää ruotsalaisperäistä sukunimeä Nyman, vaan lausui sen "naiman" ikäänkuin nimi olisi jenkkiläinen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruotsin tv:ssä puitiin eilen vieläkin Suomi-tappiota alkusarjassa, ja Nymanin hyssh!yttelyä.
Ihmetystä aiheutti erityisesti se, että joku ruotsalainen kommentaattori ei osannut hahmottaa ilmiselvää ruotsalaisperäistä sukunimeä Nyman, vaan lausui sen "naiman" ikäänkuin nimi olisi jenkkiläinen.
Mahtaako Ruotsin Jatkoajassa olla samanlaista ärsyyntymistä asiasta kuin täällä olisi vastaavasta virheestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös